Modelism - RHC Forum: Modelismul modern = FPV/AP ? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Modelismul modern = FPV/AP ?

#31 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 12 December 2012 - 11:09 PM

Vezi postareabogdan_minitehnicus, la 12 December 2012 - 07:13 PM, a spus:

pun o intrebare, sper sa nu fiu off-topic, dar ce inseamna sa fii modelist (nu conteaza disciplina aero, navo, auto etc)?
Pana acum ceva vreme valoarea unui modelist o dadeau lucrarile sale, cat de bine construia aeromodelul, incepand de la desenarea profilului luat din revistele de modelism, continuand cu procedeele de pilire /slefuire astfel incat toate sa fie simetrice, pana la acoperirea cu japico si emaita, (toata constructia dura destul de mult) si spre final pilotarea acestuia. Astazi cumperi un aeromodel de spuma sau constructie clasica rtr, ii pui servouri, alegi tipul motorului, acumulatorii,etc, dar nu cunosti secretele si tehnicile care te-ar fi ajutat sa-l construiesti singur, bine poti sa-l zbori fara niciun fel de problema, dar te mai poti considera modelist?

Zilele trecute m-am intalnit cu ceva persoane din domeniul aviatic, in fine discutam de una de alta si ne laudam cu modelele noastre, spre final i-am spus ca incerc sa vad care e ideea cu FPV-ul, iar el mi-a raspuns ca "ala" nu mai e aeromodelism, sa fie oare adevarat?

Va astept cu pareri



pun aici si parerea unui bun amic, un modelist adevarat "old school" de la care am avut ce invata, si care a vrut sa ramana anonim la toata discutia asta:


"Parerea mea ca a fi modelist inseamna a cunoaste si a trece prin toate etapele(proiectare, constructie si zbor), atat timp cat folosesti modele cumparate , te numesti doar utilizator,client, beneficiar"
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#32 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 12 December 2012 - 11:12 PM

Vezi postareaFlorinelu, la 12 December 2012 - 11:05 PM, a spus:

Cred ca pentru unii FPV-ul (poate cei 99% care au renuntat) este ca vulpea si strugurii acrii ;) . FPV-ul nu este pentru oricine, sunt foarte multe aspecte peste care cine intra in ramura asta trebuie sa treaca: nu exista sistemul FPV perfect plug-and-play la un pret convenabil, sunt tot felul de inconveniente legate de amplasarea componentele lantului video, cand zici ca le ai pe toate vezi ca in zona in care zbori sunt interferente... si multe alte neajunsuri. Un sistem sa ii zicem "adunat" in regie proprie (nu construit de la zero) necesita cunostinte de electronica de cele mai multe ori si iarasi nu este ptr oricine. Si de aici rata mare a abandonurilor.
Sa zicem cateva vorbe despre pilotatul FPV. Nu prea are treaba cu pilotatul la persoana a treia... mai degraba cu stapanirea si calmul in manevrarea sticurilor, riscul de a te dezorienta este mare daca ai vreun glitch sau vreo pierdere de semnal video.

Legat de ce satisfactii ofera FPV-ul... aceleasi pe care un "ventilator" cu unul sau mai multe elici il ofera celor impatimiti de acest tip de zburatoare. Ore in sir de migala ca sa stranga nu stiu ce suruburi sau sa regleze nu stiu care flybar... toate ptr 10-15 minute de zbor. Asa si FPV-istul... stat la masa de lipit, facut emitator custom, antene, amplasarea tututor componentelor la interior, astfel incat sa iasa CG-ul unde trebuie, greutatea totala sa nu fie prea mare, autonomia de zbor sa fie cat maibuna etc. Si cand ajungi la camp poate sa mearga sau nu...dar si cand totul a iesit ca in plan si mergi la cativa km si singura legatura cu avionul tau este o imagine si niste scrasnituri de servo pe care le auzi in casti este o mare satisfactie cand stii ca tu poti controla un polistiren la o distanta la care nu mai ai nicio sansa de vizibilitate cu ochiul liber.

Repet, zborul FPV in batatura poate fi plictisitor, adevarata satisfactie vine cand iesi din raza vizuala si incepi sa simti adrenalina zborului la distanta. FPV-ul pentru a face filmari este altceva, ala este un mod de a controla incadrarea subiectului si atat.
In final trebuie sa mai adaug ca nu tot ce zboara si are lipit de el o camera video sau un telefon este FPV. Eu nu numesc FPV nici macar struto-camilele cu diverse chestii lipite cu scoci pe toata lungimea unui avion care fac un EZ de exemplu sa ajunga la aproape 1,5kg. Si nici eforturile de a zbura cu niste firicele pe post de antene cu zgomot pe imagine care taie orice elan FPV.

Pentru mine urmatorul nivel in FPV este sa invat sa folosesc curentii termici (folosind variometrul) insa nu pot sa zic ca am abandonat complet zborul la persoana a treia, inca imi place sa ma dau cu Parkmasterul, cu Easy Gliderul sau cu aripa (by Dululutu).


Salutare Florinele, tot respectul pt tine, costi_n stiu cate teste, timp, resurse sunt necesare pt a ajunge la rezultatul vostru in materie de FPV. O sa am ce invata si de la voi ;:)
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#33 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 12 December 2012 - 11:20 PM

Avioane am facut si eu...nu mai am timp, spatiu, rabdare si nu vreau sa imi irosesc viata in fata mesei de lucru. Asa ca zbor ori de cate ori am ocazia.
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#34 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 December 2012 - 11:22 PM

Simon's Cat e nimic.

Uite aici clip palpitant cu pisici:



Din cele spuse de Florinelu cred ca incep sa pricep de unde vine placerea si adrenalina. Din nou ca realizare tehnica FPV-ul e noua frontiera in modelism. Eu sunt din cei pe care nu ii atrage, cel putin nu inca.

Elicopterele le montez singur cu mare dragoste si placere. Vreau sa vad modelistul adevarat care proiecteaza si face singur un heli. Sau o statie.


Vezi postareacosti_n, la 12 December 2012 - 10:56 PM, a spus:



0

#35 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 12 December 2012 - 11:29 PM

Stefan nu stiu daca se vede un model 1m, 1,5 m e mic si mai greu de vazut,mai ales ca tu ca pilot de ultrausor sau de avion usor sau heli Nu Esti Informat ca mai zboara si un aeromodel in zona si te uiti la peisaj la firele de inalta tensiune daca zbori mai jos la antene copaci si sunt sanse mari sa nu-l vezi.mai poate sa vina cu soarele in fata etc. .
Acuma daca ti-a intrat in elice ai cam belit-o ca se rupe imediat elicea (elicile se invart pe la 2500 RPM si la viteza de rotatie care o au 200-300m/s daca lovesc ceva se sparg imediat) si aterizezi fortat daca ai unde si timp.
Daca iti intra in parbriz care e subtire ai sanse sa te si raneasca (nu mai vorbim de sperietura poate faci pe tine)si dupa aia nu se stie cum mai aterizezi.Din planor s-ar putea sa-l vezi dar daca iti intra prin parbriz iarasi nu se stie ce se intampla .
Chiar si la un heli mare daca intra in rotor ar putea fi probleme sau in tail rotor.
Nu stiu cum se vede din heli nu am zburat nici o data cu heli da cred ca nici din Vilaga sau AN2 nu se vede dar ma gandesc ca si la astea doua ar fi probleme daca ar intra la elice la Vilga sigur ca e din lemn.

De aia ar fi bine sa se zboare in zone in care sa se stie ca zboara aeromodele si la chestia cu FPV care zboara pe distante mari in diverse locuri pt foto ar trebui sa fie anuntate ca sa nu existe surprize.
Nu am auzit pe la noi sa se fi intamplat ceva pana acum dar urmeaza si asta .
Si afara aeromodelistii nu zboara pe oriunde ci de obicei in cadru organizat in locuri amenajate.

Sa speram ca totul va fi totusi bine.

Ciao Sorin
0

#36 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 13 December 2012 - 08:07 AM

La ce altitudine zboara avioanele astea ultrausoare pe timpul unui zbor de croaziera de regula? Banuiesc ca exista o altitudine minima ptr un zbor confortabil. La CET se vad de foarte multe ori avioane de linie care par foarte jos....eu as pune pariu ca sunt la cel putin 500-600m si ca este o iluzie optica ca ar fi foarte jos.

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 13 December 2012 - 08:08 AM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#37 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 December 2012 - 08:53 AM

Avand in vedere ca "afara", unde lucrurile astea sunt reglementate, nu de asa mult timp cum s-ar crede, AMA se screme de 3-4 ani cu o comisie formata numai din politicieni si nici un zburator adevarat ! si de abia prin vara au dat un regulament...
Deci, revenind, afara altitudinea este limitata la 140m sau 400ft. De unde concluzia mea ca un ulm nu are ce cauta sub aceasta altitudine...

La 5-600m este pe curs de aterizare, un avion de linie nu zboara (in croaziera) sub 3000.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 13 December 2012 - 08:54 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#38 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 13 December 2012 - 09:02 AM

Da, alea de linie sunt pe cursa de aterizare, de fapt se duc spre Chitila ca sa se alinieze catre pista. Par foarte aproape, zici ca poti sa dai cu EZ-ul peste ele http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/happy.gif, de fapt sunt mult mai sus decat par.
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#39 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 December 2012 - 09:24 AM

Vezi postareaFlorinelu, la 12 December 2012 - 11:20 PM, a spus:

Avioane am facut si eu...nu mai am timp, spatiu, rabdare si nu vreau sa imi irosesc viata in fata mesei de lucru. Asa ca zbor ori de cate ori am ocazia.


Interesant ca aud asta aproape numai de la persoane cu 20-30 ani mai tinere ca mine... :p
Cine oare o avea mai multa viata de "irosit" inainte :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#40 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 December 2012 - 09:38 AM

Cu un planoras de la 140m in sus abia incepi sa te dezmortesti.

O lansare la troliu te duce la 150m sau mai sus.

In competitiile LMR (limited motor run) se porneste de la 200m.

Pe langa avioanele de linie care par jos dar nu sunt la Chitila e trafic de elicoptere destul de intens, cateodata trec fix peste campul nostru si par al naibii de jos.

Banuiesc ca e o unitate de antrenament undeva peste groapa de gunoi pentru ca pe acolo bazaie cel mai des. Unde mai pui ca cica e si un elicopter particular in posesia unui patron de hala din zona.

Zborul RC este legal 100% atata timp cat modelul se afla in raza vizuala inclusiv cand se face FPV. FPV inafara campului vizual chiar daca e zona gri astazi cred ca o sa fie in afara legii in viitor. Daca nu din cauza riscului de accidente mai mult ca sigur din cauza riscului terorist.

Separat dar in aceasi linie, am fost in vizita la Victor Pricop si din vorba in vorba am avut revelatia ca in domeniul militar dronele au ajuns arma saracului. Doar cateva tari pot sa faca un avion de vanatoare dar drone se fac din africa pana in RO. Nu e guvern sau minister sa nu finanteze ceva drone (si la noi se fac/proiecteaza in mai multe locuri). Dronele si FPV-ul au multe in comun.

Vezi postarearenatoa, la 13 December 2012 - 08:53 AM, a spus:

Deci, revenind, afara altitudinea este limitata la 140m sau 400ft. De unde concluzia mea ca un ulm nu are ce cauta sub aceasta altitudine...

0

#41 Useril este offline   Screamer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 December 2012 - 10:56 AM

Sa intleg ca s-a facut frig afara si nu mai aveti kit-uri de montat...Ati intors subiectul FPV pe toate partile iar acum ati trecut la pasul urmator. Eu zic sa discutati un pic de aia care lanseaza baloane meteorologice in stratosfera....acolo sa vezi pericole in zbor pentru alte aeronave :blink: Daca mai baga unu si ceva FPV pe un balon si un motor pentru propulsie...vine apocalipsa :o

Aceasta postare a fost editata de Screamer: 13 December 2012 - 10:57 AM

P-40E - Captiv (Video cu primul zbor)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
0

#42 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 13 December 2012 - 11:06 AM

Ai perfecta dreptate http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif, tota lumea este la caldurica si o dam in diverse. As mai adauga ca este probabil in fisa postului pentru moderatori sa mai dezmorteasca forumul lansand teme de dezbatere mai provocatoarehttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/happy.gif.
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#43 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 13 December 2012 - 11:25 AM

Florinelu a punctat bine, fpv necesita un set suplimentar de cunostinte (electronica plus telecomunicatii - si nu doar "rosu se leaga la rosu" si "antena cu virful in sus") si un buzunar generos, pe linga clasicul "traforez din ce am la-ndemina".

Banuiesc insa ca satisfactiile sint pe masura pentru cei pasionati de zona asta.
USER BANNED BY ADMIN
0

#44 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 December 2012 - 11:35 AM

Nope, eu sunt singurul moderator (si sunt moderator doar la heli) care lanseaza teme "provocatoare" - ceilalti moderatori dau warn-uri :) . Nu am un timing anume pentru topice diverse, nu conteaza daca e vara sau iarna. Cred ca un forum de modelism e potrivit si pentru astfel de discutii, nu numai cum am lipit doua bete sau am reglat o unitate FPV/FBL, etc.

Vezi postareaFlorinelu, la 13 December 2012 - 11:06 AM, a spus:

Ai perfecta dreptate http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif, tota lumea este la caldurica si o dam in diverse. As mai adauga ca este probabil in fisa postului pentru moderatori sa mai dezmorteasca forumul lansand teme de dezbatere mai provocatoarehttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/happy.gif.


De baloane uitasem. De cate ori citesc de o asemenea lansare ma intreb daca respectivii au anuntat inainte pe cineva si au primit liber pentru lansare, indiferent daca lanseaza un omulet din lego sau senzori meteorologici. Ca de obicei sansa sa se loveasca de un avion e mica dar daca se lovesc ce se intampla ?

Vezi postareaScreamer, la 13 December 2012 - 10:56 AM, a spus:

Sa intleg ca s-a facut frig afara si nu mai aveti kit-uri de montat...Ati intors subiectul FPV pe toate partile iar acum ati trecut la pasul urmator. Eu zic sa discutati un pic de aia care lanseaza baloane meteorologice in stratosfera....acolo sa vezi pericole in zbor pentru alte aeronave :blink: Daca mai baga unu si ceva FPV pe un balon si un motor pentru propulsie...vine apocalipsa :o

0

#45 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 13 December 2012 - 12:10 PM

Vezi postarearenatoa, la 13 December 2012 - 08:53 AM, a spus:

Avand in vedere ca "afara", unde lucrurile astea sunt reglementate, nu de asa mult timp cum s-ar crede, AMA se screme de 3-4 ani cu o comisie formata numai din politicieni si nici un zburator adevarat ! si de abia prin vara au dat un regulament...
Deci, revenind, afara altitudinea este limitata la 140m sau 400ft. De unde concluzia mea ca un ulm nu are ce cauta sub aceasta altitudine...

La 5-600m este pe curs de aterizare, un avion de linie nu zboara (in croaziera) sub 3000.

Nu mai sunt in tema cu reglementarile actuale,dar 0/150m este spatiul necontrolat,deci poate zbura orice si oriunde,problema este peste 150m unde zborul se poate face numai cu aprobare.Reglementarile sunt stricte pe caile aeriene de zbor(sunt ca niste autostrazi etajate),nu ai voie sa zbori fara un plan de zbor trimis la autoritatea aeronautica.
Deci un model FPV la 5/600m in zbor intr-o cale aeriana = dosar penal in cel mai fericit caz.
0

#46 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 December 2012 - 12:23 PM

Hmmm... aeromodele si baloane meteorologice care provoaca tragedii aviatice..

Dar pasarile, sutele si miile de pasari care zboara poate mai sus decat modelele noastre, de la cine cer permisiune de zbor? Au vreun turn de control al lor comun cu cel al aviatiei Ro sa isi coordoneze culoarele de zbor? Sau or fi mai usoare decat un EZ, mai usor de vazut si evitat de pilotii de aeronave.. Si uite ca desi proportia si "dezorganizarea" in randul pasarilor este mult mai mare nu vezi prea des stiri cu accidente provocate de pasari care au lovit parbrize, elici, fuselaje si piloti in gamba piciorului..
Mi se pare cam povestea drobului de sare toata treaba..

Si stii ce, in fond si la urma urmei chiar daca nu imi pasa de pilot si aeronava lui, macar imi pretuiesc caricioplanul si nu o sa il pun vreodata cu buna stiinta in calea marii aviatii.. am dat bani pe el, ce pana corbului? :)

Deci revenim la FPV si "modelismul" modern?
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#47 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 13 December 2012 - 02:09 PM

Vezi postareaMaverick, la 13 December 2012 - 12:23 PM, a spus:

Hmmm... aeromodele si baloane meteorologice care provoaca tragedii aviatice..

Dar pasarile, sutele si miile de pasari care zboara poate mai sus decat modelele noastre, de la cine cer permisiune de zbor? Au vreun turn de control al lor comun cu cel al aviatiei Ro sa isi coordoneze culoarele de zbor? Sau or fi mai usoare decat un EZ, mai usor de vazut si evitat de pilotii de aeronave.. Si uite ca desi proportia si "dezorganizarea" in randul pasarilor este mult mai mare nu vezi prea des stiri cu accidente provocate de pasari care au lovit parbrize, elici, fuselaje si piloti in gamba piciorului..
Mi se pare cam povestea drobului de sare toata treaba..

Si stii ce, in fond si la urma urmei chiar daca nu imi pasa de pilot si aeronava lui, macar imi pretuiesc caricioplanul si nu o sa il pun vreodata cu buna stiinta in calea marii aviatii.. am dat bani pe el, ce pana corbului? :)

Deci revenim la FPV si "modelismul" modern?



ce intrebare e asta, de la cine au autozitatie de zbor pasarile, de la Cel de Sus :)
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#48 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 13 December 2012 - 03:26 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 12 December 2012 - 08:25 PM, a spus:

"
Am vazut pe la mitinguri aeriene pe la Siria de exemplu aeromodelisti care zburau cu aeromodele deasupra pistei de aterizare in timp ce evoluau(aterizau)planoare si avioane, idioti, ce mai s-au suparat cand le-am spus sa nu mai zboare decat in timpul alocat lor, da le-am dat niste suturi si niste palme dupa ceafa si s-au conformat.
"

Ciao Sorin


Salut Sorin,
cand s-a intamplat acest incident? Poti sa ne dai cateva detalii?
0

#49 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 December 2012 - 03:37 PM

http://en.wikipedia....iki/Bird_strike

un mic citat:
These cause annual damages that have been estimated at $400 million[3] within the United States of America alone and up to $1.2 billion to commercial aircraft worldwide.

Despre aterizarea pe raul Hudson cam toata lumea stie:
http://en.wikipedia....ays_Flight_1549

Nu poti sa faci proces penal pasarilor (cica in evul mediu se practica) dar modelistilor fara nici o problema.

Revenind cred ca FPV-ul e atat de in voga pentru ca:

- e nou;
- e fascinant;
- e greu (usor sa cumperi componente greu sa le faci sa functioneze bine)

partea care mie si lui realdesign ne scapa: unde e placerea cand le zbori.

Din spusele lui florinelu e si acolo o mare placere. Modelisti care zboara diverse modele de o viata si inca nu s-au plictisit sunt destui (de pilda dl. Craioveanu, Dl.Man) ramane de vazut cat o sa-i tina pe cei care fac cu pasiune FPV astazi.

Singurul pasionat constant si vechi pe care il stiu e renato, toata stima pentru asta.


Vezi postareaMaverick, la 13 December 2012 - 12:23 PM, a spus:

Si uite ca desi proportia si "dezorganizarea" in randul pasarilor este mult mai mare nu vezi prea des stiri cu accidente provocate de pasari care au lovit parbrize, elici, fuselaje si piloti in gamba piciorului..
Mi se pare cam povestea drobului de sare toata treaba..

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 13 December 2012 - 03:38 PM

0

#50 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 December 2012 - 03:48 PM

Hopa, baloanele sunt reglementate:

http://www.chem.hawa...am/part101.html

http://www.eoss.org/...r_annotated.htm

http://www.stratostar.net/faq/

asta dupa un google de 3 secunde.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 13 December 2012 - 03:51 PM

0

#51 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 13 December 2012 - 03:58 PM

Vezi postareastiganas, la 13 December 2012 - 03:37 PM, a spus:

partea care mie si lui realdesign ne scapa: unde e placerea cand le zbori.


Poate ai ocazia sa ajungi candva la CET vest sa vezi o decolare, zborul propriu-zis si apoi aterizarea toate facute de o singura persoana, doar FPV. Sa vezi ce misto e! Faptul ca unele persoane au probleme sa se transpuna cu creierul si comenzile acolo, sus, in cabina de spuma nu inseamna ca FPV-ul este naspa. Zicea Mihai de la BZ ca l-a luat instant ameteala cand a privit in ochelari. Pot fi doua cauze:
- nepotrivire cu distanta interpupilara sau eventuala nevoie de ceva dioptrii
- pilotaj prea violent (apropo de asta poate o sa posteze mr2day impresiile lui de spre FPV-ul facut la CET http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/wink.gif )

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 13 December 2012 - 03:59 PM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#52 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 13 December 2012 - 04:01 PM

Normal la ses se zboara la minim 300 de m plafonul trebuie sa fie la minim 450 de m asta cu avioane ultrusoare sau usoare la deal la minim 600 de m.
Dar se mai intampla de exemplu la mitinguri aeriene sa fie aprobare pentru ultrausoare si avioane usoare (zbor in zona) ca inaltimea minima sa fie la 50 de m si pentru Extra 300 la 10 m. Acuma ultrausoarele si avioanele usoare mai injumatatesc aceasta inaltime de multe ori mai faci cate o ghidusie si treci pe sub sarmele de inalta tensiune .
La fel se inatmpla si cu aeromodlele cateodata se ridica la 200-300 m alea mai mari planoarele si alea sunt eventual pericol pentru ultrausoare.
Mai sunt cazuri cand la fimari aeriene, de exemplu stadiul lucrarilor la autostrazi , filmari care le face Aeroclubul Romaniei cu ultrausoare C42 , se zboara la 10 METRI cu vreoVa dati seama ca pilotul e foarte atent sa incadreze corect autostrada si sa sara peste sarmele de inalta tensiune sau alte obstacole sigur nu va vedea un aeromodel daca nu este anuntat ca Zboara Aeromodele In Zona.

Un amic ma tot bate la cap sa facem o drona care poate zbura vreo 300-400 km cu viteza de 150-180 la ora.
Avionasul nu ar fi asa o problema dar electronica ar fi cam complicata.

Ciao Sorin
0

#53 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 December 2012 - 04:49 PM

Multam de invitatie, ma tenteaza (poate vin impreuna cu realdesign), tot imi doream de mult timp sa ajung la CET - oricum nu acum, cand o fi cald afara.

Observ cu mare placere ca acest topic nu a luat-o pe aratura si nu a degenerat in injurii.

Vezi postareaFlorinelu, la 13 December 2012 - 03:58 PM, a spus:

Poate ai ocazia sa ajungi candva la CET vest sa vezi o decolare, zborul propriu-zis si apoi aterizarea toate facute de o singura persoana, doar FPV. Sa vezi ce misto e! Faptul ca unele persoane au probleme sa se transpuna cu creierul si comenzile acolo, sus, in cabina de spuma nu inseamna ca FPV-ul este naspa. Zicea Mihai de la BZ ca l-a luat instant ameteala cand a privit in ochelari. Pot fi doua cauze:
- nepotrivire cu distanta interpupilara sau eventuala nevoie de ceva dioptrii
- pilotaj prea violent (apropo de asta poate o sa posteze mr2day impresiile lui de spre FPV-ul facut la CET http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/wink.gif )

0

#54 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 13 December 2012 - 04:55 PM

Pai nu are cum devreme ce pana acum au postat doar oameni de calitate http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/pardon.gif. Oricum nu este timpul pierdut ca sa dea vreunul cu batul in balta. Imi vin in minte vreo doua nume dar mai bine lasa ...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/nea.gif
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#55 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 13 December 2012 - 05:19 PM

Vezi postareaFlorinelu, la 13 December 2012 - 03:58 PM, a spus:

Poate ai ocazia sa ajungi candva la CET vest sa vezi o decolare, zborul propriu-zis si apoi aterizarea toate facute de o singura persoana, doar FPV. Sa vezi ce misto e! Faptul ca unele persoane au probleme sa se transpuna cu creierul si comenzile acolo, sus, in cabina de spuma nu inseamna ca FPV-ul este naspa. Zicea Mihai de la BZ ca l-a luat instant ameteala cand a privit in ochelari. Pot fi doua cauze:
- nepotrivire cu distanta interpupilara sau eventuala nevoie de ceva dioptrii
- pilotaj prea violent (apropo de asta poate o sa posteze mr2day impresiile lui de spre FPV-ul facut la CET http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/wink.gif )



Creierul nostru e invatat sa simta ce vede...si unii care ma cunosc stiu despre ce vorbesc, atunci cand ceva e deranjat - apar asa numitele senzatii false...
Cine a zburat in plafon, si aca dupa cateva minute nu i s-a parut ca girorizontul e stramb...minte...

Ce sa mai vorbim. O astfel de senzatie e perfect normala, pentru oricine. Mai ales dupa cateva sute de ore de stat intr-o cabina...
0

#56 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 13 December 2012 - 06:06 PM

Mihai eu am zburat in plafon cu IS 28 dar e nasol sincer mie imi este frica .Si de cateva ori pe ceata ca se inchidea tot de am ajuns sa zbor peste varful copacilor iarasi nasol da cu sculele cu care am zburat eu care nu sunt echipate IFR ce vrei mai mult.
Mie imi place sa zbor la vedere cu harta eventual ca aia am invatat in 1978 cand m-am apucat de zbor nu cu gps si alte chestii
Si daca se poate cat mai jos pe sub firele de inalta tensiune ,sa razmutez etc.

Ciao Sorin
0

#57 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 13 December 2012 - 08:23 PM

...Domnul Miron de la Dezmir mi-a zis odata ca cel mai important aparat de zbor este "curul".
Is-ul 28 are un vitezometru, un altimetru, doua variometre si un IVG care eu unul nu l-am vazut nicodata functionand. A era sa uit - un ochiul boului (a se citi busola). Sa nu uitam in zborul DC are doua "cururi" foarte importante. Nu vreau sa fiu vulgar deloc, dar, dupa ani mi-am dat seama ca unele avioane sau elicoptere mai au cate un girocompas, sau mai nou cate un HUD, piloti automati si TICAS-uri. Daca punem si pe FPV-uri TICASURI asa cum sunt obligatorii pe alea mari parca peste 5 tone si 20 de oameni)....nu ar fi nici o problema.
Pana atunci, va rog din suflet nu mai comparati FPV-ul cu zborul real...si ganditi-va inca odata ca aeronava care are om la bord are prioritate.
0

#58 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 13 December 2012 - 08:43 PM

Mihai nu se numeste curul, e prea neacademic,se numeste curometru si are unul sau 2 in functie de cati zboara in IS 28.E cel mai important aparat eu mai mult dupa curometru zbor,in el am cea mai mare incredere, restul aparatelor sunt optionale.

Si mai zbor pe ce vad altfel e bai.Acuma sa nu va ganditi ca nu stiu sa zbor dupa gps giroorizont sau girocompas.Dar curometrul si ochii sunt sfinte.

Nu se poate face comparatie intre aeronava cu om la bord si alte aeronave (aeromodele) prioritatea in zbor este planor (cu om) , avion (cu om) apoi restul .

Asta trebuie sa dea de gandit la toti care practica sporturi aeronautice.

Ciao Sorin
0

#59 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 December 2012 - 08:49 PM

Am inteles. Diferenta majora intre zbor FPV si 1:1 vine de la curometru. La FPV acest instrument vital nu indica nimic.
0

#60 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 13 December 2012 - 09:05 PM

Am inteles. Diferenta majora intre zbor FPV si 1:1 vine de la curometru. La FPV acest instrument vital nu indica nimic.

Da Stefan ca la FPV care zboara mai la distanta si nu il vezi nu vezi ce evolutii face si atunci nu strangi din curometru.

Ciao Sorin
0

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

14 useri citesc topicul
0 membri, 14 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro