SILVIU66, la Apr 28 2010, 04:29 PM, a spus:
Eu fac pariu ca 90-95% din impatimitii de aici care zboara de mai mult de un an-doi ,au in hangarul personal si termice si electrice.
subscriu!
primul meu zbor a fost parca pe 6-7 ianuarie 2007. easy star. cu silviu in parc la izvor. (mersi silviule!). eram foarte foarte fericit. apoi am fost la clinceni. tot cu silviu. am vazut termicele. am zis nu imi trebuie mie silviule asa ceva. eram student. ai mei imi dadeau 4 mil pe luna, bani de buzunar, sa am de mancare la facultate si ceva iesiri prin oras. am inceput sa mananc mai putin (bagam mai mult acasa), nu prea mai cheltuiam banii prin oras. faceam "sacrificii" conform varstei, cum tot silviu mi-a zis. "bah o sa trebuiasca sa faci sacrificii daca vrei sa te tii de hobby-ul asta, o sa vrei mai mare, mai rapid, mai zgomotos". eu atunci nu prea am inteles ce si cum. am pus usor usor de-o parte si am strans bani sa iau o baterie lipo de 3 celule de 1800mah, un regulator care sa suporte lipo si un incarcator de lipo. eram uimit de cum zbura easy. toti banii pe care ii mai strangeam de ziua mea (ce imi dadeau ai mei, bunici, etc) ii puneam la ciorap, si apoi luam avioane. am luat formosa 1. smecher avion. apoi am luat al doilea formosa 1, ca primul arata ca naiba. am dat easy starul cu tot cu statie (futaba t4xa) la 4 milioane. am auzit mai tarziu ca proprietarul l-a pierdut de la primul zbor. pacat. era modificat, avea un reductor, consum minim. zbura extraordinar. dar vroiam ceva mai rapid, mai acrobatic. si de aici formosa. dupa formosa a fost arcus. genial planor. am facut cateva filmari dragutele din el. apoi o extra electrica din balsa de la black horse. zbura bine dar ma enervea foarte mult ca era foarte fragila. plus ca atunci cand vroiam sa schimb bateria trebuia sa desfac 4 suruburi. nu mi-a placut si am vandut-o. cu banii stansi cu greu mi-am luat in 2008 la rapa rosie o statie graupner mx16. am avut sinteza. smecherie. m-am pus in banda de 41 de mhz si nu mai era nimeni. eram singur cuc. scapasem de o grija. eram anul 3 la facultate. aveam o materie care mi-a placut la nebunie, sisteme cu microprocesoare. o mica teroare a studentilor. aveam de facut proiect la final. eram specialist. am ajutat ceva colegi sa isi duca proiectul pana la capat. s-a auzit asta. au venit altii. auzi mah nu vrei sa faci pe bani. si atunci s-a aprins un beculet. am stat noptile in fata calculatorului, am facut sisteme de alarma, ceasuri, bombe cu ceas, bariere, robotei care faceau diverse, masurari de distante, toate bazate pe microprocesorul 8051. am facut atunci vreo 15 milioane. o galeata de bani pt mine la vremea aia. si am zis, e timpul pt urmatorul pas : termicul. pusesem ochii pe extra 300s de la graupnet. o minunatie de model, asta dupa vreo 2 ani de zile pana i-am dat de cap si l-am centrat si restul. l-am luat prin iunie 2008. stiu ca eram in sesiune. in pauzele de la invatat mai bagam un surub la extra. am luat printr-o pila mica un motor os61fx la 250 ron cu tot cu toba. domne, termicul era deja altceva. nu am cuvinte. trebuie sa pilotezi asa ceva, sa vezi tinuta in aer samd. trebuie incercat. asa de la distanta zgomot miros murdarie, dar sa fii tu la mansa lui si sa auzi zgomotul cum se misca in aer, este...divin. l-am troznit in august. nu stiu de ce. nu a mai iesit din vrie. nu stiu daca a fost vina mea sau mi-a cedat un eleron. a iesit, s-a indreptat si apoi iar intr-o parte....irelavant acum. am dat comanda de altul. a dat tata jumate din bani. era vreo 6 milioane kit-ul. in ianurie 2009 am luat un minimag. sa ma dau in parc cu el . genial avion. zbura 20-30 de min. asa de relaxare totala, iar daca te plictisesti mai faci un tonou, o vrie, un loooping, o renversare etc.extra 2 a zburat pana in august 2009 cand l-am troznit din vina mea. de data asta pagube mari. spart motorul, distrus vreo 2 servouri. pagube de vreo 15 mil, din totalul de 25 cat bagasem in avion (am schimbat pe parcurs servouri in el, ubec etc si ajungea in aer sa "cantareasca 25 de mil" , incepusem sa lucrez si aveam si eu banuti). am luat tot un extra, de data asta de la black horse. smecher avion. cu profondor "sexy" cu mi s-a spus (asta deoarece era profilat). zbura altfel. zbura mai precis. smecherie. asta il am si acum pe perete. in iarna mi-am luat un electric de la sebart. anvergura 1.3 m. extraordinar zboara avionul asta. il pastrez. e 3d, e altceva. vreau sa trec la un nivel nou. extra il insor la alba si iau sukhoiu de 1.6 si pun tot ce aveam pe extra. deci termic.
deci dragii mei, eu vad lucrurile ca o
evolutie, de la electric la termic. vreau sa vad si eu modelist mai vechi de 2-3 ani care sa zica ca zboara tot electric si ca prefera electricul in detrimentul termicului, asta daca a zburat si altceva in afara de o spuma.eu m-am dat cu yak-ul de 2 m al lui florin. am ramas masca. cu cat sunt mai mari si mai grele cu atat zboara mai bine. si nu dati argumentul ala, cu "nu am bani". urasc treaba asta. daca nu ai bani, ce cauti pe camp sa te plangi ca nu ai bani si stai degeaba? te duci si produci niste bani facand ceea ce te pricepi si sa iasa ceva bani de acolo.nu zic sa iei model de 2000 de euro, dar nici o spuma care cu tot cu statie face 10 mil. nu are rost sa ne certam aici, si sa dam argumente pro si contra. e pur si simplu evolutie. degeaba spuneti voi ca packurile de 6s, 10s au preturi acceptabile. cati dintre voi aveti asa ceva? in afara de elicopteristi. cati dintre voi aveti avioane mai mari de 1.3m electrice? - exceptie fac planoarele
parerea mea : evolutie de la electric la termic. dati-mi in cap va rog :rolleyes: dar cu argumente pertinente