Pornire motor masina cu acumulator LiPo se poate??
#31
Postat 30 September 2012 - 12:31 PM
Ce infasurari are , este nevoie de amperaj mai mare , mult mai mare .
Eu zic ca se poate porni , dar este nevoie de acumulator cu rata de descarcare mare , si capacitate mai mare , curentul pe care il trage in alea 2 3 secunde ii de ordinul sutelor de A nu de miliamperi .
#33
Postat 30 September 2012 - 01:02 PM
Sa spui mAh pe ora nu este gresit, pentru ca timpul se simplifica, dar este fara rost din moment ce se poate exprima prin amperi pur si simplu.
O baterie este carcterizata de 3 chestii mari si late:
1. voltajul mediu (V)
2. sarcina electrica (mAh)
3. rata de descarcare/incarcare (1/h, desi pe baterii este trecuta ca 'C')
1. * 2. = energia electrica a bateriei (Wh), proportionala cu masa ei
2. * 3. = curentul maxim de descarcare/incarcare pe care il suporta bateria in conditii de siguranta si fara sa ii afecteze dramatic viata.
P.S. pentru incarcare, rata este mult mai mica, maxim 5C pentru nanotech, adica se poate incarca in 1h/5 ~ 15minute.
Aceasta postare a fost editata de Zen: 30 September 2012 - 01:07 PM
#34
Postat 30 September 2012 - 11:07 PM
renatoa, la 30 September 2012 - 08:54 AM, a spus:
Asta trebuia scrisa in topicul ala cu incarcarea "la paralele" (inegale), unde se pretindea ca nu are nimic daca legi impreuna lipo cu diferente de 0.3V...
Dovedeste-mi PRACTIC ca are ceva daca ai diferenta de 0.3V intre celule....ca de teorie suntem ASI...dar intelegm ce vrem cate unii, citez, Orice lipo ordinar rezista la un soc mai mare pe o perioada de 5 secunde , unde a rezista la un consum mare vreme de 5 secunde nu este tot una cu prefectura de a fi descarcat la ZERO in 5 secunde, ma scuzati ca nu am facut referire despre un lipo de 3 celule pe 5000mAh
#35
Postat 30 September 2012 - 11:09 PM
Elicopter, la 30 September 2012 - 12:31 PM, a spus:
Ce infasurari are , este nevoie de amperaj mai mare , mult mai mare .
Eu zic ca se poate porni , dar este nevoie de acumulator cu rata de descarcare mare , si capacitate mai mare , curentul pe care il trage in alea 2 3 secunde ii de ordinul sutelor de A nu de miliamperi .
Pai pentru ca el consuma 800 amperi pe O R A, vreme de 1 secunda consumul va fi de 222mA
#36
Postat 30 September 2012 - 11:16 PM
Zen, la 30 September 2012 - 12:47 PM, a spus:
Ia explica matale specialistule, ce inseamna acei 800A consum, pe ce a nume sunt ei, pe zi, pe luna, pe saptamana...Daca el consuma 800A/h in 2 secunde cat va fi consumat dintr-un acumulator, fara a mai o lua cu daca acumulatorul rezista sau nu la consum, ca eu mai aberez asa cate odata cand mai intalnesc "ingineri" ...Aberatiile sunt ale tale, ca intelegi ce vrei. El va consuma 800A dar cantitatea de curent HALITA pe O PERIOADA DE SECUNDA vor fi acei 222nA, cel putin in teorie asa va fi...
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 30 September 2012 - 11:20 PM
#38
Postat 01 October 2012 - 12:06 AM
Zen, la 30 September 2012 - 01:02 PM, a spus:
Sa spui mAh pe ora nu este gresit, pentru ca timpul se simplifica, dar este fara rost din moment ce se poate exprima prin amperi pur si simplu. Foarte corect.
O baterie este carcterizata de 3 chestii mari si late:
1. voltajul mediu (V)
2. sarcina electrica (mAh)
3. rata de descarcare/incarcare (1/h, desi pe baterii este trecuta ca 'C')
1. * 2. = energia electrica a bateriei (Wh), proportionala cu masa ei
2. * 3. = curentul maxim de descarcare/incarcare pe care il suporta bateria in conditii de siguranta si fara sa ii afecteze dramatic viata.
P.S. pentru incarcare, rata este mult mai mica, maxim 5C pentru nanotech, adica se poate incarca in 1h/5 ~ 15minute.
Adevarat, curentul se masoara in amperi , dar consumul lui este orar. Daca nu-s prea curios, unde este inmultirea ???? caci din cate stiu eu se noteaza mAh sau Ah adica Amperi ora sau se mai zice si amperi PE ora, nu am auzit vreodata formula de de amperi ori o ora.
"Sa spui mAh pe ora nu este gresit, pentru ca timpul se simplifica, dar este fara rost din moment ce se poate exprima prin amperi pur si simplu." Foarte corect.
"Inainte de a-si da cu parerea, ar fi bine ca lumea sa puna mana sa studieze care-i treaba cu amperii." CEL MAI CORECT. Aceasta afirmatie mi-as fi spus-o in primul rand mie si pe urma as fi scris-o si aici
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 01 October 2012 - 12:10 AM
#39 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 01 October 2012 - 12:49 AM
Lasand gluma la o parte si citind pe furis ceea ce s-a scris mie nu mi se pare ca a calculat cineva gresit dar unele calcule sunt fara rost, doar s-au folosit alte notatii.
Pe bateriile de la masina scrie cat sunt capabile sa ofere acele baterii "stoarse" la maxim.Pe a mea de exeplu scrie 670Ah.De asemenea scrie capacitatea ei: 77A.Putea la fel de bine ca in loc de 670Ah sa scrie 8.7 C
Este intr-adevar corect ca poate acel electromotor in cele 5 secunde consuma 0,222A.Asa si? Intr-adevar, din "galeata de curent" pe care acumulatorul o pune la dispozitie acel electromotor va trage 0,222A.Concret, avand un acumulator cu capacitatea de stocare de 2,222A, in urma "experimentului" acumulatorul va mai ramane cu 2A.Dar nu asta era important :(
Intrebarea nu era cat va trage din "galeata", adica nu cu ce capacitate in amperi va mai ramane acumulatorul in urma experminetului ci daca este capabil acel acumulator sa furnizeze in conditii de siguranta cei 0,222A(luat din exemplu ca nu cred ca aceea este valoarea).
Eu asa vad lucrurile, daca am gresit la notatii imi cer scuze, este seara.Daca am gresit la ceva mai grav va rog sa ma corectati.
Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 01 October 2012 - 12:50 AM
#40
Postat 01 October 2012 - 04:57 AM
ktalyn15bn, la 01 October 2012 - 12:49 AM, a spus:
Cred ca scrie 77Ah si 670A. Adica este capabila sa dea un curent de 77A, timp de o ora si un curent de varf, pe scurta durata, de 670A.
Multa, multa bafta.
#41 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 01 October 2012 - 08:42 AM
#42
Postat 01 October 2012 - 09:25 AM
Aia de masina are 77Ah capacitatea, eu incerc cu una de 2.2Ah, daca le impartim da 35.
Daca bateria masinii voastre noua fresh rezista la 35 chei, atunci una de 2.2Ah ar trebui sa reziste la una, ce ziceti ?
Problema nu e de capacitate, ci de resistenta interna si caderea de tensiune. Un cell lipo de ale noastre are cam 5mO, deci la 200A tensinea scade cu 1V... pe celula ! Din 4V nu mai raman decat 3V, adica 9V per pack !
Cat trage de fapt la cheie demarorul, ca doar banuim... 200 sau mult mai mult ? La 9V deja demarorul cred ca e lesinat. Nu cred ca merge manevra fara 4s oricum am intoarce-o si la ce filme ne-am uita. De asta zic ca varianta de a incarca la loc Pb din Lipo este mai rationala, randamentul este peste 90%.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 October 2012 - 09:25 AM
#43
Postat 01 October 2012 - 10:17 AM
Eu te astept sa-mi pornesti masina cu o sursa de 12V/0.2A
Iti dai seama ce idioti astia care au facut masina, au pus cabluri care rezista la 200A, cind puteau sa puna niste sirmulitze de 0.4mm
Si nesimtitii care vind cabluri de pornire cit degetul, numai ca sa-ti ia banii
#44 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 01 October 2012 - 11:18 AM
DanB, la 01 October 2012 - 10:17 AM, a spus:
Eu te astept sa-mi pornesti masina cu o sursa de 12V/0.2A
Iti dai seama ce idioti astia care au facut masina, au pus cabluri care rezista la 200A, cind puteau sa puna niste sirmulitze de 0.4mm
Si nesimtitii care vind cabluri de pornire cit degetul, numai ca sa-ti ia banii
Chiar ca.Am dat 30 lei pe niste amarate de cabluri.Daca stiam puneam din cele de la servo ca aveam o gramada :rofl:
#45
Postat 01 October 2012 - 11:51 AM
Sunt bune numai de iau curent vreo 5 minute de la bateria binevoitorului, ca sa o dezmorteasca pe a mea, ca daca incerc o cheie se simte cum se incalzesc cablurile !
#46
Postat 01 October 2012 - 11:07 PM
Aceasta postare a fost editata de EdiV12: 01 October 2012 - 11:07 PM
#47
Postat 01 October 2012 - 11:22 PM
PS. pe baza masurarii acelui curent maxim instantaneu lucreaza toate testerele de baterii auto.
#48
Postat 02 October 2012 - 08:42 AM
Un electromotor auto are circa 1kw, mananca cam 100A dar la pornire (adica timpul ala scurt in care electromotorul incepe sa se invarteasca) e cam de 400A (a se vedea curbele caracteristice ale motoarelor de curent continuu cu excitatie serie).
Curentul se masoara in A, capacitatea acumulatorilor in Ah (adica amperi * ora), puterea se masoara in W iar energia in W*h.
Acum: un electromotor ce functioneaza cu un curent de 100A timp de 10 secunde din care in prima secunda consuma 400 A va extrage din baterie urmatoarea capacitate: 400A*1s/3600s+ 9s*100A/3600= 0.361Ah adica 361mAh.
Ca fapt divers: in W/h se masoara avariile din centralele electrice. Eu am pornit un Daewoo Damas cu 8 baterii Duracell D size.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#49
Postat 02 October 2012 - 01:05 PM
MLGore, la 02 October 2012 - 08:42 AM, a spus:
Un electromotor auto are circa 1kw, mananca cam 100A dar la pornire (adica timpul ala scurt in care electromotorul incepe sa se invarteasca) e cam de 400A (a se vedea curbele caracteristice ale motoarelor de curent continuu cu excitatie serie).
Curentul se masoara in A, capacitatea acumulatorilor in Ah (adica amperi * ora), puterea se masoara in W iar energia in W*h.
Acum: un electromotor ce functioneaza cu un curent de 100A timp de 10 secunde din care in prima secunda consuma 400 A va extrage din baterie urmatoarea capacitate: 400A*1s/3600s+ 9s*100A/3600= 0.361Ah adica 361mAh.
Ca fapt divers: in W/h se masoara avariile din centralele electrice. Eu am pornit un Daewoo Damas cu 8 baterii Duracell D size.
qed
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#50
Postat 02 October 2012 - 06:10 PM
Propun un concurs: care e cea mai mica si mai mica baterie cu care reusim sa pornim o masina (pe doua categorii: logan si tico)
MLGore, la 02 October 2012 - 08:42 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#51
Postat 03 October 2012 - 07:53 AM
stiganas, la 02 October 2012 - 06:10 PM, a spus:
Cu un Li-po 3s 4500mAh pornesc tractorul de tuns iarba. Cu Damas-ul e alta poveste: am ramas fara baterie ca uitasem farurile aprinse, iar la benzinaria de langa nu aveau cabluri de curent. Asa ca am luat 8 baterii, le-am inseriat si l-am pornit. L-as fi impins, dar bateria era moarta de tot si nu aveam aprindere. Bine, Damasul nu e vreo referinta, are electromotorul un pic mai mare decat motorasul de stergatoare de la Dacie.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#52
Postat 03 October 2012 - 07:54 AM
Un pic mai serios vorbind, e o diferenta intre a porni pe o baterie de lanterna (mai greu, poate in reclame) si a-ti incarca acumulatorul masinii de la antenumita baterie (adica lasi bateria pe el vreo stiu si eu, jumate de ora), suficient cit sa poti porni motorul la sfert de cheie.
Asta e ca si aia cu consumul, daca e sa ma iau dupa ce scrie pe net si zice vecinu', motorul meu de 1.2 tsi consuma de departe cel mai mult dintre toate masinile in circulatie. Vecinu' se jura ca al lui benzinar consuma vreo 3 si ceva in afara. Pe net nu mai zic, mai un pic si o sa zica lumea ca la ei creste benzina in rezervor in timp ce merg.
Sau ailalata, toata lumea zboara cu low cost la max 35 de lei totul inclus, mai ieftin decit taxiul pina la aeroport.
#53
Postat 03 October 2012 - 08:09 AM
MLGore, la 03 October 2012 - 07:53 AM, a spus:
Cum le-ai inseriat ?
Nu imi spune ca aveai la tine statia si le-ai bagat in portul de baterii de la statie... cum ai putut sa lipesti in benzinarie 8 baterii ?
#54
Postat 03 October 2012 - 11:44 AM
renatoa, la 03 October 2012 - 08:09 AM, a spus:
Nu imi spune ca aveai la tine statia si le-ai bagat in portul de baterii de la statie... cum ai putut sa lipesti in benzinarie 8 baterii ?
:good: Masina era in fata blocului, benzinaria la 100m. Doar nu credeai ca am impins masina pana la peco. Din pacate, nu ma cunosteam cu vecinii, stateam doar de 2 luni in blocul respectiv.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#55
Postat 09 October 2012 - 10:45 PM
Cred ca voia sa spuna ca demarorul consuma 800A la pornire si ca in 5sec se duc 1.1Ah. Da, cam asa ar fi. Dar daca asta inseamna jumatate din capacitatea bateriei de 2.2Ah, cum naiba poti spune ca nu pateste nimic? Inseamna ca bateria a fost solicitata la o rata de descarcare de 364C. Exista baterii care suporta atat?
De fapt, dupa cate stiu eu, la pornirea unei masini ca Dacia demarorul n-ar trebui sa consume mai mult de 70A, hai sa zicem 100A. Asta inseamna ca o baterie de 2.2Ah va fi solicitata pana la 45C. Eu personal n-as incerca asta.
#56 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 28 April 2014 - 07:14 PM
http://junopower.com...-cars-on-the-go
Nu vreau sa fac reclama, am primit linku-ul de la un coleg si am zis sa il impartasesc daca tot ne-am impartit parerile despre subiect acum ceva vreme.
#57
Postat 28 April 2014 - 07:49 PM
2*3300 25C 3s, puse in paralel.
Pornit la prima cheie, in casa reincarcarea la 6.6A a durat foarte putin, 2 minute.
Asta inseamna ca in cele 4-5 secunde cat a durat pornirea s-au consumat aproximativ de 120/5 ori mai mult decat curentul de incarcare, deci cam 160A.
#59
Postat 30 April 2014 - 03:29 PM
Ideea e ca se poate face asa ceva,doar ca trebuie niste baterii cu rezistenta interna mica.Nu e de cat mah consuma,ci de cati A trage pret de 1-2secunde.Si aici conteaza rezistenta interna cel mai mult.
#60
Postat 30 April 2014 - 05:06 PM
Ciprian97, la 30 April 2014 - 03:29 PM, a spus:
Ideea e ca se poate face asa ceva,doar ca trebuie niste baterii cu rezistenta interna mica.Nu e de cat mah consuma,ci de cati A trage pret de 1-2secunde.Si aici conteaza rezistenta interna cel mai mult.
Peugeo 206 GT
si e simplu, lipo alimenteaza 3 relee care sunt controlate de 3 switchuri, doua cu retinere si unu fara retinere care tin locul de conact :)