Alternativa ar fi cea catre care o coteste piata auto/moto: 4s LiFePo4.
Se nimereste ca sa se comporte fix ca una de plumb de 6 celule !
Voltajul de sfarsit de incarcare la 4s LiFe este 4x3.6 = 14.4V, la fel ca la 6s Pb, asa ca circuitul de incarcare din masina ramane nemodificat.
Voltajul in repaus la LiFe este de 13.2V, mai mare ca la Pb, asa ca pornirea este la sfert, mult mai viguroasa decat pe Pb, mai ales ca C-ul la LiFe este mult superior fata de plumb, unde ai max 4-5C.
Practic, pe un Opel Meriva am inlocuit una de Pb de 70Ah, cu curent maxim de 220A, deci cam 3C, cu una LiFe de 20Ah, si 10C, adica 200A curent maxim, si nu se simte... decat in bine.
De ce am facut asta... pentru ca am o buba... "congenitala", adica din fabrica, care face ca incarcarea sa nu urce peste 13.8V, fapt care mi-a omorat prematur doua baterii, pana sa ne prindem... remedierea m-ar fi costat mai mult decat noua baterie LiFe, care este 100 Euro.
Un aspect care nu e de neglijat ar fi ca bateria LiFe are sub 2 kg, deci o pot lua in casa oricand, la vreme de frig ;) lasand masina pe un alt 4s mai mic, de doar 2Ah, ca sa nu se piarda programarile la ceas si computer de bord.
Bateriile astea de care vorbesc, si care se vand pentru scutere, au in ele BMS, care asigura echilibrarea, daca cineva se intreaba de aspectul asta ;)
Este realmente facut sa fie plug and play pentru una de plumb 12V.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 August 2020 - 11:25 AM
... cu picioarele pe pamant ...