SCOUT Primul acrobat.
#1
Postat 25 October 2012 - 05:01 PM
Am luat acest model din dorinta de a evolua putin si pe latura acrobatica a zborului, pentru ca modelele de pana acum au atins limita in acrobatii ( in incercarile de a le face cat de cat corect)
Modelul a fost realizat destul de bine, s-a montat destul de usor, cel mai mult am avut de lucru cu lipirea decall-urilor. Am ramas surprins de grosimea aripii. Un minus ar fi ca nu are nici un lonjeron in interior...:).
Anvergura e 1210mm, lungimea 1160mm, suprafata alara 27,3dm patrati, iar greutatea cu lipo3s 1800mAh este de 960g. Incarcarea alara este 35,2g/dm patrat.
Am schimbat rotile originale cu unele de 70mm, si am facut si un suport suplimentar din sarma de 2mm, pentru trenul de aterizare.
In ce priveste asamblarea, s-a realizat foarte usor, dar......:wacko: , in manual se face referire la adeziv, ca fiind necesar la montare, insa nu se specifica nicaieri unde se foloseste :p......
La Piper Super Cub, montarea s-a facut tot fara adeziv, dar acolo se specifica faptul ca nu e necesar :good:.
Motorul este outrunner, 920KV, regulatorul de 36A, are instalate 4 servo micro.
Elicea am slefuit-o putin pentru echilibrare, iar conul l-am pus de forma, ca sistemul de prindere e ......;) salata de varza....
Am facut cateva foto in timpul asamblarii.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#2
Postat 25 October 2012 - 05:20 PM
Felicitari de achizitie.Am modelul asta de 1 an aproape.L-am zburat ogramada si 2 mari bube are:
1)trenul e prea rigid si va crapa cat de curand
2)servourile sunt subdimensionate pentru zbor acrobatic si nu vor tine.Directia,cea mai solicitata in manevreme precum cutitul,rolling harrier si ceva mai putin in hover,va avea nevoie de ceva zdravan bine
Eu am facut un tren din sarma otelita de 3mm si roti de 50 mm.Acum amortizeaza excelent socurile oricarei aterizari.Oricum vin nu exista saritura pe aterizare.Ce-i drept,se stramba sarma,dar modelul scapa(asta la aterizari chiar nasoale).
La servo,am pus metalice,digitale de 13 gr,cuplu 2,5 kg pe eleroane si profundor,iar pe directie metalic,digital de 16 gr cu 3,5 kg cuplu si nu mai am treaba.
Nu ii place vantul deloc,devine instabil si chiar are tendinta de angajare daca nu e tinut in motor(pe vant,ca atunci cand nu bate planeaza usor si fara motor).
La acrobatie se descurca foarte bine.Am facut cu el de la tonouri la trifoi(daca asa s`o traduce),hammerhead rolling harier,hover(pt hover serios am pus elice apc 13x8 cu motorizare originala)Urmeaza sa incep cateva acrobatii F3A daca o sa mai prind vreme buna.
Am incercat si wingleturi pe aripi,ajuta mult in manevre gen hover dar in rest adauga stabilitate in linie dreapta.Marea buba e ca va trebui sa stai cu modelul montant ca nu mai ai unde sa scoti aripa.
Nu stiu cum ai sa zbori tu cu 3s 1800,eu am zburat cu 3s 3300 si parca mai mergea o idee mai mare(un e3s 3500 daca ar fi si sa si incapa ar fi ideal)1800 e mult prea mic,o sa pui o tona de plumb.CG pica foarte bine unde zice manualul.Pentru maiden centreaza-l fix unde zice,dupa ce treci la acrobatie serioas muta cg 0,5 cm in fata si il echilibrezi pe spate.O sa zboare excelent.
Sper sa te bucuri de el.Eu am investit inca 500 de lei pe langa investitia in kit.Servo..packuri..esc destept(cel original e cam...retard :) )
Ce ai facut tu la tren o sa iti sparga fuselajul la o aterizare dura.Nu o crape trenul ci montura aripii sau de unde se prind acele sarme si eventual fuselajul.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 25 October 2012 - 05:22 PM
#3
Postat 25 October 2012 - 09:42 PM
Am facut azi 4 zboruri a cate 5 minute, folosind 2 acumulatori.
Trenul de aterizare a facut fata cu brio la "off-road".
La Piper Super Cub, trenul e facut din sarma de 1,5, cred, si acoperit cu plastic foarte subtire ce imita trenul original, si la aceiasi anvergura de 1210mm, are 900g RTF, 37g/dm, si cu rotile de 65mm, si a avut parte de aterizari destul de dure si nu a avut de suferit.
Sistemul facut la Scout, este destul de elastic prin lungimea sarmei si prin faptul ca sistemul de prindere pe fuselaj este din plastic, iar rotile sunt pe masura.
Pentru inceput, am setat DR la 50% si EXPO tot la 50%. Fiind primul acrobat folosit "live" am preferat sa am comenzile mai "dulci" pentru primele zboruri.
A fost o alegere buna, pentru ca astfel la primele manevre modelul a fost destul de docil.
Decolarea ( prima) a fost cam lunga, pentru ca am accelerat progresiv, dar modelul s-a comportat foarte bine in ciuda terenului cam nasol. Din cauza terenului, dupa experientele cu celelalte modele, rulez cu profundorul ridicat pentru a impiedica tumbele prin capotare, atat la decolare cat si la aterizare.
Am zburat linistit cam la 50% motor, am reusit sa fac corect un looping, un tonou, un hammerdead, asta dupa ce m-am obisnuit cu maniera diferita de control a acestui model fata de trainerele clasice.
Trebuie corectata inclinatia din eleroane dupa fiecare viraj, trebuie folosite si eleroanele pentru a face virajele bine.
Modelul are un comportament bun, manevre precise si clare.
Am incercat si cateva manevre fara DR, dar devine prea agresiv si riscul de tranta este destul de mare.
S-au consumat cam 1300-1400mAh din fiecare acumulator in 10 minute de zbor cat de cat linistit.
Deocamdata, raman la configuratia actuala si la zborul cu acrobatii de baza, pana voi fi destul de sigur pe evolutia modelului si a mea :blink:.
In viitor vor avea loc modificari pentru a creste performantele
Acum trebuie sa caut o pozitie mai buna pentru ESC, ca nu prea are aer.... in rest sper sa nu crape ceva..:blink:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#4
Postat 25 October 2012 - 09:44 PM
#5
Postat 25 October 2012 - 10:07 PM
Ciprian97, la 25 October 2012 - 09:44 PM, a spus:
Poti, te rog, sa-mi pui o foto sa vad cam ce si cum?
Multumesc.pentru sfaturi :)
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#6
Postat 26 October 2012 - 07:17 AM
#7
Postat 26 October 2012 - 04:42 PM
Am decupat cate putin din suportii ca sprijineau bateria astfel incat ESC-ul sa incapa in spatiul liber ce se afla dedesubt, apoi am lipit 2 scobitori pe care sa stea bateria si astfel este un spatiu de cam 1,5cm intre radiatorul ESC-ului si baterie:
IMG_5432.JPG (195.4K)
Number of downloads: 84
IMG_5433.JPG (202.54K)
Number of downloads: 84
De acum asteptam vreme buna pentru zbor, ca au venit ploile de toamna :pardon:....
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#8
Postat 26 October 2012 - 05:38 PM
#9
Postat 30 October 2012 - 06:57 AM
ESC-ul e normal sa se incalzeasca nitel. In model este un curent de aer, care e suficient.
PS - sarma aia e "codobatura" oare chiar trebuie? Oare chiar trebuie greutati in plus?.
Mi-a facut si mie cu ochiul un MX, dar mi-a fost tare greu sa accept o spuma in flota. Am ales unul din balsa. (spume - EDGE-ul din depron e bestial).\\
sa-l stapanesti sanatos.
#10
Postat 30 October 2012 - 03:37 PM
Mihai_supy, la 30 October 2012 - 06:57 AM, a spus:
ESC-ul e normal sa se incalzeasca nitel. In model este un curent de aer, care e suficient.
PS - sarma aia e "codobatura" oare chiar trebuie? Oare chiar trebuie greutati in plus?.
Mi-a facut si mie cu ochiul un MX, dar mi-a fost tare greu sa accept o spuma in flota. Am ales unul din balsa. (spume - EDGE-ul din depron e bestial).\\
sa-l stapanesti sanatos.
Daca ranversare=hammerhead, imi cer scuze, nu am stiut, plus ca mai peste tot am gasit termenul in engleza :rofl:.
ESC-ul asa cum l-am pozitionat in ultima poza are pana la baterie un tunel de 1,5cm, ceea ce ii asigura acum aer pentru racire. Inainte nu avea deloc, pentru ca era infipt intre 2 nervuri din fuselaj.
Sarma chiar e inestetica, dar e eficienta la atenuarea socurilor antero-posterioare pe care le primeste trenul din cauza "aeroportului off-road" Cateva grame in plus pana voi invata sa-l aterizez cat mai incet posibil, pentru mine sunt un avantaj acum. Daca rup trenul sau fuselajul, e mai rau. Am sa caut ceva carbon sa pun in loc de sarma dar tot e nevoie de aceasta montura, cel putin pana il voi stapani destul de bine incat sa-l aterizez la limita de viteza.
Numai bine si multumesc de urare :)
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#11
Postat 31 October 2012 - 06:54 PM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#12
Postat 31 October 2012 - 07:01 PM
#13
Postat 03 November 2012 - 10:55 PM
Decolarile mai putin fortate, zborul mai fluent si manevrele mai reusite.
Dupa prima repriza de 5 minute de zbor, aterizarea nu a fost tocmai reusita si modelul a dat putin cu nasul de pamant, insa fara urmari. In urma acestui fapt, am lasat tumbele si am facut doar decolari si aterizari pentru a gasi cea mai buna cale de a ateriza intr-o maniera adecvata. Il aduceam aproape in limita de viteza si in ultimii 2-3m era mai mult o cadere decat aterizare....:D
Dupa vreo 3-4 aterizari in seara asta am reusit sa-l aterizez mult mai bine, il aduc cam la 1m inaltime si il tin din motor pana cand atinge pamantul, astfel chiar daca viteza e putin mai mare, ruleaza frumos si nu mai capoteaza.
Dupa vreo 20 minute de decolari si aterizari, pot spune ca ne descurcam muuulllt mai bine chiar si cu putin vant.
Am facut si cateva tumbe intre timp si la final am controlat ESC-ul sa vad daca se infierbanta si acum avant curent de aer intre el si baterie. Acum era doar caldut, iar bateriile reci.
Trenul de aterizare mi se pare cam moale, fata de cel de la Cessna care a avut parte de niste trante in adevaratul sens al cuvantului si nu s-a deformat, asta este mai mult plastic decat elastic :D
Am fost inspirat sa-i pun sarma ca sprijin ca altfel.....:D
In rest sunt foarte multumit de model, doar pilotul e cam varza :D, dar are timp sa invete
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#14
Postat 04 November 2012 - 08:24 AM
Trenul original e o prostie.Ala nu absoarbe deloc socurile.Ala-i de forma,doar rotile amortizeaza.La trenul meu cel mai grav caz ar fi sa dea cu burta de pamant usurel dupa ce trenul s-a intins pe laterale destul de mult,atenuand grozav impactul.
#15
Postat 04 November 2012 - 08:34 AM
alex g, la 03 November 2012 - 10:55 PM, a spus:
Decolarile mai putin fortate, zborul mai fluent si manevrele mai reusite.
Dupa prima repriza de 5 minute de zbor, aterizarea nu a fost tocmai reusita si modelul a dat putin cu nasul de pamant, insa fara urmari. In urma acestui fapt, am lasat tumbele si am facut doar decolari si aterizari pentru a gasi cea mai buna cale de a ateriza intr-o maniera adecvata. Il aduceam aproape in limita de viteza si in ultimii 2-3m era mai mult o cadere decat aterizare....:pardon:
Dupa vreo 3-4 aterizari in seara asta am reusit sa-l aterizez mult mai bine, il aduc cam la 1m inaltime si il tin din motor pana cand atinge pamantul, astfel chiar daca viteza e putin mai mare, ruleaza frumos si nu mai capoteaza.
Dupa vreo 20 minute de decolari si aterizari, pot spune ca ne descurcam muuulllt mai bine chiar si cu putin vant.
Am facut si cateva tumbe intre timp si la final am controlat ESC-ul sa vad daca se infierbanta si acum avant curent de aer intre el si baterie. Acum era doar caldut, iar bateriile reci.
Trenul de aterizare mi se pare cam moale, fata de cel de la Cessna care a avut parte de niste trante in adevaratul sens al cuvantului si nu s-a deformat, asta este mai mult plastic decat elastic :wacko:
Am fost inspirat sa-i pun sarma ca sprijin ca altfel.....:blink:
In rest sunt foarte multumit de model, doar pilotul e cam varza :lol:, dar are timp sa invete
nea alex in general acrobatele vin cu motor la sol nu mult dar suficient cat sai dea portanta ai grije nu se compara cu trainerul.
multe aterizari reusite :good: :drinks:
#16
Postat 04 November 2012 - 08:46 AM
Daca sunt facute corect si un tren de aterizare din spite de bicicleta o sa tina fara probleme.
Un singur lucru este foarte important de tinut minte..."Aeromodelul e o masina - care face exact ce i se spune".
Numai bine, si zboruri line.
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 04 November 2012 - 08:47 AM
#17
Postat 04 November 2012 - 09:06 AM
Mihai_supy, la 04 November 2012 - 08:46 AM, a spus:
Asta daca se zboara cu vreme de simulator,cu electronica fiabila si evident,un sistem rc care nu baga de la el.Modelul e foarte usor de aterizat,are incarcatura mica si nu trebuie mult antrenament.
#18
Postat 04 November 2012 - 04:57 PM
Panta de aterizare, este destul de lina, m-am invatat asa de la Cessna, care are nevoie de spatiu, si era deja aliniata de pe la 50-80m distanta de "pista " si nu mai sus de 7-10m la acea distanta.
Aceiasi panta o dau si pentru Super Cub, si Acrobatului, care au nevoie de spatiu si pe lateral si pe inaltime pentru a veni cat mai precis la aterizare. Pe langa asta, intr-adevar modelele sunt masici care fac ce li se spune, dar, avand in apropiere (20-30m) copaci, tufe, garduri, orice adiere de vant se transforma in turbulente care dese ori "ajuta" modelul sa devieze de la traiectoria dorita si nu de putine ori am fost surprins de inclinari periculoase ale modelelor aproape de sol sau "goluri de aer" ce fac modelul sa "cada" si peste jumatate de metru. Pe simulator......e deja poveste.....modelele stau la punct fix ca elicopterele si aterizeaza la fel cu vantul din fata. Pe camp e cu totul alta poveste...vii cu vant din fata si aproape de aterizare nu mai bate vantul si daca modelul vine planand la limita.....poc, am patit-o de mai multe ori.
In ultima perioada, singurul model cu care mai vin planand fara motor la aterizare e Pico Cub, are incarcare alara mica si planeaza frumos si incet si nu se angajeaza: profundorul ridicat la maxim, si coboara pe o panta de aproximativ 20-30 grade in funcite de vant. In rest cu Super Cub, Cessna si Wing Tiger, le aduc cu motor 15-30% in functie de model si vant.
Cu Acrobatul fiind la primele zboruri, am incercat aterizarile in diverse moduri pana am gasit varianta cea mai buna, avand in vedere si "pista".
Daca as ajunge pe o pista amenajata, nu as avea nici cel mai mic stress la aterizari cu nici unul din modele.
Despre Rx-Tx....folosesc 9X, resoftat, care este destul de bun si fiabil la ce am nevoie acum, iar electronica de pe model......cel putin servo-urile urmeaza a fi schimbate in curand desi inca nu dau semne dar nici nu le fortez prea tare ( DR 50% si EXPO 50%) deci lucreaza cam la 1/2 din cursa si cu "blandete" cel putin deocamdata, pana ma cunosc mai bine cu modelul :)
Ciprian, ai cumva o foto sau schita cu trenul din sarma? Cum ai prins rotile pe tren? Ale mele au gaura de 4mm.
Multumesc tuturor de sfaturi si suport.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#19
Postat 04 November 2012 - 05:20 PM
desen.png (20.49K)
Number of downloads: 26
desen2.png (19.84K)
Number of downloads: 26
Ultimul e din lateral cum ar trebui sa vina.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 04 November 2012 - 05:21 PM
#20
Postat 04 November 2012 - 05:34 PM
Ciprian97, la 04 November 2012 - 05:20 PM, a spus:
desen.png
desen2.png
Ultimul e din lateral cum ar trebui sa vina.
Deci e facut din 2 bucati, din cate vad din schita, si infipte in placaj ca sa nu basculeze :clapping:.
Eventual pentru roti am sa fac un fel de bucsa din Al, de la 3mm la 4mm, sa nu danseze prea tare.
Placajul l-ai lipit efectiv in locul unde era initial trenul original, banuiesc, dar cam de lungime (fata-spate) are?
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#21
Postat 04 November 2012 - 05:50 PM
DSC05983.JPG (64.95K)
Number of downloads: 42
Nu stiu de ce a iesit asa dar cred ca iti poti face o idee.
#22
Postat 04 November 2012 - 05:59 PM
Deci asa nu va mai fi nevoie de alte intariruri su sarme sau alte bazaconii?
Aceasta postare a fost editata de alex g: 04 November 2012 - 06:02 PM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#23
Postat 04 November 2012 - 06:58 PM
#24
Postat 17 November 2012 - 12:56 AM
Desi nu am mai schimbat trenul de aterizare, am avut o sesiune fara surprize si am reusit chiar sa-l filmez pentru prima data:
Din punctul meu de vedere, dupa ce m-am obisnuit cat de cat cu modelul, se comporta foarte bine asa cum e si cu 3S1,8Ah. La stilul meu de zbor este mai mult decat suficient sa-l tin in aer 20 minute in zbor fara prea mari pretentii la acrobatii. Pana acum am folosit DR 50% si EXPO 50$ pe toate suprafetele de comanda, dar urmeaza sa reduc DR la 40% la urmatoarea iesire.
Aterizarile au inceput sa fie fara emotii si cel putin cat timp modelul va ramane la greutatea de acum, trenul va ramane asa cum ( daca nu se varupe, desi nu da semne de stress)
Clipul e cam aiurea dar e cam greu sa filmezi si sa pilotezi un acrobat in acelasi timp. Abia ma obisnuisem cu trainerele :good:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#25
Postat 17 November 2012 - 07:57 AM
#26
Postat 17 November 2012 - 10:14 AM
Ciprian97, la 17 November 2012 - 07:57 AM, a spus:
Salut, am 2 baterii de 1800, si zbor cam 10 minute cu fiecare, cam asa cu se vede in clip si consum cam 1100-1300mA din fiecare, dar nici nuu trag prea tare de model :rolleyes:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#27
Postat 19 November 2012 - 05:18 PM
Am incercat cu flapsuri(70-80grade)..eh dragilor,aterizare stationara(cu maxim 10 cm de rulaj pe sol) pe un vant de 10km/h si decolare in maxim 0,5m.Va sugerez sa incercati,e o placere sa aterizezi cu el asa. :clapping:
#28
Postat 19 November 2012 - 09:45 PM
Ciprian97, la 19 November 2012 - 05:18 PM, a spus:
Am incercat cu flapsuri(70-80grade)..eh dragilor,aterizare stationara(cu maxim 10 cm de rulaj pe sol) pe un vant de 10km/h si decolare in maxim 0,5m.Va sugerez sa incercati,e o placere sa aterizezi cu el asa. :clapping:
Salut, asta ar insemna sa scot cablul Y de pe eleroane si sa le mixez pe 2 canale separate. Imi poti explica putin mix-ul pt flaps si spoiler? As putea sa folosesc eventual un potentiometru pana gasesc valorile optime.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#29
Postat 19 November 2012 - 10:04 PM
alex g, la 19 November 2012 - 09:45 PM, a spus:
Flapsul l-am facut pe statia mea cu mixajul dedicat Crow dar nu stiu cum e treaba la 9x.In mare trebuie sa coboare ambele eleroane in proportii egale si invers la spoilere.
#30
Postat 19 November 2012 - 10:15 PM
Ciprian97, la 19 November 2012 - 10:04 PM, a spus:
M-am obisnuit destul de bine cu el si acum aterizez fara probleme, dar daca ar veni si mai incet ar fi si mai bine.
Multumesc pentru idee.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R