era odata o poveste cu matza si cu drobul de sare si extrapoland ajungem la ce ne facem daca autoritatile..... raspunsul meu e ca nu facem nimic pentru ca totul este reglementat legal cu hotararea din 31 august 2007.
(5) Vehiculul aerian fara pilot la bord (UAV) este un vehicul care indeplineste conditiile precizate in
RACR-AZAC.100 pct. (1) lit. e).
UAV ce fac obiectul prezentei reglementari se impart in urmatoarele categorii:
(i) categoria A: UAV cu masa maxima la decolare mai mica de 25 kg, avand limitarile urmatoare:
▪ aerodina:
- UAV cu motor cu piston: capacitate cilindrica totala mai mica sau egala cu 150 cm3;
- UAV cu motor electric: putere totala mai mica sau egala cu 15 kW;
- UAV cu motor turbopropulsor: putere totala mai mica sau egala cu 15 kW;
- UAV cu motor reactor: tractiune totala mai mica sau egala cu 30 daN, cu un
raport tractiune/greutate fara carburant mai mic sau egal cu 1,3;
..............................................
(2) Aeronavele care au aparatura radio electronica la bord trebuie sa detina autorizatia radio emis in
conditiile legii.
.................................................
CAPITOLUL 6
Vehicule aeriene fara pilot la bord (UAV)
RACR-AZAC.600 Aplicabilitate
Acest capitol stabileste cerintele de emitere a permisului de zbor national pentru un vehicul aerian fara pilot
la bord (UAV) de categoria A sau B1.
RACR-AZAC.605 Eligibilitate
Orice persoana fizica sau juridica poate solicita emiterea unui permis de zbor national pentru un UAV, daca
demonstreaza faptul ca UAV a fost proiectat si fabricat corespunzator si ca respecta conditiile impuse in acest
capitol, iar AACR constata acest fapt.
RACR-AZAC.610 Documente de admisibilitate la zbor
(1) Pentru UAV de categoria A nu este necesar niciun document de admisibilitate la zbor, cu exceptia celor
a caror masa maxima la decolare depaseste 15 kg si sunt destinate operatiunilor de lucru aerian.
(2) Pentru UAV de categoria A a caror masa maxima la decolare depaseste 15 kg si sunt destinate
operatiunilor de lucru aerian, precum si pentru UAV de categoria B1 este necesara emiterea unui permis de
zbor national de catre AACR.
din cele enumerate mai sus eu trag concluzia ca daca nu fac un avion sau multicopter mai greu de 15kg sau cu motorizare mai mare de 150cmc sau cu incalcarea regulamentului radio(respectarea frecventelor si puterilor ) atunci nu am de ce sa-mi fac griji fiindca sunt legal. problema e in cazul fpv si ce pozezi si aici intra la alte aspecte nu in cele ale incalcarii codului aerian al Romaniei.parerea mea e ca de bun simt pentru efectuarea zborurilor fpv e obtinerea unei autorizatii de radioamator pentru ca ce se foloseste in domeniu ca putere numai categoria hobby nu este :) sau daca e de curiozitate atunci cei 10-25mw legali pentru video fara autorizatie.
acum "curometru" i-mi spune ca vor urma o avalansa de critici :D .flame la gura sobii ati vrut, flame sa aveti :)
Aceasta postare a fost editata de worms: 15 December 2012 - 12:38 PM