Cred ca am inceput cu stangul Cateva sfaturi mi-ar prinde bine
#1
Postat 30 April 2020 - 09:44 PM
Mi-am dorit demult un avion cu telecomanda, iar cum cu izolarea asta, am zis hai sa imi fac placerea. Mi-am comandat un BETA 1400 cu telecomanda, acumulator, tot ce trebuie, de pe Phoenixmodels. Din pacate, dupa primul zbor, l-am trantit, s-au incovoiat aripile si i-am rupt si coada. Aveam senzatia ca il ia vantul rau...Am lipit coada, am constatat ca nu pusesem inauntru bara de stabilizare din aripi, de aceea cred ca s-au si incovoiat. Dupa ce l-am ridicat iar, am constatat ca nu reuseam sa il tin in aer, botul se ducea in jos. Am aflat ulterior ca trebuia sa montez acumulatorul in asa fel incat sa gasesc centrul de greutate. Acum insa l-am busit de tot. Cred ca nu mi-am facut temele bine inainte. Sa nu credeti ca sunt vreun afon tehnic, insa de data asta chiar am inceput cu stangul. Acum, am zis sa imi mai acord o sansa. Mi-am comandat inca unul, doar avionul, caci am telecomanda, acumulator, incarcator, etc. Nu am mai gasit BETA 1400 si am luat SKY SURFER X8. Cred ca imi ajunge zilele astea. Aveti ceva sfaturi sa ma ajutati, sa nu il fac praf din nou? Multumesc!
#2
Postat 30 April 2020 - 10:07 PM
Mar33, la 30 April 2020 - 09:44 PM, a spus:
Mi-am dorit demult un avion cu telecomanda, iar cum cu izolarea asta, am zis hai sa imi fac placerea. Mi-am comandat un BETA 1400 cu telecomanda, acumulator, tot ce trebuie, de pe Phoenixmodels. Din pacate, dupa primul zbor, l-am trantit, s-au incovoiat aripile si i-am rupt si coada. Aveam senzatia ca il ia vantul rau...Am lipit coada, am constatat ca nu pusesem inauntru bara de stabilizare din aripi, de aceea cred ca s-au si incovoiat. Dupa ce l-am ridicat iar, am constatat ca nu reuseam sa il tin in aer, botul se ducea in jos. Am aflat ulterior ca trebuia sa montez acumulatorul in asa fel incat sa gasesc centrul de greutate. Acum insa l-am busit de tot. Cred ca nu mi-am facut temele bine inainte. Sa nu credeti ca sunt vreun afon tehnic, insa de data asta chiar am inceput cu stangul. Acum, am zis sa imi mai acord o sansa. Mi-am comandat inca unul, doar avionul, caci am telecomanda, acumulator, incarcator, etc. Nu am mai gasit BETA 1400 si am luat SKY SURFER X8. Cred ca imi ajunge zilele astea. Aveti ceva sfaturi sa ma ajutati, sa nu il fac praf din nou? Multumesc!
Dacă am ști de unde ești (localitate) am putea să-ți recomandăm ajutor. Teoria ajută foarte puțin un începător. Vorbesc de pilotaj. La partea de construcție e altă poveste.
#3
Postat 30 April 2020 - 10:20 PM
nu sunt in masura sa dau sfaturi, dar am rezonat maxim cu situatia ta :)
am inceput exact ca tine zborul rc.
Faptul ca postezi aici arata ca ai dat un pas inapoi si ai inceput cu dreptul :drinks:
deci parcurge tot forumul, chiar si ce nu te intereseaza.
Pana la urmatoarea achizitie- un simulator- daca tot iesi pe camp(norocosule)
fa doar lansari din mana, fara motor,in vant.
incearca sa tii modelul drept(aripile paralele cu orizontul)
si sa nu-i ridici sau cobori botul.
lasa-l sa aterizeze singur.
o sa zboare drept doar cand e bine centrat si comenzile sunt pe zero.
mai tarziu, tot fara motor, tot cu vanticel din fata, arunca-l mai tare si misca profunor si directie
apoi eleron.
succes si bun venit in lumea zburatorilor!!
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#4
Postat 30 April 2020 - 10:35 PM
ViP_Eol, la 30 April 2020 - 10:07 PM, a spus:
Sunt din Bucuresti, dar acum sunt la Bran, la socri...aici m-am jucat cu avionul.
#5
Postat 30 April 2020 - 10:42 PM
Travel Air, la 30 April 2020 - 10:20 PM, a spus:
nu sunt in masura sa dau sfaturi, dar am rezonat maxim cu situatia ta :)
am inceput exact ca tine zborul rc.
Faptul ca postezi aici arata ca ai dat un pas inapoi si ai inceput cu dreptul :drinks:
deci parcurge tot forumul, chiar si ce nu te intereseaza.
Pana la urmatoarea achizitie- un simulator- daca tot iesi pe camp(norocosule)
fa doar lansari din mana, fara motor,in vant.
incearca sa tii modelul drept(aripile paralele cu orizontul)
si sa nu-i ridici sau cobori botul.
lasa-l sa aterizeze singur.
o sa zboare drept doar cand e bine centrat si comenzile sunt pe zero.
mai tarziu, tot fara motor, tot cu vanticel din fata, arunca-l mai tare si misca profunor si directie
apoi eleron.
succes si bun venit in lumea zburatorilor!!
Multumesc de sfaturi, am mai prins curaj putin :)
Cand imi ajunge avionul nou, voi incerca sa il montez corect si complet si apoi lansari cum ai spus, fara motor. Apoi voi incerca si cu motorul, insa daca bate putin vantul, e problema? Acum sunt la Bran, la socri. Aici daca ma urc pe o culme, am o priveliste minunata in vale , dar bate putin vantul, e problema? Adica, acest tip de motoplanor, e facut sa poata fi controlat si pe un vant usor , corect?
Aceasta postare a fost editata de Mar33: 30 April 2020 - 10:45 PM
#6
Postat 30 April 2020 - 11:05 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#7
Postat 30 April 2020 - 11:05 PM
Spuma o poti reface relativ usor, bagi in apa clocotita sa isi reia forma, apoi faci puzzle. Incearca sa refaci si primul model.
Aceasta postare a fost editata de Zeus: 30 April 2020 - 11:08 PM
#8
Postat 01 May 2020 - 10:37 AM
Nu mai vorbesc de trupa de la SanPetru...
Asa ca ai fi avut cine sa iti indrume primii pasi.
I-as contacta inainte de a iesi la zbor cu noul model.
#9
Postat 01 May 2020 - 11:01 AM
Ești norocos. Și la Brașov și la București sunt destui care te pot ajuta. Pentru Brașov, îi găsești și aici pe "fly", "popad", "vasipop" și alții al căror nick nu-l știu acum. Pentru București încearcă să-l rogi pe "stiganas" să te îndrume, personal, sau să te pună în legătură cu cineva.
Spor la meșterit și la zbor.
P.S. Nu arunca vechiul model. Se poate repara destul de ușor și pe urmă să înveți cu el. De trântit, sigur vei mai trânti, chiar și asistat.
#10
Postat 01 May 2020 - 04:57 PM
Mar33, la 30 April 2020 - 09:44 PM, a spus:
Mi-am dorit demult un avion cu telecomanda, iar cum cu izolarea asta, am zis hai sa imi fac placerea. Mi-am comandat un BETA 1400 cu telecomanda, acumulator, tot ce trebuie, de pe Phoenixmodels. Din pacate, dupa primul zbor, l-am trantit, s-au incovoiat aripile si i-am rupt si coada. Aveam senzatia ca il ia vantul rau...Am lipit coada, am constatat ca nu pusesem inauntru bara de stabilizare din aripi, de aceea cred ca s-au si incovoiat. Dupa ce l-am ridicat iar, am constatat ca nu reuseam sa il tin in aer, botul se ducea in jos. Am aflat ulterior ca trebuia sa montez acumulatorul in asa fel incat sa gasesc centrul de greutate. Acum insa l-am busit de tot. Cred ca nu mi-am facut temele bine inainte. Sa nu credeti ca sunt vreun afon tehnic, insa de data asta chiar am inceput cu stangul. Acum, am zis sa imi mai acord o sansa. Mi-am comandat inca unul, doar avionul, caci am telecomanda, acumulator, incarcator, etc. Nu am mai gasit BETA 1400 si am luat SKY SURFER X8. Cred ca imi ajunge zilele astea. Aveti ceva sfaturi sa ma ajutati, sa nu il fac praf din nou? Multumesc!
#11
Postat 01 May 2020 - 05:17 PM
Succes!
#13
Postat 01 May 2020 - 10:07 PM
renatoa, la 01 May 2020 - 10:37 AM, a spus:
Nu mai vorbesc de trupa de la SanPetru...
Asa ca ai fi avut cine sa iti indrume primii pasi.
I-as contacta inainte de a iesi la zbor cu noul model.
nu mai e de ceva vreme la Bran..din cate stiu s a intors acasa in Bihor..
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#14
Postat 02 May 2020 - 10:28 AM
Până ... una-alta, poate pui niște poze cu pasărea rănită și poate ne explici cam care au fost parametrii de contact cu solul.
Spumele de tipul celor pe care le-ai achiziționat nu sunt cine știe ce, nici motoplanoare nu le-aș numi, dar pentru început/începători își fac treaba bine. Sunt avantajoase pentru că înghit șocuri serioase fără pagube, iar dacă, totuși, îl rupi, se poate repara relativ ușor.
În teoria, care în cazul nostru se aplică 100 % în practică, sunt destule de discutat și ar fi de ajutor să știm cam cât de începător ești.
În principiu trebuie să urmezi cu atenție planurile de montaj date de fabricant. Ar mai fi de discutat modul de lucru al stației și cum se fac setările.
Un "vânticel" chiar și mai serios nu pune probleme majore acestui tip de model. Dacă e centrat corect zboară singur.
Un lucru important și de ținut minte mereu: decolările și aterizările se fac, întotdeauna cu vânt din față, deci întotdeauna trebuie să zbori pe versantul care este în vânt și nu pe cel sub vânt. Având în vedere că zona Bran e de pantă, recomand folosirea motorului de la început.
Succes.
P.S. Dacă nu găsești pe nimeni să te asiste, ținând cont de situația cu COVID 19, revino și discutăm în amănunt pașii de urmat.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 02 May 2020 - 10:29 AM
#15
Postat 02 May 2020 - 11:28 AM
Iertati ma ca intervin , dar durerea de masele a " antescriitorului ", m a determinat sa va cer o mica explicatie la ceea ce ati mentionat anterior , si anume ,ca la cresterea de viteza , avionul intra in STALL, si devine incontrolabil...se poate un pic mai explicit ?
#16
Postat 02 May 2020 - 11:38 AM
A nu se confunda angajarea (stall) cu picajul (dive) si nici cu vria (spin) ;)
#17
Postat 02 May 2020 - 01:14 PM
Ma tot joc cu unghiul de atac sau de incidenta ; am mai explicat candva problema , si o mai fac odata : Scoala romaneasca franceza ruseasca , folosesc unghi de calaj ( unghiul format de axul longitudinal al avionului si coarda aripii),unghi de incidenta ( unghiul format de fileurile de aer si aripa), celelalte unghiuri , de sageata , diedru ,torsiune sunt aceleasi.
Scoala anglosaxona , la unghiul de calaj iispune unghi de incidenta , iar la cel de incidenta ,unghi de atac.
Pe curand!
#18
Postat 02 May 2020 - 02:54 PM
Va multumesc tuturor pentru sfaturile oferite. Din pacate am aflat ca acel coleg, Fly, nu mai locuieste in Bran. Insa, pentru ca nu mi-a sosit inca avionul nou, mi-am luat inima in dinti si m-am apucat sa il repar pe cel vechi. Asadar l-am desfacut, am fiert o oala cu apa, am bagat botul si restul bucatilor, sa isi revina la forma initiala, si chiar am fost surprins sa vad ca functioneaza. Acum este la uscat la soare. Mi-am cumparat un pistol de lipit cu batoane de silicon si voi incepe reconstructia imediat ce se usuca. Nu stiu cat de bine voi reusi, nu pentru ca nu ma pricep cu lipitul, ci pentru ca am pierdut bucati importante de la baza aripilor, inclusiv suruburile nu mai au ce sa mai prinda. Voi lipi bine cu silicon acolo. Dupa care voi aseza acumulatorul inauntru in asa fel incat sa am centrul de greutate corect (am vazut pe youtube un tutorial) si la final vedem ce iese. Va tin la curent si atasez cateva poze sa vedeti cum arata acum o ora.
Aceasta postare a fost editata de Mar33: 02 May 2020 - 02:54 PM
#19
Postat 02 May 2020 - 03:05 PM
Mar33, la 02 May 2020 - 02:54 PM, a spus:
Va multumesc tuturor pentru sfaturile oferite. Din pacate am aflat ca acel coleg, Fly, nu mai locuieste in Bran. Insa, pentru ca nu mi-a sosit inca avionul nou, mi-am luat inima in dinti si m-am apucat sa il repar pe cel vechi. Asadar l-am desfacut, am fiert o oala cu apa, am bagat botul si restul bucatilor, sa isi revina la forma initiala, si chiar am fost surprins sa vad ca functioneaza. Acum este la uscat la soare. Mi-am cumparat un pistol de lipit cu batoane de silicon si voi incepe reconstructia imediat ce se usuca. Nu stiu cat de bine voi reusi, nu pentru ca nu ma pricep cu lipitul, ci pentru ca am pierdut bucati importante de la baza aripilor, inclusiv suruburile nu mai au ce sa mai prinda. Voi lipi bine cu silicon acolo. Dupa care voi aseza acumulatorul inauntru in asa fel incat sa am centrul de greutate corect (am vazut pe youtube un tutorial) si la final vedem ce iese. Va tin la curent si atasez cateva poze sa vedeti cum arata acum o ora.
nu e bun pentru lipt asa ceva, recomandat este bison pu max ala mic si galben, se gaseste cam peste tot. Expandeaza si umple eventualele nereguli in urma crash ului.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#20
Postat 02 May 2020 - 03:06 PM
Pistolul iti este util oricum in modelism, nu l-ai luat degeaba, dar ti-as fi recomandat adeziv poliuretanic Bizon galben, marcat cu literele PU.
La uscare expandeaza si acopera toate gaurile unde ai lipsa spuma. Mai ales daca ai un sprai cu apa, sa pulverizezi lipitura, se umfla rapida ca o spuma din cele folosite la montat ferestre termopan.
Cat este inca moale poti nivela excesul cu o lama sau o lingura, si dupa intarire slefuiesti cu smirghel.
Ai grija la lipire sa rezulte suprafete drepte, foloseste o rigla, sau ochiometric, ca si cum ai tinti cu o pusca. O aripa sau un fuselaj stramb pot da mari batai de cap.
Spor !
#21
Postat 02 May 2020 - 03:08 PM
renatoa, la 02 May 2020 - 03:06 PM, a spus:
Pistolul iti este util oricum in modelism, nu l-ai luat degeaba, dar ti-as fi recomandat adeziv poliuretanic Bizon galben, marcat cu literele PU.
La uscare expandeaza si acopera toate gaurile unde ai lipsa spuma. Mai ales daca ai un sprai cu apa, sa pulverizezi lipitura, se umfla rapida ca o spuma din cele folosite la montat ferestre termopan.
Cat este inca moale poti nivela excesul cu o lama sau o lingura, si dupa intarire slefuiesti cu smirghel.
Ai grija la lipire sa rezulte suprafete drepte, foloseste o rigla, sau ochiometric, ca si cum ai tinti cu o pusca. O aripa sau un fuselaj stramb pot da mari batai de cap.
Spor !
Am fost mai rapid!! :yahoo: :yahoo:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#24
Postat 02 May 2020 - 03:37 PM
Mosul lipeste cu hot glue acolo.
Foloseste, te rog, adezivul recomandat de "batrani" :drinks:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#25
Postat 02 May 2020 - 03:44 PM
Să scapi de șlefuire, folosește o bandă adezivă trasă peste zona lipită. Va împiedica rășina să expandeze la exterior. Eu, folosesc bandă cu fibră de sticlă. După uscare, dezlipești banda și ai o suprafață curată.
#26
Postat 02 May 2020 - 03:58 PM
#27
Postat 02 May 2020 - 04:19 PM
Aceasta postare a fost editata de Mar33: 02 May 2020 - 04:20 PM
#28
Postat 02 May 2020 - 05:03 PM
a iesit foarte bine.
din poza se vede clar ca va trage dreapta si din directie si din eleroane
iar profundorul va ridica botul.
da comenzile pe zero si la camp cu el!!
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#29
Postat 02 May 2020 - 05:22 PM
Mar33, la 02 May 2020 - 04:19 PM, a spus:
Frumos lucrat. Felicitări.
Chestia cu hot glue versus rășină BIZON era o recomandare. Rășina este mai ușoară. De ținut minte pe viitor.
Hot glue e foarte bun pentru că celulele (bobițele de polistiren) sunt "îmbrăcate" în polietilenă; practic, același material ca batonul, dar în aeromodelism/aviație se duce o luptă permanentă cu greutatea.
Ai scris batoane de silicon, de asta ți-am explicat ce este de fapt.
#30
Postat 02 May 2020 - 05:26 PM
Travel Air, la 02 May 2020 - 05:03 PM, a spus:
a iesit foarte bine.
din poza se vede clar ca va trage dreapta si din directie si din eleroane
iar profundorul va ridica botul.
da comenzile pe zero si la camp cu el!!
Ce ochi ai dom'le !! :rolleyes:
Într-adevăr, pare cabrat, dar dreapta ... trebuie să-mi iau ochelari.