Modelism - RHC Forum: electric versus termic - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

electric versus termic

#1 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 May 2005 - 04:37 PM

vad aici multe probleme:
zod: nu trebuie sa trecem dintr-o extrema in alta

wabo: bisericute exista pentru ca asa suntem noi romanii, dar si pentru ca in orice grup exista afinitati, interese, etc; va fi greu, daca nu imposibil sa ne schimbam; cel mai usor ar fi sa ne educam; pe de alta parte, la noi exista bisericute, ca mai suntem in stare sa ne imprietenim cate 2-3, spre deosebire de alte tari minunate si civilizate unde multor oameni le e frica (inconstient sau subconstient) sa ridice ochii de pe strada cand merg.

alternativa nu e sa trecem pe electrice sau pe benzina, chiar daca asta le-ar conveni unora sau altora; daca in germania e plin -sa zicem- de barbati cu fusta, asta inseamna sa ne luam dupa ei si sa-i incur ajam pe ai nostri numai ca asa e moda? hai sa punem pariu pe o sticla de ce vrei tu, in limita a 100 de Euro ca peste 5 ani o sa fie inca o gramada de motoare termice care merg cu metanol. (exceptie daca minunata comunitate europeana (intentionat scriu cu litere mici!) nu le interzice, doar pentru ca opinia este manipulata de grupuri de interese care motiveaza masura cu siguranta marelui public)

nitro: 1.cred ca si daca legea ar fi mai permisiva, tot am avea placerea sa trebuiasca sa completam un vraf de formulare; timp consumat; dar stim ca legea nu va fi mai permisiva: argumentatia (fie ea chiar infricosatoare si exagerata la suprafata a) lui Mizzone poate fi luata in seama; impactul social al fenomenului drogomanilor e prea important ca sa se poata face mare lucru, cu toata ura stransa (de mine, cel putin) fata de autoritati si tembelismul lor.
2.nu cred ca vreo firma (de aici sau de aiurea) are inconstienta a se joace cu calitatea combustibililor; nici nu cred ca vreun modelist -pe de alta parte- poate sa faca o proba cinstita a calitatii combustibilului achizitionat, decat cu costuri relativ mari
3. asta deriva din 1 si 2: daca o sa ne chinuim sa reducem costurile unor maruntisuri cum ar fi cel al metanolului, tot nu o sa ajungem departe, exact din motivele aratate mai sus
Nu vreau inteleg de ce pentru niste sute de mii lunar in plus sau minus ne putem expune la batai de cap inutile in conditiile legislative de azi.

Mizzone: bai, termina cu frica asta de drogati, daca ai intalnit drogati si ai avut ghinion, nu e putin, dar asta nu inseamna ca legea e buna doar pentru ca aia sunt cum sunt; fenomenul se poate controla si altfel;
sper sa nu fi suparat pe nimeni, dar deja noi intre noi nu mai ajungem la nici o concluzie pentru ca aceasta nu exista: in principiu cam toti suntem de acord, dar nu se poate face aproape nimic in momentul asta; batem apa in piua si ne rad si curcile.

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 24 May 2005 - 04:39 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#2 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 24 May 2005 - 04:53 PM

Bogdane,tu trebuia sa fii diplomat,fiindca vezi lucrurile ca tine si le spui ca pentru toti.Apreciez asta.Apoi adaug si eu 100euro la pariul dumitale:si peste 15 ani ,20 de modelisti din 50 vor zbura cu metanol.Nu stiu kum draku se face ca eu,desi nu locuiesc in germania,am fost in nenumarate locuri de zbor,si pot sa dau in scris ca si la aceasta ora se zboara la termice 75%metanolu.Si ca sa nu se supere Walter,tot nemtii zic despre benzinari :zu teuer und stinkt,adica prea scump si pute!Nici nemti nu sint prea multi ca sa dea 300euro pe un pak de liPo ca sa zboare 15min.Asta-i domnilor,vrem nu vrem,nu scapam de metanol.
0

#3 Useril este offline   Yak 52 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 12-November 04

Postat 24 May 2005 - 05:49 PM

Sint acord cu totul numai ca motoare termice classice sint pe cael de disparitie. Asa spun macar cifrele de vinzare. La Mcihelstadt de exemplu daca vine vreunul cu un motor din asta, primul lucru este ca sa fie verificat toba sa faca zgomot prea tare. Doar pariu si la aceasta, motorele brushless oa sa faca sa dispare motorele cu perie si motorele brushless care acum cosa 100 eur peste doi ani vor fi numai 35 eur maxim. Lafel si Accu Lipo. Si astas am primit o oferta prin mail din China sa cumpar de acollo accu LiPo la te miri ce preturi mici.

Inca un pariu ca devine brushless+LiPo mai ieftin si mai performant de cat motor termic.

Nu este vorba de a copia piata, doar este vorba de progres technic. Si voi acum zburati cu MPX cu sinteza si nu cu Kraft sau Varioprop in banda 27Mhz, zburati Easy Star si avioane EPP ci nu Amigo. Sa zboare modele tot mai mari si cu motoare cu benzina deja. La RR numai a fost nimeni care mai zboare cu RC in banda 27Mhz si asa mai departe. Este vorba de progress technic, nu de moda.

Motoare termice au doue avantaje care sint si dezavantaje. Unul este zgomot , cu-i place si altul este miroase, cu-i place. De alte avantaje nu am auzit.
0

#4 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 24 May 2005 - 05:56 PM

Stimmt,aber nicht ganz!
0

#5 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 25 May 2005 - 03:43 AM

Yak 52, la 24 May 2005, 17:49, a spus:

Inca un pariu ca devine brushless+LiPo mai ieftin si mai performant de cat motor termic.
.........................................
De alte avantaje nu am auzit.

Cred ca intr-un fel ai dreptate. Este mult mai comod sa zbori un electric.......dar .... dar este ca gratarul cu butelie.....doar comoditate.
Cu tot progresul va mai dura mult pana cand un motor electric +controlerul+ acumulatorul va fi mai usor ca un termic + combustibilul aferent aceleiasi durate de zbor. Ca sa nu mai vorbim de pret.
O sa-mi spui de fiabilitate...daca electricul are fiabilitate mare in schimb acumulatorul are un numar limitat de cicluri.
Si ar mai fi un avantaj. Se compara cat dureaza sa incarci rezervorul cu timpul de incarcare al acumulatorului ? Daca imi vei raspunde ca schimbi acumulatorul atunci costul si asa mare va creste.
Exemplificare :


Un motor bun dar nu de exceptie Norvel .061 ic

Product ID : NVLB6R Product Name: BigMig Sport .061 R/C Displacement .061 cu in (1.0 cc) Weight 1.83 oz (52 g) incl. muffler Muffler Included, Rotating Exhaust Outlet, Pressure Tap Glow Plug Freedom XL Included Cylinder Piston Set Revlite AAO (Aluminum piston, Aluminum cylinder ceramic-coated) Voltage 1.5 V Fuel Consumption 8.45 fl. oz./hour (250 g/hour) Fuel 0-35% nitro Bore .44 in (11.25 mm) Stroke .39 in (10 mm) Compression Ratio 9.5-11.0 Horsepower 0.31 at 22,500 rpm

Deci: 52g+62,5g...combustibilul cu gazul la maxim 15 min...= 114.5g ..... 0.31HP sau ~250 W utili nu consumati ! ..... 43 $
Este chiar desuet ?

http://www.hobby-war...rbigspor07.html


PS. Cred ca glumiti cand spuneti ca un mafiot ar avea nevoie sa se inscrie intr-un club ca sa poata cumpara cativa litri de metanol. Este mai simplu sa fure direct din vagon.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 25 May 2005 - 05:35 AM

0

#6 Useril este offline   Yak 52 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 12-November 04

Postat 25 May 2005 - 07:45 AM

nitrometan, la 24 May 2005, 17:56, a spus:

Stimmt,aber nicht ganz!

mai concret ?


Greutate si randament electrice
Avionul meu Elcctric F3A cu motor brushless are greutate mai putin de cat altceas cu motor termic, dca adaugi motor,elice,variator si accu LiPo. Ca si cost motorizare este mai ieftin cu 80% de cat un motor termic OSMAX cu alimentare de injectie care sa foloseste la aceste avioane.
Performanta este lafel. Nu am usura la motor, la variator si nici la avion üpentru ca nu am vibrati, nu eset ulei peste tot. Am uns servu mai putin in avion, am fiabilitate ridicata.
Si tot 15-20 minute tine accumultor si resita cam 150-200 incarcari daca o tratezi cu grija.
Adica 350 EUR impartit in 150 = 2,33 EUR pe 20 minute de zbor.
Daca ai 1/2 kg de carburant si motor termic, tot atit zbori si cost la carburant sa ridice la 2,50 EUR.

Argument asta de durata de incarcare este nul, ca nimeni nu zboare fara pauze avioane din astea. Si daca am doue accu, la cost mai mic de cat carburant, to nonstop poti sa zbori. Si daca am mai multe accumulatori NU creste ret de zbor fiindca cum aveam carburant mai mult in deposzit. Tot mai ieftin este electric si inclusif la preturi de astas le accumulatori.
Singura diferenta eset carburant pentru 150 de zborui poti sa cumperi in rate si accumulatori cumperi pe loc.


As mentionez inca o data ca carburant la cost si greutate = accumultor LiPo ca si cost.
Motor electric de mare dimensiune este mai ieftin de cat un motor termic bun de performanta si nu are usura.

Cu motor asta norvel nu poti zbura de exemplu un FlicFac cum ati vazut la RR pentru ca nu are randament la elice. Alea 250 watts care vrei sa ma convingi ca are, sa pierd prin randament de turatii mari de elici de proasta calitate care reduce efficienta de sistem de propulsare sub 50 watts. Cu alea 100 watts cu randament de brushless la turatie mica de peste 85% garantat oricare motor termic nu are cum
sa depaseasca la regim greutate, performanta.

Tot fac pariu ca peste cinci ani fiecare dintre voi ara acum nu ati avut brushless cu LiPo veti avea unul si veti fi clar de parerea mea. Bogdan, tu vei avea mai de vreme un avion cu brushless acrobatic de 2metri de cat iti imaginezi. Pioti care stiu sa zbora si preieau rezponzabilitate pentru greseli de pilotaj la avion la Cluj va dau pozibilitate de a incerca F3A cu motor brushless. Lafel va oferi sa incercati FlicFlac cu brushless, la dubla comanda.

Oricum, cei care nu cred in progress nu am ce sa le fac. Este as cum incerc de 5 ani sa conving pe proful de la palatul copiilor din Bistrita sa iese la zbor mai des de cat de 2 ori pe an. Nu are rost ca nu vrea sa zboare nici daca o platesti.

Doar acum am deviat subiect si trebuie desprins ! Moderatrotuuuuu !!!

Aceasta postare a fost editata de Yak 52: 25 May 2005 - 07:57 AM

0

#7 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 25 May 2005 - 11:53 AM

Ca produsi principali de ardere ai metanolului avem apa si CO2...iar uleiul de ricin este asimilat usor in natura...nu stiu de cel sintetic, dar pot afla cu usurinta! In cealalta mana avem acumulatorii ne-biodegradabili care devin probleme pe zi ce trece din punct de vedere ecologist...depinde deci din ce unghi de vedere privim problema!
YAK 52 stiu ca este un "verde-ecologist" convins. Poate el sa mai ridice in slavi electricele?:D

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 25 May 2005 - 12:51 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#8 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 25 May 2005 - 12:47 PM

hehe, eterna discutie, electriv versus termic
(parca-l vad pe Valteras "de vorba" cu Marinaru).


termicele au un farmec aparte, sunt mai mecaniciste. Pe cand un motor electric, dai curent si se invarte. Nu prea poti face mare lucru la faza asta.

Amandoua variantele au avantajele lor, dar cu toate astea, termicele vor muri inaintea electricelor.
Metanolu' asta nu provine cumva din combustibili fosili? Nu se polueaza nimic in jur la distilarea acestuia? Ba cred ca da.
Pe cand bateriile pot fi reciclate. Tine doar de etica.

La motoarele termice, in modelism cel putin, nu prea vad nici o revolutie tehnica la orizont. Se pot jongla cu materialele folosite dar nu poti transpune tehnologiile avansate de la motoarele clasice (scara 1:1). Pe cand motorasele electrice, tocmai trec printr-o noua etapa: de al cu perii la fara. Si din controller poti programa fel de fel de ghidusii in ceea ce priveste regimul de mers al motorului.

Bateriile la fel, apar baterii tot mai puternice si... tot mai prietenoase cu mediul.
I'm sorry Marinaure, esti enteresant la iarba verde dar... esti dinozaur. Nu te critic, te admir..... Din anumite puncte de vedere, un motor termic este murdaricios dar simplu in exploatare. Ii bagi curent si gaz si gata.. Suna frumos, a motor...

Eu unul ma simt mai sigur la electrice. Dar, poate pentru ca stapanesc mai bine subiectul (si exact pe dos la altii cu termicele).


Pe scurt, viitorul sunt electricele, dar termicele inca nu si-au spus ultimul cuvant.
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#9 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 25 May 2005 - 12:55 PM

Alexella, mai ca iti dau dreptate, asa dinozaur cum sunt, dar ma uit in jurul meu si vad cum de exemplu intrumentele muzicale electrice-electronice au castigat piatza zi de zi, dar unplug-ul inca le tine la respect, iar muzica de calitate tot in filarmonici ramane...nu e o comparatie falsa, nici fortata! ELECTRICA e buna, dar tot nu-i satura pe toti!...deie domnu sa-ti faca scurt la bord, sa-ti ia foc modelul cu tot cu echipamentele scumpe si sa dai cu emitatorul sa stingi paguba...

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 25 May 2005 - 01:00 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 25 May 2005 - 12:56 PM

Yak 52, la 25 May 2005, 07:45, a spus:

Daca ai 1/2 kg de carburant si motor termic, tot atit zbori si cost la carburant sa ridice la 2,50 EUR.

Nu m-ai convins cu puterea. Daca producatorul da turatia pentru o elice....n-are cum sa fie 50 W in loc de 250...
Eram sigur ca o sa spui de costul combustibilului. Ai vazut ca eu am fost corect si nu am mentionat costul incarcatorului...
Deci pune pe hartie cat face un motor+regulator+2 acumulatori sa mearga 15 min cu 250W.
0

#11 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 25 May 2005 - 01:01 PM

Termicu o sa dispara atunci cand pacurile o sa coste 1 dolar bucata si cand pacu se va incarca in 1 minut maxim si cand motorul electric o sa fie la fel de puternic ca ala termic (la acelasi pret )

Daca e sa o luam dupa "farmecul" motorului termic nu ajungem nicaieri.
Mie imi "place" "farmecul" motorul termic pentru ca imi murdareste modelele , ca ma loveste peste mana cand dau la pala, ca ma frige toba de am ramas fara buricu degetelor, ca porneste cand vrea muschii lui si ca ma pune pe drumuri, dupa combustibil, inainte de weekend, ca daca are o scama tre desfacut carburatoru si s-a f... reglajul care mi-a luat toata ziua de ieri . Sa mai continui ? Pai .. farmecul ala de ziceti voi e superb mai ales cand zbori si nu iti auzi gandurile de zgomot.

Dar.. intotdeauna exista un dar , acum electricu+ pacu bun sunt prea scumpe si pacurile se incarca prea lent.
Daca se rezolva asta adio metanol in chiloti.
DT
0

#12 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 25 May 2005 - 01:08 PM

Marinaru, la 25 May 2005, 12:55, a spus:

Alexella, mai ca iti dau dreptate, asa dinozaur cum sunt, dar ma uit in jurul meu si vad cum de exemplu intrumentele muzicale electrice-electronice au castigat piatza zi de zi, dar unplug-ul inca le tine la respect, iar muzica de calitate tot in filarmonici ramane...nu e o comparatie falsa, nici fortata! ELECTRICA e buna, dar tot nu-i satura pe toti!...deie domnu sa-ti faca scurt la bord, sa-ti ia foc modelul cu tot cu echipamentele scumpe si sa dai cu emitatorul sa stingi paguba...

Ai ziso marinare!
Cat despre electrice vs termice cred ca cel ce decide va fi gustul modelistului care daca are o slabiciune pt termice (cum are marinarul) isi va lua un "betzivan" chair daca o sa fie mai scump si mai neperformant ca un brushless si combustibilul mai scump ca un acumulator.. de ce oare. pt ca-i place si face asta si de placere.. doar la concursuri poate va scoate electricul de sub pat..
Intre noi fie vorba.. stii MK-ul meu Marinare nu-l dau nici rupt. Intr-o zi o sa-l iau aici sa faca mizerie macar ca mie tare drag cu bazaie... Singurul motiv pentru care umblu mai mult cu electrice e ca sunt specialitatea mea.. dar tot mai mult ma unge la suflet cand aud un "betzivan"..fiecare cu pasarica sau stolul lui :D
Ca fapt divers englezoii fac o distinctie foarte faina intre termice ENGINE si electrice MOTOR :D diferentza se intelege doar din nume...
0

#13 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 25 May 2005 - 01:15 PM

ZOD, la 25 May 2005, 13:01, a spus:

Termicu o sa dispara atunci cand pacurile o sa coste 1 dolar bucata si cand pacu se va incarca in 1 minut maxim si cand motorul electric o sa fie la fel de puternic ca ala termic (la acelasi pret )

Fara sa fac polemica o sa te contrazic ZOD, si ca sa-ti motivez asta te intreb: Stii cat costa un amplificator Hi-Fi cu tuburi de ale lui bunicu'? cateva mii de euro!!!! dar cea mai suparata scula digitala cu super procesari cu super dracovenii stii cat costa?? cateva sute de euro!!
Sti de ce??
Tuburile dau un efect sunetului ce nu a putu fi reprodus de catre sisteme digitale 100% . Daca ai auzit vreodata un radio cu lampi iti dai seama despre ce vorbesc! iar cand meseriasi meseriashilor se pun sa faca un amplificato Hi-Fi cu lampi se pare ca efectul e de nedescris motiv pentru care isi merita miile de euro.. deci nu e o chestie numai de moda sau gust .. sunt si subtilitati tehnice!
Iar termicele sigur nu vor dispare niciodata.. poate vor deveni asemeni amplificatoarelor cu lampi!
0

#14 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 25 May 2005 - 01:38 PM

comparatia motoarelor electric vs. termic este in mod clar subiectiva

puterea este data de sursa de energie!!!!- si in nici un caz de tipul motorului
motorul face doar transformarea energiei disponibile in energie mec., aka in cazul termicelor capacitatea calorica a combustibilului respectiv capacitatea de a ceda curenti mari pe timp indelungat in cazul electricelor....

aproape ca merita facut un calcul riguros in acest sens pt a afla in favoarea cui inclina balanta, evident facind abstractie de subiectivism
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#15 Useril este offline   Yak 52 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 12-November 04

Postat 25 May 2005 - 02:13 PM

Cred ca toata alea discutii sint estul de inutil cand termicieni nu vor sa accpte ca electricul este mai eficient si mai ieftin.

Si la termic iti trebuie accu de porniere, bujie fiecare cateva ore , poate electrodemaror, incacraror pentru accu de pornire etc. Pana la urma poti dsa calculezi cum vrei, doar tot este lectricul mai ieftinn.

Si sa poate discuta numai daca uni care rwaspund fara sa citeasca ce scrie pan la infinit. Tot nu citeste ca scrie acollo cat costa un accu de a zbura 15 minute = 350 eur la und F3A si 29 EUR la clasa de 100 watts.

Dar ma repet ca puteti sa asteptati inca 5 ani si va garantezi si la Dinosauri cas o sa fie cum am scris. viitorul nu eset Methanol de cat la aspect muzeal. In 2010 poate v amintiti si cautati subiectul daca mai exista Forum aceasta si veti stie. Nu sint prophet, doar technicican si am vazu 35 de ani de modelism si evolutie in ultimile 2 ani de accumulatori si motoare.

A propo exista deja accumulatoir care sa incarca intre 1 minut in laboratori...

Si mie im plac termicele mult, doar cel mai mult imi plac la sol si in zbor prefer ceva mai fiabil si cu button der pornire. In urmatorele saptemani o sa va scriu despre un proiect care am in lucru in legatura cu aparate zburatoare electrice. BIG stie depre ce vorbesc ;-)
0

#16 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 25 May 2005 - 02:32 PM

Yak 52, iti dau dreptate in ce priveste "profetiile" (the future is electric), si in ce priveste motorizarea electrica pentru concursuri. Intr-adevar, pentru F3A este mai rentabil sa ai un avion electric cu pack de schimb. Dar, noi suntem modelisti amatori si nu profesionisti, in consecinta nu folosim motoare termice cu injectie, ci folosim un Magnum, un OS, un SuperTigre, un Moki care nu costa mai mult de 200-250 de euro. Ca exemplu, iti dau Swallow-ul meu, care este exact ca al tau, doar ca este motorizat cu un motor de 10cc care costa 120eur, iar costul intregului model nu depaseste 400 de euro, pe cand al tau ziceai ca ar fi cam la 1000 de euro. Diferenta este de 600 de euro, care pentru mine este mult!
0

#17 Useril este offline   Yak 52 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 12-November 04

Postat 25 May 2005 - 03:18 PM

Daca la Swallow al meu scot accumulator, pentru nici itu cumperi carburant pentru 150 de zboruri la un loc modell cu motor si variator si fara RC ajunge cam la 450 EUR. Modell actual poti cumpara cu 200 Eur si motorizare Kontronik Set 501 am vazut cu 250 EUR.
Daca calculam accumulator = 200 EUR in plus, doar atuns trebuie sa pui si 75 litri de carburant = 375 EUR.

Adica la mine 200+250+200 = 650 pentru 150x 15minute de zbor
La tine 400 + 375 = 775 pentru 150x 15 minute de zbor si chiar aca in ale tale 400 eur era si rest de RC, sau eu ma pun un incacractor foarte bun ajungem maxim la egalitate de cost de minut la zbor.

Diferenta devine si mai mare, daca zbori cu Nitromethan mult(consum mai mare la motor) sau daca ai motor termic peste 20 ccm (consum mai mare si vibratie ridicate)

Lasand deoparte restul de RC si echipament care am si pentru alte modele, ca eu NU am incarcator sau emitator pentru fiecare model separat.

Imi pare destul de ciudat cum sa argumenteaze fapte cu sentimente.

Aceasta postare a fost editata de Yak 52: 25 May 2005 - 03:28 PM

0

#18 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 25 May 2005 - 03:31 PM

Walter,spune tu sincer asa,zboara modelul ala al tau electric asa cum ar zbura cu un MvvS de 15cc cu exhaust in spate?Hai zi sincer!
0

#19 Useril este offline   Yak 52 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 12-November 04

Postat 25 May 2005 - 04:48 PM

nitrometan, la 25 May 2005, 15:31, a spus:

Walter,spune tu sincer asa,zboara modelul ala al tau electric asa cum ar zbura cu un MvvS de 15cc cu exhaust in spate?Hai zi sincer!

Trebuie sa intrebi pe cei care au vazut o zburind. Eu zic ca da, pentru ca merge pe verticala despul de bine si la cutit fara probleme. Iar si torque-roll nu face modelul aceasta cu motor de 15cmc nici cu termic. Doar daca mai bag 2 celule o face si asta. daca bagi 200 ml e carburant mai mult la termic poate nici numai sta la cutit ;-)

Oricum am sa fac un model cu motor termic cum am csi electric lafel ca sa va arat diferenta si am sa folosesc un motoir foarte ieftin ca sa vedeti ca nu merge ;-)
0

#20 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 25 May 2005 - 05:00 PM

MrSpace, la 25 May 2005, 13:15, a spus:

Fara sa fac polemica o sa te contrazic ZOD, si ca sa-ti motivez asta te intreb: Stii cat costa un amplificator Hi-Fi cu tuburi de ale lui bunicu'? cateva mii de euro!!!! dar cea mai suparata scula digitala cu super procesari cu super dracovenii stii cat costa?? cateva sute de euro!!
Sti de ce??
Tuburile dau un efect sunetului ce nu a putu fi reprodus de catre sisteme digitale 100% . Daca ai auzit vreodata un radio cu lampi iti dai seama despre ce vorbesc! iar cand meseriasi meseriashilor se pun sa faca un amplificato Hi-Fi cu lampi se pare ca efectul e de nedescris motiv pentru care isi merita miile de euro.. deci nu e o chestie numai de moda sau gust .. sunt si subtilitati tehnice!
Iar termicele sigur nu vor dispare niciodata.. poate vor deveni asemeni amplificatoarelor cu lampi!

Nu stiu despre ce vorbesti. Nu are legatura comparatia tu zici si presupun ca zici bine ca lampile dau alta fidelitate. In exemplul nostru cine e cine ? Adica nu poti sa faci cu electricu ce se face cu termicu... Da zgomot si mizerie ... ai dreptate. In rest ... ?
Daca motorul electric zboara la fel ce cel termic il prefer pe cel electric din motivele de mai sus. Oricum nu ai citit exact ce ziceam acolo pentru am pus un DACA in propozitie. Pana una alta e mai simplu si mai usor sa iti iei ceva pe metanol . Sunt sigur ca nu pentru mult timp . Vezi ce s-a intamplat la RR cand a zburat domnul cu elicopterul electric.

Cum ziceam nu cred ca m-ai contrazis . ACUM in Romania metanolu e taticu . Cum zicea un domn "Si ne este foarte bine aici la noi in Romania"
DT
0

#21 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 25 May 2005 - 05:53 PM

Nu cunosc prea multe despre electrice, dar ma indoiesc ca un motor electric + pack de acumulatori poate sa iasa sub un kg si sa aiba puterea unui motor termic in 2 timpi de 15 cmc + un rezervor de 400 ml de combustibil cu 15 la suta nitro.
Cat despre ulei, murdarie, fum, etc, mie imi pregateste nevasta niste pantaloni "obositi" pentru sbor, si nu ma deranjeaza neam!. Fumul imi place, mai ales ca lasa o dara in aer, iar mirosul nu e asa de greu de suportat. Apoi, sunetul, parerea mea, e o placere!.
Unii dintre noi zboara si machete (sau semimachete). Sincer, n-as pune un scartaietor electric pe o macheta din ww2 chiar de-ar fi de 2 ori mai puternic! Si-ar pierde tot farmecul, parerea mea!
0

#22 Useril este offline   pahguletz 

  • ex. paguletz
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 638
  • Inregistrat: 14-February 03

Postat 25 May 2005 - 05:55 PM

nici macar nu imi exprim apartenenta la o tabara sau alta. ca ati adus voi destule argumente si de o parte si de cealalta.
ia faceti (cumparati) voi ce model va place, cu ce motor va place, si zburati cu el. sa vedeti daca nu veti fi fericiti. ca pana la urma, modelismul asta e pasarica fiecaruia dintre noi si o simte si o aude fiecare in felul lui. asa ca jucaria fieecaruia e cea mai buna din punctul lui de vedere. si daca incepi sa ravnesti la cea a colegului de joaca poti (cel putin teoretic) sa iti iei sau sa iti faci si tu una. asa ca putem sa discutam mult si bine depre care e mai bun, care o sa moara primul, si care polueaza mai mult. e o joaca totusi, serioasa ce-i drept, si care in multe ocazii cere cunostinte destul de temeinice, dar nu va mai bateti capul cu problema asta. ca or sa fie si termice si electrice muuuulti ani de acum in colo, si o sa putem sa zburam cu ce vrem (permitem) noi.
asta asa, ca m=a certat marinaru ca nu scriu nimic pe forum. pai daca nu mai am timp? ferice de voi ca va gasiti de inventati probleme si apoi cautati solutii :D
Ia mai zburati maaaaaai!!!
Laser frate!
0

#23 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 25 May 2005 - 08:51 PM

Inclin si eu putin balanta spre termice.
Nu m-ar deranja electricele daca nu ar trebui sa stai cel putin vreo ora, o ora si jumatate sa incarci un acumulator. Ar mai fi si faptul ca pe masura ce se descarc, scade puterea.
Cele termice sint murdare, murdare, murdare, scump metanolul, ... dar compenseaza prin putere buna si constanta, timp f scurt intre zboruri, si dece sa analizam doar pe criterii tehnice?, sunetul nu se poate nici macar compara cu cel al electricelor.
Se pare ca solutia e totusi cele pe benzina!
Curate, ieftina benzina, se gaseste pe toate gardurile, mult mai fiabile, etc, ...............
... eu unul, la concluzia asta am ajuns.
Luci
0

#24 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 May 2005 - 01:33 AM

1. Electricele au un singur mare avantaj. Poate fi oprit si pornit in aer. Pentru planoare este excelent.
2. Nu ai pus pe hartie cat costa.....oricum este mult mai scump electricul.
3. Are dezavantajul ca are aceeasi greutate tot timpul si puterea scade treptat.
4. La termic pe masura ce consumi combustibilul greutatea scade de ramai la sfarsit cu te miri ce. Pentru planor compenseaza....zic eu dezavantajul de la punctul 1.
5. Te rog sa-mi dai o varianta electrica dar concret....pret + greutate pentru a ridica in aer un planor de 2 m.
La termic fac asa : Un Cox ( http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXB440&P=0 ) de .049 in de 34.99 $ 1.75 oz+ 8cc combustibil initial iar la sfarsit greutatea ramane de doar 1,75 oz.
Deci initial avem 49.6+7=56.6g...la final 49.6g........34.99$
Dar te rog mult concret si fara patima.....inginereste.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 26 May 2005 - 01:40 AM

0

#25 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 26 May 2005 - 02:24 AM

Acum hai sa fim putin atenti. Yak 52 s-a referit la aeromodelismul de performatza in special cetegoria F3A. Si a dat dovezi clare ca un sistem electric special proiectat pentru acel tip de aeromodele e superior unui termic. Adevarul este ca si eu aici am vazut un brushless facut de acceasi firma care l-a facut pe al meu, specal destinat categoriei asteia de aeromodele, Chiar asa se si numea Cyclon F3A care avea un pretz f piperat!!! Ma indoiesc ca pretul lui nu era motivat!
Cat depsre planoare poate situatia nu sta asa.. inca... dar sa nu cadem in extrema...
0

#26 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 May 2005 - 04:30 AM

Yak 52, la 25 May 2005, 14:13, a spus:

Cred ca toata alea discutii sint estul de inutil cand termicieni nu vor sa accpte ca electricul este mai eficient si mai ieftin.

Si la termic iti trebuie accu de porniere, bujie fiecare cateva ore ,  poate electrodemaror, incacraror pentru accu de pornire etc. Pana la urma poti dsa calculezi cum vrei, doar tot este lectricul mai ieftinn.

Si sa poate discuta numai daca uni care rwaspund fara sa citeasca ce scrie pan la infinit. Tot nu citeste ca scrie acollo cat costa un accu de a zbura 15 minute = 350 eur la und F3A si 29 EUR la clasa de 100 watts.

Dar ma repet ca puteti sa asteptati inca 5 ani si va garantezi si la Dinosauri cas o sa fie cum am scris. viitorul nu eset Methanol de cat la aspect muzeal. In 2010 poate v amintiti si cautati subiectul daca mai exista Forum aceasta si veti stie. Nu sint prophet, doar technicican si am vazu 35 de ani de modelism si evolutie in ultimile 2 ani de accumulatori si motoare.

A propo exista deja accumulatoir care sa incarca intre 1 minut in laboratori...

Si mie im plac termicele mult, doar cel mai mult imi plac la sol si in zbor prefer ceva mai fiabil si cu button der pornire. In urmatorele saptemani o sa va scriu despre un proiect care am in lucru in legatura cu aparate zburatoare electrice. BIG stie depre ce vorbesc ;-)

Eu cred ca discutia se poarta in general :)
De altfel aud de prin 1970 ca masina cu motor clasic va dispare in curand....si pana una alta toti o folosim. De ce oare ? Nu cumva din aceleasi motive ?....pret/km/CP ?
Am dat cazul cu planorul deoarece sunt direct interesat. Astept cu nerabdare alta solutie "usoara" la propriu si la buzunar.
Uitati variantele date de Great Planes:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXJ769&P=7
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXJ770&P=7
Varianta electrica : motor 550+ controler + acumulator.220g+20g+170g=410g ....pret 32+15+20=67$
Varianta termica am dat-o mai sus........................49.6+7=56.6g...la final 49.6g..........................34.99$

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 26 May 2005 - 04:39 AM

0

#27 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 26 May 2005 - 08:17 AM

hehe.. dinozaurii s-au rasculat...


no nu bah, ca nu-s contra lu' termicele.
La raportul greutate/ forta au castig de cauza, plus ca sunt mai tolerante la factorul "apa de ploaie".
Au nisa lor...


Si eu pe barca mea tot termic am sa-i pun ca la cat de baragladina este,
mi-ar trebui cel putin un motor de stergator de parbriz.


Pentru moto-planoare, un brushless puternic si o elice pliabila mi se pare solutia ideala.
Si nici estetica planorului nu are de suferit....


dar...
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#28 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 26 May 2005 - 08:30 AM

Citeaza

De altfel aud de prin 1970 ca masina cu motor clasic va dispare in curand....si pana una alta toti o folosim. De ce oare ? Nu cumva din aceleasi motive ?....pret/km/CP ?

Nu se poate face comparatie, pentru ca in aeromodelism, deja exista electrice si sunt chiar bine reprezentate, pe cand la masini, spune-mi cate, care merg cu altceva decat benzina/motorina ai vazut tu pe strada?

Referitor la planor cu motor termic, parerea mea e ca arata ca dracu, si nu ofera nici o satisfactie. Electricul e de departe mai bun.
0

#29 Useril este offline   pahguletz 

  • ex. paguletz
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 638
  • Inregistrat: 14-February 03

Postat 26 May 2005 - 08:42 AM

adica ce vrei sa spui Vivi? ca barza cea roz cu motor termic a Marinarului nu e frumoasa? :D :)
Ia mai zburati maaaaaai!!!
Laser frate!
0

#30 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 26 May 2005 - 08:54 AM

Pina si eu,care sunt termist convins,sunt de parere ca la planoare asa mai mari,nu le sta rau cu elice pliabila in bot.E mult mai comod decit orice sandou si urca mult mai sus.Si nu de putine ori am prins termica numai de pe la 250m inaltime.Cu kontronik in bot.14x9,5 elicea si 12 NiCd de 1700mAh,2,5m anvergura si 2,8kg urca 300m la75grade in 35secunde.Dar figura asta o pot face maxim de 4 ori cu un pack plin,si mai repede de 45 de minute nu pot incarca pakul ca sare-n sus.Alta chestie ar fi ca motor+regulator+pak+elice au costat 350euro,bani cu care imi puteam lua doua OS-uri noi unul de 10 si altul de 15 cc.Tot mai bun termikul. :)
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

17 useri citesc topicul
0 membri, 17 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro