planor 150cm anvergura
#31
Postat 05 November 2012 - 06:32 PM
Concluzia - excelent. si intrebarea - cine o mai cumpara motoare?.
#32
Postat 05 November 2012 - 10:35 PM
Zboruri line.
#33
Postat 05 November 2012 - 10:50 PM
O lansare, o tura si o aterizare sa vedem si noi cum se comporta.
Mihai_supy, la 05 November 2012 - 06:32 PM, a spus:
Concluzia - excelent. si intrebarea - cine o mai cumpara motoare?.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#34
Postat 06 November 2012 - 07:06 AM
#35
Postat 06 November 2012 - 09:34 AM
Icaca ce am mai facut...fara sa desconsider munca lui Ionut depusa la infolierea stabilizatorului m-am hotarat sa dau jos folia de plastic pentru a folosi japico. De fapt tot planorul va fi infoliat cu japico si apoi lacuit ...asa in spiritul aripilor. Deasemenea am redus anvergura acestuia de la 50 cm la 42cm. si profunzimea de la 11,5 cm la 10,5 cm. I-am facut un "mic profundor" dar inca nu sunt hotarat daca lipesc stabilizatorul definitiv pe fuselaj sau daca il prind in suruburi de plastic.
Fuselajul acum are 70g dar se va mai ingrasa cu hartia pe el. In fuselaj se vad cele doua servouri pe care le voi folosi, doua SG50 (14 g in total) -la 0,7kg forta sper sa fie suficiente.
Boticul planorului este varful uni con de 60 m si este prins cu doua surubele ... ma gandeam ca daca ii va trebui balas in fata acolo il voi plasa...in nasuc. Sa vad zilele astea sa trec tijele de comanda (probabil din carbon de 1.5 sau 2 mm) si apoi sa il imbrac.
Fisiere atasate
-
P1130080_resize.JPG (108.48K)
Number of downloads: 190 -
P1130083_resize.JPG (109.01K)
Number of downloads: 180 -
P1130087_resize.JPG (103.54K)
Number of downloads: 153 -
P1130086_resize.JPG (110.53K)
Number of downloads: 186
#37
Postat 06 November 2012 - 04:47 PM
Inca ceva. CG, cel putin la al meu nu este asa cum stim toti la 2,3 din coarda. Cu acumulatorul nimh de 4 celul pus in bot e greu de nas, iar profundorul e cabrat. Mai mult, am observat ca zboara cu coada mai jos decat aripa - asta inseamna ca proiectul meu e gresit din start!. Unghiul de incidenta al aripii este muuult prea mic, de fapt la mine nici nu exista. Voi corecta asta (la mine e simplu de tot, pentru caripa se fixeaza in fuselaj cu tija cu care a venit si cu doua bucatele de carbon 3x1mm cam la 3cm de BF. Montez chestiile alea de carbon mai jos cam cu un mm si e ok. Asta amaine.
Pozitia planorasului meu in zbor duce la rezistanta la inaintare marita (faptul ca zboara cu profundorul ridicat). L-am lasat asa in doua sedinte de zbor tocmai ca sa simt diferentele si sa vad daca se justifica.
Din cate-mi aduc aminte, la A1 foloseam unghiuri de incidenta in jurul valorii de 3 grade.
Asa cum e acuma zboara bestial, doar ca zboara cu viteza foarte mica, mult mai mica decat orice planor am zburat.
O sa pun cateva poze, maine pe lumina, mai detaliate cu pozitia in zbor a profundorului, cu pozitia carligului si cu ce mai e prin model. Pot jongla cu electronica fara probleme prin model, asa ca orice mic tunning e posibil.
Mai mult, unul sin servouri nu a vrut sa mearga deloc, si, pentru ca modelul a confirmat, o sa primeasca doua servouri mai bune, digitale, si mai usurele. (deocamdata are un TGY90 MG si un AS100, iar AS-ul am vazut ca e pe finala...)
Inca ceva.
Desi a mai scris lumea pe aici ce se face cu firul textil inainte de a fi montat, si nu am ascultat. Trebuie pus la intins cateva zile, caci se intinde nitel. La Manta a fost nevoie de doua noduri pe fire, iar la asta deja s-au labartat. Alt fir e la intins de ieri si maine o sa-i schimb firele. Mai mult, pentru ca am ieri am experimentat mult lansarea, si am coborat foarte repede de cele mai multe ori, ajungand jos cam odata cu sandoul, am observat ca directia mea mai intra in flutter. (arcul e prea moale). Pentru ca am observat cat de importanta e directia la lansare - ma bate gandul sa-i fac un sistem pull-pull in locul sistemului pull-spring, desi nu cred ca am loc de servo pus pe centru fuselajului, pentru ca l-am gandit cat mai mic posibil.
#38
Postat 06 November 2012 - 04:50 PM
Vreascu, la 06 November 2012 - 09:34 AM, a spus:
Fuselajul acum are 70g dar se va mai ingrasa cu hartia pe el. In fuselaj se vad cele doua servouri pe care le voi folosi, doua SG50 (14 g in total) -la 0,7kg forta sper sa fie suficiente.
- servourile alea sunt jucarii....se vor beli la prima aterizare mai tarel;
- nu vad locul carligului de remorcaj...sau ii pui motor? (pentru motor mi se pare botul foarte lung...).
#39
Postat 06 November 2012 - 05:33 PM
#41
Postat 07 November 2012 - 08:10 AM
La mine aripa este pusa la 2 grade unghi de incidenta. Pe internet nu am gasit informatii clare tip reteta pentru chestiuni de genul asta. Unii zic de unghi zero si unghi negativ la profundor altii unghi mare la aripa si un unghi pozitiv dar mai mic la profundor...deasemenea si cele 2-3 grade si profundorul pe zero. Eu am mers pe solutia asta pentru ca imi e mai ushor sa prind astfel profundorul...dar nu stiu exact cum va fi tinuta in zbor. La toate avioanasele facute de mine pana acum am pus si aripa si profundorul pe zero incidenta si nu am avut probleme.
Pentru CG am folosit calculatorul acesta: http://adamone.rchom...om/cg2_calc.htm
si pentru ce zic ei static margin
-5% CG-ul la 73mm de la BA
-10% CG-ul la 64 mm de la bordul de atac iar pentru
-15% CG- ul la 54mm
Probabil pentru prima aruncare am sa merg pe varinata de mijloc si apoi am sa vad ce mai trebuie facut... inclusiv pozitia carligului de remorcare.
#42
Postat 07 November 2012 - 09:50 AM
Am plecat de la 1/3 din coarda aripii, clasic. Am scos apoi plumbii, si am dat si acumulatorul mai in spate. Cand totul a fost ok am infiletat holssurubul indoit la 90 de grade pe post de carlig. Se poate modifica fara porbleme. Se infileteaza intr-un placaj de 3mm de fag, placaj care tine tubul cozii.
Solutia la unghiul de incidenta - ne-a dat-o producatorul aripilor!!!..Eu pe varianta aia o sa merg. Acuma ma iau de el, sa-l modific.
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 07 November 2012 - 09:52 AM
#43
Postat 07 November 2012 - 05:39 PM
Problema cea mai mare - nu exista servouri mai proaste decat Turnigy MG90S . Pana si banalele AS-100 sunt mai trainice. Ambele noi noute - unul a avut un fir dezlipit, iar celalalt, dupa trei zile de zbor merge dupa cateva zeci de secunde. Pana atunci blocheaza totul. Probabil are si asta lipituri reci.
O sa le schimb cu altele, verificate, dar de imprumut, care par a fi mult mai bune, HK 929MG.
#44
Postat 07 November 2012 - 05:52 PM
HK15168 Coreless Analog Micro Servo 8g / 1.2kg / 0.12s
http://www.hobbyking...idProduct=16268
si sunt foarte multumit. Usoare, cu miscare foarte fina, centreza bine, nu fac figuri, ieftine. Am luat in mai mult serii si toate au fost bune. Vad ca acum sunt albe, ale mele sunt orange.
929MG sunt mari si grele.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#45
Postat 07 November 2012 - 07:10 PM
Am zis sa-i pun unele mai tari, si mai grele, pentru centraj...desi puteam sa-i fac nasul nitel mai lung...
o sa-i schimb si servouriel si firele, care stau la intins de ieri, pe balcon...
(ale lui s-au labartat de tot...)
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 07 November 2012 - 07:12 PM
#46
Postat 08 November 2012 - 10:11 PM
ionutz_csu galati, la 01 November 2012 - 12:48 PM, a spus:
Si eu sunt deacord cu ceea ce zice Mihai(le pui degeaba),asa ca, mai bine , termini lucrarea fara a modifica aripa, il zbori si ai sa vezi ca e foarte stabil si fara eleroane.
si apropo, poti sa folosesti varianta asta(vezi foto),si nu mai trebuie modificat nici stabilizatorul(eu o folosesc).
DACA elastecul se rupe in timpu zborului, practic ramai fara control asupra stabilizatorului orizontal, nu? :pardon:
#47
Postat 08 November 2012 - 10:37 PM
Ratza, la 08 November 2012 - 10:11 PM, a spus:
:pardon: apai, mergand pe principiul asta, putem spune ca: daca se strica servoul raman fara comanda pe stabilizator , daca se rupe echia de comanada putem ramane fara comanda pe stabilizator, daca se rupe comanda putem ramane fara comanda pe stabilizator, daca ramanem fara baterie putem .....etc. Am vazut mai multe servouri stricate decat ruperea elasticului (aproape zero)avand in vedere ca se pune 2-3 inele de elastic si probabilitatea de a se rupe toate odata e foarte mica.
Atunci ce sa zicem de avioanele la care aripa este prinsa cu elastic si mai sta si-n zeama evacuata de motor? e doar un planoras...
#49
Postat 08 November 2012 - 11:26 PM
ionutz_csu galati, la 08 November 2012 - 10:37 PM, a spus:
Atunci ce sa zicem de avioanele la care aripa este prinsa cu elastic si mai sta si-n zeama evacuata de motor? e doar un planoras...
Ai dreptate sunt sanse aprope 0 sa se rupa toate , credeam ca este doar una in sistem tau ( nai specificat cate sunt ) :(
#50
Postat 10 November 2012 - 11:49 PM
Maine dimineata ies cu el la camp ... revin cu poze si poate si un filmulet ceva.
#51
Postat 11 November 2012 - 06:14 PM
Fisiere atasate
-
P1130091_resize.JPG (168.21K)
Number of downloads: 154 -
P1130093_resize.JPG (177.88K)
Number of downloads: 145 -
P1130092_resize_resize.JPG (138.5K)
Number of downloads: 147
#52
Postat 11 November 2012 - 06:29 PM
Poate sunt si prea groase, sau asa se vede in poze. Dar cred ca ar fi fost mai bine daca le faceai din otel subtire (0 .8 mm) trase prin tub interior de cablu bowden (ca sa fie usor), si le bagai in interior.
Oricum, daca zboara bine, asta conteaza mai putin. Spor la urmatorul :drinks:
Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 11 November 2012 - 06:29 PM
#53
Postat 11 November 2012 - 08:06 PM
PS - astazi, desi a fost destul de frig, am mai facut nitica termica. Cateva zboruri, iar unul a avut 18 minute. Urcarea - ceva peste 150m, vantul ajuta foarte mult la sandoul elastic. Am fost nevoit sa-i maresc cursele directiei, si acuma are unghiuri cam de 30 de grade. Are alt efect, mult mai mare. Am inceput sa folosesc expo si DR. Urcarea planorului meu in sandou, acuma, dupa micile reglaje si micile ajustari pur mecanice se face cu interventii minime. Daca bate vantul nu mai intind sandoul deloc. Planorul il intinde fara probleme....Pacat ca am descoprit modelul asta abuma, aproape iarna....
#54
Postat 11 November 2012 - 08:10 PM
Carligul ala mi se pare ca e cam prea in fata...
Ce sandou vei folosi?
#55
Postat 11 November 2012 - 08:15 PM
Cu Pietenpolul te-ai mai dat?
Ciao Sorin
#56
Postat 15 November 2012 - 11:13 PM
m facut 4 lansari, cu urcare modesta de tot in sandou, clar vantul ajuta foartemult, dar la a treia urcare modelul a incepur sa urce violet, cu o tendinta de instabilitate marita - iacata termica de iarna...si dus a fost - suuus de tot. Zborul total doar 18 minute.
PS - in flotila mea a mai aparut un termic, desi ziceam ca nu mai vrau termice!....dar se pare ca ... aschia nu sare departe de trunchi!, sau...prima dragoste nu se uita..., asa ca...de azi...ma mai dau cu sandoul dar si cu OS 55AX.
pitts_00118.jpg (373.76K)
Number of downloads: 62
#57
Postat 18 November 2012 - 04:12 PM
Sunt incantat de cum zboara chiar daca cel putin pirmele 2 zboruri tot dadeam stanga-dreapta la eleroane si ele nimic nefiind prezente. Vantul era ca tare ... maneca pe ce aerodrom statea umflata aproape de orizontala. Din cele 5 lansari am fimlate doar doua (lansarea no.2 si no.4). Evident cel mai frumos a zubart offcamera lansarea no.3. Cel mai urat zbor a fost no.5 duca care am si renuntat ca sa nu fac vreo prostie....inghetasem si ma cam bruscam in comenzi.
Problemele cu tijele si cu aspectul ... am sa vad cand si cum le modific...dar cred ca mai degraba facem altul mai mare si mai frunos (vorba cantecului)
#58
Postat 05 December 2012 - 01:33 PM
macar doua aripi si-au luat zborul. Ionut sa traiasca...
#59
Postat 05 December 2012 - 06:39 PM