Boeing 747 Scratch build
#3
Postat 22 March 2015 - 08:27 AM
flaviu p, la 22 March 2015 - 08:07 AM, a spus:
Salut si mersi :)!
Planurile le-am luat de pe Parkjets, insa le-am modificat pentru balsa. Probabil ca impresia de macheta statica este data de faptul ca inca nu am decupat spatiul pentru montarea aripilor si a cutiei pentru electronica :). Doar ce am lipit sipcile de balsa si astept sa se usuce ca sa prinda forma dorita si apoi voi trece la decupare.
Momentan sunt undeva la 600 de grame. Obiectivul final este de 2.5 - 3kg. Inca nu mi-am stabilit motorizarea tocmai pentru ca vreau sa vad greutatea finala intai.
Acum astept servo-urile si trenul escamontabil.
― Toni Morrison, Song of Solomon
#6
Postat 23 March 2015 - 11:40 AM
Probabil băieții nu au vrut să te descurajeze, dar ai șanse foarte mari să nu-ți iasă. Chiar dacă e făcut din balsa, la dimensiunile pe care le estimez (după masa de lucru și ce mai e pe lângă) modelul, gata de zbor va fi pe la 4 kg.
La masa estimată de mine, fuselajul nu va rezista mai ales că în zona de încastrare a aripii, placa de balsa folosită ca grindă principală va fi secționată. In momentul în care vei secționa zona toată structura se va torsiona după tensiunile induse de curbarea baghetelor de balsa.
După modul în care ai început tind să cred că ești navomodelist. :)
Dacă ești începător, roagă un moderator să mute subiectul la "Colțul începătorului" și vei primi ajutor și sfaturi. Fără supărare, dar modul în care ai început construcția, asta sugerează. Nu înseamnă ca nu vei primi sprijin și aici. Doar să spui. :)
#8
Postat 23 March 2015 - 02:54 PM
DAC, la 22 March 2015 - 08:06 PM, a spus:
Daca stiam sa-l fac eu, nu mai cumparam :).
Poate la un proiect viitor, ma ajuti cu niste planuri pentru tren escamontabil home made. Ti-as fi recunoscator pentru ca intr-adevar satisfactia e mai mare cand le mesteresti singurel.
― Toni Morrison, Song of Solomon
#9
Postat 23 March 2015 - 03:23 PM
Multumesc tuturor pentru parerile voastre. E bine sa tragi cu urechea la cei mai experimentati.
Si da, sunt incepator si nu, nu sunt navomodelist :). Voi ruga un moderator sa-mi mute topicul la incepatori, acolo unde imi e locul :).
Sectiunea unde vin aripile va fi intarita cu placaj iar aripile vor fi si ele intarite intre ele, astfel incat aceea sectiune care intr-adevar este cel mai greu incercata, sa faca fata. Am atasat o poza in care e prezentata o astfel de structura.
In acelasi timp rezistenta fuselajului este data de faptul ca este imbracat in baghete de balsa de 5X8 circular si nu doar acoperit cu placi subtiri. Toata presiunea asupra fuselajului este gandita a fi distribuita circular pe suprafata acestuia. Grinda principala nu are rol de preluare a presiunii externe. Inele fac contact intre ele in afara grindei principale, lasand-o pe aceasta ca o axa neutra pe mijlocul inelului. Punctele cele mai solicitate vor fi cele din varful inelului si cele de la baza, puncte care dupa cum se vede au fost intarite cu alte 2 grinzi principale de-a lungul fuselajului.
Clar nu am nici cel mai mic habar daca ceea ce imi propun va iesi asa cum imi doresc. Este mai mult decat posibil sa fie un esec total de la primul zbor si asta daca va reusi sa se ridice.
Dar nu am nici cea mai mica intetie sa renunt. Voi invata din greseli, ca si restul baietilor care isi fabrica singuri jucariile :).
Multumesc inca o data tuturor pentru pareri si inca astept multe sfaturi si idei.
― Toni Morrison, Song of Solomon
#10
Postat 23 March 2015 - 09:11 PM
#11
Postat 24 March 2015 - 09:10 PM
Bogdan Constantin Serban, la 23 March 2015 - 02:54 PM, a spus:
Poate la un proiect viitor, ma ajuti cu niste planuri pentru tren escamontabil home made. Ti-as fi recunoscator pentru ca intr-adevar satisfactia e mai mare cand le mesteresti singurel.
E mai bine să-l cumperi, chiar dacă îţi face plăcere să construieşti. Păstrează-ţi eforturile pentru realizarea modelului. :rolleyes:
#12
Postat 24 March 2015 - 09:19 PM
O să observi că în momentul în care scrii subiectul tău se mută primul şi asta îi anunţă pe ceilalţi că s-a afişat ceva nou. Hm..., pot fi dezamăgiţi de faptul că ţi se dau sfaturi, sau ceri ajutor aici. Se mai găseşte câte cineva să comenteze. La Colţul începătorului eşti ferit de neajunsuri de gen.
#13
Postat 24 March 2015 - 09:34 PM
Primul neajuns la metoda aplicată de tine pentru acoperirea fuselajului este faptul că foloseşti o cantitate mai mare de material şi de clei. Al doilea neajuns este faptul că vei fi nevoit să şlefuieşti, sau să plachezi suplimentar (alt supliment de masă inutil). Dacă nu plachezi, îţi vor rămâne nişte goluri între baghete care vor trebui acoperite. Cu ce ? Alt supliment de masă.
Învelişul fuselajului nu are rol de structură de rezistenţă, ci mai mult de carenare aerodinamică a structurii interioare. Chiar dacă foloseşti balsa aşa de gros, nu va avea rezistenţă. Trebuie să există un lanţ mecanic de distribuţie şi disipare a eforturilor eficient şi uşor. La aripă e altă poveste.
Că tot veni vorba de aripă ... ce profil va avea ? Cel original, sau unul adaptat pentru un aeromodel ?
După capul meu, aş fi folosit panouri de placaj cu baghete de brad, sau de pin, eventual cu ceva carbon intercalat şi totul învelit cu balsa de 1 - 1,5 mm, sau cu depron de 3 mm. Depron găseşti cât vrei şi la preţuri aşa de mici că nici nu poţi compara cu balsa. Depron pentru pus parchetul.
În stadiul în care eşti cu construcţia şi dacă vei continua pe linia asta, sincer, nu ştiu ce sfaturi ţi-aş putea da.
P.S. Sper să nu vadă cei de la Boeing că le construieşti avionul după metode de acum 100 de ani. S-ar putea să se supere. :D
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 24 March 2015 - 09:36 PM
#14
Postat 25 March 2015 - 09:01 PM
De exemplu, BAC 1 11, avea fuselajul invelit cu tabla de pana 3 mm .Aripa era facuta din cele doua invelisuri frezate dintr-un bloc de AL , impreuna cu lise cu tot , si ajungea pana la 10 mm grosime in zona fuselajului .
Sa ne reamintim JU 52 trimotor , care avea tot invelisul din tabla gofrata , aproape fara lise......
Cred ca este suficient, pentru a arata importanta invelisului unui avion .
#15
Postat 25 March 2015 - 09:39 PM
DAC, la 25 March 2015 - 09:01 PM, a spus:
De exemplu, BAC 1 11, avea fuselajul invelit cu tabla de pana 3 mm .Aripa era facuta din cele doua invelisuri frezate dintr-un bloc de AL , impreuna cu lise cu tot , si ajungea pana la 10 mm grosime in zona fuselajului .
Sa ne reamintim JU 52 trimotor , care avea tot invelisul din tabla gofrata , aproape fara lise......
Cred ca este suficient, pentru a arata importanta invelisului unui avion .
Nu te contrazic mai ales că e vorba de meseria mea. :rolleyes: Mai mult, la ROMBAC 111 am lucrat şi eu.
Vorbeam de aeromodele. Dacă aplicăm aici principiile de construcţie din aviaţie, creştem foarte mult masa aeromodelului.
JU 52 ... idee faină au avut nemţii să ia tabla de acoperiş şi s-o pună pe avion. Ştii povestea ? Oricum a fost de milioane, plus că i-a scăzut greutatea prin eliminarea multor alte elemente de structură.