Pornire motor masina cu acumulator LiPo se poate??
#63
Postat 28 May 2015 - 10:09 PM
daca am fi ajuns la asemenea performanta astazi, am zbura de 3 ori mai mult timp,
Deocamdata, la ora asta, un pack de 12800 pe bune, capabil sa dea 480A, dar avand doar 7-8V este 641g
http://www.hobbyking...Search=12000mah
#64
Postat 28 May 2015 - 11:16 PM
http://www.hobbyking...er_Station.html
Dupa un calcul aproximativ reiese ca poate oferi mai multa energie/kg fata de li-po (peste 300W*h/kg fata de 110-265W*h/kg la Li-Po)
http://web.mit.edu/dsadoway/www/84.pdf
#65
Postat 29 May 2015 - 09:00 AM
E un topic pe rcgroups despre progresul in stocarea energiei, si s-a remarcat recent ca este nul de 6 ani de zile !
Aceasi baterie de 2200 20C cu care am zburat duminica o cumparam in 2008, e adevarat ca la 14$ in loc de 10$... asta este progresul.
Adevarul e mult mai simplu... chinezu socoteste mAh ca pentru o celula echivalenta, prin adunarea capacitatilor celor 3 :D
In interior este 4500 3s 50C, care are intr-adevar vreo 300 si ceva de grame, si e capabila sa dea 200A, si el pune pe eticheta 4500*3 asa cum la unele monitoare raporteaza rezolutie 960 ca fiind 320*3 RGB ;)
#67
Postat 29 May 2015 - 10:08 AM
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 May 2015 - 10:09 AM
#68
Postat 31 May 2015 - 09:09 PM
renatoa, la 28 May 2015 - 07:15 AM, a spus:
Pentru ca am facut asta de cateva ori in ultimele doua ierni, vezi postarea pe pagina anterioara.
eu te cred. dar unele lucruri nu e nevoie sa experimentezi, este suficient teoria.
pot sa spun doar ca ai avut noroc. dar ca idee. incearca sa scoti din circuit bateria masinii si porneste cu lipo.
e ca si cand il pui in scurt. ceea ce se intampla este un boost pentru baterie, care tot ea face treaba.
#69
Postat 01 June 2015 - 05:58 AM
https://www.youtube....h?v=cFp3SXToHcQ
#70
Postat 01 June 2015 - 06:04 AM
HUHA, la 28 May 2015 - 09:38 PM, a spus:
In legatura cu titlul topicului, exista asa ceva
Turnigy Jump Start Mobile Powerbank Station 12800 mah 12v
Cu care poti porni masina si are doar 400 grame
http://olx.ro/oferta...5v-ID3JFHH.html
Furnizeaza intre 200A si maxim 400 A pentru 3 secunde
Daca poti testa dispozitivul pe o masina, cu bateria descarcata, sau chiar mai bine, fara baterie, sunt primul care il cumpar. Mi se pare extrem de util, nu doar pntru pornit masina, cat ca si sursa auxiliara pentru telefon, aparat foto, etc, iar cele 3000 cicluri, nu-s chiar de lepadat.
#72
Postat 01 June 2015 - 08:25 AM
mellbo, la 31 May 2015 - 09:09 PM, a spus:
pot sa spun doar ca ai avut noroc. dar ca idee. incearca sa scoti din circuit bateria masinii si porneste cu lipo.
e ca si cand il pui in scurt. ceea ce se intampla este un boost pentru baterie, care tot ea face treaba.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#73
Postat 01 June 2015 - 11:24 AM
renatoa, la 01 June 2015 - 08:20 AM, a spus:
Cred ca ai dreptate,la 12Ah, nu-l incarci cu un amper, ca doar nu e plumb. Referindu-ne strict la pornirea unei masini, capacitatea e irelevanta,probabil si 3-4Ah sunt suficienti, atata timp cat acumulatorul poate o porni. Despre nr de cicluri, ce sa zic...n-am gasit nimic despre acest tip de acumulator, dar pana la urma,chiar si cateva sute,sau chiar zeci, ar fi suficiente, se presupunem ca folosim aceasta solutie foarte rar, nu zi de zi. Daca Doamne fereste, din varii motive, ramai fara baterie intr-un loc izolat, ai plati bucuros pretul unei astfel de jucarii, numai sa pornesti masina.
#74 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 01 June 2015 - 12:07 PM
Totusi nu vad asa o mare problema daca are doar 3-4Ah atat timp cat este capabila de suficienti C. Spun asta pentru ca la o pornire se consuma din baterie undeva la 200-300mah cel mult. Bine, daca vrei sa o folosesti si pentru altceva asta e alta poveste :)
Totusi, nu e cam riscant sa stai cu un lipo in masina?
Daca ar fi sa o tin strict pentru masina mai repede as merge pe vechea solutie cu PB (in imagine). Loc pentru ea sigur se gaseste undeva in masina iar cat cantareste chiar e irelevant ca nu o pune nimeni pe avion.
Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 01 June 2015 - 12:08 PM
#75
Postat 01 June 2015 - 12:48 PM
#76
Postat 01 June 2015 - 01:14 PM
Unii dintre noi, aia cu zburatul, suntem obsedati de orice gram, asa ca primul lucru care ne-a lovit la demarorul ala a fost greutatea, si deja ne visam plutind... :D
Pana a desfacut cineva jucaria... :angry:
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 June 2015 - 01:18 PM
#77
Postat 01 June 2015 - 01:17 PM
ktalyn15bn, la 01 June 2015 - 12:07 PM, a spus:
Totusi nu vad asa o mare problema daca are doar 3-4Ah atat timp cat este capabila de suficienti C. Spun asta pentru ca la o pornire se consuma din baterie undeva la 200-300mah cel mult. Bine, daca vrei sa o folosesti si pentru altceva asta e alta poveste :)
Totusi, nu e cam riscant sa stai cu un lipo in masina?
Daca ar fi sa o tin strict pentru masina mai repede as merge pe vechea solutie cu PB (in imagine). Loc pentru ea sigur se gaseste undeva in masina iar cat cantareste chiar e irelevant ca nu o pune nimeni pe avion.
Daca se incarca pe USB, atunci incarcarea se face la 0.5A per port, deci maxim 1A daca foloseste doua porturi USB.
Vad ca nu ati observat postarea din pagina precedenta si tot mai faceti presupuneri, in interior este un 4500mAh 3s 50C.
Incarcat la 1A inseamna 4.5 ore.
#78 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 01 June 2015 - 05:21 PM
pisica, la 01 June 2015 - 12:48 PM, a spus:
Valoarea maxima a tensiunii pentru un lipo normal este 4.2v/celula. Mai nou sunt si cu 4.35v/celula dar ma rog, luam exemplul de 4.2v/celula.
Pentru a obtine nr maxim de cicluri incarcare/descarcare DOC (depth of charge) trebuie sa fie cat mai mic posibil dar si convenabil iar DOD (depth of discharge) cat mai mare posibil si convenabil. Pentru a te folosi cat mai mult de capacitatea bateriei dar sa obtii si o durata de viata cat mai lunga s-a ajuns la concluzia ca ar fi bine sa-l incarci maxim 80-85% din capacitate si sa-l descarci pana la maxim 20%. Cu cat restrangi numerele astea mai mult cu atat mai bine. Iar valoarea ideala pentru a tine acumulatorul la "depozit" este 40% (undeva la 3.65v), si 65% e acceptat (3.8v) dar nu-i la fel de bine. In felul asta intr-un an de stat degeaba acumulatorul va pierde doar 4% din capacitate (la 25 grade C), fata de 20% daca ar sta la 4.2v.
Privind din alt aspect, cel al tensiunii, cu fiecare 0.1V se dubleaza viata bateriei. Adica daca in loc de 4.2V incarci mereu maxim pana la 4.1V (acel 80-85%) vei duce acumulatorul de 2 ori mai mult, la 4.0V pana la 4 ori mai mult si tot asa.
#79
Postat 01 June 2015 - 05:48 PM
Iti dau si diagrame de producator care zic asta... totul depinde de ce tensiune vorbim, in gol sau in sarcina ? la incarcare sau la descarcare ?
Cifrele mele sunt la incarcare, sau in gol, in sarcina un pic mai serioasa, de la 5C in sus, e posibil sa ai dreptate.
#80 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 01 June 2015 - 06:03 PM
renatoa, la 01 June 2015 - 05:48 PM, a spus:
Iti dau si diagrame de producator care zic asta... totul depinde de ce tensiune vorbim, in gol sau in sarcina ? la incarcare sau la descarcare ?
Cifrele mele sunt la incarcare, sau in gol, in sarcina un pic mai serioasa, de la 5C in sus, e posibil sa ai dreptate.
Este posibil sa difere de la producator la producator, si de la baterie la baterie, in functie de cat de buna este curba de descarcare, cat de mult tine acel platou orizontal.
3.65v stors ar fi la celulele de mobil care au 3.8v nominal. Iar 3.66v fara sarcina inseamna 60% pentru cele cu 3.6v nominal (18650 de la laptopuri).
Dar din nou eu zic ca depinde de la producator la producator, pentru ca vorbim de tensiunile de pe curba abrupta si atunci deviatiile pot fi destul de mari.
#85
Postat 03 October 2016 - 07:04 PM
am conectat bateria ca in poza.
lasat 5 minute.
dat la cheie. zvac de 3 ori si a pornit motorul. mai mai ca nu imi venea sa cred :)
cablurilea dintre baterii erau calde bine ;)
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#86
Postat 03 October 2016 - 08:19 PM
Chargerul pus pe program de plumb, curentul cam 6A, adica aprox 3C in cazul bateriei de 2200.
Nu s-ar fi incalzit nimic, dar dura mai mult de 5min... cam 15 min as zice, o cheie trage cam 800mAh, atat trebuie sa incarci ca sa fii sigur.
#87
Postat 03 October 2016 - 09:36 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#88
Postat 03 October 2016 - 09:57 PM
hash84, la 03 October 2016 - 09:36 PM, a spus:
Daca chargerul are crocodili, prind bine pe XT60, sa stii ;)
#89
Postat 05 October 2016 - 07:12 AM
renatoa, la 03 October 2016 - 09:57 PM, a spus:
crocodilii mei sunt lati. cam 7mm latime. nu incap sub nici o forma in mufa aia xt60....
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()