Planuri MISTRAL 4 PLANSE
#1
Postat 21 September 2012 - 10:04 PM
p.s. Daca nu au rezolutia destul de mare, imi pare rau nu stiu ce sa fac. Ale mele sunt excelente,da au cam 5 MB si nu merg postate , asa ca le-am modificat.
Hannibal
#2
Postat 22 September 2012 - 04:49 AM
Bismark, la 21 September 2012 - 10:04 PM, a spus:
p.s. Daca nu au rezolutia destul de mare, imi pare rau nu stiu ce sa fac. Ale mele sunt excelente,da au cam 5 MB si nu merg postate , asa ca le-am modificat.
Urca-le pe transfer.ro si da-mi PM cu adresa de descarcare care ti-o dau ei (sau pe mail la bdragon_ro@yahoo.com) dupa care le bibilesc eu si le pun aici la o rezolutie decenta.
In numele viitorilor contructori ai lui Mistral iti multumim anticipat.
#3
Postat 22 September 2012 - 08:10 AM
......si poate totusi
#9
Postat 23 September 2012 - 07:24 PM
Bismark, la 23 September 2012 - 06:46 PM, a spus:
Eu le iau la pigulit in Photoshop, adica ma asigur ca sunt la aceeasi scara toate plansele apoi editez fiecare piesa in parte si le pun in coala de a4 scara 1:1 dupa care lipesc coala de a4 pe placaj si ii dau la traforat.
Asa ma asigur ca am cea mai mica pierdere de material
#10
Postat 23 September 2012 - 09:11 PM
Hannibal
#11
Postat 23 September 2012 - 09:55 PM
Ce am facut eu este sa tai lacasurile dupa ce termin de slefuit si adus in cote.
Pe scurt: iau o buc de placaj si o centrez pe mediana coastei dupa care trasez, traforez si pilesc pana vin cum trebuie.
Oricum tot din propria experienta de incepator.. pila si smirghelul sunt sfinte :crazy:
de la blitz nu prea se vad dungile trasate, sorry
#12
Postat 23 September 2012 - 09:59 PM
#14
Postat 23 September 2012 - 10:11 PM
thebd, la 23 September 2012 - 10:04 PM, a spus:
frumos modelul, din cate ma uit la corp iti recomand un motor mai puternic.
Spor la treaba:)
#15
Postat 23 September 2012 - 10:36 PM
Barcuta va avea o lungime de 59cm si ma gandeam la un venti600 de la sierra.
http://sierra.ro/Mot...S-BB-p660p.html
pur si simplu din considerente economice..
Aceasta postare a fost editata de thebd: 23 September 2012 - 10:38 PM
#21
Postat 27 September 2012 - 09:07 PM
Bismark, la 27 September 2012 - 08:24 PM, a spus:
Mai ales daca ai un placaj de buna calitate,nu ar trebui sa iti faci probleme.
#22
Postat 28 September 2012 - 07:11 PM
Nu sunt foarte sigur de calitatea lui,in sensul ca poate e cam greu ,este luat din Hornbach si cred ca e de fag. Puntea merge facuta din placaj de 2mm?
In plan este specificat ca placajul pt coaste trebuie sa fie mai gros decat cel pt chila, dar eu le-as face pe amandoua din ala de 4mm.Astept sfat ,si multumesc.
Hannibal
#23
Postat 04 October 2012 - 09:09 PM
http://www.rhcforum....imul-navomodel/
sper sa-ti fie de folos
#24
Postat 04 October 2012 - 09:50 PM
Este necesar sa fixez motoarele inca inainte de terminarea propriu zisa a navei. Nu sunt documentat deloc in privinta motoarelor.
Am o problema: cum lipesc baghetele( as dori sa acopar corpul cu baghete de vreo 1cm latime, din furnir) la botul navei. Acolo nu am coasta ca sa le lipesc. Am vazut la mistralul tau ca ai acoperit botul cu niste fasii late de balsa. ( le-ai pliat?)
Ultima intrebare: In plan chila trebuie facuta din 2 bucati. E OK ?
Multam de sfaturi si scuze pt atata bataie de cap. :)
Hannibal
#25
Postat 05 October 2012 - 07:00 AM
Chila este facuta din 2 bucati pentru a putea fi taiata mai usor si datorita lungimii ei de peste 1,2 m. Poti foarte bine si e si recomandat s-o faci dintr-o bucata, daca te descurci cu taiatul, ai material asa de lung sau faci barca mai mica (de 70 cm in cazul tau), caz in care poti folosi placaj mai subtire, de 5mm de pilda. Daca n-ai placaj atat de gros (8, respectiv 5 mm), poti s-o tai in dublu exemplar si sa lipesti cele doua straturi. Important este sa iasa dreapta dupa uscare. La lungimea barcutei de 70 cm, coaste de 4 mm grosime sunt bune, dar chila de 4mm parca e cam subtire dupa parerea mea, incearca sa gasesti u bucata de placaj de 5mm. Puntea de 2mm e foarte buna.
Motoarele le poti pune oricand dar retine ca atunci cand corpul este finisat total (deci si vopsit), trebuie sa ai mare grija sa nu-l zgarii. Fixeaza batiurile cu motoarele prinse de ele inainte de slefuire, dai apoi jos doar motoarele ca sa nu le umpli de praf si alte materiale de acoperire.
Daca folosesti baghete mai inguste de 10 mm, de exemplu 7 sau 6, o sa-ti iasa forma mai reusita si vei chitui si slefui mai putin. Nu uita ca e esential sa asezi alternativ o bagheta cand pe stanga, cand pe dreapta si nu intai toate de pe o parte, ca sa nu se contorsioneze corpul.
Cat priveste prova, ideal ar fi sa faci dintr-un calup de lemn de tei sau pin bine uscat (chiar si obtinut prin stratificarea a unor bucati de scandura) partea din fata coastei #1. Sa tii cont de grosimea baghetelor cu care acoperi corpul. Degrosezi cu grija la inceput (sa nu intri tare in material datorita fibrelor) si apoi slefuiesti cu glaspapir aspru, sau chiar cu vreo unealta electrica dar grija iar sa nu intri mai mult decat trebuie. Mici reparatii se fac cu chit auto.
Spor!
L.e. Am uitat sa-ti spun sa incepi cu punerea baghetelor dinspre punte spre chila. Cand e necesar (cand te apropii de chila), sa tai (sa ingustezi) din latime spre capete, baghetele. Nu te grabesti cu lipitul, intai asezi bagheta si vezi cum vine, daca mai trebuie s-o ajustezi.
Daca bagheta trebuie curbata mult si nu sta prin simpla lipire (si sigur se va intampla asta), o curbezi in prealabil prin muiere in apa (10 -20 secunde) asezarea ei intr-un tipar facut dintr-o scandura in care ai fixat cateva stifturi de ghidaj si uscarea cu o sursa intensa de caldura (e f. bun un pistol suflanta de aer, poate merge si cu un foen puternic). Merge si in mana deasupra flacarii de aragaz dar... te poti arde si trebuie sa fi mare meserias sa-ti iasa bine.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 05 October 2012 - 07:15 AM