Modelism - RHC Forum: electric versus termic - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

electric versus termic

#61 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 April 2010 - 09:10 PM

> mai ieftin de motorizat pana la 2 kg masa a modelului
Poti plusa cu nadejde... 4-5-6kg si tot mai ieftin electric

> pentru oameni ce le place migala si lucrul de mare precizie
Ce are migala cu motorizarea ?

> Electricul are scump pack-ul si regulator
As indrazni sa postulez ca pentru orice putere, motorul electric + regulatorul sunt apropiate ca pret de termicul echivalent.
Pack-ul se asimileaza cu metanolul.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 25 April 2010 - 09:10 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#62 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 April 2010 - 02:00 AM

@renatoa, poate ca ai dreptate, poate, daca comparam un motor de top, OS de exemplu, si o varianta electrica de la Hobby King. Nu cred, dar este posibil sa ma insel, ca ceea ce sustii este adevarat daca comparam motorizarea termica si electrica din aceeasi clasa.
Daca vrei, fa o varianta electrica la:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/u...3.2kw+_Overbore
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 26 April 2010 - 02:06 AM

0

#63 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 April 2010 - 07:00 AM

Da, la aceasi clasa ma refeream si eu... Adica nu comparam OS cu HobbyCity sau invers, Magnum cu Axi...

Pai, sa facem...
Matale ai pus un termic de 169$:
Weight: 1584g
Prop Speed: 1700 ~ 7800rpm
Max power: Over 3.2kw
Suggested prop: 20x8, 20x10, 22x8 or larger

Eu pun unul de 59$ si mai raman 100$ pentru un esc de 100A:
Model: SK63-74 170
Kv: 170rpm/v
Turns: 9
Resistance: 50m-Ohm
Idle Current: 1.9A
Shaft: 10mm
Weight: 840g
Rated Power: 3250W
ESC: 100A+
Cell count: 6-10
Suggested Prop: 22x10~26x10
Power equivalent : 30% scale warbirds or 3D planes up to 100inch and anything requiring a 26~45cc gas engine.
This is a big motor which runs well on 10S 6,000mAh 20C lipolys swinging a 22inch prop.
In our tests we ran a 24x10inch prop on 10S with controlled throttle for extreme 3D on a 90inch Edge540.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/u...?idProduct=7870

Si uite si ESC-ul... taman la fix pretul, ca sa vezi...
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/u...?idProduct=4691
Cont Current: 100A
Burst Current: 110A
BEC Mode: N/A (no BEC)
Lipo Cells: 5-12
NiMH : 15-36
Weight: 125g

Si am iesit la 865gr fata de 1584gr, la putere un pic mai mica, dar nici nu am luat cel mai tare motor de acolo. La greutatea termicului pus de matale, uite ce avem la 89$:

Model: HXT80-85-B
Input Voltage : max. 48V
Kv : 170 rpm/V
Weight: 1230g
Shaft: 10mm
Voltage Range: 20-48v
Non Load Current: 2.6A
Stator Size: 77x80mm
Power: 6000W
Turns: 8
Resistance: 37ohm
Equivalent: 50-70cc Gas Engine

Poate face cineva un calcul si la cate cicluri trebuie sa reziste un pack (tot de acolo luat) ca sa isi egaleze pretul in combustibil pentru respectivul motor. Ca sa comparam si consumabilele. Eu din pacate fac bagaje si voi lipsi o saptamana.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 April 2010 - 07:01 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#64 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 April 2010 - 07:14 AM

Vezi postarearenatoa, la Apr 25 2010, 10:10 PM, a spus:

> mai ieftin de motorizat pana la 2 kg masa a modelului
Poti plusa cu nadejde... 4-5-6kg si tot mai ieftin electric

> pentru oameni ce le place migala si lucrul de mare precizie
Ce are migala cu motorizarea ?

> Electricul are scump pack-ul si regulator
As indrazni sa postulez ca pentru orice putere, motorul electric + regulatorul sunt apropiate ca pret de termicul echivalent.
Pack-ul se asimileaza cu metanolul.



Eu am comparat AXI cu OS si crede-ma ca la aceeasi tractiune statica obtinuta, AXI e mai scump (AXI 2628/10 vs. OS LA 46). Incearca sa fi si tu obiectiv, eu am incercat.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#65 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 April 2010 - 07:20 AM

Tocmai ca sunt, crede-ma ca nu cred ca voi cumpara vreodata un motor AXI !
HC vinde si niste motoare Made in USA, California, la peste 60$, de 2-300W, care culmea, au si review-uri proaste !
Si pentru domnul Dan am comparat chinezism cu chinezism. Nu o facusem pana acum peste 1500W, a fost si pentru mine o surpriza sa vad ca se poate si la puterile alea.
Las placerea comparatiei AXI / OS celor care cred in asa ceva.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#66 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 26 April 2010 - 07:36 AM

Eu zic si electric si termic.
Fiecare are avantajele si dezavantajele lui, de aceea pentru unele modele merge mai bine electricul pentru altele termic.
Nu vreau sa dau nimanui sfaturi de alegere, eu le folosesc cu placere pe amindoua.
0

#67 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 26 April 2010 - 10:11 AM

Parerea mea :

daca te duci la competitie : Electric - precizie , raspuns, mai rar surprize tehnice ( nu ca nu ar putea exista ) Vezi clasa F3A. - cam scumpe pack-urile, si mai scumpe incarcatoarele profi , mai greu de incarcat pe camp plus ca iti trebuiesc mai multe pack-uri pentru ca trebuie sa te si antrenezi mult inainte de competitie !

Daca te duci la camp sa te distrezi - Termic - zbori , aterizezi, lasi sa se raceasca , refil si o iei de la capat

Daca te duci la iarba verde cu familia si amicii - Electric mic, aventual motoplanor - poti incarca de la masina , iar pack-urile de 1800 - 2200 nu sunt o avere ( eu am peste 30 buc )

P.S

Ieri am incercat pentru un amic un SPITFIRE Mini Scale Series de la Botosani care se alimenteaza cu 1 cell Lipo 1300 mAh. Imi era teama caci fiind foarte mic credeam ce va fi instabil - aiurea .... zboara bestial si aterizeaza la fel.
Foarte mic , foarte usor, intra in orice sacosa , super fun !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#68 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 April 2010 - 10:56 AM

Recordul FPV de distanta a fost facut cu un termic . 21km si i-a mai ramas combustibil . Cu electric am vazut zboruri de 15 km deci desi sunt comparabile termicul castiga la autonomie .Sunt chiar mirat de ce sunt comparabile , ar fi trebuit ca termicul sa aiba un avantaj major - probabil motoarele astea pt RC au eficienta mult mai mica fata de suratele 1:1
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#69 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 26 April 2010 - 12:04 PM

Vezi postareaAhernar, la Apr 26 2010, 11:56 AM, a spus:

Recordul FPV de distanta a fost facut cu un termic . 21km si i-a mai ramas combustibil . Cu electric am vazut zboruri de 15 km deci desi sunt comparabile termicul castiga la autonomie .Sunt chiar mirat de ce sunt comparabile , ar fi trebuit ca termicul sa aiba un avantaj major - probabil motoarele astea pt RC au eficienta mult mai mica fata de suratele 1:1


FPV - ul este altceva ! Ai alte multumiri, alte satisfactii pur tehnice , mai putin placerea de a vedea modelul life ! Este ca si cum te ai duce la cel mai mare show aero, dar ti se pune un paravan in fata, niste casti antifonice pe cap iar tu urmaresti spectacolul pe ecranul de la telefonul mobil cu muzica de Motzart ca fundal audio - cam naspa, zic eu !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#70 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 April 2010 - 12:59 PM

@Renatoa. Toate bune si frumoase. Ai uitat sa vorbesti de acumulator? Sau nu-l gasesc eu in descriere? Nu punem la socoteala si greutatea lui? Sa nu uitam ca benzina se consuma si greutatea ansamblului se reduce. As echivala pretul combustibilului cu un incarcator bun, iar pretul acumulatorului l-as introduce in ecuatie...zic si eu.
Drum bun si sa te intorci sanatos.
@Ahernar. Ca sa intaresc cele spuse de tine as reaminti ca traversarea Atlanticului, fara escala, l-a facut tot un aeromodel cu motor termic.

PS. Wabo nu ne baga in seama, cu toate ca i-am trimis si un mesaj personal. Nu-l intereseaza decat sectiunea de vanzari....pacat.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 26 April 2010 - 01:07 PM

0

#71 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 April 2010 - 01:36 PM

Am facut deja echivalari din astea, dar la alt mod, cum ni s-a parut noua logic.
Incarcatorul l-am echivalat cu un fieldbox termic: baterie bujie, cupla, demaror, pompa... etc, asa, spre 100$, si cam bat aproximativ.
Iar acumulatorul nu trebuie echivalat decat cu combustibil si nimic altceva, are aceasi functie, si, la fel ca si combustibilul, se duce. Asta as vrea sa o faca altcineva, pentru ca am terminat bagajele si intr-o jumatate de ora ies din casa ;)

Totusi... parerea mea e ca pana la urma e treaba de suflet... exista motoristi patimasi si de asemenea unii ca mine care nu vor sa auda de fum si altele. Nu ne mai schimba nimeni de aici...
Iar ca un incepator sa vina sa intrebe catre ce sa se orienteze, asta chiar ca e aiurea, ca si cum am stii noi ce vrea sufletul lui ! Sa descopere singur, macar privind la altii, pentru ca economic nu se poate inclina balanta prea puternic decat la extreme: nu vom vedea prea curand slow fly termic si nici giant scale de 25 kg si 3m electric, decat poate quadrimotor.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 April 2010 - 01:48 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#72 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 April 2010 - 02:09 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Apr 26 2010, 01:04 PM, a spus:

FPV - ul este altceva ! Ai alte multumiri, alte satisfactii pur tehnice , mai putin placerea de a vedea modelul life !


Esenta comentariului meu era faptul ca termicele sunt mai performante in viata reala . E adevarat ca poti face un electric mai performant decat un termic dar cu petul unei autonomii reduse .

In privinta fpv-ului e adevarat ca eu pilotez un "autobuz" si am satisfactii tehnice , dar sunt oameni care fac chestii mult mai dinamice in FPV
http://www.vimeo.com/11202742

Acum nu ma intelege gresit , imi place sa privesc termicele la camp si as pilota cu placere unul dar bugetul si spatiul actual imi permite doar un singur model pt "privit " , HK-500GT -ul . Dar nu e deloc interzis sa ma vedeti in cativa ani pilotand un benzinar , non fpv .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#73 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 26 April 2010 - 02:29 PM

Vezi postareaAhernar, la Apr 26 2010, 03:09 PM, a spus:

Esenta comentariului meu era faptul ca termicele sunt mai performante in viata reala . E adevarat ca poti face un electric mai performant decat un termic dar cu petul unei autonomii reduse .

In privinta fpv-ului e adevarat ca eu pilotez un "autobuz" si am satisfactii tehnice , dar sunt oameni care fac chestii mult mai dinamice in FPV
http://www.vimeo.com/11202742

Acum nu ma intelege gresit , imi place sa privesc termicele la camp si as pilota cu placere unul dar bugetul si spatiul actual imi permite doar un singur model pt "privit " , HK-500GT -ul . Dar nu e deloc interzis sa ma vedeti in cativa ani pilotand un benzinar , non fpv .


Nu exista in " viata reala " modele electrice pe baza de celule foto-voltaice care " uita " sa mai aterizeze ? - intreb pentru ca nu stiu ! Ma gandeam la satelitii care au multa aparatura si care consuma implicit si destula energie ! -am vazut si masini pentru teste care mergeau in circuit cu astfel de surse de energie !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#74 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 April 2010 - 02:52 PM

Exista , dar sunt la fel de comune ca termicul de care a amintit Dan Mitea si care a traversat Atlanticul .
Cele mai eficiente panouri solare obisnuite (monocristaline) ar cantari 12kg pentru a livra cunentul necesar EG -ului meu sa zboare vioi ( 8A ) . Daca aplici tehnologie tip NASA ($$$$$) da , atunci poti face tot felul de chestii ;)
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#75 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 April 2010 - 02:58 PM

Hai sa ma bag si eu in seama cu elicopterele.
Aceeasi clasa, unul termic unul electric. Trex 600. Le-am avut pe amandoua.
Motorare premium pe amandoua, esc premium. Electric scump in prima faza, diferenta am translatat-o in bidoane de combustibil la termic. In aceasta situatie, electricul imi iesea mai usor si cu putere mai mare, iar calculat pe un an cu banii dati pe combustibil in plus mai imi luam un kit de heli rtf .90.

Electric: putere mai mare, autonomie mai mica/zbor (~4 min. zbor sportiv 6s 5000mah); putere optima doar 2 minute, apoi se simtea cum se inmoaie packul. Curat, niciun fine tunning nimic, mers la parametri optimi la fiecare zbor. Greu de incarcat packurile la camp, dar nu e problema daca ai suficiente (au ajuns foarte ieftine). Packuri in care nu te poti baza ca te tin un minim de cicluri. Am vazut packuri moarte dupa 15 cicluri.
Termic: putere suficienta si constanta, autonomie mai ridicata, chiar cu 50% mai mult ca electric (minim 6 min zbor in aceleasi conditii - cu header tank te duci in 8min). Murdar, heli unsuros peste tot, regimul optim de zbor al motorului mai greu de nimerit. Combustibil scump. Alt feeling.

Acum depinde si ce prefera fiecare. Eu am ramas la termic.
0

#76 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 28 April 2010 - 10:51 AM

Hop si eu.

Pe linga cele descrise mai sus ... dupa cum a mai zis cineva ... este si chestiea de feeling:

Unul termic: miros de benzina / metanol ... ulei ... zgomot ... prestanta in aer.
Am vazut multe termice cen YAK, Piper ... Edge ... etc care sunau extraordinar cand erau deasupra pistei la o trecere

Electric: Intradevar este mai fiabil ... dar e mai "cuminte" in are ... mai putin poluanti fonici / chimici.

Perfomamtele de viteza si acrobatie nu le compar fiindca nu cred ca e o diferenta foarte mare (depinde de pilot .. model ...).

Eu la ora actuala votez cu termic 100%.
Ca si pret ... un electric poate fii mai ieftin si mai usor de intretinut ... dar nu cred ca asta e scopul.

Eu ma complic cu termice doar de dragul poluantilor descrisi mai sus ... Sublim!
Zicea cineva o data: Vrumm! Vrumm! Vruuuumm!

Later edit:
Apropo ... de exemplu comparati un jet cu electric impeller . Primul este groaznic de scump, dar daca as avea bani nu as sta pe ganduri la ce as alege.

Aceasta postare a fost editata de raul: 28 April 2010 - 10:53 AM

If every change is for better then why put them to the test.
0

#77 Useril este offline   Strica-tot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 10-April 10

Postat 28 April 2010 - 11:08 AM

Eu sustin ca motoarele electrice sunt mai bune.In fiecare luna apare ceva mai bun,bateri mai ieftine,motoare cu consum redus dar tractiune mare.La electrice,e loc de imbunanatiri.La termic nu prea,poate materiale mai usoare.Deci,in final,electricul castiga.Costa intradevar putin mai mult la inceput dar apoi termicul va pierde prin bidoanele de combustilibil consumate.In plus,motoarele electrice sunt mai usoare deci nu ingreuneaza inutil avionul.Iar autonomia nu e o problema.Vii la camp cu 10 pack-uri.Cand se termina unul,pui altul din masina.E ca si cum ai realimenta,dar bidoanele nu se reincarca la priza...,si nu ai sa vii la camp cu mai mult de 2-3 litri de combustibil...
Sa mai zica cineva alt motiv de ce sa iei termic.Te complici,ai un model unsuros,trebuie reglaje fine,si la un crash in bot daca se indoaie axul bye bye motor,la electric desfaci axul si iei altul....
Cred ca,asta e,dovada ca electricul castiga.

Aceasta postare a fost editata de Strica-tot: 28 April 2010 - 11:10 AM

0

#78 Useril este offline   draude80 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 273
  • Inregistrat: 25-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Aero, FPV

Postat 28 April 2010 - 11:13 AM

Zogomotul produs de un termic este fantastic.....dar intretinerea este mai dificila.

Electricul merge spre performante tot mai bune datorita motoarelor fara perii si noilor regulatoare aferente . preturile incep sa scada, accu nu mai sunt foarte scumpi!

Am 3 zburatoare electrice dar vreau sa imi iau si o zburatoare termica....acrobat cum o sa am posibilitatea!

Cred ca electric vs termic tine de gustul fiecaruia dintre noi si evident de tipul avionului.



PS: Nu o sa am nevoie de ASW 15 cu motor termic atata timp cat adormi cu radiocomanda in mana alimentand zburatoare cu 3S Lipo 1300 mah.


o zi excelenta!
0

#79 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 28 April 2010 - 11:16 AM

Vezi postarearaul, la Apr 28 2010, 11:51 AM, a spus:

Hop si eu.

Pe linga cele descrise mai sus ... dupa cum a mai zis cineva ... este si chestiea de feeling:

Unul termic: miros de benzina / metanol ... ulei ... zgomot ... prestanta in aer.
Am vazut multe termice cen YAK, Piper ... Edge ... etc care sunau extraordinar cand erau deasupra pistei la o trecere

Electric: Intradevar este mai fiabil ... dar e mai "cuminte" in are ... mai putin poluanti fonici / chimici.

Perfomamtele de viteza si acrobatie nu le compar fiindca nu cred ca e o diferenta foarte mare (depinde de pilot .. model ...).

Eu la ora actuala votez cu termic 100%.
Ca si pret ... un electric poate fii mai ieftin si mai usor de intretinut ... dar nu cred ca asta e scopul.

Eu ma complic cu termice doar de dragul poluantilor descrisi mai sus ... Sublim!
Zicea cineva o data: Vrumm! Vrumm! Vruuuumm!

Later edit:
Apropo ... de exemplu comparati un jet cu electric impeller . Primul este groaznic de scump, dar daca as avea bani nu as sta pe ganduri la ce as alege.


Referitor la Jet-uri ! Am fost in ianurie in Israel ! Ghidul de anul asta era fostul comandant al Politiei de Circulatie pe Israel ( iesit la pensie cu 2 ani in urma ) . Intruna din zile cand era program de shopping si fiecare cam facea ce vroia dupa discutii despre hobby-uri in zilele anterioare mi-a facut o surpriza si anume :

- m-a dus in apropierea unui aerodrom ( cred ca militar nu se vedeau avioanele din cauza unor ziduri si perdele de protectie vizuala ) unde era un loc de zbor pentru impatimitii aeromodelismului . erau numai Jet-uri de ultima generatie , si mi-a spus ca foarte multi piloti de pe avioanele de vanatoare au aceasta pasiune in timpul liber. Erau peste 10 - 12 modele - noi am stat la ceva distanta cam 100 metri de locul unde se " jucau " .
La un moment dat erau in aer trei modele care survolau pista la joasa inaltime in formatie ( celula ) - sa iti spun cum era zgomotul facut de ele ? INCREDIBIL !
Nu am vazut modele clasice cum sunt la noi - nitro, benzinare - numai Jet-uri !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#80 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 28 April 2010 - 03:29 PM

Eu fac pariu ca 90-95% din impatimitii de aici care zboara de mai mult de un an-doi ,au in hangarul personal si termice si electrice.
flying is my life...
0

#81 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 28 April 2010 - 03:46 PM

Eu am si multe cadavre aviatice :rolleyes: ... si electrice si termice :).
Normal! Fiindca una e o chestie iar a doua e cealalta :) (ce expresiv sunt)
If every change is for better then why put them to the test.
0

#82 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2010 - 04:55 PM

Vezi postareaSILVIU66, la Apr 28 2010, 04:29 PM, a spus:

Eu fac pariu ca 90-95% din impatimitii de aici care zboara de mai mult de un an-doi ,au in hangarul personal si termice si electrice.

subscriu!
primul meu zbor a fost parca pe 6-7 ianuarie 2007. easy star. cu silviu in parc la izvor. (mersi silviule!). eram foarte foarte fericit. apoi am fost la clinceni. tot cu silviu. am vazut termicele. am zis nu imi trebuie mie silviule asa ceva. eram student. ai mei imi dadeau 4 mil pe luna, bani de buzunar, sa am de mancare la facultate si ceva iesiri prin oras. am inceput sa mananc mai putin (bagam mai mult acasa), nu prea mai cheltuiam banii prin oras. faceam "sacrificii" conform varstei, cum tot silviu mi-a zis. "bah o sa trebuiasca sa faci sacrificii daca vrei sa te tii de hobby-ul asta, o sa vrei mai mare, mai rapid, mai zgomotos". eu atunci nu prea am inteles ce si cum. am pus usor usor de-o parte si am strans bani sa iau o baterie lipo de 3 celule de 1800mah, un regulator care sa suporte lipo si un incarcator de lipo. eram uimit de cum zbura easy. toti banii pe care ii mai strangeam de ziua mea (ce imi dadeau ai mei, bunici, etc) ii puneam la ciorap, si apoi luam avioane. am luat formosa 1. smecher avion. apoi am luat al doilea formosa 1, ca primul arata ca naiba. am dat easy starul cu tot cu statie (futaba t4xa) la 4 milioane. am auzit mai tarziu ca proprietarul l-a pierdut de la primul zbor. pacat. era modificat, avea un reductor, consum minim. zbura extraordinar. dar vroiam ceva mai rapid, mai acrobatic. si de aici formosa. dupa formosa a fost arcus. genial planor. am facut cateva filmari dragutele din el. apoi o extra electrica din balsa de la black horse. zbura bine dar ma enervea foarte mult ca era foarte fragila. plus ca atunci cand vroiam sa schimb bateria trebuia sa desfac 4 suruburi. nu mi-a placut si am vandut-o. cu banii stansi cu greu mi-am luat in 2008 la rapa rosie o statie graupner mx16. am avut sinteza. smecherie. m-am pus in banda de 41 de mhz si nu mai era nimeni. eram singur cuc. scapasem de o grija. eram anul 3 la facultate. aveam o materie care mi-a placut la nebunie, sisteme cu microprocesoare. o mica teroare a studentilor. aveam de facut proiect la final. eram specialist. am ajutat ceva colegi sa isi duca proiectul pana la capat. s-a auzit asta. au venit altii. auzi mah nu vrei sa faci pe bani. si atunci s-a aprins un beculet. am stat noptile in fata calculatorului, am facut sisteme de alarma, ceasuri, bombe cu ceas, bariere, robotei care faceau diverse, masurari de distante, toate bazate pe microprocesorul 8051. am facut atunci vreo 15 milioane. o galeata de bani pt mine la vremea aia. si am zis, e timpul pt urmatorul pas : termicul. pusesem ochii pe extra 300s de la graupnet. o minunatie de model, asta dupa vreo 2 ani de zile pana i-am dat de cap si l-am centrat si restul. l-am luat prin iunie 2008. stiu ca eram in sesiune. in pauzele de la invatat mai bagam un surub la extra. am luat printr-o pila mica un motor os61fx la 250 ron cu tot cu toba. domne, termicul era deja altceva. nu am cuvinte. trebuie sa pilotezi asa ceva, sa vezi tinuta in aer samd. trebuie incercat. asa de la distanta zgomot miros murdarie, dar sa fii tu la mansa lui si sa auzi zgomotul cum se misca in aer, este...divin. l-am troznit in august. nu stiu de ce. nu a mai iesit din vrie. nu stiu daca a fost vina mea sau mi-a cedat un eleron. a iesit, s-a indreptat si apoi iar intr-o parte....irelavant acum. am dat comanda de altul. a dat tata jumate din bani. era vreo 6 milioane kit-ul. in ianurie 2009 am luat un minimag. sa ma dau in parc cu el . genial avion. zbura 20-30 de min. asa de relaxare totala, iar daca te plictisesti mai faci un tonou, o vrie, un loooping, o renversare etc.extra 2 a zburat pana in august 2009 cand l-am troznit din vina mea. de data asta pagube mari. spart motorul, distrus vreo 2 servouri. pagube de vreo 15 mil, din totalul de 25 cat bagasem in avion (am schimbat pe parcurs servouri in el, ubec etc si ajungea in aer sa "cantareasca 25 de mil" , incepusem sa lucrez si aveam si eu banuti). am luat tot un extra, de data asta de la black horse. smecher avion. cu profondor "sexy" cu mi s-a spus (asta deoarece era profilat). zbura altfel. zbura mai precis. smecherie. asta il am si acum pe perete. in iarna mi-am luat un electric de la sebart. anvergura 1.3 m. extraordinar zboara avionul asta. il pastrez. e 3d, e altceva. vreau sa trec la un nivel nou. extra il insor la alba si iau sukhoiu de 1.6 si pun tot ce aveam pe extra. deci termic.

deci dragii mei, eu vad lucrurile ca o evolutie, de la electric la termic. vreau sa vad si eu modelist mai vechi de 2-3 ani care sa zica ca zboara tot electric si ca prefera electricul in detrimentul termicului, asta daca a zburat si altceva in afara de o spuma.eu m-am dat cu yak-ul de 2 m al lui florin. am ramas masca. cu cat sunt mai mari si mai grele cu atat zboara mai bine. si nu dati argumentul ala, cu "nu am bani". urasc treaba asta. daca nu ai bani, ce cauti pe camp sa te plangi ca nu ai bani si stai degeaba? te duci si produci niste bani facand ceea ce te pricepi si sa iasa ceva bani de acolo.nu zic sa iei model de 2000 de euro, dar nici o spuma care cu tot cu statie face 10 mil. nu are rost sa ne certam aici, si sa dam argumente pro si contra. e pur si simplu evolutie. degeaba spuneti voi ca packurile de 6s, 10s au preturi acceptabile. cati dintre voi aveti asa ceva? in afara de elicopteristi. cati dintre voi aveti avioane mai mari de 1.3m electrice? - exceptie fac planoarele

parerea mea : evolutie de la electric la termic. dati-mi in cap va rog :rolleyes: dar cu argumente pertinente
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#83 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 28 April 2010 - 05:02 PM

Vezi postareahash84, la Apr 28 2010, 05:55 PM, a spus:

faceam "sacrificii" conform varstei, cum tot silviu mi-a zis. "bah o sa trebuiasca sa faci sacrificii daca vrei sa te tii de hobby-ul asta, o sa vrei mai mare, mai rapid, mai zgomotos".

Pungas mare Silviu asta daca nu ti-a zis si de litera mare la inceput de propozitie.... Mare pezevenghi! In rest totul ar fi cum zicea el.
Spor la treaba!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#84 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 28 April 2010 - 05:10 PM

bai, tin minte ca acum vreo 2 ani la fel le ziceam si eu baietilor: nu-mi trebuie mie termic. ehhh, pana am simtit gustul unui termic.. si de atunci, incet incet am trecut la altele. ceea ce zice Hash este perfect adevarat, de la electric la termic treaba trebuie vazuta ca o evolutie.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#85 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 28 April 2010 - 05:24 PM

Mda ... .

O fii si ceva de evolutie.
Intradevar ... eu unu un AVION (adica nu planor) mai mare de 1.3m nu am vazut electric pe unde am fost.
Asa pe net tot am vazut da nu in realitate. Cele mai jmechere/scumpe avioane ce am vazut toate erau cu combustibil.

Dar de exemplu (din nou o fixatie) daca vrei jet numai motorul este undeva la 2000 E fara model, servouri ... s.a.m.d.
Deci na intradevar daca vrei poti ... dar e si chestia de a pune in balanta si sacrificiu ... .

parerea mea ca ca si (scuzati) exploatare combustibilul este cel mai fezabil ... deoarece altfel si masinile si avioanele ar fii electrice.
Si astea nu sunt electrice nu fiindca exista interesul petrolului (nu ca nu ar rezista) ci pentru ca cele electrice sunt ca si tehnologie mult mai scumpe.
If every change is for better then why put them to the test.
0

#86 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 28 April 2010 - 06:05 PM

Vezi postarearaul, la Apr 28 2010, 06:24 PM, a spus:

parerea mea ca ca si (scuzati) exploatare combustibilul este cel mai fezabil ... deoarece altfel si masinile si avioanele ar fii electrice.
Si astea nu sunt electrice nu fiindca exista interesul petrolului (nu ca nu ar rezista) ci pentru ca cele electrice sunt ca si tehnologie mult mai scumpe.


Iar o sa ma cert cu toata lumea pentru exprimare, dar pana nu o sa vad un HDD cu motor termic n-o sa fiu impacat cu ideea ca electricele sunt mult mai scumpe ca tehnologie. Ceasul meu de mana ieftin nu are motor termic, ci electric. Presupun ca se putea folosi un motor termic, mult mai ieftin dupa teoria anterioara, ca aveam loc destul pentru un rezervor de combustibil undeva prin buzunare si furtunas subtire se gasea pe undeva...
Daca nu ma inseala memoria, din punct de vedere strict istoric, evolutia a fost de la termic la electric, nu invers. Si tendinta e cam tot asta, electricele castiga teren la capitolul performante si preturi. Termicele se misca mai greu.
Era suficienta jumatatea de subiect de la inceput, in care se prezentau diferentele intre cele doua tipuri de motorizari. Daca intram pe partea subiectiva, cu sentimentele si afinitatile fiecaruia pentru o motorizare sau alta, nu se obtine nici o concluzie. Fiecare tip de motorizare s-a impus in anumite aplicatii tocmai prin avantajele sau dezavantajele pe care le are, ca spre norocul nostru sunt diferente mari intre ele. E inutila amestecarea lor intr-o discutie generala, cu atat mai mult intr-o discutie "VERSUS"...
Pe situatii concrete, ar fi mult mai simplu.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 30 April 2010 - 12:18 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#87 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 28 April 2010 - 06:07 PM

Vezi postareahash84, la Apr 28 2010, 05:55 PM, a spus:

subscriu!
primul meu zbor a fost parca pe 6-7 ianuarie 2007. easy star. cu silviu in parc la izvor. (mersi silviule!). eram foarte foarte fericit. apoi am fost la clinceni. tot cu silviu. am vazut termicele. am zis nu imi trebuie mie silviule asa ceva. eram student. ai mei imi dadeau 4 mil pe luna, bani de buzunar, sa am de mancare la facultate si ceva iesiri prin oras. am inceput sa mananc mai putin (bagam mai mult acasa), nu prea mai cheltuiam banii prin oras. faceam "sacrificii" conform varstei, cum tot silviu mi-a zis. "bah o sa trebuiasca sa faci sacrificii daca vrei sa te tii de hobby-ul asta, o sa vrei mai mare, mai rapid, mai zgomotos". eu atunci nu prea am inteles ce si cum. am pus usor usor de-o parte si am strans bani sa iau o baterie lipo de 3 celule de 1800mah, un regulator care sa suporte lipo si un incarcator de lipo. eram uimit de cum zbura easy. toti banii pe care ii mai strangeam de ziua mea (ce imi dadeau ai mei, bunici, etc) ii puneam la ciorap, si apoi luam avioane. am luat formosa 1. smecher avion. apoi am luat al doilea formosa 1, ca primul arata ca naiba. am dat easy starul cu tot cu statie (futaba t4xa) la 4 milioane. am auzit mai tarziu ca proprietarul l-a pierdut de la primul zbor. pacat. era modificat, avea un reductor, consum minim. zbura extraordinar. dar vroiam ceva mai rapid, mai acrobatic. si de aici formosa. dupa formosa a fost arcus. genial planor. am facut cateva filmari dragutele din el. apoi o extra electrica din balsa de la black horse. zbura bine dar ma enervea foarte mult ca era foarte fragila. plus ca atunci cand vroiam sa schimb bateria trebuia sa desfac 4 suruburi. nu mi-a placut si am vandut-o. cu banii stansi cu greu mi-am luat in 2008 la rapa rosie o statie graupner mx16. am avut sinteza. smecherie. m-am pus in banda de 41 de mhz si nu mai era nimeni. eram singur cuc. scapasem de o grija. eram anul 3 la facultate. aveam o materie care mi-a placut la nebunie, sisteme cu microprocesoare. o mica teroare a studentilor. aveam de facut proiect la final. eram specialist. am ajutat ceva colegi sa isi duca proiectul pana la capat. s-a auzit asta. au venit altii. auzi mah nu vrei sa faci pe bani. si atunci s-a aprins un beculet. am stat noptile in fata calculatorului, am facut sisteme de alarma, ceasuri, bombe cu ceas, bariere, robotei care faceau diverse, masurari de distante, toate bazate pe microprocesorul 8051. am facut atunci vreo 15 milioane. o galeata de bani pt mine la vremea aia. si am zis, e timpul pt urmatorul pas : termicul. pusesem ochii pe extra 300s de la graupnet. o minunatie de model, asta dupa vreo 2 ani de zile pana i-am dat de cap si l-am centrat si restul. l-am luat prin iunie 2008. stiu ca eram in sesiune. in pauzele de la invatat mai bagam un surub la extra. am luat printr-o pila mica un motor os61fx la 250 ron cu tot cu toba. domne, termicul era deja altceva. nu am cuvinte. trebuie sa pilotezi asa ceva, sa vezi tinuta in aer samd. trebuie incercat. asa de la distanta zgomot miros murdarie, dar sa fii tu la mansa lui si sa auzi zgomotul cum se misca in aer, este...divin. l-am troznit in august. nu stiu de ce. nu a mai iesit din vrie. nu stiu daca a fost vina mea sau mi-a cedat un eleron. a iesit, s-a indreptat si apoi iar intr-o parte....irelavant acum. am dat comanda de altul. a dat tata jumate din bani. era vreo 6 milioane kit-ul. in ianurie 2009 am luat un minimag. sa ma dau in parc cu el . genial avion. zbura 20-30 de min. asa de relaxare totala, iar daca te plictisesti mai faci un tonou, o vrie, un loooping, o renversare etc.extra 2 a zburat pana in august 2009 cand l-am troznit din vina mea. de data asta pagube mari. spart motorul, distrus vreo 2 servouri. pagube de vreo 15 mil, din totalul de 25 cat bagasem in avion (am schimbat pe parcurs servouri in el, ubec etc si ajungea in aer sa "cantareasca 25 de mil" , incepusem sa lucrez si aveam si eu banuti). am luat tot un extra, de data asta de la black horse. smecher avion. cu profondor "sexy" cu mi s-a spus (asta deoarece era profilat). zbura altfel. zbura mai precis. smecherie. asta il am si acum pe perete. in iarna mi-am luat un electric de la sebart. anvergura 1.3 m. extraordinar zboara avionul asta. il pastrez. e 3d, e altceva. vreau sa trec la un nivel nou. extra il insor la alba si iau sukhoiu de 1.6 si pun tot ce aveam pe extra. deci termic.

deci dragii mei, eu vad lucrurile ca o evolutie, de la electric la termic. vreau sa vad si eu modelist mai vechi de 2-3 ani care sa zica ca zboara tot electric si ca prefera electricul in detrimentul termicului, asta daca a zburat si altceva in afara de o spuma.eu m-am dat cu yak-ul de 2 m al lui florin. am ramas masca. cu cat sunt mai mari si mai grele cu atat zboara mai bine. si nu dati argumentul ala, cu "nu am bani". urasc treaba asta. daca nu ai bani, ce cauti pe camp sa te plangi ca nu ai bani si stai degeaba? te duci si produci niste bani facand ceea ce te pricepi si sa iasa ceva bani de acolo.nu zic sa iei model de 2000 de euro, dar nici o spuma care cu tot cu statie face 10 mil. nu are rost sa ne certam aici, si sa dam argumente pro si contra. e pur si simplu evolutie. degeaba spuneti voi ca packurile de 6s, 10s au preturi acceptabile. cati dintre voi aveti asa ceva? in afara de elicopteristi. cati dintre voi aveti avioane mai mari de 1.3m electrice? - exceptie fac planoarele

parerea mea : evolutie de la electric la termic. dati-mi in cap va rog :) dar cu argumente pertinente

cred ca Renato este unul care nu iubeste deloc termicele exact din motivele enumerate;murdarie,etc...si cred ca a zburat destule;banuiesc! voi il cunoasteti mai bine.. :rolleyes: probabil ca asta va fii pasul urmator;momentan nu am nici un an de cand mi-am reinviat acest hobby si deja nevasta-mea zice ca sunt obsedat :) asa ca...nu stiu cand oi ajunge sa vin cu un termic acasa;o sa dorm probabil la usa;dar deh pasiunea cere sacrificii;nimic nu se intampla fara acest efort;sper ca anul urmator sa pot ajunge si eu la RR ca anul asta mi-au facut altii programul in perioada aia... :)
asadar astept sa treaca cei 2 ani mentionati de silviu sa vad cum voi evolua.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#88 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 28 April 2010 - 06:29 PM

Vezi postareabitex, la Apr 28 2010, 07:05 PM, a spus:

Ceasul meu de mana ieftin nu are motor termic, ci electric. Presupun ca se putea folosi un motor termic, mult mai ieftin dupa teoria anterioara, ca aveam loc destul pentru un rezervor de combustibil undeva prin buzunare si furtunas subtire se gasea pe undeva...


Ceasul tau nu zboara....nici singur, nici RC!

Discutia asta in mod cert nu se va termina niciodata; asta nu inseamna ca nu este interesanta!
Dar fiecare trebuie sa-si expuna argumentele.In mod clar discutia este "pur subiectiva" .
Toti care citesc isi pot forma o parere (virtuala), dar cam atat.
Repet: modelistii pasionati cu adevarat folosesc ambele motorizari (in functie de ce model zboara/unde zboara)
flying is my life...
0

#89 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 April 2010 - 06:46 PM

Un lucru este cert: cele doua categorii vor coexista. Asa cum nu au disparut captivele, motorul de cauciuc, zborul liber, etc, nu va disparea nici termicul. Propun sa revedem topicul peste, inca cinci ani, deci in 2 015.
Sa fiti iubiti cu totii, patimasilor.
0

#90 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 28 April 2010 - 08:15 PM

Vezi postareadan_mitea, la Apr 28 2010, 07:46 PM, a spus:

Un lucru este cert: cele doua categorii vor coexista. Asa cum nu au disparut captivele, motorul de cauciuc, zborul liber, etc, nu va disparea nici termicul. Propun sa revedem topicul peste, inca cinci ani, deci in 2 015.
Sa fiti iubiti cu totii, patimasilor.


Termicul nu va disparea, dar dupa un timp (5-10ani) va ramane doar pe modelele de expozitie, zburate eventual de cei care mai vor sa simta zgomotul si mirosul de alta data...

Daca automobilele sunt oarecum mai "tinute in frau" de afacerile petroliere, aici nu cred ca se pune problema asa.
Dar nu scapati din vedere - acumulatorii evolueaza...si evolueaza...pana cand vor avea suficienta capacitate si pret rezonabil astfel incat un termic nu si-ar mai avea rostul. Parerea mea.
Eu oricum merg pe electric :)
It's difficult to make things simple!
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro