Nae, oare tu te simti cu musca pe caciula?
Cred ca nu am zis nimic de avion ci doar de faptul ca nu se prea vedea filmarea.
De asemenea nu cred ca am zis ceva de tine asa ca nu vad rostul interventiei tale, dar daca vrei sa-mi spui nenea Sorin accept , am si varsta si cunostiintele necesare pentru ca tu sa ma poti apela asa.
Aradul nu este in Banat puiule , este in Crisana dar pana la urma tot acolo e, e foarte aproape, dar ai grija la navigatie cand zbori cu avionul,s-ar putea sa aterizezi aiurea.
Nu vad legatura cu banii la lautari, sau esti cumva acuma intr-un birt (carciuma) si dai bani la lautari? Eu ii tin la banca nu ii dau la lautari , nici nu ii tin pe masa si nici nu sunt banatean.
Nu sunt arogant, sunt sigur pe mine, dar cred ca tu esti obsesiv compulsiv, altfel nu interveneai intr-o discutie care nu te privea si in care nu am zis nimic de tine , nici macar nu am stiut ca pe la Craiova iti zic Nae,dar nici nu ma interesa, ai intrat cu sila in viata mea si eu nu accept asta.
In ceea ce priveste tuguiatul buzelor mi te inchipui acuma cand citesti postul , ca sa nu mai spun si altceva.
Referitor la potarile tale sunt destul de slabute.
4. Am pornit cu un reflex up pe elevon de +5mm care s-a dovedit o mare greseala. Am citit prea multe posturi despre cele doua modele similare de la HET si HK si criticile cu privire la faptul ca aripile acestora nu aveau la capete wash out negativ sau pe limba lui Sorinel : capatul aripii nu avea unghi de incidenta negativ in timp ce la incastrare aripa ar fi avut unghi de incidenta pozitiv. Mare greseala. Pentru a zbura cat de cat orizontal Dirk a mutat trim-ul profundorului in asa fel incat reflex-ul sa devina .
Poate nu stii , te rog sa pui mana pe carte, aripa are unghi de calaj la incastrare si la extremitati. Unghiul de incidenta e VARIABIL , pe cand ungihul de calaj e FIX
Unghiul de calaj e fix e stabilit din CONSTRUCTIE , unghiul de incidenta e variabil in zbor in functie de evolutia avionului.
La capatul aripii este un unghi de calaj mai mic ca la incastrare acest procedeu se numeste Torsiune Aerodinamica .
Daca la capatul aripii este un alt profil, diferit de profilul de la incastrare, (indiferent ca aripa este dreapta , trapezoidala sau eliptica) se numste Torsiune Geometrica.
In general la planoare performante dar si la avioane se combina ambele procedee, atat torsiune aerodinamica cat si torsiune geometrica, da de unde sa stii tu astea?
Daca iti mai spun si de numarul Reynolds si ca profilele alare dau randament la un anumit numar Reynolds :de la -pana la, in functie de profil te-am dezorientat total si te miri ca nu zboara sau cum zboara avionul.
Ai lacune serioase.
.
Am analizat ulterior aripa si spre deosebire de celelalte surate este chiar facuta corect. Cel mai probabil cel care a realizat pozitivul a vazut pe viu (in vre-un muzeu) avionul lui Lipisch.
GRESIT sigur aripa are profile diferite Difera numarul Reynolds vezi ca Habar nu ai ?Numarul Reynolds difera si in functie de profunzimea aripii.
5. Centrul de greutate optim s-a dovedit a fi la 98-100mm de la incastrarea aripii ci fuslajul:
CENTRUL DE GREUTATE SE DA DE LA BORDUL DE ATAC SPRE BORDUL DE SCURGERE IN PROCENTE DE OBICEI , NU DE LA INCASTRAREA ARIPII CU FUSLAJUL (FUSELAJUL) ESTI RAU INTENTIONAT VREI SA DEZINFORMEZI CITITORII
http://www.rhcforum.ro/uploads/monthly_01_2013/post-13959-0-66671000-1357504623_thumb.jpg
6. Unghiurile in plan orizontal ale axului motorului, masurate de unde se vede in poze (Sorinele nu le-am putut masura de pe axa acolo unde axa intersecteaza CG-ul).
http://www.rhcforum.ro/uploads/monthly_01_2013/post-13959-0-09319600-1357504736_thumb.jpghttp://www.rhcforum.ro/uploads/monthly_01_2013/post-13959-0-63799100-1357504766_thumb.jpg
Normal ca nu le-ai putut masura , chiar m-as fi mirat daca puteai sa le masori .
Ca sa le masori trebuie sa stii geometrie , iti mai trebuie un fir cu plumb, un raportor, linear, eventual subler, nu mai vorbim de alte scule mai complicate ca esti prea departe de 7 capitale europene si nu ai sti sa le folosesti.
Cu ceva timp in urma ti-am propus, total dezinteresat, sa te invat sa proiectezi si sa construiesti avioane dar ai refuzat .
Ori nu te credeai in stare sa inveti,ori credeai ca stii.
Asta seara TE-AI FACUT DE BACANIE CU CE AI DEBITAT, SE VEDE CLAR CA ESTI PE LANGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dar acum nu te mai invat fiindca m-ai refuzat o data.
Se pare ca ai tu ceva cu mine, desi nu te-am deranjat cu nimic,probabil ca ma invidiezi ca sunt Mult Mai Pregatit Ca Tine, ca prea m-ai pomenit in seara asta.
Referitor la tescovina nu se face la noi , la noi se face vinars asa ii zice sau tuica si are 53-55 grade , e curata si multi straini au baut-o la mine acasa si au apreciat-o , ocazional le mai trimit cate o sticla si ei mie cate o sampanie sau cate un vin.
In rest cred ca vorbim degeaba am pus cu w ca sa se vada mai bine de unde sunt eu si unde esti tu,in plus tu esti din Craiova (deci mult mai departe de 7 capitale europene nu? ) , parca asa ziceai acuma te dezici de olteni si te dai regatean? Oricum esti acelasi, cu nimic mai bun indiferent de unde ai fi.
Daca mai vrei sa continuam polemica iti stau la dispozitie, dar sunt un adversar cam incomod, mai ales pentru tine.
Ciao, Nenea Sorin
P.S. Sunt Nenea Sorin doar pentru Nae