Piper Super Cub Un model din grupa mijlocie
#1
Postat 11 October 2012 - 02:13 AM
Modelul are anvergura de 1210mm, lungimea de 835mm, greutate cca:850g, incarcatura alara cca:37g/dm patrat.
Are instalate 3 sevro micro, esc si motor, si nu este nevoie de adeziv pentru asamblare.
IMG_5312.JPG (73.58K)
Number of downloads: 111
IMG_5313.JPG (89.25K)
Number of downloads: 91
Detaliile sunt realizate destul de bine:
IMG_5315.JPG (121.46K)
Number of downloads: 106
Interiorul este curat.
IMG_5314.JPG (78.39K)
Number of downloads: 130
Trenul de aterizare este dotat cu amortizoare destul de bune, doar rotile le-am inlocuit cu altele pe masura "aeroportului"
IMG_5316.JPG (112.85K)
Number of downloads: 127
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#2
Postat 11 October 2012 - 02:27 AM
Modelul a venit cu o baterie 3S 1Ah, 10C, elice 8X5.
Producatorul zice ca CG ar fi la 50-55mm BA. Modelul avea lipite sub capota 30g balast pentru echilibrare. Dupa primele teste, modelul era de " speriat".:pardon:Era vitezoman convins......
I-am scos placutele de sub capota, i-am pus elice 9X5, si am probat baterii 3S de 1000mAh 10C, apoi 3S 1800mAh 25C si am avut surpriza placuta sa costat ca nu se incalzeste nici motorul nici esc-ul.
Bateriile se incalzesc, dar foarte putin, daca regimul de zbor este mai agresiv
Motor si esc:
IMG_5319.JPG (81.6K)
Number of downloads: 97
IMG_5322.JPG (87.57K)
Number of downloads: 65
IMG_5326.JPG (99.09K)
Number of downloads: 72
IMG_5329.JPG (105.06K)
Number of downloads: 110
. IMG_5330.JPG (100.98K)
Number of downloads: 114
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#3
Postat 11 October 2012 - 02:43 AM
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
#4
Postat 11 October 2012 - 11:33 AM
Neacsu_Leonid, la 11 October 2012 - 02:43 AM, a spus:
I-am facut amortizor functional pe fata si acum e mult mai bine la aterizari.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#5
Postat 19 October 2012 - 12:59 PM
Cel mai bine zboara cu li-po 3s 1000mAh. Cu cel de 1800mAh, are nevoide viteza putin mai mare, si capoteaza cam des la finalul aterizarii.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#6
Postat 20 October 2012 - 07:25 PM
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 20 October 2012 - 07:26 PM
#7
Postat 20 October 2012 - 10:08 PM
AG-74-HESS, la 20 October 2012 - 07:25 PM, a spus:
Elicea originala este cea neagra, 8X5, eu i-am pus GWS 9X5, ca parca e mai putin turat motorul.
APC am doar 8X4 dar e cam rigida si ma tem sa nu indoi axul motorului pentru ca doar 75-80% din aterizari sunt fara capotari la finalului rularii,:)
Stima
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#8
Postat 26 October 2012 - 05:44 PM
Am ajuns pe pista si am lansat modelul si l-am mai zburat cam 5 minute dar problema n-a mai aparut.
In prima faza m-am gandit ca fortand-ul s-a dus ESC-ul, sau bateria de doar 1000mAh s-a golit , dar din moment ce a mai zburat apoi 5 minute si in total s-au consumat cam 700mAh, nu stiu ce sa zic.
Modelul a zburat si cu 3s de 1800 si dupa 10 minute de zbor cam la 65 % motor, ESC-ul si motorul erau abia caldute....deci nu stiu ce sa cred.
Faza nu s-a mai repetat de atunci...
A mai patit cineva faze similare?
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#9
Postat 26 October 2012 - 06:13 PM
Multa, multa bafta.
#10
Postat 26 October 2012 - 07:53 PM
#11
Postat 26 October 2012 - 08:33 PM
takeoff, la 26 October 2012 - 07:53 PM, a spus:
Daaaa, :D poate daca faceam tonouri nu se mai oprea motorul...:rofl:
Asta e, graba strica treburile de cele mai multe ori, dar totul e bine cand se termina cu bine :rofl:
:D
Stima si numai bine.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#12
Postat 03 November 2012 - 11:14 PM
alex g, la 20 October 2012 - 10:08 PM, a spus:
APC am doar 8X4 dar e cam rigida si ma tem sa nu indoi axul motorului pentru ca doar 75-80% din aterizari sunt fara capotari la finalului rularii,:D
Stima
Am schimbat elicea GWS de 9X5 cu APC 8X4, pentru ca pe moment nu am alta. Cea originala este tot GWS 8X5
Din experienta, ce spuneti, este mai buna APC 8X4 decat GWS 8X5 sau 9X5?
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#13
Postat 16 December 2012 - 12:31 AM
alex g, la 20 October 2012 - 10:08 PM, a spus:
APC am doar 8X4 dar e cam rigida si ma tem sa nu indoi axul motorului pentru ca doar 75-80% din aterizari sunt fara capotari la finalului rularii,:)
Stima
Dupa cum am avut premonitia, inevitabilul s-a produs :angry2:, cu ceva timp in urma.....Pusesem APC-ul 8X4 si la una din decolari modelul s-a angajat ( de altfel singura angajare din viata lui de pana acum), si dupa cazatura cu pricina axul motorului s-a indoit asa de bine, ca in momentul in care am incercat sa-l indrept s-a rupt la vreo 5-6mm de clopot :wacko:.
Momentan zboara asa cu elicea fixata cu adaptor penseta, dar urmeaza sa-i schimb axul cu cel de la motorul lui Pico-Cub, la care s-au dus rulmentii :blink:
Partea mai interesanta urmeaza cu incercarea de a-i adauga modelului inca un servo pe aripa, pentru a avea cate unul/eleron.
Aripa are eleroanele aproape de extremitati.
IMG_5346.JPG (111.1K)
Number of downloads: 23
Daca le folosesc mixate flaperon, vor fi cat de cat eficiente?
Modelul are incarcarea alara de 43g/dmp acum, si ar fi foarte benefic sa-l pot ateriza cu viteza ceva mai mica de cat pana acum.
La alte 2 modele folosesc mixul flaperon cu succes, dar au eleroanele pe toata lungimea aripii.
Asa cum sunt acum la acest model se merita sa fac modificarea?
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#14
Postat 17 December 2012 - 02:12 PM
Ca regula ,la zbor electric ,trebuie sa menajezi pe cat poti ESC-ul.E bine sa zbori cu pauze de "relanti";ridici modelul,il tii cu motorul redus pe liniile drepte pana incepe sa coboare,turezi,virezi cu motor,ridici,"odihna" s.a.m.d.Daca-i pui elice mai mare scade turatia insa ,normal, creste curentul debitat de generatorul trifazat ,prin tendinta de a genera frecventa mai mare pentru a sincroniza motorul.Un acumulator aproape dublu la capacitate e proportional mai greu si,vrei nuvrei,cere o putere debitata mai mare.ESC -ul are protectie termica si...te-a lasat.Cu elice mai mica nu ai suficienta tractiune la decolare si... patesti ce cred ca am patit toti,angajare cand tragi de profundor sa te ridici.Se cere o rulare mai lunga,atingerea vitezei de decolare(30-35km/h la modelul asta) si ridicare lenta.O data ajuns in aer ,nemaiavamd frumusetea de iarba sub roti,incepe sa ia viteza si-l poti controla.
Modelul e frumos si zboara bine si cu cu motor seria 2XXX.Elice 8x6 suficienta!!!
#15
Postat 18 December 2012 - 01:17 AM
Cu acest model, precum si cu Cessna, am descoperit placerea zborului scale,
La Super Cub, dupa ce s-a intamplat sa raman fara motor in zbor, cu 3S 1000mAh, am avut reprize de zbor mult mai agresive cu 3S 1800mAh si nu s-a mai oprit motorul, de fapt nu era nici macar caldut nici motorul nici ESC-ul cara este plasat foarte bine chiar sub motor
IMG_5330.JPG (100.98K)
Number of downloads: 32
Referitor la elice, cu cea originala de 8X5, motorul imi suna prea turat pentru un zbor linistit. Cu cea de 9X5 motorul imi suna mai bine la felul de zbor cu care ii sta cel mai bine acestui model:scale. Poate ma inseala urechile :D
Dupa mai multe teste, cel mai bine se comporta cu 3S 1-1,2Ah si cu elicea 9X5. La fel si Pico Cub, dupa ce am pus prima data bateria de 1000mAh 3S de pe Super Cub, am ramas placut surprins de faptul ca poate zbura si mai incet decat zbura inaite cu 1800mAh 3S :yahoo:....Logic, nu?
La Super Cub urmeaza pana la Sfarsitul lumii sa-i fac si flaperoane, macar sa fiu linistit, ca dupa, il pot ateriza cu viteza ceva mai mica decat pana acum
Cred ca pana la urma tind sa-mi decolez si sa aterizez modelele ca cele de mai jos:
Poate in vise voi reusi pana la urma :lol:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#16
Postat 19 December 2012 - 08:44 AM
#17
Postat 08 January 2013 - 11:48 PM
Prima modificare am facut-o trenului de aterizare. Este foarte frumos realizat, dar este cam slabut pentru "off-road". Este facut din sarma de 1mm, pe un cadru din plastic, prins un 2 puncte sub fuselaj. Partea din spate s-a indoit de mai multe ori desi aterizarile nu au fost dure. Trenul de aterizare are si arcuri care ajuta mult la aterizare, dar cu tot cu arcuri partea din spate e cam slabuta. In prima faza au pus in lungul sarmei din spate cate o bucata de Al de7,5X1,5mm:
IMG_5582.JPG (83.13K)
Number of downloads: 61
Bucata de Al e destul de rigida impreuna cu sarma, dar si suficient de moale sa cedeze in caz de nevoie :pardon:.
Alta lucrare facuta azi a fost schimbarea axului motorului. Am demontat motorul, si am descoperit un suport foarte, foarte tare, la propriu:
IMG_5585.JPG (93.27K)
Number of downloads: 63
Am desfacut motorul, am scos axul rupt destul de usor, si la fel de usor l-am pus pe cel de rezerva, apoi am pus totul la loc.
IMG_5587.JPG (116.11K)
Number of downloads: 55
IMG_5588.JPG (120.26K)
Number of downloads: 59
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#18
Postat 09 January 2013 - 12:17 AM
IMG_5589.JPG (108.5K)
Number of downloads: 47
IMG_5590.JPG (73.01K)
Number of downloads: 47
IMG_5592.JPG (74.24K)
Number of downloads: 49
IMG_5593.JPG (81.87K)
Number of downloads: 43
Pana acum totul a fost usor, dar urmeaza partea mai complicata: instalarea a cate un servo pentru fiecare eleron. Acum este un singur servo montat central pe aripa:
IMG_5346.JPG (111.1K)
Number of downloads: 44
Montura din interiorul aripii, (tije, articulatii si parghii) este bine facuta, cred, jocurile eleroanelor sunt foarte mici. De aici si dilema mea: sa scot tot din aripa si sa pun cate un servo in dreptul fiecarui eleron, sau sa fac loc unui al doilea servo langa cel existent si folosind tijele existente.....
Aripa e facuta din 2 parti, dos di intrados care sunt lipite si toate tijele si maruntisurile au fost montate inainte de lipire....Apoi eleroanele sunt spre varfurile aripiilor si e cam mult de taiat pentru cabluri daca nu e spatiu intre cele 2 fete ale aripilor....
Vedem ce va fi....:)
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#19
Postat 13 January 2013 - 12:21 PM
Am scos cu succes gemuletul de pe aripa: IMG_5602.JPG (79.94K)
Number of downloads: 60
IMG_5603.JPG (83.48K)
Number of downloads: 56
IMG_5604.JPG (88.35K)
Number of downloads: 65
Am scos apoi servoul din suport, am indepartat cu freza suportul din plastic pentru ca era lipit foarte bine si riscam sa rup placajul.
Am facut tot cu freza loc pentru ambele servo.
IMG_5607.JPG (89.65K)
Number of downloads: 71
Am ales varianta asta pentru ca parea mai simpla, dar urmeaza sa vad si cat de eficienta este.
IMG_5609.JPG (112.62K)
Number of downloads: 72
Mai am de lucrat cu setarile telecomenzii, sa gasesc valorile optime pentru flaps si cu sa setez incetinirea coborarii fara sa afecteze functia eleroanelor.
Daca aceasta varianta de montare a servo-urilor nu este eficienta, mai ramane varianta montarii servo-urilor in dreptul eleroanelor.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#20
Postat 13 January 2013 - 07:15 PM
#21
Postat 14 January 2013 - 12:04 PM
flypol, la 13 January 2013 - 07:15 PM, a spus:
Offtopic, scuze: e 25 aprilie! tu, vino din 24, ca dezbatem pana la concert...
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#22
Postat 14 January 2013 - 02:01 PM
Multa, multa bafta.
#23
Postat 14 January 2013 - 02:10 PM
dan_mitea, la 14 January 2013 - 02:01 PM, a spus:
Multa, multa bafta.
Dane, pai nu e clar din foto ca exact asta urmareste si asta a si facut?
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#24
Postat 14 January 2013 - 02:14 PM
Multa, multa bafta, mesterilor.
PS. Te rog frumos sa peti, tu si FlyPol un rachiu si pentru mine. Sa fiti iubiti.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 January 2013 - 02:15 PM
#26
Postat 14 January 2013 - 02:36 PM
dan_mitea, la 14 January 2013 - 02:24 PM, a spus:
Mii de scuze, editul...
Pai e corect .. unii cu suc si altii cu rachiu sau ..... ii tradeaza fata ?
( Banuiesc ca din cauza pozitiei tijelor si a intregului ansamblu erau ceva frecari prin zona si atunci servoul suplimentar este pus pe principiul unde's doi puterea creste .. altfel nu isi are rostul ! )
#27
Postat 14 January 2013 - 03:43 PM
dan_mitea, la 14 January 2013 - 02:14 PM, a spus:
Multa, multa bafta, mesterilor.
PS. Te rog frumos sa beti, tu si FlyPol un rachiu si pentru mine. Sa fiti iubiti.
1. E elapor, unde (si daca) merita sa faci gauri sa multi alea; in plus, trage firele in locul bowdenelor....tiganie curata...2., off: doar un rachiu amandoi? sau unu de fiecare ?
Tu vezi cum iti programezi concediul la vara, am aranjat deja cu Fedex sa te ia in primire. Sper ca nu ai mai mult de 2 m, ca ne ard astia la pret de nu ne vedem :ph34r:
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#28
Postat 14 January 2013 - 07:56 PM
@ REAL DESIGN, intregul ansamblu, ascuns foarte frumos in interiorul aripii, functiona si functioneaza destul de usor si precis, cred ca are si 2 articulatii in dreptul eleroanelor, pentru ca tijele sunt perpendiculare,( cele ce pleaca de la servo cu cele ce vin de la eleroane)
Modificarea am facut-o pentru ca ma intereseaza folosirea eleroanelor ca flaps-uri. Altfel nu m-as fi complicat cu modificarile :pardon:
@ BogdanStancu, De ce sa fie tiganie curata??? Gaurile pentru servo vor fi in locul unde presupun ca sunt articulatiile tijelor de comanda, iar firele vor fi in interiorul aripii. Eventual vopsea galbena pe servo sa nu se vada prea tare :blink:. Asa as putea obtine eficianta maxima pentru tot sistemul flaperon.
Dupa operatie, revin cu foto despre cum a fost si cum a iesit pacientul.
Cat despre partea cu rachiul, .....ganditi-va si la mine :drinks:.
Cu stima,
alex.g
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#29
Postat 17 January 2013 - 12:32 AM
Am descoperit ca arpia este goala pe interior, avand doar nervuri pentru o rezistenta mai buna. Nervurile le-am gasit incercand sa vad cam pe unde se afla articulatiile tijelor de comanda.
IMG_5612.JPG (88.09K)
Number of downloads: 49
IMG_5613.JPG (95.82K)
Number of downloads: 47
Am facut apoi incizia si am gasit si articulatiile:
IMG_5614.JPG (74.14K)
Number of downloads: 47
Le-am demontat, am scos tijele, apoi am asezat servo-urile pe pozitii, IMG_5617.JPG (68.66K)
Number of downloads: 55 am facut prelungitoare dupa lungimea necesara, si in loc la fac un canal lung pentru firele de la servo, care nu se puteau baga din cauza nervurilor, am taiat cate 3 orificii cam in dreptul fiecarei nervuri si am trecut astfel firele.
IMG_5616.JPG (85.13K)
Number of downloads: 55
Orificiile taiate vor fi acoperite cu capacele galbene si daca e cazul voi picta si servo-urile.
Rezultatul practic este net superior primei variante; amplitudine mai mare a eleroanelor, eliminarea frecarilor inutile si reglajele mai usor de facut.
Aceasta postare a fost editata de alex g: 17 January 2013 - 12:34 AM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#30
Postat 17 January 2013 - 12:41 AM
IMG_5618.JPG (123.26K)
Number of downloads: 43
IMG_5619.JPG (113.39K)
Number of downloads: 44
IMG_5620.JPG (114.03K)
Number of downloads: 43
Urmeaza teste la aer, dar asta cand va trece iarna :wacko: ( aici iarna inseamna noroi pana la genunchi :ph34r: )
Am gasit si setarile pentru incetinirea coborarii flaperoanelor :yahoo: Le-am dat 5 secunde la coborare si 3 la urcare. Trebuie gasit doar unghilu cel mai eficient pentru aterizare.
Numai bine tuturor.
P.S. Multumesc domnului flypol pentru Mark Knopfler.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R