Modelism - RHC Forum: Pornire motor masina cu acumulator LiPo - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

Pornire motor masina cu acumulator LiPo se poate??

#1 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 28 September 2012 - 02:28 PM

Buna ziua,

Saptamana trecuta am inceput sa am ceva probleme la masina(a fost un consumator care ramanea pornit chiar si atunci cand motorul era oprit si contactul oprit), mi se descarca acumulatorul si am fost nevoit de vreo 3-4 ori sa ma rog de unu si altu sa imi dea curent ca sa pornesc motorul.Problema a fost rezolvata nu despre asta ar fi vorba.
Dar mi-am dat seama ca se poate intampla oricand un lucru de felu asta (nu neaparat din motivul de mai sus) si ar fi destul de rau sa se intample undeva unde nu prea are nimeni cum sa iti dea curent.
Asa ca m-am gandit ca poate pot sa ma folosesc de ceva ce ofera aeromodelismul (sau modelismul in general) si anume acumulatorii LiPo (mai exact cei nano-tech care au curent mai mare de descarcare) si care cel putin teoretic ar face fata unei porniri de masina.

Intrebarea ar fi daca a incercat cineva si daca a reusit.Cam ce curent maxim "trage" electromotrul atunci cand pornim masina? Un 3S 2200mah 35~70C oare ar face fata? Teoretic, incarcat la maxim ar trebui sa poate da intre 77 si 154 amperi (ar fi de ajuns pentru cateva secunde).Stiu ca exista un powerbox special facut pentru asa ceva, dar este mult mai scump decat un acumulator mai sus amintit si plus de asta acel acumulator l-as putea folosi la nevoie si in aeromodelism.

Astept pareri, multumesc anticipat.

Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 28 September 2012 - 02:28 PM

0

#2 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 September 2012 - 02:49 PM

1. Se poate, vezi video-urile de mai jos.
2. Curentul la varf este undeva pe la 300-320A.
3. Ar fi bine sa folosesti ceva mai mare de 2000mAh, un 5000mAh 60C ar fi perfect - problema e ca nu prea cred ca ai avea pe ce sa-l folosesti pe aero.
4. Oricum daca tii un LiPo in permanenta incarcat o sa se degradeze rapid, deci nu e chiar fezabil.



Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 28 September 2012 - 02:52 PM

O completare, ca sa nu ramai cu o impresie gresita despre ce face un powerbox, un asemenea dispozitiv nu ar amplifica cu nimic ce poate sa dea LiPo-ul singur, functiile lui sunt altele.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 28 September 2012 - 03:38 PM

Nu ar amplifica chiar deloc, cu LiPo ar fi chiar mai bine (avand in vedere curentul mai mare de incarcare)
Sper doar ca nu am numit eu acel dispozitiv altfel decat ii spune.Am o cunostinta care si-a cumparat un dispozitiv (asemanator powerbox-urilor din aeromodelism) si care este special facut pentru a-l avea in masina si a-l folosi in caz de nevoie dar in principal pentru o baterie moarta.Intr-adevar se poate folosi de el la fel de bine si pentru alte lucruri, dar era facut special pentru a porni masina cand bateria principala este moarta.Ce e drept, nu stiu ce fel de acumulator avea in interior (probabil tot Pb-acid).Oricum, pretul era de departe mai mare decat fie si un 3s 5000mah 35~70C.
Intr-adevar un acumulator de 5000mah nu prea are multe destinatii in aeromodelism dar sigur mi-ar folosi la un moment dat.
Nu l-as tine mereu incarcat la maxim ca nu as avea de ce.Daca as fi acasa l-as incarca la momentul potrivit si in rest l-as incarca si l-as pune in masina doar la drumuri lungi.

PS: Cel mai probabil la zboruri FPV long-range, pe un aeromodel cu o anvergura mai maricica ar fi numai bun acel 3s 5000mah ;)

Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 28 September 2012 - 03:41 PM

0

#5 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 28 September 2012 - 03:42 PM

 ovidiugm, la 28 September 2012 - 02:49 PM, a spus:

1. Se poate, vezi video-urile de mai jos.
2. Curentul la varf este undeva pe la 300-320A.
3. Ar fi bine sa folosesti ceva mai mare de 2000mAh, un 5000mAh 60C ar fi perfect - problema e ca nu prea cred ca ai avea pe ce sa-l folosesti pe aero.
4. Oricum daca tii un LiPo in permanenta incarcat o sa se degradeze rapid, deci nu e chiar fezabil.




In primul video nu imi dau seama ce fel de Lipo foloseste, dar in al 2 lea nu cumva foloseste 2 acumulatori de 5A pusi in paralel? Acum depinde si ce rata de descarcare aveau....
0

#6 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 28 September 2012 - 04:20 PM

 ktalyn15bn, la 28 September 2012 - 02:28 PM, a spus:

Cam ce curent maxim "trage" electromotrul atunci cand pornim masina?


Depinde foarte mult de tipul motorului care trebuie pornit si marimea lui, e diferenta de la cer la pamant intre un tico si un diesel de 2L de exemplu.
Nu am masurat, dar pentru o masina obisnuita pe benzina cred ca 300A e exagerat.


Cum fac cei din video nu mi se pare chiar corect, pentru ca daca e prea descarcata, mai "papa" si bateria masinii ceva din LiPo, in loc sa se duca tot curentul la electromotor. Pe de alta parte, la unele masini daca bornele nu sunt conectate la baterie in timpul functionarii alternatorului, se arde electronica de la bord.

Aceasta postare a fost editata de Zen: 28 September 2012 - 04:21 PM

It's difficult to make things simple!
0

#7 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 28 September 2012 - 04:28 PM

 Zen, la 28 September 2012 - 04:20 PM, a spus:

Depinde foarte mult de tipul motorului care trebuie pornit si marimea lui, e diferenta de la cer la pamant intre un tico si un diesel de 2L de exemplu.
Nu am masurat, dar pentru o masina obisnuita pe benzina cred ca 300A e exagerat.


Cum fac cei din video nu mi se pare chiar corect, pentru ca daca e prea descarcata, mai "papa" si bateria masinii ceva din LiPo, in loc sa se duca tot curentul la electromotor. Pe de alta parte, la unele masini daca bornele nu sunt conectate la baterie in timpul functionarii alternatorului, se arde electronica de la bord.


Este un 1.9 TDI.De faptul ca bateria masinii va mai trage din Lipo ma ingrijoram si eu, dar oare cat trage ;) Pusa la incarcator ii spunem noi cu cat sa se incarce, dar cand este lasata libera va trage ea cat vrea sau cum?

Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 28 September 2012 - 04:29 PM

0

#8 Useril este offline   EdiV12 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 286
  • Inregistrat: 07-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 September 2012 - 05:22 PM

electromotorul de diesel suge mai mult decat cel de benzinare (compresie aproape dubla a motorului) Eu personal am pornit un v12 ajutat de acumulatorul unei bormasini electrice nimh parca la 14v in felul urmator: am legat in paralel acumulatorul la bateria masinii si am asteptat 2-3 min sa mai traga bateria din acumulator apoi am pornit. Idea este ca voltajul scade pe undeva pe la 9-10v cand pornesti cu o baterie incarcata normal. Daca ai peste 10v in bateria masinii cel mai indicat ar fi sa astepti un timp sa-si traga curent din lipo dupa care sa ii dai cheie cu lipo legat in continuare dar nu mai mult de 5-7 secunde (estimativ, nu am probat cu lipo dar eu asa as proceda in caz ca...) Nu te lua dupa mine decat pe riscul tau!
Vezi ca daca tii un lipo incarcat 100% pt 1-2 sapt incepe sa se umfle, cu cat mai multi Ah si C mai mare cu atat mai accentuat.
0

#9 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 28 September 2012 - 06:17 PM

 EdiV12, la 28 September 2012 - 05:22 PM, a spus:

electromotorul de diesel suge mai mult decat cel de benzinare (compresie aproape dubla a motorului) Eu personal am pornit un v12 ajutat de acumulatorul unei bormasini electrice nimh parca la 14v in felul urmator: am legat in paralel acumulatorul la bateria masinii si am asteptat 2-3 min sa mai traga bateria din acumulator apoi am pornit. Idea este ca voltajul scade pe undeva pe la 9-10v cand pornesti cu o baterie incarcata normal. Daca ai peste 10v in bateria masinii cel mai indicat ar fi sa astepti un timp sa-si traga curent din lipo dupa care sa ii dai cheie cu lipo legat in continuare dar nu mai mult de 5-7 secunde (estimativ, nu am probat cu lipo dar eu asa as proceda in caz ca...) Nu te lua dupa mine decat pe riscul tau!
Vezi ca daca tii un lipo incarcat 100% pt 1-2 sapt incepe sa se umfle, cu cat mai multi Ah si C mai mare cu atat mai accentuat.



Cand ai pornit cu acumulatorul de la bormasina, bateria de la masina era complet descarcata? Nu stiu cati C o avea un NiMH, dar nu cred ca are mai mult decat un nano-tech :unsure: ,defapt sigur.
Iar cu lasatu cateva secunde sa se incarce nici asta nu stiu ce sa zic :unsure: Practic daca se descarca prea mult (cea Lipo) aproape ca nu mai contribuie deloc la pornire.Dar nu stiu cat de repede o descarca, lasata asa cum zici.
0

#10 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 September 2012 - 06:53 PM

hai sa va spun eu ceva concret. la chitila, un tip cu o honda mica, a ramas fara baterie. ca tot incarca din ea. noi ne-am oferit sa ii dam curent, dar a vrut sa incerce ceva :unsure:
a luat o baterie lipo din asta "clasica" de 2200 3s, incarcata, si a folosit-o ca sursa pt incarcator. a incarcat 1000mah bateria masinii, si a dat cheie. a plecat linistit.
motorul era ceva de 1.2 benzina. dar tot cam 1000 mah ar ajunge sa dai cateva secunde la cheie si la un diesel.
cat despre pornirea cu un lipo3s, teoretic ar trebui sa mearga, practic nu stiu cat de bine o sa poti pune mufele bateriei la circuitele masinii ca sa poti descarca curent mare
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#11 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 28 September 2012 - 07:12 PM

 hash84, la 28 September 2012 - 06:53 PM, a spus:

hai sa va spun eu ceva concret. la chitila, un tip cu o honda mica, a ramas fara baterie. ca tot incarca din ea. noi ne-am oferit sa ii dam curent, dar a vrut sa incerce ceva :)
a luat o baterie lipo din asta "clasica" de 2200 3s, incarcata, si a folosit-o ca sursa pt incarcator. a incarcat 1000mah bateria masinii, si a dat cheie. a plecat linistit.
motorul era ceva de 1.2 benzina. dar tot cam 1000 mah ar ajunge sa dai cateva secunde la cheie si la un diesel.
cat despre pornirea cu un lipo3s, teoretic ar trebui sa mearga, practic nu stiu cat de bine o sa poti pune mufele bateriei la circuitele masinii ca sa poti descarca curent mare



Ok, daca e asa e super as putea face asta fara probleme, dar totusi e unpic ciudat. Cati C poate sa duca o baterie de masina de a reusit sa porneasca cu 1000 mah :unsure: Presupunand ca la pornire electromotorul trage la varf 100 A, asta inseamna ca bateria Pb-acid poate sa dea 100C.Nu e unpic prea fantastic ca sa fie adevarat :unsure: ? Nu stiu, doar intreb.
Am incercat si eu odata sa pornesc un motor de enduro 600cmc cu exact un 3s 2200mah (20~30C) si nu a mers.Posibil sa fi fost si din cauza cablurilor care pareau destul de subtirele sa permita mai mult de 20A dar asta nu stiu...
0

#12 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2862
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 28 September 2012 - 07:26 PM

FAIN..ca idee bun sa ai un lipo in masina cand stii ca ai bateria ..in pineza.. :unsure:
0

#13 Useril este offline   EdiV12 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 286
  • Inregistrat: 07-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 September 2012 - 07:31 PM

 ktalyn15bn, la 28 September 2012 - 06:17 PM, a spus:

Cand ai pornit cu acumulatorul de la bormasina, bateria de la masina era complet descarcata? Nu stiu cati C o avea un NiMH, dar nu cred ca are mai mult decat un nano-tech :unsure: ,defapt sigur.
Iar cu lasatu cateva secunde sa se incarce nici asta nu stiu ce sa zic :unsure: Practic daca se descarca prea mult (cea Lipo) aproape ca nu mai contribuie deloc la pornire.Dar nu stiu cat de repede o descarca, lasata asa cum zici.

Eu am lasat 2-3 minute sa se incarce de la nimh, 5-7 secunde era pt dat la cheie, oricum suporta mai bine lipo sa bage curent in accu masinii decat direct in electromotor, practic transferi niste Ah in bateria masinii care oricum nu suge atat cat electromotorul intr-un timp f scurt. Daca e o diferenta de cca 2V intre lipo si baterie eu zic ca e safe pt lipo. E vorba doar de timp aici, de ex un lipo de 3Ah cu descarcare 20c iti poate furniza 60Ah/h asta inseamna ca cei 3Ah se transfera intr-un Edit: jumate de minut (teoretic, pt ca daca bateria are sa zicem 10V lipo nu va scadea sub acest voltaj sub nici o forma in momentul in care se vor egaliza) in timp ce bateria masinii are o descarcare mult mai mare, cateva sute de Ah ( scrie si pe ea). Deci cel mai bine e sa transferi curentul si sa folosesti doar bateria masinii la pornire.

Aceasta postare a fost editata de EdiV12: 28 September 2012 - 07:35 PM

0

#14 Useril este offline   EdiV12 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 286
  • Inregistrat: 07-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 September 2012 - 07:33 PM

 ktalyn15bn, la 28 September 2012 - 07:12 PM, a spus:

Ok, daca e asa e super as putea face asta fara probleme, dar totusi e unpic ciudat. Cati C poate sa duca o baterie de masina de a reusit sa porneasca cu 1000 mah :unsure: Presupunand ca la pornire electromotorul trage la varf 100 A, asta inseamna ca bateria Pb-acid poate sa dea 100C.Nu e unpic prea fantastic ca sa fie adevarat :unsure: ? Nu stiu, doar intreb.
Am incercat si eu odata sa pornesc un motor de enduro 600cmc cu exact un 3s 2200mah (20~30C) si nu a mers.Posibil sa fi fost si din cauza cablurilor care pareau destul de subtirele sa permita mai mult de 20A dar asta nu stiu...

inca ceva, daca bateria masinii are o capacitate de 60Ah si o descarcare de doar 10C asta inseamna 600Ah.
0

#15 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 28 September 2012 - 07:43 PM

 EdiV12, la 28 September 2012 - 07:33 PM, a spus:

inca ceva, daca bateria masinii are o capacitate de 60Ah si o descarcare de doar 10C asta inseamna 600Ah.


Adevarat, dar din moment ce este descarcata ea nu mai are 60Ah, are sa zicem 2-3Ah (sau cat are ea cand nu mai poate invarti electromotorul) deci va putea da numai 20-30Ah.Pe cand un lipo daca are 2-3Ah poate sa dea si 180Ah (daca consideram un nanotech cu 70C burst). De aceea ma gandeam ca avand 2 baterii una Lipo si alta Pb-acid, ambele avand la un moment dat inmagazinat 3Ah sa zicem, cea Lipo va fi capabila sa furnizeze un curent mult mai mare electromotorului decat cea Pb-acid.De aceea am spus ca nu prea ar avea rost sa lasam ca bateria de Pb sa fure curent de la cea Lipo.
0

#16 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 28 September 2012 - 08:06 PM

Are rost, nu cred ca cablurile de legatura de la lipo la masina si mai ales clestii care ii pui pe bornele acumulatorului de la masina suporta 100-200A curent - mai ales daca motorul nu pleaca la sfert de cheie.
USER BANNED BY ADMIN
0

#17 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 28 September 2012 - 08:16 PM

 hash84, la 28 September 2012 - 06:53 PM, a spus:

un tip cu o honda mica, a ramas fara baterie. ca tot incarca din ea.
a luat o baterie lipo din asta "clasica" de 2200 3s, incarcata, si a folosit-o ca sursa pt incarcator. a incarcat 1000mah bateria masinii


A facut afacere mare, din masina in lipo si din lipo in masina inapoi :unsure:
It's difficult to make things simple!
0

#18 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 28 September 2012 - 08:26 PM

 DanB, la 28 September 2012 - 08:06 PM, a spus:

Are rost, nu cred ca cablurile de legatura de la lipo la masina si mai ales clestii care ii pui pe bornele acumulatorului de la masina suporta 100-200A curent - mai ales daca motorul nu pleaca la sfert de cheie.


Atunci da, lucrul asta nu l-am luat in calcul, m-am gandit strict la ce poate un LiPo si ce poate un Pb-acid.
0

#19 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 28 September 2012 - 08:43 PM

Sau se pare ca practica ne arata ca se poate, fara a astepta transferul de curent de la Lipo la Pb-acid.


0

#20 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 28 September 2012 - 10:18 PM

Da, se poate, si daca ai norocul sa nimeresti o LiPo mai meseriasa, poti ajunge sa mananci cu paiul. Nu e mai misto sa-ti cumperi o baterie auto buna, de la care sa-ti incarci bazaiacii iar apoi sa mai ai zeama in ea si de pornire?
Prima actiune corecta ar fi repararea masinii. Inca un as in maneca ar fi un set de cabluri in portbagaj....

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 28 September 2012 - 10:20 PM

0

#21 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 28 September 2012 - 10:49 PM

 AG-74-HESS, la 28 September 2012 - 10:18 PM, a spus:

Da, se poate, si daca ai norocul sa nimeresti o LiPo mai meseriasa, poti ajunge sa mananci cu paiul. Nu e mai misto sa-ti cumperi o baterie auto buna, de la care sa-ti incarci bazaiacii iar apoi sa mai ai zeama in ea si de pornire?
Prima actiune corecta ar fi repararea masinii. Inca un as in maneca ar fi un set de cabluri in portbagaj....



Eu am intrebat pur informativ :) Nu intentionez sa pornesc zilnic (nici macar o data pe an) un motor de masina cu acumulator lipo, dar poate se intampla vreodata sa nu am alta optiune si cum aeromodelismul e parte din viata de zi cu zi, un acumulator lipo sigur mi-ar fi la indemana :)
0

#22 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 29 September 2012 - 02:43 PM

 ktalyn15bn, la 28 September 2012 - 10:49 PM, a spus:

Eu am intrebat pur informativ :) Nu intentionez sa pornesc zilnic (nici macar o data pe an) un motor de masina cu acumulator lipo, dar poate se intampla vreodata sa nu am alta optiune si cum aeromodelismul e parte din viata de zi cu zi, un acumulator lipo sigur mi-ar fi la indemana :)


Pai e foarte bine daca e doar o singura data - a doua s-ar putea sa nu mai existe .. cum bine a intuit si HESS
Ia incearca un scenariu :

1- pui Pack-ul LiPo in circuit - bine inteles cat mai scurt ca sa nu se " piarda " curent pe cablu - asta inseamna LiPo in
compartimentul motor sau in porbagaj daca acumulatorul este in spate .
2 - te urci la volan ... normal ca sa "dai" cheie
3 - pack-ul ia foc .. ai vazut un Lipo cum arde ? .. plasma se fac elementele alea din interior - deci sa pui mana sa il arunci slabe sanse.

Si acum ... daca o plasma d'asta ( nu te gandi la televizor ) ia foc la motor sau in porbagaj .. ce crezi ? - poate lua foc toata masina ? - probabil ca nu pentru ca esti un sofer model si ai trusa de prim ajutor , vesta reflectorizanta, triunghi si ....... EXTINCTOR in partbagaj care daca nu e expirat pot exista sanse sa stinga nenorocirea de pack - urme vor ramane oricum.

Asa ca un cablu cu clesti ( eventual confectionat dintr-un cablu cu sectiune mai sanatoasa ) e mult mai O.K. chiar si doar pentru o singura incercare .


P.S.

E ca si cum incerci pierderile de gaze la o butelie cu .. chibritul ! - o data, de doua ori .. poate merge, dar si cand nu merge ....

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 29 September 2012 - 02:45 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#23 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 29 September 2012 - 03:36 PM

 REAL DESIGN, la 29 September 2012 - 02:43 PM, a spus:

Pai e foarte bine daca e doar o singura data - a doua s-ar putea sa nu mai existe .. cum bine a intuit si HESS
Ia incearca un scenariu :

1- pui Pack-ul LiPo in circuit - bine inteles cat mai scurt ca sa nu se " piarda " curent pe cablu - asta inseamna LiPo in
compartimentul motor sau in porbagaj daca acumulatorul este in spate .
2 - te urci la volan ... normal ca sa "dai" cheie
3 - pack-ul ia foc .. ai vazut un Lipo cum arde ? .. plasma se fac elementele alea din interior - deci sa pui mana sa il arunci slabe sanse.

Si acum ... daca o plasma d'asta ( nu te gandi la televizor ) ia foc la motor sau in porbagaj .. ce crezi ? - poate lua foc toata masina ? - probabil ca nu pentru ca esti un sofer model si ai trusa de prim ajutor , vesta reflectorizanta, triunghi si ....... EXTINCTOR in partbagaj care daca nu e expirat pot exista sanse sa stinga nenorocirea de pack - urme vor ramane oricum.

Asa ca un cablu cu clesti ( eventual confectionat dintr-un cablu cu sectiune mai sanatoasa ) e mult mai O.K. chiar si doar pentru o singura incercare .


P.S.

E ca si cum incerci pierderile de gaze la o butelie cu .. chibritul ! - o data, de doua ori .. poate merge, dar si cand nu merge ....




Asa cum am spus, trebuie atentie.Din cate am inteles un Lipo poate lua foc si doar asa ca i-au venit lui bazdacii (sau la incarcare) si cum multi dintre modelisti transporta avioanele la camp cu masina proprie tragedia poate fi la fel de mare daca nu chiar mai mare (fiind pus undeva unde nu e la vedere pe timpul transportului).Sau cati dintre modelisti nu incarca acumulatorii Lipo la acumulatorul masinii, acelasi risc, asmuat la fiecare zbor.Deci atata timp cat detinem unul, doua, noua acumulatoare lipo, ne asumam riscuri indiferent ce facem cu ele.Spun asta la modul general, pentru cineva care nu isi ia nici o masura de precautie.

Personal, am incarcat o singura data acumulatorul Lipo folosind ca sursa bateria masinii.Plus de asta daca tot se gasesc lipo safe bag-uri de ce sa nu ne folosim de ele.Nu garanteaza nimeni ca ofera protectie 100% dar vazand cateva exemple de lipo care au luat foc cu si fara bag-uri de protectie, (daca nu avem norocul sa folosim unul prost facut) va fi diferenta maree de tot.
In plus, nu cred ca pierderile sunt asa de mari incat sa ne zgarcim sa folosim niste cabluri prelungitoare (din cele facute special pentru a primi curent in caz de nevoie).Astfel punem frumos acumulatorul Lipo langa masina (valabil si in cazul in care folosim bateria masinii ca sursa pentru a incarca acumulatoare Lipo).

Nu am indemnat pe nimeni sa faca asa ceva, asa cum am spus, am intrebat pur informativ, sa stiu daca e posibil.Oricum, daca se va intampla vreodata sa nu am alta optiune decat asta, ma voi asigura ca totul este safe.Cablurile de curent care le am au cam 2 metri, deci pot pune acumulatorul frumos departe de masina, plus de asta l-as pune intr-un safe bag.
0

#24 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 September 2012 - 07:24 PM

 ktalyn15bn, la 29 September 2012 - 03:36 PM, a spus:

...Din cate am inteles un Lipo poate lua foc si doar asa ca i-au venit lui bazdacii (sau la incarcare) ...
...
Cablurile de curent care le am au cam 2 metri, deci pot pune acumulatorul frumos departe de masina, plus de asta l-as pune intr-un safe bag.


La prima, ma facusi curios cum se poate face operatia asta... ca eu am incercat intentionat sa fac cateva sa ia foc si nu vor si pace... taiat, perforat, lovit cu ciocanul, bineinteles totul in conditii de siguranta.
Dupa car am cercetat care e explicatia. Si din cate am gasit, se pare ca nu se poate face asa ceva dacat daca ii dai in cap sanatos cu vreo 10C, si pe un program care sa il faca sa creada ca are mai putine elemente decat sunt in realitate, incat sa se ridice tensiunea pe celula peste 4.6V. Altfel, cu un incarcator cinstit, care chiar taie la 4.2V si fara exces de C-uri la incarcare, nici o sansa.

Au mai scris altii colegi pe aici... cablurile alea sunt bune cel mult sa mai ridice putin moralul bateriei proprii, poate de la un 4s, caci tensiunea data de un 3s este sub ce ar trebui sa fie pe placul uneie de masina. In nici un caz nu urnesti alternatorul cu curentul ce circula pe cablurile alea si prin 4 rezistente de contact de la clesti.

Singura idee intradevar buna din tot topicul, si care mi-am propus sa o incerc, este sa incarc putin bateria de plumb folosind un charger avand ca intrare un lipo. Este cea mai sigura si nu presupune nici un fel de pierderi pe cablu, sau alte riscuri de scurtcircuit. Si, in plus nu te pune la cumparat pack-uri de 5000 cu care poate nu ai ce face, le folosesti pe cele de zbor de toata ziua.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 September 2012 - 07:25 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#25 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 29 September 2012 - 08:08 PM

 renatoa, la 29 September 2012 - 07:24 PM, a spus:

Singura idee intradevar buna din tot topicul, si care mi-am propus sa o incerc, este sa incarc putin bateria de plumb folosind un charger avand ca intrare un lipo. Este cea mai sigura si nu presupune nici un fel de pierderi pe cablu, sau alte riscuri de scurtcircuit. Si, in plus nu te pune la cumparat pack-uri de 5000 cu care poate nu ai ce face, le folosesti pe cele de zbor de toata ziua.


Intr-adevar si eu sunt tare curios daca functioneaza metoda.Teoretic ar trebui sa nu functioneze (asta daca intr-adevar bateria mai are in ea doar 1 amper), 10A pe care ar putea sa ii furnizeze nefiind de ajuns in mod clar.Eu zic ca depinde foarte mult si de gradul de descarcare al bateriei.Intr-una din zile cand mi s-a descarcat bateria de la masina, era asa de descarcata incat atunci cand puneam contactul nu se mai aprindea nici ceasul la bord, de dat la demaror nici nu se mai punea problema.Deci in cazul respectiv cred ca nu aveam nici o sansa daca incarcam bateria de la masina cu 1A.

Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 29 September 2012 - 08:10 PM

0

#26 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 29 September 2012 - 08:14 PM

L.E: Tot din categoria "pornire motor cu acumulator de Lipo" cel din video porneste o masina 4x4 cu un Lipo de doar 3000mah 3s cu curent de descarcare de 20-30C


Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 29 September 2012 - 08:17 PM

0

#27 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 29 September 2012 - 11:22 PM

Cata polologhie pentru nimic. E mai grea fizica si artimetica. Cat de mult ar manca la pornire un electromotor ar fi suficient chiar si 1Ah . Sa zicem ca electromotorul la pornire haleste 800Ah ceea ce este EXAGERAT, dar sunt Amperi pe ORA (ORICE CONSUM ELECTRIC ESTE PE ORA) de unde rezulta ca avem un electromotor de 800A x 12V = 9.6 Kw. 800A impartit la 60 =13.33A pe minut si iar impartit la 60 ar rezulta un consum de 222mAh pe secunda, daca motorul este bine reglat nu cred ca ar fi necesar mai mult de 2-3 secunde de invartit la el, sa zicem chiar 5 secunde si asta inseamna ca ar trebuii maxim de 1.1 Ah ca sa-l pornim. Orice lipo ordinar rezista la un soc mai mare pe o perioada de 5 secunde. Da, se poate pornii si un camion pana la urma. Se stie ca un lipo de 3 celule incarcat are 12.6V si nu 11.1V tensiunea nominala. Mama ei de energie...

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 29 September 2012 - 11:26 PM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#28 Useril este offline   Adi96 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 20-October 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC

Postat 30 September 2012 - 12:50 AM

mAh pe secunda? Ar trebuiiiii? :)

Aceasta postare a fost editata de Adi96: 30 September 2012 - 12:52 AM

0

#29 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 September 2012 - 08:54 AM

"...descarcam LiPo-ul in 5 secunde la jumatate dar nu pateste nimic..."

Asta trebuia scrisa in topicul ala cu incarcarea "la paralele" (inegale), unde se pretindea ca nu are nimic daca legi impreuna lipo cu diferente de 0.3V...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#30 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 30 September 2012 - 09:47 AM

zgr_44, ma scuzi dar esti total pe linga subiect, pina nu intelegi diferenta intre Ah si A n-are rost sa povestim

Restul lumii: nu incercati chestia acasa. Norocul alora, fara sa stie, e ca daca folosesc cabluri prea subtiri, vor limita ele curentul din lipo (la 100-200A chiar si un cablu aparent bunicel are rezistenta suficient de mare ca sa piarda pe el un volt doi cit sa evite un incendiu de lipo)

Aceasta postare a fost editata de DanB: 30 September 2012 - 09:50 AM

USER BANNED BY ADMIN
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro