Cu siguranta NU MG16, care ar putea parea atractiv, ca cel mai ieftin servo metalic la clasa aia.
Dar mie mi-au capatat joc in ax doua bucati pe un V-Tail de 1200 grame, asa ca...
Degeaba au rulment sus, la iesire ax, daca in partea de jos lagarul axului este nul. Caci nu pot numi lagar o gaura intr-un plastic de nici 1mm, peretele care separa partea cu angrenajul de electronica.
Asa ca, din experienta asta am invatat ca acolo unde chiar ai nevoie sa pui bratu la munca, sa nu ma mai gandesc decat la MG si dual bearing, care sa sprijine axul din ambele puncte.
Pana de curand, dual bearing era de gasit la un pret acceptabil numai la servo-urile BMS medii-mari, cel mai mic care il gasisem fiind unul de 34 grame, 6kg forta, cam mare totusi pentru a fi pus pe un brat de copter.
Insa de curand au aparut mai multe modele mai usoare si abordabile, cum ar fi BMS-555DMG, 23g/4kg.
Ar mai fi unul minuscul, al aceleiasi firme, Blue Bird, care face servo-uri bune si accesibile ca pret, dar ma tem ca 1.2kg forta e putin pentru munca dintr-un tricopter:
http://www.hobbyking...0_10sec_6g.html
Sau acesta, ieftin, dar nu am experienta cu servo-urile orange, si pare sa aiba un backslash inaceptabil in acest tip de aplicatii:
http://www.hobbyking...75kg_0_10s.html
In fine, alte variante, fara rulment dublu, dar cu carcasa integral metalica, in care se presupune ca axul are pe ce sa se sprijine cu nadejde, chiar daca nu e rulment:
http://www.hobbyking..._06sec_21g.html
Ma intreb insa cine mai zboara tricopter la noi :)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 October 2012 - 08:04 AM
... cu picioarele pe pamant ...