Modelism - RHC Forum: electric versus termic - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

electric versus termic

#31 Useril este offline   Yak 52 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 12-November 04

Postat 26 May 2005 - 08:58 AM

Se poate si asa ?, la 26 May 2005, 01:33, a spus:

1. Electricele au un singur mare avantaj. Poate fi oprit si pornit in aer. Pentru planoare este excelent.
2. Nu ai pus pe hartie cat costa.....oricum este mult mai scump electricul.
3. Are dezavantajul ca are aceeasi greutate tot timpul si puterea scade treptat.
4. La termic pe masura ce consumi combustibilul greutatea scade de ramai la sfarsit cu te miri ce. Pentru planor compenseaza....zic eu dezavantajul de la punctul 1.
5. Te rog sa-mi dai o varianta electrica dar concret....pret + greutate pentru a ridica in aer un planor de 2 m.
La termic fac asa : Un Cox ( http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXB440&P=0 ) de .049 in de 34.99 $ 1.75 oz+ 8cc combustibil initial iar la sfarsit greutatea ramane de doar 1,75 oz.
Deci initial avem 49.6+7=56.6g...la final 49.6g........34.99$
Dar te rog mult concret si fara patima.....inginereste.

"Se poate si asa ?"

Inainte sa scrie citeste macar mesajele pana la capat.

Acollo gasesti liste destule de cost si chiar comparatie. Si repet acumultaor nu are ce cauta la comparatie ca este echivalent carburantului, si chiar mai ieftin. Asa o discutie ingnoranta nu am mai purtat.

Uni vorbesc de sentimente ignorant faptele. Asa scuze ma retrag din dicutia asta. E ca si sa incerci la un copil de 2 ani sa explici ceva.
0

#32 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 26 May 2005 - 09:22 AM

Citeaza

adica ce vrei sa spui Vivi? ca barza cea roz cu motor termic a Marinarului nu e frumoasa?

:)

Citeaza

Uni vorbesc de sentimente ignorant faptele.

Walter, intr-un fel ai dreptate, dar tu ignori o problema: aceea a timpului zburat. Daca tu zbori 350 de ore pe an, nu inseamna ca toti zburam la fel, iar atunci cand zbori putin, se renteaza un termic. In plus, pentru un electric, investitia de inceput e mai mare, ceea ce iarasi e un dezavantaj pentru cei care nu au capital. Si ca o ultima problema, electricele si accu LiPo abia acum au inceput sa aiba preturi cat de cat mici, ca pana mai anul trecut, nu te puteai atinge de ele. Oricum, mai mult ca sigur ca in urmatorii 5 ani o sa se ieftineasca si mai tare. Atunci chiar ca or sa devina rentabile si pentru noi, astia care zburam mai putin.
0

#33 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 May 2005 - 12:49 PM

Eu nu inteleg de ce trebuie sa ne jignim. In rest fiecare dupa buzunar si dupa pofta inimii.


PS.Unde este varianta la problema mea ? Ca eu in ignoranta mea nu am vazut-o.... :D
0

#34 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 26 May 2005 - 01:06 PM

Raspunsurile vin dupa cum a fost pusa intrebarea "electric versus termic". Daca subiectu ar fi fost "electric love termic" fiecare s-ar fi grabit sa explice ca uite ce bine e ca exista teatre si cinematografe, beri si shpritzuri, munte si mare, sport si politica. De ce-ar fi una versus cealalta?

cezar (melodramaticu)

P.S.
@se_poate_si_asa - in propozitia respectiva Yak52 nu se exprima ca ai fi ignorant, trebuie citita: "Unii vorbesc (animati) de sentimente ignorand faptele".

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 26 May 2005 - 01:31 PM

0

#35 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 27 May 2005 - 12:55 AM

Ai dreptate. Nu m-a facut ignorant. Scuze......
Acum serios. Dupa ce am facut Spectra si dupa ce am zburat-o am constatat ca-i un pic cam grea. Am cautat solutii.
Prima a fost sa cumpar alt acumulator ca cel de 3 000mAh era mult prea greu. Am gasit doua variante :
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXHHU0&P=0
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...0...BM3&P=7>
si ca motor:
http://www.hobbypeop...lery/131480.asp
dar fac 160+100+20= 280g si ~ 75 $ ( cu tot cu controler ) deci mai scump si mai mai ales muuult mai greu decat varianta cu Cox-ul.
Iar un zbor cu http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...0001p?&I=LXEPD2 face cam 0.2 $ Probabil ca se poate si mai ieftin.....dar asta l-am gasit mai repede :D

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 27 May 2005 - 03:17 AM

0

#36 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 27 May 2005 - 06:14 AM

N-ar trebui sa ma bag ca n-am avut treaba nici cu aero electric nici cu termic sa pot face comparatie. Posibil ca cei care discuta aici sa stie ambele variante. Parerea mea e ca trebuiesc luate mult mai multe elemente in calcul. Un alimentator bun e o investitie pentru o lunga perioada de timp, se poate incarca mult si bine cu el. Adica n-ar trebui inclus integral in pretul unui model sau in cheltuielile pentru zborul cu un model. Poate la fel si cu acumulatorii. e drept ca poate aia adevarati sunt scumpi, dar chiar la pretul actual cateva seturi de acumulatori nu te lasa flamand. Poate e combustibilul relativ ieftin, dar trebuie sa-l ai mereu. Mai degraba fac diferenta detaliile marunte astea gen: pentru electric trebuie neaparat sa ai la camp acumulatorul de 12V (care deseori e montat pe un auto 1:1) sa le incarci pe alea mici, sau zbori cat ai cu ce, adus de acasa. Sau alte detalii de genul asta.
Ori trebuie facuta socoteala cu ce consumi si ce obtii (si nu-i simpla), ori legata de satisfactiile fiecarei variante.
Si in cazul asta poate cine a ARE (sau a avut) cateva modele electrice si cateva termice poate spune mai multe. De exemplu eu inclin spre termice ca am mai avut treaba cu motoarele termice la alta proba si daca tot m-am incurcat de ele macar s-o fac pana la capat. Dar nu scot din calcul electricele. Apoi ar mai fi faptul ca-s dezordonat si cu acumulatorii nu e bine sa te porti neglijent. Adica trebuiesc incarcati periodic si corect, verificati, imperecheati, schimbati cand e cazul chiar in cadrul unui pachet. Stiti voi mai bine. Gazul sta bine mersi in bidon cu anii. Si important e si de cate ori iesi la zbor, dar de asta s-a mai vorbit. Pentru iesiri rare merge termicul, dar la iesiri aproape saptamanale e mai comod un electric. Apoi perioada de viata fiecarei componente de acolo iar e importanta. Cat te tine un termic si cat un electric. Si multe altele. Parerea mea e ca-i greu de lucru cu balanta la subiectul asta.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#37 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 27 May 2005 - 07:48 AM

Discutia asta ar trebui privita din doua unghiuri distincte: unul este cel de utilitate (pret) si celalalt de pasiune: cum ar fi ca cei ce utilizeaza turbine sa renunte la ele doar pentru simplul motiv ca sunt mai scumpe si mai complicate decat celelalte doua clase de motorizare in discutie?
Cum forumul este romanesc, amestecul a dat posibilitati de interpretare.
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#38 Useril este offline   pahguletz 

  • ex. paguletz
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 638
  • Inregistrat: 14-February 03

Postat 27 May 2005 - 08:05 AM

cred ca cei care stau pe spate acum si savoreaza "cearta" asta, sunt cei care nu utilizeaza nici din alea, nici din celelalte, nici turbine, dar totusi zboara. :D depind doar putin de curentii de aer. .....vanare de vant....
Ia mai zburati maaaaaai!!!
Laser frate!
0

#39 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 27 May 2005 - 08:36 AM

Bai Pahguletz, ia vezi ca acu deschid un nou subiect intitulat "Turbine versus planoare"...sau "Planoare versus electrice"...sau "Electrice perverso turbine"!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#40 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 27 May 2005 - 09:10 AM

hehe.. ce-mi plaaceee....
intotdeauna vor fi grupuletzele acestea, oamenii cu oloiurile si carpa neagra-n buzunar si baietii cu degetele-n priza.

Nu prea mai am ce comenta in subectu' asta.
N-am facut niciodata un calcul pe termen lung sa vad daca un motor electric ma scoate mai scump ca unu' termic.
Oricum, problema nu cred ca sa pune chiar asa ca cine a intrat pe panta banilor in modelism, daca se zgarceste nu
face decat sa-si prelungeasca agonia: tot va da bani gramada. Oricum o dai, oricum o intorci..... Doar daca ai MULT timp liber la dispozitie,
te poti descurca cu bani mai putini

Momentan am electric pentru ca se potriveste pe lenea mea (pe de o parte) si ca stiu aproape tot ce misca in el (electric vorbind).
Ma simt mai sigur, cand sughite stiu ce are.....


Yak-ule, nu pune bot. Discutiile sunt discutii.....
In fond, fiecare cu ale lui, cine e pe lungimea ta de unda a ciulit urechile.
Cred ca nimeni de aici nu si-a propus sa "electrifice" multimea.... Fiecare si-a exprimat parerea, am mai invatat cate ceva, si tot asa.
Intre timp, hai afara ca-i timp frumos
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#41 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 30 May 2005 - 11:12 AM

Sambata asta am fost cu Bitex si cu Alexella la zbor...pe la apusul soarelui, cand nori de tantari si musculite nu ne lasau sa traim...da nici noi pe ele! Pana s-au incarcat acumulatorii mei de la receptie, Alexella a zburat cu eletric, in chinuri groaznice, din cauza de insecte. Cand am pornit adevaratul motor si am dat cu oleaca de fum, am avut in sfarsit tihna!!!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 30 May 2005 - 11:13 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#42 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 30 May 2005 - 12:39 PM

aha.

in aceste conditii, ma declar infrant in batalia electric versus termic.

Termic este incontestabil mai bun. Pentru ca daca nu poti baga spaima in tzantzari,
s-a dus naibii toata distractia.

Dai din coate cum da vaca din coada, conduci avionu' cu o mana ca cu cealalta
te pleznesti prin locurile moi, sperand sa strocosesti vre-un tzantzar.

Tre' neaparat sa-mi iau si eu un termic. Si cand mai merg la camp si ma prinde seara,
lipesc avionu cu scoci de capota masinii, dau vartos la pale si dupa aia.... invaluit in vantul
uleios si vag inecacios, ma dau cu electricul cat vreau: tzantzarii au fugit cu totii.
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#43 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 30 May 2005 - 01:21 PM

alexella, la 30 May 2005, 12:39, a spus:

aha.

in aceste conditii, ma declar infrant in batalia electric versus termic.

Termic este incontestabil mai bun. Pentru ca daca nu poti baga spaima in tzantzari,
s-a dus naibii toata distractia.

Dai din coate cum da vaca din coada, conduci avionu' cu o mana ca cu cealalta
te pleznesti prin locurile moi, sperand sa strocosesti vre-un tzantzar.

Tre' neaparat sa-mi iau si eu un termic. Si cand mai merg la camp si ma prinde seara,
lipesc avionu cu scoci de capota masinii, dau vartos la pale si dupa aia.... invaluit in vantul
uleios si vag inecacios, ma dau cu electricul cat vreau: tzantzarii au fugit cu totii.

Vezi ca gresesti!
Tu electronist feroce ai uitat de alungatorul de tintari cu ultrasunete?
Rusinica! :lol:
0

#44 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 22 May 2007 - 02:12 PM

Readuc un subiect vechi in discutie...spre satisfactia mea proprie si personala, cativa electristi convinsi din discutie au trecut deja de mult la zborul cu motoare termice. (asa cum altii au trecut de la 72 MHz la 35 si 40).
Mai invart si eu cutitul in rana, ca doara n-o fi focus!
In rest, rememberul de 2010, avansat de Wabo ramane valabil...mai e oleaca! Pariuri?

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 22 May 2007 - 02:14 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#45 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 22 May 2007 - 04:42 PM

Acum am vazut...initiatorul subiectului e planorist...a renuntat la motoare!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#46 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 22 May 2007 - 08:14 PM

Marinaru, la 22 May 2007, 17:42, a spus:

Acum am vazut...initiatorul subiectului e planorist...a renuntat la motoare!

nu s-a lasat de motoare ,mai are si electrice si termice.si nu el e initiatorul subiectului...e subiectul impartit de tine pe vremea cand erai moderator...

ce vremuri dom'le,ce vremuri... :lol:
flying is my life...
0

#47 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 22 May 2007 - 08:17 PM

SILVIU66, la 22 May 2007, 21:14, a spus:

Marinaru, la 22 May 2007, 17:42, a spus:

Acum am vazut...initiatorul subiectului e planorist...a renuntat la motoare!

nu s-a lasat de motoare ,mai are si electrice si termice.si nu el e initiatorul subiectului...e subiectul impartit de tine pe vremea cand erai moderator...

ce vremuri dom'le,ce vremuri... :lol:

lasa-lasa...e planorist cum sunt si altii termisti...si altii electristi...e tagma noua si faina, degeaba o cotesti! Apropo, si tu era inrait electric..."mie nu-mi trebuie termice!!!"
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#48 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 22 May 2007 - 08:19 PM

eram si inca nu mi-a trecut.da nici de termice nu ma las.plus ca e pe vine si un planor adevarat de la hf! :lol:
flying is my life...
0

#49 Useril este offline   Piglett 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 22 May 2007 - 08:33 PM

marinare!
hai sa-i spunem pe cea dreapta. majoritatii modelistilor din tara noastra le e prea frica de termice.
daca te prinzi sa indrepti stutzul de la toba in alta directie sau ii mai pui un tub in plus sa-l duci sub model scapi de uleiuri. de fum nu ai cum sa scapi, dar te obisnuiesti. :)

nu se va renunta niciodata la termice. metanolul se poate produce si sintetic( daca-mi aduc bine amine din clasele de liceu).

electricele au fost cele care au introdus modelistii in universul asta si de curand incearca sa dea piept cu termicele. :lol:
0

#50 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 May 2007 - 02:44 AM

Wabo a comandat un Telemaster mare cu motor pe gaz. De ce o fi vrut asa?

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 23 May 2007 - 02:46 AM

0

#51 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 23 May 2007 - 06:31 AM

Avem un Telemaster comadat, este drept, dar am si vindut o inainte sa-l am in curte. Anul trecut aveam remorcher electric cu care am remorchat planoare pana 4 metri anvergura. Era mai puternic si mai usor varianta electric de cit termicul. Doer pret de accumulatori erau prea piperate, deci am trecut la modele mari iar la termice.
Dace Lipo erau mai ieftine, treceam iar pe electric si la modele mari. Am renunat de fapt anul trecut la Cluj la remorcher electric cind am ars un accu LiPo nou de 5mioLei la primul zbor. Nu a resistat la curent de 40A, chiar daca scriea maxim 50A pe el.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#52 Useril este offline   Catalin_a 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 19-October 06

Postat 25 April 2010 - 12:36 PM

Deschid un subiect pe aceasta tema deoarece sunt interesat.

Asadar... ce este mai convenabil ? aeromodelul termic ? sau cel electric ? ...veniti cu argumente va rog.
Cand zic convenabil, ma refer la tot, costuri, confort, fiabilitate, etc.

PS. Termic vs. electric, nu se refera la ce recomandati incepatorilor, ba din contra.


Subiect mutat aici ca sa nu existe doua topice cu acelasi titlu.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 25 April 2010 - 04:07 PM

CESSNA 182 brushless
0

#53 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3621
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 25 April 2010 - 02:11 PM

Depinde ce iti place, zgomot mult sau silentios.
Mie nu imi plac termicele deoarece sunt "murdare", miroase a combustibil in casa, dar sunt mai ieftine la exploatare zic eu.
Electric este mai scump la exploatare dar silentios si curat.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#54 Useril este offline   Catalin_a 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 19-October 06

Postat 25 April 2010 - 02:35 PM

Vezi postarearenatoa, la Apr 25 2010, 02:58 PM, a spus:

Cu alte cuvinte, dati navala la flama anului...

Ati cautat prin forum sa vedeti ca s-a mai discutat ?

PS: Daca va considerati la categoria "din contra", nu ati fi pus o asemenea intrebare.


http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...mp;#entry388672


Sunt incepator, dar consider ca decizia care o iau referitor la ce am sa zbor pe viitor, ma va ajuta sa fac o alegere corecta a echipamentului ce urmeaza sa'l achizitionez.

Merci. :D
CESSNA 182 brushless
0

#55 Useril este offline   Catalin_a 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 19-October 06

Postat 25 April 2010 - 02:43 PM

Vezi postareacasper20, la Apr 25 2010, 03:11 PM, a spus:

Depinde ce iti place, zgomot mult sau silentios.
Mie nu imi plac termicele deoarece sunt "murdare", miroase a combustibil in casa, dar sunt mai ieftine la exploatare zic eu.
Electric este mai scump la exploatare dar silentios si curat.


Ai dreptate ce ai scris mai sus, cred ca balanta este cumva echilibrata pana la o anumita dimensiune a aeromodelelor.
La aeromodele mari, peste 1.7m anvergura (sa zicem) cred ca balata atarna in dezavantuj'ul celor electrice, prin autonomia scazuta si preturile ridicate .

Si ca sa nu vorbim unii de mere si altii de pere, haideti sa luam ca exemplu 1 avion.
Cessna sau Piper de 2m anvergura, electric sau termic ? de ce ?

Aceasta postare a fost editata de Catalin_a: 25 April 2010 - 02:47 PM

CESSNA 182 brushless
0

#56 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 25 April 2010 - 03:30 PM

Vezi postareaCatalin_a, la Apr 25 2010, 03:43 PM, a spus:

Ai dreptate ce ai scris mai sus, cred ca balanta este cumva echilibrata pana la o anumita dimensiune a aeromodelelor.
La aeromodele mari, peste 1.7m anvergura (sa zicem) cred ca balata atarna in dezavantuj'ul celor electrice, prin autonomia scazuta si preturile ridicate .

Si ca sa nu vorbim unii de mere si altii de pere, haideti sa luam ca exemplu 1 avion.
Cessna sau Piper de 2m anvergura, electric sau termic ? de ce ?

Stai un pic ca deja intri in altele aici.Daca iei un model cu anvergura peste 1,7 metrii nu numai ca tre si fi capabil sa`l zbori dar tre sa te si gandesti la costul combustibilului.Pui un metanol de 30 cm pe un model mai maricel si te mananca saptamanal de cativa litrii de zeama.Recomandat la exemplul care l`ai dat tu (aripa parasol de 2 metrii) ar fi mai convenabil sa pui benzina pe el.Scapi de costul packurilor,scapi de milioanele date lunar pe metanol.Nu zic ca nu sunt si dezavantaje (un benzinar cere mai multa atentie,reglaje,chinuiala la inceput decat un metanol) dar eu zic ca merita.
0

#57 Useril este offline   Rhaoul 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 543
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Jocurile de noroc si alcoolul :)

Postat 25 April 2010 - 03:45 PM

Eu am sa recomand intotdeauna un termic si aici este vorba in primul rand de autonomie. Chiar si pentru un model mic as recomanda sa fie folosit un motor pe metanol de 1.5 sau 3 cc si nu te doare capul ca tre sa incarci descarci acumulatori si tot odata sa ii tot schimbi acumulatorii. Metanolu sau benzina o bagi si hai la zbor (cu un singur reglaj de rigoare 5 min maxim pe camp) . Daca stai sa te gandesti la costuri poate ca buzunarul tau va avea un pic de suferit dar se merita datorita confortului si sadisfactiei pe care ti-l ofera alegere unui termic.

Exista si exceptii cum ar fi un planor sau o aripa delta unde nu se justifica folosirea unui motor termic . De asemenea depinde unde zbori ... exemplu intr-o sala de sport unde nu vrei sa omori lumea :D).

Bafta,

Raul
Avioane

YaK 54 2.7m Wing Spam - DLE 111 cc Under Construction
T50 EDF 70mm
Easy Glider Pro RTF
ACROMaster RTF
TELINK YAK 54 RTF

Heli

Ornith 7.5 cc RTF
SJM 325 SE - RTF
Ornith-TReX 600 8.5 cc ARTF
0

#58 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 25 April 2010 - 04:13 PM

@Walter, Wabo sau Yak, suntem in 2010. Ce ai de spus despre profetiea:

''Dar ma repet ca puteti sa asteptati inca 5 ani si va garantezi si la Dinosauri cas o sa fie cum am scris. viitorul nu eset Methanol de cat la aspect muzeal. In 2010 poate v amintiti si cautati subiectul daca mai exista Forum aceasta si veti stie. Nu sint prophet, doar technicican si am vazu 35 de ani de modelism si evolutie in ultimile 2 ani de accumulatori si motoare.''

Motoarele termice, cu metanol sau benzina, nu dau nici un semn ca vor dispare. As zice ca vor coexista cu cele electrice.
Daca la un motoplanor este musai, spun eu, sa pui un motor electric, pentru marele avantaj ca poti opri si porni motorul cand vrei, la o macheta de vanator din cel de-al doilea razboi ete ridicol sa pui un motor electric si instalatie de sunet pentru a imita zgomotul motorului.

PS. Nici indoiala ca forumul va mai exista nu a fost fondata. Din fericire.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 25 April 2010 - 04:21 PM

0

#59 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 25 April 2010 - 04:22 PM

bwhaha viitorul nu-i electric... e al benzinarelor :D


0

#60 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2010 - 05:00 PM

Electric:
Intretinere usoara
Lipsa vibratiilor
Pack-ul mai ieftin decat metanolul echivalent (pana la 6S)
Permite realizarea modelelor usoare (sub 500g)
Necesita un minim de cunostinte de electronica
Silentios
Cuplu mare-turatii mici
Investitie mai mare la inceput (in acumulatori)

Termic metanol:
Sunet realist
Fum mult
Mizerie multa
Combustibil dpdv al legalitatii inca sub semnul intrebarii
Putere garla la turatii mari
Greutate mai mica decat electricul la modele acrobate mai mari de 130cm anvergura
Necesita cunostinte aprofundate despre functionarea, reglarea si intretinerea motoarelor termice,
Echipament de camp (starter, pompa combustibil, incalzitor bujie) obligatoriu
Investitie mai mica la inceput, dar egalata in timp de pretul combustibilului
Un farmec aparte pe care electricul nu-l va egala niciodata

Termic benzina:
Modele mari(>170cm), scumpe
Sunet, vibratii incomparabile
Electronica scumpa
Motoare pt toate buzunarele incepand cu 20 cmc (exista si mai mici dar nu merita din cauza greutatii)
Necesita cunostinte aprofundate despre functionarea, reglarea si intretinerea motoarelor termice
Mizerie mai putina decat la metanol
Fum mai putin
Combustibil foarte ieftin, usor de procurat
Varianta imbatabila pt. modele mari, de orice fel
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro