Modelism - RHC Forum: Modelismul modern = FPV/AP ? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Modelismul modern = FPV/AP ?

#61 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 13 December 2012 - 09:50 PM

Vezi postareastiganas, la 13 December 2012 - 08:49 PM, a spus:

Am inteles. Diferenta majora intre zbor FPV si 1:1 vine de la curometru. La FPV acest instrument vital nu indica nimic.



CORECT!
0

#62 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 December 2012 - 10:11 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 13 December 2012 - 09:05 PM, a spus:

Am inteles. Diferenta majora intre zbor FPV si 1:1 vine de la curometru. La FPV acest instrument vital nu indica nimic.

Da Stefan ca la FPV care zboara mai la distanta si nu il vezi nu vezi ce evolutii face si atunci nu strangi din curometru.

Ciao Sorin


Cine ia damblaua asta in serios, a incercat sa rezolve si aceasta problema... functioneaza cu conserve de fasole, sunt sub scaun, nu am reusit sa le incadrez...

Fisiere atasate


... cu picioarele pe pamant ...
0

#63 Useril este offline   costi_n 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 338
  • Inregistrat: 30-November 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 13 December 2012 - 10:37 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 13 December 2012 - 09:05 PM, a spus:

Am inteles. Diferenta majora intre zbor FPV si 1:1 vine de la curometru. La FPV acest instrument vital nu indica nimic.

Da Stefan ca la FPV care zboara mai la distanta si nu il vezi nu vezi ce evolutii face si atunci nu strangi din curometru.

Ciao Sorin



Te contrazic. Sa vezi ce strangi din curometru cand esti la 10km si o iei la vale , te dezorientezi, ai secunde de drop video sau rc, incepe sa bipaie o alarma.... Dar pana nu incerci nu ai de unde sa sti. Valabil si pentru Stefan, vino la cet, incearca, si...mai vorbim dupa. Cred ca nu ai avut ocazia sa zbori calumea fpv si esti putin confuz. Stefane, eu si Florin iti oferim ocazia sa strangi din curometru FPV. Poate iti vei schimba parerea.
0

#64 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 13 December 2012 - 10:46 PM

Ma baieti nu va suparati nu exista curometru la FPV.Incercati si voi sa evoluati.

Ciao Sorin
0

#65 Useril este offline   costi_n 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 338
  • Inregistrat: 30-November 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 13 December 2012 - 10:55 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 13 December 2012 - 10:46 PM, a spus:

Ma baieti nu va suparati nu exista curometru la FPV.Incercati si voi sa evoluati.

Ciao Sorin


Nu ne suparam. Dar iti spun eu si nu numai ca exista. Hai sa nu vorbim in necunostinta de cauza. :drinks:
0

#66 Useril este offline   costi_n 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 338
  • Inregistrat: 30-November 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 13 December 2012 - 11:03 PM

Si nu numai la FPV. Cred ca orice modelist cand are ceva in aer isi activeaza curometrul si creponeaza lenjeria intima.
0

#67 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 13 December 2012 - 11:24 PM

In momentul asta cred ca beneficiile aduse de zborul FPV + telemetrie sunt mai bune decat lipsa lor.
Suna stupid dar nu stiam cat de bine zboara cotetul meu zburator decat dupa ce am avut date pe care sa le analizez.
M-am luptat sa invat cat mai mult si sa incerc cat mai multe pt a putea beneficia de marele avantaj al zborului - sa vezi lumea de SUS
(nu ca nu as ocazia sa o vad destul de des dar , FPV la 50-60Km/h ai timp sa te bucuri de timpul de a privi afara in momentul zborului oricand asezat frumos pe scaun fara sa implice costuri exagerate)
Riscuri sunt, deci fiti vigilenti si nu va aventurati mai mult decat va tine plapuma.
0

#68 Useril este offline   Screamer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 December 2012 - 11:30 PM

Din FPV ati dat-o in zborul 1:1....ajungem si la discutia "aeromodelisti" / "piloti de aeromodele"?

Vezi postareacosti_n, la 13 December 2012 - 11:03 PM, a spus:

Si nu numai la FPV. Cred ca orice modelist cand are ceva in aer isi activeaza curometrul si creponeaza lenjeria intima.


@costi_n vezi ca tu nu cred ca ai inteles ce rol are curometrul ala... gandeste-te la un variometru foarte precis si fara latenta.
Si pentru ca tot ridici in slavi FPV-ul, te rog eu frumos sa imi spui cum se simt G-urile intr-un looping :) sau un G pozitiv cand dai un capac, sau un looping intors :) Cu alte cuvinte....nu ai cum sa compari zborul 1:1 cu zborul FPV. Inteleg ca este o pasiune si chiar este frumos sa vezi "de sus" evolutia aeromodelului
P-40E - Captiv (Video cu primul zbor)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
0

#69 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 December 2012 - 11:36 PM

Vezi postareaScreamer, la 13 December 2012 - 11:30 PM, a spus:

...Inteleg ca este o pasiune si chiar este frumos sa vezi "de sus" evolutia aeromodelului


Aici s-ar putea sa fie o sursa de neintelegere fundamentala intre cele doua tabere... cei care se ocupa mai mult cu pilotajul clasic al aeromodelelor ar fi bine sa inteleaga ca sunt altii care li s-a cam taiat sa tot vada figuri insirate pe cer, poate si pentru faptul ca nu sunt in stare sa le faca, cazul meu, iar de la FPV nu urmaresc in nici un caz sa admire evolutia propriului aeromodel, care rar apare in cadrul camerei, ci zborul in sine, asa surogat de 1:1 cum este el...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#70 Useril este offline   costi_n 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 338
  • Inregistrat: 30-November 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 13 December 2012 - 11:46 PM

Vezi postareaScreamer, la 13 December 2012 - 11:30 PM, a spus:

Din FPV ati dat-o in zborul 1:1....ajungem si la discutia "aeromodelisti" / "piloti de aeromodele"?



@costi_n vezi ca tu nu cred ca ai inteles ce rol are curometrul ala... gandeste-te la un variometru foarte precis si fara latenta.
Si pentru ca tot ridici in slavi FPV-ul, te rog eu frumos sa imi spui cum se simt G-urile intr-un looping :) sau un G pozitiv cand dai un capac, sau un looping intors :) Cu alte cuvinte....nu ai cum sa compari zborul 1:1 cu zborul FPV. Inteleg ca este o pasiune si chiar este frumos sa vezi "de sus" evolutia aeromodelului


Nu eu am comparat zborul 1:1 cu zborul fpv. Nu ai cum sa compari mere cu pere. Am subliniat faptul ca FPV-ul este si va fi din ce in ce mai interesant si ma enerveaza faptul ca unii care nu au facut niciodata asta se grabesc sa traga concluzii din imaginatia lor. Am inteles ce inseamna curometrul la zbor 1:1 insa acest "curometru" devine activ si la modelism nu prin G-uri ci prin emotie. Cel putin la mine este perfect valabil.
0

#71 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3619
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 13 December 2012 - 11:55 PM

Vezi postareacosti_n, la 13 December 2012 - 10:37 PM, a spus:

Te contrazic. Sa vezi ce strangi din curometru cand esti la 10km si o iei la vale , te dezorientezi, ai secunde de drop video sau rc, incepe sa bipaie o alarma.... Dar pana nu incerci nu ai de unde sa sti. Valabil si pentru Stefan, vino la cet, incearca, si...mai vorbim dupa. Cred ca nu ai avut ocazia sa zbori calumea fpv si esti putin confuz. Stefane, eu si Florin iti oferim ocazia sa strangi din curometru FPV. Poate iti vei schimba parerea.

Sau cand zbori al 8 km si iti calculezi acumulatorul sa iti ajunga si la un momentdat se intoarce vantul la 180 grade si iti dai seama ca nu prea ai sanse sa te intorci.
Patit eu zburand intr-o zona cunoscuta dar la un moment dat asa eram de dezorientat si panicat ca nu mai stiu unde sunt, zburam cu 5-7km/h cu vant de fata si sageata de home era pe tot ecranul. Noroc cu bomba Ardealului (Azomuresul) ca se vede de la zeci de km si am avut dupa ce sa ma orientez.
Deci si la fpv ai senzatii tari.

PS. Sa nu mai vb. de faza cu SMURD-ul..........
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#72 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8324
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 December 2012 - 12:00 AM

Pentru cei care au ajuns mai tarziu la acest topic e bine sa citeasca prima postare ca sa stie de unde a inceput discutia.

Un topic similar as face (da nu mai fac ca sa nu zica lumea ca ma ocup doar de agitatul apelor) legat de multicoptere. E o frenezie ce rar am vazut legata de multicoptere.

Am fost la un pas sa cumpar si eu unul BNF sa vad care e hazul dar pana la urma m-am abtinut caci multi prieteni mi-au spus ca zburatul lor e cam plictiseala.

Banuiesc ca in mare parte e aceeasi facinatie legata de noutate/mestereala + e bun de fotografie aeriana/FPV.


E normal sa fie unii pasionati si dedicati precum renato, florinelu, costi_n. Da mai nou toti cei pasionati de aeromodelism pare ca sunt interesati de FPV.

Legat de emotii sunt de acord. Eu si acum am emotii cand ma indrept spre campul de zbor.
0

#73 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 14 December 2012 - 12:45 AM

hai sa ne calmam putin, cand am scris pe acest post n-am crezut ca se va ajunge atat de departe, rolul forumului este sa ne spunem parerile, nu sa le impunem, ambele parti FPV versus zbor 1:1 au anumite avantaje -dezavantaje, nu cred ca are rost sa le spun, fiecare parte implicata le cunoaste in amanunt.
Faza cu curometru este foarte adevarata, de exemplu daca esti sofer prin acea parte a corpului cunosti reactia rotilor din spate, si cum se comporta in anumite situatii, cu atat mai mult este vitala la un zbor 1:1 unde te misti pe taspe axe.
FPV-ul este pana la urma o continuare a aeromodelismului, in niciun caz nu va da emotiile unui zbor 1:1, unde practic simti avionul, dar si mai adevarat este faptul ca FPV-ul va da libertate de miscare aeromodelului si va deschide noi orizonturi,bineinteles cu emotiile aferente acestui tip de sport, dar la un cost mult mai mic fata de zborul real.
Parerea mea este ca nu poti formula o parere corecta pana nu incerci ambele variante, cine stie poate dupa microbul cu fpv-ul voi avea posibilitatea sa testez si aparatul meu senzitiv-emotiv-functional pe un scaun de pilot:)

Sper ca n-am ofensat pe nimeni cu parerea mea.
Multumesc
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#74 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 14 December 2012 - 08:52 AM

Vezi postareastiganas, la 14 December 2012 - 12:00 AM, a spus:

E o frenezie ce rar am vazut legata de multicoptere.

Perfect de acord. Am si o explicatie: la prima vedere par foarte usor de pilotat (iar daca esti dispus sa trantesti si mai multi bani in ele chiar sunt) si nu este nevoie sa te duci pe nu stiu ce coclauri sa zbori. Iar apoi este fascinatia ca poti face easy money cu asa ceva daca arunci o camera suficient de buna pe el (nu o sa vezi sa se bata lumea pe chestii mai grele, gen bricolat din balsa, este laborios nu garanteaza succesul imediat). Apoi urmatorul pas este sa il faci sa zboare singur la punct fix, sa vina acasa etc ca sa nu iti prapadeasca bunatate de investitie (o intentie cat se poate de fireasca). Cativa au reusit sa le faca profitabile dar nu toti, exact cum a zis Stefan, nu e suficient sa pui o camera la inaltime sa te numesti furnizor de imagini aeriene (mai ales video).
Ca o paranteza ... sincer sunt mai conservator si cred ca niste cadre video trase cu o camera pro (nu cutiute) cu lentilele potrivite montata pe o macara inchiriata pe nu foarte multi bani ar fi la fel de spectaculoase ca o filmare cu un copter care se balangane la 5-6m de sol. In plus faci acest lucru cand vrei, indiferent de conditiile meteo.

Revenind mai catre tema threadului ... pentru mine FPV-ul extinde limitele zborului radiocomandat in termeni de distanta. Am un Easy Glider cu care ma tot invarteam la CET Vest in jurul cozii incercand sa il planez sa prind treaba cu termica. Pe langa faptul ca inca nu stiam exact cum sa profit de curentii de aer ma enerva faptul ca nici nu ma inaltam bine si deja trebuia sa il intorc ca il pot vedea bine si relaxat (vad foarte bine la distanta) si tot asa, dintr-o latura in alta a campului de zbor. Asa ca am luat o canopie si am montat tot echipamentul FPV in aceasta, fix 100gr. L-am conectat la mufa de egalizare a propulsiei si voila, EG FPV. Astfel am putut sa ma extind la pe o raza de 1 km zona in care pot plana cat vreau (pot) fara sa ma invart in jurul meu fara rost. Normal ca nu zbor doar FPV (desi sunt fascinat de asta) , de asta am si faut treaba cu canopia de rezerva. Zborul la persoana a treia are farmecul lui in continuare pentru mine.
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#75 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8324
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 December 2012 - 09:19 AM

Pana la urma topicul s-a transformat in ce misto e FPV-ul (nu imi pare rau)

E posibil sa mai fie ceva care sa contribuie la entuziasmul actual.

Cand au aparut primele aparate foto digitale acceptabile 2002-2003 am devenit foarte interesat si entuziast. Era o efervescenta fenomenala. In fiecare an apareau modele noi cu mai multi megapixeli, superiore net celor vechi.

Cumparam cel putin un aparat pe an, faceam poze, le comparam, visam la modelul urmator.

Dupa care s-a ajuns la un platou, cursa megapixelilor s-a terminat, pozele erau atat de bune incat tiparite pe un A4 nu se mai vedeau diferente si in final telefoanele mobile au terminat cu totul piata foto.

Dupa ce am vandut destule tot am ramas cu o colectie de vreo 7 aparate de referinta inclusiv un DSLR Nikon cu care fac poze de doua ori pe an.

Si in FPV/multicoptere este astazi aceeasi atmosfera efervescenta. Se intampla lucruri, in fiecare an tehnica se imbunatateste spectaculos, faci lucruri noi (eventual cu pret mai mic) - entuziasmul ramane la cote inalte.

Una din chestiile remarcabile (venita de la multicoptere) care a trecut mai putin observata este softul open source pentru ESC-uri - chestie care o sa ajunga si la avioane/heli.
0

#76 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 14 December 2012 - 09:38 AM

Oricum este mai on-topic "Ce misto este FPV-ul" decat "FPV vs. zborul 1:1" :lol:

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 14 December 2012 - 09:38 AM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#77 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 14 December 2012 - 10:20 AM

Nu cred ca o macara chiar si scumpa (exista macarale ieftine?) ar face filmarile care le fac oamenii astia cu "jucaria" lor zburatoare

http://www.yonderblu...ms.com/gallery/
USER BANNED BY ADMIN
0

#78 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 14 December 2012 - 10:23 AM

Eu nu am zis ca e misto sau nu e misto .
Nu e frumos ce e frumos e frumos ce iti place.
Nici nu am zis ca nu e aeromodelism, am zis ca poate fi periculos pentru avioane ultrausoare atat.
Treaba cu curometru e altceva nu e vorba de emotii , toata lumea are emotii mai mari sau mai mici atat aeromodelistii cat si pilotii de 1:1
Curometrul este un al saselea simt mai degraba care se dezvolta dupa ce zbori o vreme si ai deja ceva experienta de zbor asta nu inseamna ca simti neaparat in cur dar esti asezat pe scaun si legat in centuri in avion (planor) cu care faci sa zicem corp comun si suma simturilor tale percep si iti transmit la tartacuta cum zboara avionul fara sa fii nevoit sa te uiti la aparate de zbor.
Curometrul nu are legatura cu stransul din buci din cauza vreunei emotii.

Sper ca m-am facut inteles.

Ciao Sorin
0

#79 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 14 December 2012 - 01:02 PM

Cand eram pusti alergam ca apucatul cu cercul pe ulita .. la bunici fiind
Cercul ? : o dura de la plita bunicii ! - din fonta frate ...

Daca imi spunea cineva ca e o prostie ce fac ii replicam ca sunt pun pe picior de egalitate cu evolutiile lui Paolo Rossi pe circuit cu motorul .. mamaaaaa ce viraje luam cu cercu si in ce viteza !
Repriza ? .. maxima ! - pe ploaie era mai naspa ca " nu aveam ABS " ...

Concluzionand .. eu cu dura .. eram la fel de egal cu Rossi precum FPV-ul cu zuratul 1:1.

Mai degraba as compara un modelist FPV-ist cu mosul din coltul strazii de la RadioProgres ..
.. sta de dimineata pana seara cu nasul in televizoare , combine, radiouri lipind si dezlipind
tot felul de componente .. e o inghesuialaaaa la el .. feedback-ul schimbarilor facute se regaseste intr-un ciob de oglinda anemic sprijinit pe masa .. e greu sa se ridice si sa ocoleasca "modelul"
pentru ai vedea "fata" plus ca exista riscul ca din cauza delay-ului din deplasare sa piarda .. ........... clipa !

Fiecare cu ce-i place ! .. asta e clar .. iar incercarea de a convinge pe cineva de contrariu nu
mi se pare O.K. .. lasa omu sa se simta bine .. atata timp cat nu deranjeaza ( loveste ) pe altii
( Smurd-ul ) ..

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 14 December 2012 - 01:03 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#80 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 14 December 2012 - 02:26 PM

Ai o impresie cam proasta despre electronica dintr-un fpv si de cunostintele necesare ca sa-l pui pe roti

Si de scula in sine de altfel, daca cercul care il plimbai cind erai mic crezi ca e de complexitatea unui fpv
USER BANNED BY ADMIN
0

#81 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 14 December 2012 - 02:43 PM

Vezi postareaDanB, la 14 December 2012 - 02:26 PM, a spus:

Ai o impresie cam proasta despre electronica dintr-un fpv si de cunostintele necesare ca sa-l pui pe roti

Si de scula in sine de altfel, daca cercul care il plimbai cind erai mic crezi ca e de complexitatea unui fpv


Nu ai inteles .. cercul e de complexitatea unei Yamaha , FPV-ul tinde spre aero 1:1 - Arca ...

P.S.

Mi-ai dat o idee .. ce tare ar trebui sa fie sa plimbi cercul in regim FPV .... adrenalina curata ... si esti inca prezent in " cockpit " deci .... simti - treieste clipa .
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#82 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 14 December 2012 - 03:49 PM

Nu zice nimeni ca fpv si 1:1 sint aceeasi chestie

Sint chestii total diferite dar daca fpv nu e 1:1 nu inseamna automat ca e o jucarie si mai bine s-ar plimba cu cercul pe strada ca ar avea senzatii mai tari

Disputa (unora) e ca fpv nu e modelism pentru ca ei nu cunosc decit modelismul de tip fa-ti-l singur plecind de la scinduri si lipici - generalizind multi considera ca modelism e doar ramura de modelism pe care o practica ei. Apropo, tot respectul pentru cei care pornesc de la scinduri si lipici.

Uite, eu consider ca toti cei care sint interesati de mai mult decit a lua o scula rtr a baga acumulatorii si a se juca sint modelisti, chiar daca se limiteaza la a invata sa-si desfaca intretina modifice si regleze jucaria si nu sint curiosi sa-si ia o freza cnc si un strung si sa inceapa sa-si faca singuri piesele.
USER BANNED BY ADMIN
0

#83 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 December 2012 - 03:55 PM

Zborurile pe care le-am efectuat cu Stiinta si Tehnica pe teritoriul Romaniei au avut aprobare ROMATSA- protocol semnat.
Zborul din Australia a avut aprobare CASA- Civil Aviation Safety Authority. De asemenea a existat protocol semnat.
Aprobarile s-au dat in baza faptului ca exista traiectoria balonului urmarita radio pe tot parcursul zborului. S-a folosit baliza in banda de 2 metri care a furnizat cu precizie traiectoria ansamblului balon-nacela.

De aceea alte persoane (vezi lansare Lego Germania) nu au obtinut aprobari- nu efectuau urmarirea balonului pe tot parcursul zborului ci doar determinau punctul de aterizare prin intermediul unui sistem mai mult sau mai putin fiabil format dintr-un telefon mobil cu posibilitate de transmisie a locatiei curente prin SMS. Evident ca nu functiona peste o anumita altitudine si evident ca nu asigura certitudinea recuperarii in cazul aterizarii intr-o zona fara semnal GSM.

Nu face nimeni zboruri de capul lui ca nu e spatiul aerian mostenit de la parinti... e un bun al tuturor.

MIG-29

Vezi postareastiganas, la 13 December 2012 - 11:35 AM, a spus:

Nope, eu sunt singurul moderator (si sunt moderator doar la heli) care lanseaza teme "provocatoare" - ceilalti moderatori dau warn-uri :) . Nu am un timing anume pentru topice diverse, nu conteaza daca e vara sau iarna. Cred ca un forum de modelism e potrivit si pentru astfel de discutii, nu numai cum am lipit doua bete sau am reglat o unitate FPV/FBL, etc.



De baloane uitasem. De cate ori citesc de o asemenea lansare ma intreb daca respectivii au anuntat inainte pe cineva si au primit liber pentru lansare, indiferent daca lanseaza un omulet din lego sau senzori meteorologici. Ca de obicei sansa sa se loveasca de un avion e mica dar daca se lovesc ce se intampla ?

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 14 December 2012 - 04:00 PM

0

#84 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8324
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 December 2012 - 04:13 PM

Multam si felicitari pentru zbor, am citit pe forum topicul dar chestia cu aprobarile imi scapase. Colaborarea cu autoritatile a mers usor ?

Vezi postareaMIG-29, la 14 December 2012 - 03:55 PM, a spus:

Zborurile pe care le-am efectuat cu Stiinta si Tehnica pe teritoriul Romaniei au avut aprobare ROMATSA- protocol semnat.
Zborul din Australia a avut aprobare CASA- Civil Aviation Safety Authority.

MIG-29

0

#85 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 December 2012 - 04:18 PM

Nu au existat nici un fel de probleme in colaborarea cu autoritatile. A mers brici!

MIG-29

Vezi postareastiganas, la 14 December 2012 - 04:13 PM, a spus:

Multam si felicitari pentru zbor, am citit pe forum topicul dar chestia cu aprobarile imi scapase. Colaborarea cu autoritatile a mers usor ?

0

#86 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 14 December 2012 - 04:23 PM

Vezi postareaDanB, la 14 December 2012 - 03:49 PM, a spus:

Nu zice nimeni ca fpv si 1:1 sint aceeasi chestie

Sint chestii total diferite dar daca fpv nu e 1:1 nu inseamna automat ca e o jucarie si mai bine s-ar plimba cu cercul pe strada ca ar avea senzatii mai tari

Disputa (unora) e ca fpv nu e modelism pentru ca ei nu cunosc decit modelismul de tip fa-ti-l singur plecind de la scinduri si lipici - generalizind multi considera ca modelism e doar ramura de modelism pe care o practica ei. Apropo, tot respectul pentru cei care pornesc de la scinduri si lipici.

Uite, eu consider ca toti cei care sint interesati de mai mult decit a lua o scula rtr a baga acumulatorii si a se juca sint modelisti, chiar daca se limiteaza la a invata sa-si desfaca intretina modifice si regleze jucaria si nu sint curiosi sa-si ia o freza cnc si un strung si sa inceapa sa-si faca singuri piesele.


Nu pot eu sa hotarasc ce este sau nu modelism - exista Federatii Nationale exista si foruri internationale la care sunt afiliate cele nationale .

Daca in REGULAMENTELE lor sunt prevazute si activitatile FPV .. atunci e simplu .. FPV-ul ESTE modelism daca nu sunt reglementate nu este modelism ... este un alt gen de activitate .. pana se va reglementa ..

Asa cum Tir cu pusca, Tir cu pistolul , Tir cu Arcul sunt ramuri sportive incluse in Campionate Nationale, Europene sau Mondiale si Olimpiade la fel Tir cu Prastia .. nu am auzit sa fie reglementat .. e echivalent cu a arunca bolovani cu mana .. si sa stii ca e destul de greu si complicat sa atingi performanta .. pecizie, cadenta, distanta , viteza .... INSA NU are federatie deci e echivalent cu FPV-ul .. asta ca sa scoatem comparatia cu zborul 1:1 ...
Si sunt destul de multi care adora aruncatul cu bolovani .. dupa neveste, vecini , organe de control ..

P.S.

Posibil daca arunci cu bolovanii prea sus si pe distante mari sa ai totusi nevoie de plan de
" zbor " ..

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 14 December 2012 - 04:25 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#87 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8324
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 December 2012 - 04:59 PM

Pe realdesign il roade o chestie care trebuie sa faca subiectul unui topic separat caci e important si ne poate afecta pe toti.

Pe scurt este vorba de legalitatea/cadrul legal pentru FPV.

Ma astept (de fapt am tot asteptat dar inca nu s-a intamplat) sa deschida cineva de la FPV subiectul asta. Ne poate afecta pe toti pentru ca ne putem trezi cu legislatie care sa ne sugrume pe toti, nu numai pe cei care fac FPV.

Dar din nou asta ar trebui sa fie un subiect la FPV, nu la generalitati aero. Daca vreti sa mergem in directia asta schimb titlul topicului si mergem in directia asta.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 14 December 2012 - 05:00 PM

0

#88 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 14 December 2012 - 07:42 PM

De exemplu in state din cite vad fpv-ul este reglementat de catre AMA in documentul #550 "First Person View (FPV) Operations"

Deci cel putin la ei e recunoscut ca exista si reglementat
USER BANNED BY ADMIN
0

#89 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 15 December 2012 - 09:57 AM

Vezi postareastiganas, la 14 December 2012 - 04:59 PM, a spus:


Pe scurt este vorba de legalitatea/cadrul legal pentru FPV.

Ma astept (de fapt am tot asteptat dar inca nu s-a intamplat) sa deschida cineva de la FPV subiectul asta. Ne poate afecta pe toti pentru ca ne putem trezi cu legislatie care sa ne sugrume pe toti, nu numai pe cei care fac FPV.



@stiganas Ai impresia ca zborul cu un aeromodel pe care nu este FPV este reglementat undeva la noi in tara, zboara destui cu trex, multirotor si avione prin parcuri printre copii, cand va fi reglementat vom avea si asigurari, pana atunci doamne fereste de pagube la terti sau vatamari corpporale.
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#90 Useril este offline   lipitorul 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 381
  • Inregistrat: 29-December 07
  • Location:puerto galera
  • Interests:Playing cards

Postat 15 December 2012 - 11:13 AM

Eu propun sa facem cat mai mult zgomot pe tema legalizarii FPV, sa se reglementeze o data!
Nu se mai poate zbura asa, fiecare dupa cum il taie capul. Suntem in tara in care toate lucrurile sunt reglementate de legi perfecte, pe care toata lumea le respecta, de ce nu ar fi la fel si in domeniul F.P.V.?

Nu vor fi decat cateva mici amanunte de rezolvat ca sa poti zbura:

* Licenta de zbor F.P.V. eliberata de catre noua Agentie Aeromodelistica a Statului
- taxa pentru eliberare: 500 lei
- taxa anuala: 250 lei
- copie legalizata dupa certificat nastere, carte identitate si diploma de studii
- certificat fiscal de la circa financiara
- copie ultima chitanta de la serviciul de salubrizare
- acordul asociatiei de locatari
- adeverinta de la medicul de familie
- planul de urbanism al locatiei de zbor
Eliberarea licentei se va face in maxim 90 de zile de la depunerea dosarului. (Se va putea obtine chiar mai rapid 30-60 zile in cazul unei mici spagute(200-300 lei)

* Carte de identitate si certificat de verificare tehnica a caricioplanului vizat anual eliberate de catre noul "Registrul Aeromodelistic Roman" cu sediul in Bucuresti.
- carte identitate 460 lei
- verificare tehnica anuala 240 lei
- modelistii din provincie adauga: 100-600 lei costul deplasarii la Capitala, eventual si o noapte de cazare

* Aprobare plan de zbor obtinuta de la Politia Comunitara, organ ce va controla legalitatea zborului FPV si va aplica amenzi cuprinse in 1000 si 5000 lei ( 50% reducere pentru plata in maxim 48 ore)
(se accepta si o mica spaguta daca sunteti cooperanti cu organul)

Fly safe, Fly legal!
0

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

27 useri citesc topicul
0 membri, 27 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro