Nicu1976, la 21 May 2013 - 09:32 AM, a spus:
Toată stima domnule NAVIGATOR pt pauza aplicata domnului Manolo.
In sfârșit justiția își face treaba încă o data.
Dragul meu, pe mine ma cheama Vasia sau Vasi nu muschetar sau altfel, ce cuvinte jignitoare ai vazut tu la mine, nu stiu, dar nu este important. In alta ordine de idei eu stiu ce vorbesc, nu vorbesc prostii, si e cazul sa te abtii la astfel de cuvinte, mi-ai mai spus intr-un post ca nu inteleg ceea ce spui, este total gresit numai ca nu ma intereseaza sa isc discutii inutile asa cum incerci sa faci . Aici vorbeam de barca lui stelian care se cam balangane, foarte posibil din cauza greutatii, dar cum eu nu ma pricep la barcute si cum de fiecare data cand comentez despre o barcuta facuta de stelian iese halimai am stat in banca mea, si am raspuns unei persoane ca-i sustin observatia. As putea sa-ti fac un raport la Navigator ca tot incerci sa ma provoci dar inca stau cuminte pentru ca-mi place sa-ti urmaresc constructiile chiar asa cum sunt ele. Daca tot am deschis subiectul balanganeala este transpusa in doua cuvinte RULIU si TANGAJ, pentru ca sa intelegi despre ce este vorba am gasit pe internet niste definitii:
Ruliu
La nave, ruliul reprezintă mișcarea de balans în jurul axei longitudinale, datorită valurilor înalte, paralele cu direcția de înaintare a navei. Corpul navei este astfel construit încât ruliul să fie diminuat. Mărimea ruliului depinde de:
gradul de agitație al mării direcția drumului navei față de direcția de propagare a valului pescajul navei suprastructura navei, etc.
Perioada de ruliu reprezintă intervalul de timp între două înclinări maxime intr-un bord.Mărimea perioadei de ruliu este de 7 sec. pentru submarine, de 11...14 sec. pentru nave militare și de 14...20 sec. pentru navele comerciale.
Mișcare de tangaj
Mișcarea perturbatoare de tangaj (galop) are loc în jurul axei transversale a unui sistem mobil. În navigație, tangajul este mișcarea de balans longitudinal a unei nave în marș sau în staționare. Se datorează atât mișcărilor ondulatorii ale apei, adică valurilor, cât și vântului și constă în afundarea în apă și ridicarea alternativă pe val a provei și pupei. Când valurile vin din direcții înclinate față de axa longitudinală, nava este supusă concomitent mișcărilor de tangaj și de ruliu.
Spor,
P.S. oricand esti dispus sa povestim despre barci, nave, constructii de nave chiar si barcute din polistiren iti stau la dispozitie, numai ca pentru mine este foarte important si aspectul extterior.