Postat 02 October 2012 - 09:27 PM
Salutare,
trag de câţiva ani cu un mosor de genul ăsta , cred că era unul din foto de mai sus ,aşa că vă pot da ceva detalii:
- tot mecanismul este relativ simplu de procurat (aici mă refer la demaror , rulmenţi, duraluminiu, etc);
- mai greu e cu rectificarea axului demarorului original pentru o cotă de rulment şi cu cele două flanşe din capete (asta dacă vrei cu mecanismul de frânare în interior )care necesită un profesionist ;
- frîna este deosebit de importantă altfel rişti ca după fiecare lansare să îţi încurci rău firul;
- firul este la fel de important , te vei folosi şi de elasticitatea lui pentru o lansare cît mai bună .Nu este unul de pescuit !!!!! Sunt la role de obicei de 310 m sau 410 m , cam la 20-25 euro rola , de grosimi diferite de la 1,10 - 1,7o mm( în funcţie de viteza vîntului );
- un fir de 1,3 - 1,5 mm şi 200 m lungime este suficient ca un model de 2-3 kg să urce 150-200m în remorcaj ;
- la fel de importantă este stâlpul şi rola de întoarcere (cea de la capătul firului) , de obicei o rolă pe un rulment între două mici flanşe dar cu o toleranţă foarte mică astfel încât să nu agaţe firul(am văzut deseori fir distrus , aşchiat practic între rolă şi flanşă);
- se lansează de obicei modele dedicate (nu am nimic cu cele din structură clasică dar acestea nu rezistă la prea multe lansări , oricât le-ai întări)di fibră de sticlă şi carbon;
Cele mai multe detalii le puteţi afla de la Vali din Braşov , la el am văzut cele mai reuşite mosoare (Vali te rugăm lasă un telefon pentru doritori).
Nu vrem să ţinem nici un secret , aşa cum spunea cineva mai sus , dorim cîţi mai mulţi planorişti care să ne incomodeze pe aerodrom!!!!!!
Termica să fie cu voi,
Cristi.