Planor HOMEMADE
#1
Postat 20 September 2012 - 10:04 PM
PS: Poate niste ajutor la un planor de anv 1500mm ? Planuri, ideei...
Stima!
#3
Postat 21 September 2012 - 11:29 AM
REAL DESIGN, la 21 September 2012 - 09:26 AM, a spus:
Asta cred ca am sa fac , pana atunci am sa ies cu iel afara sa vad cat planeaza cu exactitate :p
PS:Am umplut de banda adeziva "fuselajul" si acuma este mult mai flexibil si rezistent, am observat ca a adaugat putina greutate in plus( foarte putina.. se sesizeaza destul de greu, nu a afectat capacitatile de planare :good:
PS:Pentru proiectul meu 1500mm vreau sa il motorizez si sa il zbor la tara(comuna Izvoarele, maneciu daca a auzit cineva) am sa il zbor de sus de pe plai(cum zic taranii :lol: ) pana la raul de jos(Telejanul) zona este o prapastie... si zic ca ar zbura foarte bine deoarece sunt si curenti de aer, ce motorizare imi recomandati? materiale? planuri, coada in V ,normala?
Stima! :drinks:
Aceasta postare a fost editata de Ratza: 21 September 2012 - 11:31 AM
#4
Postat 21 September 2012 - 11:51 AM
PS: Primul meu planor care PLANEAZA! Am mai facut unu acum 2 ani, nu aveam experienta necesara si a iesit o caramida cu anv de 200mm, acesta este primul meu planor si sunt foare fericit de el, nu este performant, dar pentru mine este un inceput. :drinks:
Aceasta postare a fost editata de Ratza: 21 September 2012 - 11:54 AM
#5
Postat 21 September 2012 - 12:16 PM
Poti sta cu el in aer ore intregi daca ajungi sa o stapanesti si ai conditii prielnice, adica sa bata un vanticel lejer din vale catre tine.
Fara nici o motorizare !
#6
Postat 21 September 2012 - 01:03 PM
Stima :unsure:
Aceasta postare a fost editata de Ratza: 21 September 2012 - 01:05 PM
#7
Postat 21 September 2012 - 04:52 PM
renatoa, la 21 September 2012 - 12:16 PM, a spus:
Poti sta cu el in aer ore intregi daca ajungi sa o stapanesti si ai conditii prielnice, adica sa bata un vanticel lejer din vale catre tine.
Fara nici o motorizare !
Hai bre sefu ... si fara statie ? - nu vezi ca asta din poza nu are suprafete de comanda ... e pentru zbor liber .... imi schimb parerea <_<
#8
Postat 21 September 2012 - 05:08 PM
REAL DESIGN, la 21 September 2012 - 04:52 PM, a spus:
Am zis "nu este performant". Incep incet, incet pana invat <_<
Exact, este pentru zbor liber.
PS:Cel de 1500mm nu va fi pentru zbor liber, va fi motorizat. (poate tiai schimbat pararea din nou :lol: )
PS1: Cred ca "renatoa" vroia sa spuna fara motor, nu fara sistem R/C.
Stima :unsure:
Aceasta postare a fost editata de Ratza: 21 September 2012 - 05:11 PM
#9
Postat 21 September 2012 - 05:17 PM
REAL DESIGN, la 21 September 2012 - 04:52 PM, a spus:
Cu motor si fara statie chiar ca era simpatic...
#12
Postat 21 September 2012 - 06:23 PM
1) Ce motorizare sa folosesc? Ce motor, esc, statie, acc, servo-uri ceva mai ieftin, nu am un buget mare. Eu cred ca 30A este suficient pt esc, voi ce zicei?
2) Din ce material sa il fac? Eu m-am gandit la spuma din aceea albastra(nu stiu exact numele)
3) Ce forma sa aibe, mie imi place acesta din imagine.
4) Ce adeziv sa folosesc?
Tinand cont ca va fi de 1500mm planorul, sau o recomandare de marime?
Stima <_<
Aceasta postare a fost editata de Ratza: 21 September 2012 - 06:24 PM
#13
Postat 22 September 2012 - 11:18 AM
Ratza, la 21 September 2012 - 06:23 PM, a spus:
1) Ce motorizare sa folosesc? Ce motor, esc, statie, acc, servo-uri ceva mai ieftin, nu am un buget mare. Eu cred ca 30A este suficient pt esc, voi ce zicei?
2) Din ce material sa il fac? Eu m-am gandit la spuma din aceea albastra(nu stiu exact numele)
3) Ce forma sa aibe, mie imi place acesta din imagine.
4) Ce adeziv sa folosesc?
Tinand cont ca va fi de 1500mm planorul, sau o recomandare de marime?
Stima :)
Poate este cineva care vrea sa imi mai raspunda la un set de intrebari tampite.
5) La ce distanta de botul planorului trebuie sa fie centrul de greutate?
6) La ce distanta trebuie sa fie stabilizatorul de aripa la planoare?
7) Cat de mare trebuie sa fie stabilizatorul la un planor de 1500mm anv ?(daca poate sami spuna cineva raportul ar fi perfect)
Ajutati-ma va rog pentru ca nu stiu aceste lucruri, si imi sunt elementare daca vreau sa fac unul de 1500mm sau va iesi ca primu meu "planor" o caramida de 1500mm anv.
Stima :drinks:
Aceasta postare a fost editata de Ratza: 22 September 2012 - 11:18 AM
#14
Postat 22 September 2012 - 12:13 PM
Felicitari pentru entuziasm! Mai toata lumea prefera sa mearga 2-3 zile la coasa si sa cumpere un model gata construit.
Legat de motorizare, din moment ce planeaza liber destul de frumos, orice motorizare (cat nu incurca exagerat prin greutate) ajuta. De la aia cu motor de cauciuc pana la ce vrei tu, orice e potrivit, doar s-o poti stapani (adica sa-i dai ce trebuie ca sa faca ce vrei). O sa observi singur cand un motor de drujba nu te ajuta prea mult ca motorizare. Este pe la vanzari un Extra cu ESC de 30A si motor brushless. Daca pe ala il zboara, e aproape sigur ca se poate folosi si la un planor care in mod normal nu cade ca o caramida. As indrazni sa afirm ca ESC-ul de care vorbeai, e bun. Macar e produs dedicat modelismului. Vezi de un motor potrivit (aici mi-e teama sa nu improvizezi prea mult si sa ajungi la unul de casetofon...) apoi de o statie si de restul echipamentului. E complicat sa dai sfaturi cand nu o faci pe banii sau pe timpul propriu. Cauta o statie cu 4-6 canale, ieftina, chiar si SH. Gasesti frecvent pe la 100-150 lei sau chiar si mai ieftin. La servouri as fi vrut sa spun ca poti merge pe ceva ieftin dar n-am curajul. Daca e ceva mai putin fiabil si exploatat neatent, in conditii de incepator, risti sa strici mai usor si cand tragi linie sa socotesti vezi ca doua ieftine erau cat unul mai "rezistent". Ideal ar fi sa gasesti pe cineva cu care sa poti tine legatura mai des si care sa te indrume ceva mai usor, adica de cate ori ai nevoie. Ca altfel ajungi la vorba cu cele doua moase si buricul netaiat.
Oricat ai fi de nerabdator sa zbori ceva, nu sari peste etapa de documentare!
Multa bafta!.
PS. Daca stabilesti clar macar jumatate din ce vrei, raspunsurile la celelalte intrebari vin aproape singure. Vrei sa faci din polistiren? Atunci foloseste un adeziv pentru polistiren. Il gasesti tot acolo de unde cumperi polistirenul sau pe internet cautand dupa adezivi pentru polistiren.
Daca iti place forma din imagine, cauta sa te inspiri dintr-un plan care are un model cu forma ca in imagine. Sigur gasesti. In orice caz, greu o sa te convinga cineva sa faci o forma care nu-ti place.
Si tot asa. Adica mai toate depind de tine, de dorintele, de timpul tau liber alocat construitului si de banii tai. Rau e ca nu o sa le ai niciodata pe toate...
Revin la statia ieftina. Nu e musai ca daca-i ieftina e si rea. Toata lumea o sa-ti recomande sa cumperi o statie cat mai performanta, atat cat iti permite bugetul. Faci cum vrei. Eu iti recomand orice statie intr-o banda legala, ieftina si suficient de buna. Oricum o sa ajungi in timp sa ai cel putin doua statii. Cumpara una cu care sa te poti juca oricand pe modele de joaca si sa o poti da si copiilor sau prietenilor sa o tina in mana si cand o sa-ti permiti, daca o mai fi cazul, o sa iei si una de sute de euro. Nu vad rostul in cazul asta. Statiile sunt ca si PC-urile. Vremea trece....
Aceasta postare a fost editata de bitex: 22 September 2012 - 12:29 PM
Telefon: 0721 385365
#15
Postat 22 September 2012 - 12:58 PM
bitex, la 22 September 2012 - 12:13 PM, a spus:
Felicitari pentru entuziasm! Mai toata lumea prefera sa mearga 2-3 zile la coasa si sa cumpere un model gata construit.
Legat de motorizare, din moment ce planeaza liber destul de frumos, orice motorizare (cat nu incurca exagerat prin greutate) ajuta. De la aia cu motor de cauciuc pana la ce vrei tu, orice e potrivit, doar s-o poti stapani (adica sa-i dai ce trebuie ca sa faca ce vrei). O sa observi singur cand un motor de drujba nu te ajuta prea mult ca motorizare. Este pe la vanzari un Extra cu ESC de 30A si motor brushless. Daca pe ala il zboara, e aproape sigur ca se poate folosi si la un planor care in mod normal nu cade ca o caramida. As indrazni sa afirm ca ESC-ul de care vorbeai, e bun. Macar e produs dedicat modelismului. Vezi de un motor potrivit (aici mi-e teama sa nu improvizezi prea mult si sa ajungi la unul de casetofon...) apoi de o statie si de restul echipamentului. E complicat sa dai sfaturi cand nu o faci pe banii sau pe timpul propriu. Cauta o statie cu 4-6 canale, ieftina, chiar si SH. Gasesti frecvent pe la 100-150 lei sau chiar si mai ieftin. La servouri as fi vrut sa spun ca poti merge pe ceva ieftin dar n-am curajul. Daca e ceva mai putin fiabil si exploatat neatent, in conditii de incepator, risti sa strici mai usor si cand tragi linie sa socotesti vezi ca doua ieftine erau cat unul mai "rezistent". Ideal ar fi sa gasesti pe cineva cu care sa poti tine legatura mai des si care sa te indrume ceva mai usor, adica de cate ori ai nevoie. Ca altfel ajungi la vorba cu cele doua moase si buricul netaiat.
Oricat ai fi de nerabdator sa zbori ceva, nu sari peste etapa de documentare!
Multa bafta!.
PS. Daca stabilesti clar macar jumatate din ce vrei, raspunsurile la celelalte intrebari vin aproape singure. Vrei sa faci din polistiren? Atunci foloseste un adeziv pentru polistiren. Il gasesti tot acolo de unde cumperi polistirenul sau pe internet cautand dupa adezivi pentru polistiren.
Daca iti place forma din imagine, cauta sa te inspiri dintr-un plan care are un model cu forma ca in imagine. Sigur gasesti. In orice caz, greu o sa te convinga cineva sa faci o forma care nu-ti place.
Si tot asa. Adica mai toate depind de tine, de dorintele, de timpul tau liber alocat construitului si de banii tai. Rau e ca nu o sa le ai niciodata pe toate...
Revin la statia ieftina. Nu e musai ca daca-i ieftina e si rea. Toata lumea o sa-ti recomande sa cumperi o statie cat mai performanta, atat cat iti permite bugetul. Faci cum vrei. Eu iti recomand orice statie intr-o banda legala, ieftina si suficient de buna. Oricum o sa ajungi in timp sa ai cel putin doua statii. Cumpara una cu care sa te poti juca oricand pe modele de joaca si sa o poti da si copiilor sau prietenilor sa o tina in mana si cand o sa-ti permiti, daca o mai fi cazul, o sa iei si una de sute de euro. Nu vad rostul in cazul asta. Statiile sunt ca si PC-urile. Vremea trece....
Multumesc foarte mult de raspuns! Nu am sa sar peste documentare, pentru ca stiu din experienta mea (mica de altfel) ca nu se face nimic fara sa fi documentat. Din polistiren am sal fac, pentru ca sunt sigur 100% ca am sal aterizez fortat... si nu vreau sa ma complic prea mult cu reparatiile, niste banda adeziva si gata. :drinks: ( O sa il repar mai frumos ,nu doar cu banda adeziva :lol: )
Am incercat acum cateva minute sa fac un intrument de taiere la cald a polistirenului, am intampinat o problema care ma depasete. Am incercat cu un incarcator de telefon 5.4Vdc, 0.7A nu se intampla nimic firul nu se incingea, am incercat cu un acumulator de 4.8 180Mha, Ni-Cd si se incingea acc mai tare decat firul in sine, adica se incingea toata instalatia pana la firul "taietor" am decis sa ma opresc pentru ca se incingea alarmant si nu vroiam sa ma trezesc cu un acc explodat in fata. Care este problema firul are prea mare rezistenta? Nu am avut fir de cupru subtire, este un fir de nichel sau aluminiu( nu stiu sigur...) de diametru 0,4mm (cu aproximatie)
PS: Ce inseamna "bord de atac al aripi" :)
Aceasta postare a fost editata de Ratza: 22 September 2012 - 01:03 PM
#16
Postat 22 September 2012 - 01:08 PM
In sectiune transversala, ai observat ca cel mai des, aripa nu are o forma regulata comuna, gen dreptunghi. Adica nu-i chiar o placa atasata de fuselaj. Cred ca din motive aerodinamice, aripa are o anumita forma, oarecum curbata. Gasesti notiunea de profil si te lamuresti. Bordul de atac este partea din fata a profilului, cu care el "ataca" aerul. Adica partea cu care inainteaza in aer. Partea din spate parca e denumita bord de fuga. Le mai gasesti prescurtate cu initialele. Tot prin documentatia de care ziceam la inceput o sa gasesti si termenii de intrados si extrados. Erau postate pe forum niste documente tare bune pentru studiat. Te-as minti daca as spune ca incerc sa le caut si o sa pun link. Le gasesti singur fie pe forum fie pe net.
Bafta.
PS. Nu mai cita intregul mesaj la care faci referire. Daca se intelege din textul tau la care te referi, nu mai cita deloc. Doar cand pot aparea confuzii e indicat sa intri in detalii.
Abia spre sfarsit am observat problema cu firul cald. Cauta o sursa ceva mai serioasa ca acel "incarcator de telefon". Am mari indoieli ca este de 0,7A dar nu-i imposibil sa fie. Eu sunt mecanic de meserie si spun asta ca sa mai spal din rusine in caz ca gresesc la partea electrica. Probabil ca rezistenta firului este prea mica. Ai putina rabdare si cauta un transformator ceva mai "generos" (ca sa folosesc un termen foarte neclar). renunta la o shaorma si cumpara un variator de tensiune pe care sa-l montezi in circuitul primarului si te poti juca intre anumite limite cu orice fir si orice lungime. N-am lucrat cu fir de nichel, nu stiu sa spun nimic despre el. Putin probabil sa fi gasit asa usor fir de aluminiu de 0,4 mm diametru, asa ca nu imi este clar ce ai legat la borne. Cauta un fir cu rezistenta mare, ceva folosit la elementele de incalzire.
Am pus un link spre o pagina care are o poza destul de sugestiva cu denumirile de care ziceam.: http://www.infoaviat...il-aerodinamic/
Aceasta postare a fost editata de bitex: 22 September 2012 - 01:22 PM
Telefon: 0721 385365
#17
Postat 22 September 2012 - 01:11 PM
bitex, la 22 September 2012 - 01:08 PM, a spus:
In sectiune transversala, ai observat ca cel mai des, aripa nu are o forma regulata comuna, gen dreptunghi. Adica nu-i chiar o placa atasata de fuselaj. Cred ca din motive aerodinamice, aripa are o anumita forma, oarecum curbata. Gasesti notiunea de profil si te lamuresti. Bordul de atac este partea din fata a profilului, cu care el "ataca" aerul. Adica partea cu care inainteaza in aer. Partea din spate parca e denumita bord de fuga. Le mai gasesti prescurtate cu initialele. Tot prin documentatia de care ziceam la inceput o sa gasesti si termenii de intrados si extrados. Erau postate pe forum niste documente tare bune pentru studiat. Te-as minti daca as spune ca incerc sa le caut si o sa pun link. Le gasesti singur fie pe forum fie pe net.
Bafta.
PS. Nu mai cita intregul mesaj la care faci referire. Daca se intelege din textul tau la care te referi, nu mai cita deloc. Doar cand pot aparea confuzii e indicat sa intri in detalii.
Multumesc de explicare, am sa le caut. :)
PS: Daca ai putea modifica titlul topicului doar in Planor HOMEMADE, sau ceva de genu ar fi perfect, pentru ca am rezolvat micul planoras, si vreau sa fac unu mai mare fara a mai deschide alt topic.
Aceasta postare a fost editata de Ratza: 22 September 2012 - 01:13 PM
#18
Postat 22 September 2012 - 01:18 PM
PS: Daca ai putea modifica titlul topicului doar in Planor HOMEMADE, sau ceva de genu ar fi perfect, pentru ca am rezolvat micul planoras, si vreau sa fac unu mai mare fara a mai deschide alt topic.
Scuzati dublu post-ul. Am observat ca mi sa zis ca nu mai citez intruna dupa ce am facut din nou prostia, si am incercat sa repar, nu am reusit, am facut chiar mai rau , sper sa ma iertati :drinks:
Aceasta postare a fost editata de Ratza: 22 September 2012 - 01:21 PM
#19
Postat 22 September 2012 - 01:33 PM
Multa bafta!
Telefon: 0721 385365
#20
Postat 22 September 2012 - 01:35 PM
#21
Postat 22 September 2012 - 01:41 PM
Pentru fuselaj iti propun sa folosesti 2 placi de plistiren in care scobesti cu un cutter in lung cate un sant triunghiular in care incastrezi o bagheta rotunda din lemn de fag D=5mm, apoi lipesti cele doua placi ca un sandwich cu bagheta intre ele. Baghete de tot felul gasesti la Obi, Bricostore, Praktiker (sper ca nu se considera reclama). Tot de acolo poti face rost si de adeziv si de polistiren si de lemn de balsa.
Apropos de centrul de greutate. Acesta in principiu trebuie sa se afle cam la 30% din latimea aripii masurand de la bordul de atac (partea din fata a aripii). Pentru verificare tii planorul pe varfurile degetelor de sub aripa pozitionate cum ti-am zis mai sus, iar acesta trebuie sa stea in echilibru, la orizontala.
#22
Postat 22 September 2012 - 01:46 PM
Telefon: 0721 385365
#24
Postat 22 September 2012 - 01:54 PM
#25
Postat 22 September 2012 - 01:57 PM
PS. De la o vreme ma cam lasa memoria, ultimul A2 l-am construit prin 1986 si n-am mai dormit de multa vreme cu planurile sub perna. Stiu doar ca as gasi planuri pe net care m-ar ajuta la o eventuala constructie. Legat de partea electrica, din nefericire nu pot recomanda ceva concret ca multe depind de cel care doreeste sa faca. Nu se prea potrivesc socotelile de la mine cu cele de la el. Imi este greu sa tot spun de transformatoare si variatoare cand in realitate folosesc o sursa reglabila 0-30V la 0-10A si pun aproape orice sarma imi cade in mana ca reglez dupa ea. Le mai zic si eu din amintiri, cum faceam la inceput. Asa ca imi cer scuze.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 22 September 2012 - 02:21 PM
Telefon: 0721 385365
#26
Postat 22 September 2012 - 01:58 PM
Fisiere atasate
-
easyflyer.pdf (33.31K)
Number of downloads: 174
#27
Postat 22 September 2012 - 02:24 PM
sorr, la 22 September 2012 - 01:41 PM, a spus:
Pentru fuselaj iti propun sa folosesti 2 placi de plistiren in care scobesti cu un cutter in lung cate un sant triunghiular in care incastrezi o bagheta rotunda din lemn de fag D=5mm, apoi lipesti cele doua placi ca un sandwich cu bagheta intre ele. Baghete de tot felul gasesti la Obi, Bricostore, Praktiker (sper ca nu se considera reclama). Tot de acolo poti face rost si de adeziv si de polistiren si de lemn de balsa.
Apropos de centrul de greutate. Acesta in principiu trebuie sa se afle cam la 30% din latimea aripii masurand de la bordul de atac (partea din fata a aripii). Pentru verificare tii planorul pe varfurile degetelor de sub aripa pozitionate cum ti-am zis mai sus, iar acesta trebuie sa stea in echilibru, la orizontala.
MULTUMESC ENORM! Am pus CG la 30% si zboara excelent, mult mai bine decat centrarea mea de NOVICE! :good:
Acum merg afara sa il testez.
#28
Postat 22 September 2012 - 02:32 PM
Vezi in link-ul asta cam pe unde e CG-ul modelelor din planurilor de acolo.
http://www.f1a.info/models/plans/f1a/
Tinand cont ca ce faci nu e chiar F1A, nu se potriveste ce stiu eu. Asa ca doar comportamentul in zbor o sa te faca sa alegi corect centrul de greutate.
Telefon: 0721 385365
#29
Postat 22 September 2012 - 03:15 PM
Aceasta postare a fost editata de Ratza: 22 September 2012 - 03:17 PM
#30
Postat 22 September 2012 - 03:29 PM