electric versus termic
#91
Postat 28 April 2010 - 08:20 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#92
Postat 28 April 2010 - 08:57 PM
#93
Postat 28 April 2010 - 09:12 PM
Zen, la Apr 28 2010, 09:15 PM, a spus:
Daca automobilele sunt oarecum mai "tinute in frau" de afacerile petroliere, aici nu cred ca se pune problema asa.
Dar nu scapati din vedere - acumulatorii evolueaza...si evolueaza...pana cand vor avea suficienta capacitate si pret rezonabil astfel incat un termic nu si-ar mai avea rostul. Parerea mea.
Eu oricum merg pe electric :)
Nu contest cu nimic ceea ce zici dar deocamdata inca nuau ajuns sa fie atat de "exploatabile".
Nu demult am vazut drag racing de motociclete (la TV) la americani cu o motocicleata pur electrica (acumulatori LiFe - A123 parca) fata de una cu metanol cred ... .
Documentarul a fost foarte interesant motocicleta electrica aungang la 200 mph sau asa ceva (nu mai stiu exact) doborand ceva record .... bla bla.
Oricum era un adversar redutatil. Pana la urma a castigat cea cu metanol ... dar a contat si experienta echipelor.
Nimic nu e batut in cuie ... .
#94
Postat 29 April 2010 - 11:39 AM
Intradevar, singura chestie neplacuta la cele termice este la final cand trebuie sa le cureti de ulei ars (dar merita efortul dupa adrenalina si satisfactia de care ai avut parte).
#95
Postat 29 April 2010 - 11:54 AM
1 - daca faci PERFORMANTA te vei axa pe acele produse , echipamente, accesorii de top in acel domeniu , Daca la tir cu arcul sagetile de composit sunt
mai performante, chiar daca ai tu o slabiciune pentru Robin Hood nu o sa folosesti arc si sageti din lemn de alun , sau trestie de pe balta !
2 - daca totul se rezuma la hobby fara visuri de campion atunci sigur vei dori si d'aia si d'ailalta ( functie de bugetul disponibil ) .Vei dori poate sa si colectionezi anumite lucruri chiar foarte vechi fiind si depasite tehnologic !
P.S.
Ce pasionat de pescuit alaturi de mulinete de ultima generatie nu si-ar dori o colectie cu mulinete DAM cu mecanism din otel de scule etc !
#96
Postat 29 April 2010 - 01:02 PM
Zen, la Apr 28 2010, 09:15 PM, a spus:
Daca automobilele sunt oarecum mai "tinute in frau" de afacerile petroliere, aici nu cred ca se pune problema asa.
Dar nu scapati din vedere - acumulatorii evolueaza...si evolueaza...pana cand vor avea suficienta capacitate si pret rezonabil astfel incat un termic nu si-ar mai avea rostul. Parerea mea.
Eu oricum merg pe electric :rolleyes:
As fi un pic mai reticent in afirmatii. Automobilele electrice nu sunt tinute in frau de conspiratia mondiala ci de cantitatea mica de energie pe kilogramul de acumulator si de pretul prohibitiv. Te rog sa nu uiti ca s-a mai profetit asta:
Yak 52, la May 25 2005, 03:13 PM, a spus:
Oare un moderator amabil ar putea sa puna un semn acestui topic, ceva in genul capsulei timpului, si sa-l recitim peste cinci ani?
Sa fiti iubiti.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 April 2010 - 01:11 PM
#97
Postat 29 April 2010 - 01:38 PM
A si apropo nici unu din packurile alea n-a trecut testul timpului. Asa ca io zic ca ori metanol ori lipo e acelasi drac ca pret. Asta daca nu cumva dati de benzina si uitati pe celelalte doua instant :(
#98
Postat 29 April 2010 - 05:19 PM
dan_mitea, la Apr 29 2010, 02:02 PM, a spus:
Primul aspect il "implica" pe al 2-lea...
In legatura cu al 2-lea aspect, imi dai impresia ca nu stii cam pe unde au ajuns cercetarile in nanotehnologie pentru acumulatori.
dan_mitea, la Apr 29 2010, 02:02 PM, a spus:
Evolutia umana stii bine ca nu este deloc liniara. 5 ani in trecut nu fac cat 5 in viitor.
Vom trai si vom vedea. Daca 'om mai trai... :(
#99
Postat 29 April 2010 - 05:44 PM
Zen, la Apr 29 2010, 05:19 PM, a spus:
Nanotehnologia acumulatorilor e acum cum era fuziunea nucleara acum 40 de ani . Pe planseta , gata gata sa fie aplicata dupa ce urmau sa fie puse mici detalii la punct . Acum in 2010 inca mai lucram la ele .
Cand se aprinde becul de alarma la combustibil ,o masina obisnuita are o raza de actiune cat o electrica obisnuita proaspat incarcata . Enjoy !
Si acum ca sa fim on topic electricul a depasit termicul dpdv statistic . Cred ca sunt mai multe modele electrice in tara decat termice , iar daca numaram zburatoarele tip Lama nu mai merita discutat . Termicul devine , din cauza complexitatii suplimentare un apanaj al avansatilor , care se vor bucura din plin de senzatiile si avantajele acestuia , in ciuda inconvenientelor ( destul de mici daca stau sa ma gandesc cat imi ia mie sa-mi pregatesc " centrul de control" ). La navo am vazut un model cu motor cu aburi - sunt sigur ca daca erau viabile s-ar fi zburat si azi modele cu abur :(
#100
Postat 29 April 2010 - 06:22 PM
Apropos, sunt si aeromodele cu abur:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=389769
Bafta si pace tuturor.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 April 2010 - 06:27 PM
#101
Postat 30 April 2010 - 07:23 AM
Majoritatea fac planoarele electrice, acrobatele termice, si la cele mari, benzine. Nu trebuie sa stabilim noi aici (in sensul de a hotatri) nici daca-i bine asa, nici de ce. Putem sa observam, si eventual sa tragem foloase.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 30 April 2010 - 07:25 AM
#102
Postat 30 April 2010 - 07:59 AM
Bineinteles ca electricul este mai curat si mai usor de utilizat. Dar nu toti aleg calea cea usoara. Sunt ciudati care prefera sa lipeasca lemnisoarele in loc sa cumpere un ARF, la care nu-i ramane decat sa-i puna servo-urile. Acestia vor prefera un termic electricului diafan...parea mea. Incerc sa spun ca cele doua sisteme, dupa parerea mea, vor coexista. Bineinteles ca proportia se va schimba, dar ciudatii sunt multi si se vor incapatina sa stearga de ulei modelul la sfarsitul zilei de zbor.
Apropos, sunt si aeromodele cu abur:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=389769
Bafta si pace tuturor.
[/quote
Cred ca pentru inceput calea usoara reprezinta un avantaj.
- Vezi despre ce este vorba in aeromodelism cu un electric ARF. doua puncte de lipici, montezi servo si ai grija de CG. Daca nu iti place donezi modelul
si iti cauti alt hobby.
- Daca iti place dai gaura in portofel ca vrei alte modele....mai mari, mai rapide...etc
- Cand vezi si colegii la camp care au un termic ce suna intr-un fel aparte o sa vrei si tu. Sunt pasionati cu experienta si deloc ,,Ciudati'' cel putin pentru cei din modelism. Pentru alte categorii stirile TV sunt apogeul stiintei.
- Dupa primul termic probabil urmeaza modele din ce in ce mai diverse, complexe si la dimensiuni gigant.
Daca esti ,,berbec'' si iti cumperi din prima un termic SH, nu bagi simulator, nu mergi cu o persoana experimentata la primul zbor si crezi ca esti autodidactul suprem este posibil sa ai o dezamagire care costa ceva.
o zi excelenta si vreme buna pentru cei de la RR fie ca zboara electric, termic su motor de caucic!!
#103
Postat 30 April 2010 - 03:57 PM
vlad1, la Apr 30 2010, 08:23 AM, a spus:
Deci spune-mi macar o diferenta intre un motor termic si unul pe benzina.
Aceasta postare a fost editata de Zen: 30 April 2010 - 03:57 PM
#104
Postat 30 April 2010 - 04:47 PM
Zen, la Apr 30 2010, 04:57 PM, a spus:
Maaaama facem analiza literara ! A vrut a spune draci'd'amiezi : acrobate termice pe metanol si cele mari tot termice dar pe benzina ! Dar nu asta era subiectul !
#105
Postat 30 April 2010 - 04:55 PM
REAL DESIGN, la Apr 30 2010, 05:47 PM, a spus:
In primul rand iti aduc aminte ca nu doar noi urmarim acest forum si daca nu asta era subiectul nu inseamna de acum ca trebuie sa aberam.
N-am vrut sa supar pe nimeni.
#106
Postat 30 April 2010 - 11:19 PM
Zen, la Apr 30 2010, 05:55 PM, a spus:
N-am vrut sa supar pe nimeni.
Nu ai suparat pe nimeni , dar cine abereaza, please ?!
Ideea este ca unele informatii spuse pe un forum cu un anumit profil ( se presupune ca cine citeste pe acel forum poate sa si intelega macar 50 % ) nu trebuiesc spuse chiar asa mura in gura , unele se mai si deduc , iar daca se mai strecoara o eroare de exprimare si initiatorul nu o corecteaza , poate fi atentionat mai finut, mai elegant, mai discret !
P.S.
Daca as intra pe un forum de medicina, avocatura sau paranormal sigur nu as avea pretentia ca cei care ar posta acolo sa o faca in asa fel incat sa inteleg eu aproape tot !
Dar sa continuam : Electric V.S. Termic . Eu am din ambele categorii ! Dar revin : daca e hobby " gusti " din toate si sigur toate vor fi "gustoase" , daca vrei performanta atunci numai alegi cu " sufletul" ci cu " interesul " !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 30 April 2010 - 11:20 PM
#107
Postat 01 May 2010 - 06:53 PM
Ma intereseaza de exemplu cat consuma, in functie de capacitatea cilindrica etc.; cam ce tractiune au la punct fix, in diverse configuratii; cum se instaleaza...
#108
Postat 01 May 2010 - 09:51 PM
#109
Postat 21 February 2013 - 02:06 PM
Yak 52, la 25 May 2005 - 02:13 PM, a spus:
Facand parte dintre dinozauri si fiindca s-a discutat ieri pe aceasta tema, imi face placera sa readuc in actualitate acest excelent topic.
Profetia din 2005 nu s-a implinit. Cred ca este loc pentru amandoua versiunile si fiecare alege dupa ce-i cere sufletelul...parea mea.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 February 2013 - 02:11 PM
#110
Postat 21 February 2013 - 02:12 PM
...imi face placere...
...parerea mea...
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 February 2013 - 02:13 PM
#111
Postat 21 February 2013 - 07:06 PM
In plus, motoarele electrice mari (si mai ales bateriile) raman inca destul de scumpe. Iar avioanele mici dau o senzatie de consumabil, nu ceva de care sa-ti pese foarte tare.
#112
Postat 21 February 2013 - 07:21 PM
Termice nu am avut decat maxim de 10 cm 3 pe metanol, imi plac (mai putin curatatul de ulei).
Acum construiesc un F3B electric, (Arrow de Wolfgang Matt) ,modific un termic inceput prin 1986 si abandonat nu am avut chef sa-i mai fac aripa, e cu fuselaj din balsa si aripi din polistiren ranforsate cu fibra.
Inca nu ma pot pronunta care ar fi mai faine electricele sau termicele
Ciao Sorin
#113
Postat 21 February 2013 - 07:41 PM
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 February 2013 - 07:43 PM
#114
Postat 21 February 2013 - 07:59 PM
Dar normal totul depinde de gustul fiecaruia
Ciao Sorin
#115
Postat 21 February 2013 - 08:14 PM
- in competitii nu mai folosese nimeni metanol, nici F3A, nici F3C - daca vrei un loc pe podium lasi la o parte sentimentele.
- la elicoptere diferenta de putere e atat de mare ca heliurile cu metanol, cele mai mari si mai puternice, abia se taraia pe langa cele electrice modeste.
- la noi nu conteaza care unde ce zboara dar in tarile civilizate trebuie sa ai pista in mijlocul pustiului ca sa te poti da cu termice.
- pentru modelele mari si foarte mari motoarele pe benzina au inlocuit total metanolul.
- metanolul e foarte scump (comparat cu benzina si mai nou cu lipo).
Astea fiind zise e un hobby si cei mai multi o fac doar pentru placere nu pentru competitie. In mod evident un motor termic pe metanol are mult farmec si nu o sa dispara (cel putin cat timp nu interzic astia combustibilul nitro).
Intr-un fel e mai bine, acum zboara termic cei care vor sa zboare termic pentru ca le place nu pentru ca nu au de ales.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 21 February 2013 - 08:20 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#116
Postat 24 February 2013 - 07:13 PM
http://youtu.be/2R84SsZiC7c
http://youtu.be/5PnJkBl0Ql8
Iti multumesc mult, domule Manea, pentru link.
PS. Nu mai pot sa atasez video-uri. De ce?
#117
Postat 24 February 2013 - 07:39 PM
.. nici nu trebuie sa vezi .. doar sa asculti in 5+1 dat la maxim ... :rofl:
Si ce aterizareeeee frateeee ... nebunie curata ! - nu aveam curaj sa ma risc cu asa bijuterie venind aproape in limita .. meserias !
Noi nu prea zburam warbird-uri si de aici si lipsa de experienta .. cel din film cred ca numai d'astea zboara ...
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 24 February 2013 - 07:42 PM
#118
Postat 24 February 2013 - 08:04 PM
REAL DESIGN, la 24 February 2013 - 07:39 PM, a spus:
.. nici nu trebuie sa vezi .. doar sa asculti in 5+1 dat la maxim ... :rofl:
Si ce aterizareeeee frateeee ... nebunie curata ! - nu aveam curaj sa ma risc cu asa bijuterie venind aproape in limita .. meserias !
Noi nu prea zburam warbird-uri si de aici si lipsa de experienta .. cel din film cred ca numai d'astea zboara ...
Ma gandesc cu groaza cam ce servo-uri are puse sa faca fata unor astfel de forte
#119
Postat 24 February 2013 - 08:19 PM
Multa, multa bafta.
#120
Postat 24 February 2013 - 08:30 PM
dan_mitea, la 24 February 2013 - 08:19 PM, a spus:
Multa, multa bafta.
Eu ziceam despre sunetul bestial al motorului ca nici nu e nevoie sa te uiti la film pe calculator ci e suficient
sa asculti sunetul motorul in boxele calculatorului ( intr-un sistem audio 5+1 de calitate dat tare ) si deja te si
vezi la fata locului .. nu ziceam sa strici minunatia de macheta si sa o faci electric .. curata blasfemie ar fi !