Aeromodel cu motor de cauciuc Flamingo
#31
Postat 28 December 2012 - 09:59 PM
Am terminat Flamingo ul de ceva vreme, deocamdata fara tren de aterizare si am dat 2 kit uri spre adoptie, sper ca in primavara sa iesim cu flota la aer..........Vor veni si pozele si filmele...........aia e sigur !
De zbor in sala nu am unde...
Stau in casa si ,,incalzesc'' si alte proiecte.........
Va doresc tuturor Sarbatori fericite si LA MULTI ANI 2013 !!!
#32
Postat 30 January 2014 - 12:16 AM
SerjuRO, la 28 December 2012 - 09:59 PM, a spus:
Am terminat Flamingo ul de ceva vreme, deocamdata fara tren de aterizare si am dat 2 kit uri spre adoptie, sper ca in primavara sa iesim cu flota la aer..........Vor veni si pozele si filmele...........aia e sigur !
De zbor in sala nu am unde...
Stau in casa si ,,incalzesc'' si alte proiecte.........
Va doresc tuturor Sarbatori fericite si LA MULTI ANI 2013 !!!
Salutare,
si la multi ani 2014. Am si eu o intrebare poate stupida: Credeti ca daca fac acest model cu lemn de brad in locul celui de balsa, va mai zbura?
Sper ca se mai uita cate cineva si pe la subiectul acesta :)
Multumesc de raspuns
#36
Postat 30 January 2014 - 12:33 PM
Se picura un pic de nitro lac cu foarte putin ulei (amestecat in prealabil) pe o suprafata de apa. Uleiul, modifica tensiuena superficiala de contact dintre lac si apa, si face sa se intinda intr-o pelicula subtire.
Se ridica din apa intr-o rama (introdusa in prealabil), si se lipeste pe micro model cu saliva.
Da aici discutam de acoperire clasica, nu de tehnica micro.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 30 January 2014 - 12:36 PM
#38
Postat 30 January 2014 - 02:10 PM
udrescumihai, la 30 January 2014 - 12:16 AM, a spus:
si la multi ani 2014. Am si eu o intrebare poate stupida: Credeti ca daca fac acest model cu lemn de brad in locul celui de balsa, va mai zbura?
Sper ca se mai uita cate cineva si pe la subiectul acesta :)
Multumesc de raspuns
Originalul,este construit cu baghete din brad,nervurile,daca nu ai placaj de aviatie de 0,8-1mm,poti sa le faci din furnir de mobila.Incearca sa folosesti baghete cu cotele din desen.Impanzirea o poti face cu hartie subtire[pergament],care se mai gaseste pe la ambalarea mezelurilor si impanzesti numai pe partea de deasupra.
#39
Postat 30 January 2014 - 02:17 PM
1. nitrolac - 12 părţi, acetonă - 3 părţi, ulei de ricin 1 parte. (Este cea mai accesibilă simplă şi comodă)
2. nitrolac - 40 părţi, acetonă - 2 părţi, ulei de ricin 3 părţi, ulei camforat 1 parte, oleum anisi 4 părţi. (peliculă rezistentă şi uşoară)
3. collodium - 16 părţi, acetonă - 3 părţi, ulei de ricin 2 părţi. (peliculă puţin sensibilă la variaţiile de temperatură)
4. nitrolac - 12 părţi, collodium - 4 părţi, acetonă 2 părţi, ulei de ricin 1 parte.(o reţetă ceva mai bună decât prima).
Reţetele sunt scoase din cartea "Aeromodele de cameră" - E.B. Michirtumov şi P.S. Pavlov - 1954 - Editura Cultură Fizică şi Sport.
P.S.: Dacă se vor găsi doritori, deşi informaţiile sunt destul de vechi voi încerca să o scanez atunci când voi prinde câteva ore de linişte. Toate cele bune şi zboruri line.
#40
Postat 30 January 2014 - 04:09 PM
#41
Postat 30 January 2014 - 09:14 PM
pana una alta am gasit pe acasa o foaie de polistiren de 0.3mm (se pune sub parchet) si m-am apucat si am decupat in ea modelul FLAMINGO. Am realizat tot azi si corpul propriuzis si o elice din lemn de brad (care trebuie sa vad daca va face fata). Aripile le-am legat cu izolier ca sa capete forma profilului. O sa atasez si o fotografie cu modelul decupat astazi. ai am de pus cap la cap toate partile componente si sa fac trenul de aterizare. Ca si intrebare: este ok sa lipesc piesele de polistiren cu silicon acrilic ( am destul in casa ).
Sper sa zboare :)
astept pareri
#43
Postat 03 February 2014 - 09:15 PM
fly, la 01 February 2014 - 08:13 AM, a spus:
salutare de unde pot sa iau asa ceva? banuiesc ca de la magazinele de bricolaj. Chiar asa se numesc?
#45
Postat 10 June 2014 - 08:34 PM
https://www.youtube....h?v=8pXPng5skzE
#46
Postat 23 June 2014 - 02:01 PM
#48
Postat 21 July 2014 - 07:08 PM
costi0075, la 21 July 2014 - 03:36 PM, a spus:
De ce vrei musai cu 2 aripi? Asta inseamna biplan daca nu ma insel
Iti poti construi singur (daca ai chemare pt asa ceva sau putina bunavointa si rabdare) unul cu o singura aripa.
Planuri sunt destule pe net (daca nu ma insel chiar aici este Flamingo...), iar ca si materiale iesi foarte ieftin , nu-ti trebuie un buget "ridicat" ca sa spun asa.
Bafta
P.S.
Sunt( suntem) destui care te p[ot ajuta cu planuri si/sau sfaturi de constructie
#50
Postat 23 July 2014 - 07:45 AM
costi0075, la 22 July 2014 - 10:21 PM, a spus:
asteptam si poze din timpul constructiei
Bafta
#52
Postat 23 October 2014 - 12:23 PM
eupe, la 23 October 2014 - 12:10 PM, a spus:
Gasesti la magazinele de modelism din ro (le gasesti pe net... sierra, phoenixmodels, etc), dar cred ca poti folosi lejer si cauciuc mai lat (din acela ce se foloseste la "legat" banii) care se gaseste in comert...
#53
Postat 24 October 2014 - 12:36 PM
Ai grija cum le torsionezi când armezi motorul -când lucram asa ceva la aeromodelism aveam o bormasina de mana cu carlig, le trageam sa se intinda aproape de capacitatea lor maxima, dupa care le rasuceam si totodata apropiam bormasina de model (parca si numaram cate rotatii faceam). De asemenea ai mare grija cum le pastrezi- presarate cu talc in cutii de carton sa nu traga umezeala si sa nu se lipeasca. De asemenea mare grija sa nu fie imbatranite- sa nu prezinte crapaturi atunci când le întinzi.
Mai exista cateva secrete: cate fire se pun, ce sectiune sa aiba, pentru o anumita greutata a modelului. Sincer nu le mai stiu, e mult de când lucram aeromodele cu motor de cauciuc, plus de asta acum au aparut materiale mult mai performante. Poate un bun cunoscator al modelelor cu motor de cauciuc citeste acest topic si iti poate explica. Sau, cineva de la club.
Bafta multa! :good:
#54
Postat 28 October 2014 - 03:05 PM
Jucandu-ma cu modele cu elastic mi-am dat seama ca la unele elicea se invarte mult prea repede si elasticul se destinde in cateva secunde. Cu asa ceva nu poti zbura prea departe. In timp ce filmuletele de pe net arata modele zburand minute in sir, deci cauciucul destinzandu-se tot atata timp.
Deci cred ca este o relatie stransa intre greutatea modeulului, dimensiunea elicei si grosimea elasticului. Care relatie, pana una-alta, ramane un mister pentru mine. :)
Pana acuma cel mai mult am zburat un model foarte ieftin de la Revell (10 lei in magazin), confectionat din balsa si avand un elastic destul de subtire. Cu asta modelul a zburat vreo 5 secunde (~ 30 metri). Elasticul a rezista la cate 250 de rotatii pentru circa 5-6 zboruri dupa care s-a rupt. De asta, sunt acuma in cautare de elastic.
Ce vinde Sierra si Phoenixmodels e limitat la o anumita latime (in general 4.5 sau 5 mm). La latimea asta elasticul e forte puternic si se destinde in 2-3 secunde. Eu caut latimi mai mici (sper ca intuiesc corect directia in care trebuie sa merg cu dimensiunea cauciucului).
Multumesc pentru informatii.
#55
Postat 28 October 2014 - 03:34 PM
http://phoenixmodels...cauciuc&x=4&y=8
Si asta maro translucid e chiar bun, tine ani de zile.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 28 October 2014 - 03:35 PM