planor 150cm anvergura
#1
Postat 23 October 2012 - 09:55 PM
Construcita - balsa invelita cu hartie poliesterica, lacuite. Daca motoplanor de 2 m a avut 600 de grame, ma tot gandesc cat au ariopie astea...
arata...cam asa:
SANY0247 (Medium).JPG (168.28K)
Number of downloads: 220
am luat, pentru inceput un set, de dragul vremurilor de mult apuse...
ma tot gandesc cum sa-i fac fuselajul...
si astept idei..
#2
Postat 23 October 2012 - 10:17 PM
Ar putea sa iasa un planor RC bestial, eventual de ridicat la sandou.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#3
Postat 23 October 2012 - 10:41 PM
Ma gandesc sa-i pun doua servouri cat mai mici (directie plus stabilizator) si un fuselaj facut dintr-o undita de carbon si ceva balsa. Un nimh 4 celule de 1000mah pe care le am deja. Si la zbor, cat mai tine vremea.
Mi-ar trebui niste planuri de fuselaje, sau ceva idei.
Deocamdata ma gandesc la fuselajul pe care l-am facut pentru Manta, care sta degeaba.....da mi se pare foarte greu.
#4
Postat 24 October 2012 - 04:23 AM
Lansat usor cu sandoul sau un motor electric super usor ar merge foarte misto. Poate nu urci vertical dar daca urci la 10grade este foarte bine cu un sistem electric usor si daca te gindesti planorul nu va fi de competitie ci de placere deci nu este necesar sa ajungi la 500m in 3 secunde.
Dar eu las face un planor pur lansat cu sandoul si l-as face usor ca un fulg.
As tine fuselajul in acelasi stil si ma refer la fuselaj de balsa. Ceva simplu din Balsa de 2mm dublata in zona de bot cu placaj de .8 sau 1mm si baghete triunghiulare inauntru fusealjului.
#5
Postat 24 October 2012 - 04:27 AM
#6
Postat 24 October 2012 - 05:50 AM
Sa vina coletul si vedem si decidem ce si cum.
PS - imi plac la nebunie fuselajele pe care nu le-am putut avea odata - cu tija de arbon in partea din spate, si asa va fi si asta..sper...
#7
Postat 24 October 2012 - 10:27 AM
#9
Postat 24 October 2012 - 04:29 PM
http://www.rcgroups....ad.php?t=504554
Gambler are un fuselaj tipul la care ta gindesti sint sigur ca stii de acest model dar il pun aici in orice caz. As nodifica fuselajul sa montezi aripile din lateral comparat cu asamblarea in partea de sus a fuselajului.
Si eu zic da. Nostalgia este puternica. Iar pentru mine este o placere sa creez un model din lemn.
Succes Traian
#10
Postat 24 October 2012 - 04:44 PM
atasez si planul de inspiratie , ca poate ajuta la executarea fuselajului(macar d.p.d.v al dimensiunilor)
trebuia sa iasa un planor cu motor termic de 1cc asemanator cu cel din poza
Fisiere atasate
-
f1p2.jpg (83.91K)
Number of downloads: 239 -
large_Rounsaville%20Excelsior%20Web.jpg (55.39K)
Number of downloads: 249
#11
Postat 25 October 2012 - 09:24 AM
Intre timp a venit sandoul. O fi el Robbe, dar mi se pare cam de 2 lei. O rola de cauciuc si in fir de pescuit. Ar fi trebuit sa iau cauciucul albastru de la HK, dar asta, data viitore. O sa vedem ce si cum dupa ce o sa termin planorul.
Deocamdata celalalt proiect imi mananca timpul liber, dar o sa-i vina randul si planorului.
Ca electronica disponibila
Servouri Turnigy digitale, un receptor HK cu 6 canale si 4 nimh. Cam atat. O sa aiba pull spring, asta deja e clar.
#12
Postat 25 October 2012 - 02:11 PM
pitts_00018.jpg (309.79K)
Number of downloads: 160
ap pus cartea aia - asa - de dragul vremurilor apuse...(Casele pionierilor si concursul national de la Saliste).
pozele:
pitts_00019.jpg (336.5K)
Number of downloads: 145
inca una si gata.
pitts_00021.jpg (280.58K)
Number of downloads: 155
#13
Postat 25 October 2012 - 02:13 PM
Greutatea aripilor, cu tot cu tija de otel de jonctiune - 132 grame. Amopenajul 13. Deci se poate si mai usoare.
Problema mea este acuma de ce sa ma iau mai intai. De planor sau de Pits.
#14
Postat 25 October 2012 - 02:22 PM
am luat repede fuselajul Mantei si iacata o idee...
pitts_00022.jpg (289.26K)
Number of downloads: 193
#15
Postat 25 October 2012 - 06:17 PM
Mihai_supy, la 25 October 2012 - 02:22 PM, a spus:
am luat repede fuselajul Mantei si iacata o idee...
pitts_00022.jpg
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#16
Postat 25 October 2012 - 09:27 PM
#17
Postat 29 October 2012 - 07:04 AM
#18
Postat 30 October 2012 - 10:42 PM
totusi ampenajul pare cam mare...
pitts_00039.jpg (282.98K)
Number of downloads: 124
#19
Postat 31 October 2012 - 04:38 PM
Intentia proiectului este de a realiza un planor pentru zboruri de agrement atat la camp (cu lansare la sandou sau poate chiar tractat) cat si la panta.
Acu sa vad cum merg mai departe. Ma bate gandul sa fac un fuselaj clasic ...din balsa si sa folosesc niste japico pe unde va trebui. Mai am niste nedumeriri legate de stabilizator si profundor...sa construiesc un profundor si sa il prind cu balamale de stabilizatorul din set sau sa fac cumva ca stabilizatorul sa pivoteze si sa imi dea control pe sus - jos?!?
Eu pana acum am pilotat doar modele cu eleroane ...ideea de a ridica in aer un ceva fara eleroane ma cam strange in spate. Ma gandeam la ceva ca in desenul de mai jos...Bordul de fuga al aripii este lat de 2 cm. As putea sa dau jos 1,5 cm din el si in loc sa pun un eleron de 3cm sau 3.5 cm care sa fie actionat de un servo SG50 sau SG 90 aflat in interiorul fuselajului. Un eleron pe canalul - celalalt pe canalul 3 si mixate intre ele astfel in cat cu stickul de acceleratie inainte sa ridic ambele eleroane ...cu stickul de acceleratie inapoi cobor eleroanele tip flaps si cu stickul din dreapta functie normala de eleroane stanga-dreapta. Sunt convins ca actiunea stanga-dreapta din eleroane va fi destul de mica avand in vedere amplasarea si dimensiunea lor.
Face vre-un sens ce zic sau sunt total pe langa subiect?
Ar mai fi cateva chestii dar mai intai sa imi pun gandurile in ordine...
Fisiere atasate
-
eleron.jpg (70.2K)
Number of downloads: 77
#20
Postat 31 October 2012 - 05:08 PM
Am un motoplanorplanor de 2,2m cu aripa poliedrala. Are facute eleroane cam cum zici tu, doar ca sunt facute pe "urechi", si degeaba.
in poza e planorul albastru...si se vad acele eleroane...care sunt INUTILE. Functioneaza in schimb excelent pe post de spoiler sau pe post de flaps, dar se poate fara ele.
IMAGE_00230.jpg (324.72K)
Number of downloads: 138
Eu unul zic sa lasi aripile asa cum sunt. Nu cred ca se merita sa mai cari dupa servouri pentru un efect aproape inexistent.
#21
Postat 31 October 2012 - 05:13 PM
Eu am adoptat urmatoarea varianta. Am decupat BF al ampenajului si i-am confectionat un profundor. O sa fie actionat de un sistem pull-spring de un servo Corona 959MG, sau doua TGY 90 mg analogic.
Pozele sunt intunecate..dar atata poate pda-ul meu.
pitts_00041.jpg (209.79K)
Number of downloads: 76
inca una:
pitts_00040.jpg (201.65K)
Number of downloads: 76
Directia, una de la alt proiect nereusit, cu acelasi sistem de comanda.
#23
Postat 31 October 2012 - 07:29 PM
E pacat sa-i pui eleroane. In mintea mea un astfel de planor de zbor liber si RC zboara la fel. As pastra configuratia de zbor liber doar ca as actiona prin servo (cu curse foarte mici) profundorul si directia.
Lansat la sandou si lasat sa plutesca cu mici corectii. Meseriasii de la zbor liber simt in linie cand trebuie sa-l lanseze.
De altfel unele planoare moderne sunt inspirate direct din zbor liber.
elektrovetrone-39.jpg (26.07K)
Number of downloads: 109
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 31 October 2012 - 07:32 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#24
Postat 01 November 2012 - 07:02 AM
Eu am pierdut odata un planor A2, probabil din cauza unui fitil stins in zbor. Nu vreau sa-mi aduc aminte, fiind primul meu planor mare, la 10 ani, cam cum te simti!!!...
#25
Postat 01 November 2012 - 12:48 PM
Si eu sunt deacord cu ceea ce zice Mihai(le pui degeaba),asa ca, mai bine , termini lucrarea fara a modifica aripa, il zbori si ai sa vezi ca e foarte stabil si fara eleroane.
si apropo, poti sa folosesti varianta asta(vezi foto),si nu mai trebuie modificat nici stabilizatorul(eu o folosesc).
Fisiere atasate
-
foto.jpg (42.75K)
Number of downloads: 149
#26
Postat 01 November 2012 - 05:28 PM
Eu l-am vacut fix, da cred ca-l pot dezlipi. Oricum i-am facut deja un profundor.
#27
Postat 02 November 2012 - 01:49 PM
Duminica, la zbor, poate-i facem zborul de incercare. Depinde de vreme.
pitts_00047.jpg (398.83K)
Number of downloads: 58
#28
Postat 02 November 2012 - 01:50 PM
pitts_00048.jpg (392.62K)
Number of downloads: 58
#29
Postat 03 November 2012 - 11:17 PM
Maine la aer cu el, cat mai tine vremea...
#30
Postat 04 November 2012 - 06:37 PM
Concluzia - pacat ca nu am avut planorasul asta la inceputul verii..(da anul asta am avut Manta).
pitts_00052.jpg (397.79K)
Number of downloads: 102
greutatea totala - 327 de grame, cu acumulator nimh. Zboara excelent. Carligul de remircaj - l-am pus la 10mm in fata CG.