Masurare moment de torsiune
#1
Postat 12 September 2012 - 06:44 PM
As vrea sa masor momentul de torsiune la pedalele unei biciclete si sa o transform intr-o marime analoaga electrica(curent sau tensiune).
Aveti habar cam cum s-ar putea face?
Merci
Levy
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#2
Postat 12 September 2012 - 06:52 PM
Skyspy, la 12 September 2012 - 06:44 PM, a spus:
As vrea sa masor momentul de torsiune la pedalele unei biciclete si sa o transform intr-o marime analoaga electrica(curent sau tensiune).
Aveti habar cam cum s-ar putea face?
Merci
Levy
Iti trebuie ceva in genul:
http://www.futek.com...t.aspx?t=torque
doar ca sunt destul de scumpe.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 12 September 2012 - 06:53 PM
#3
Postat 12 September 2012 - 07:07 PM
In cazul de fata: forta reprezinta greutatea ( nu masa ca aia nu e forta) care e aplicata pe pedala notata cu G =m*g iar bratul fortei este lungimea bratului pedalei.
Rezultatul va avea unitatea de masura N*m
Aceasta postare a fost editata de OldMann: 12 September 2012 - 07:08 PM
#4
Postat 12 September 2012 - 07:33 PM
Cuplul va avea o forma oarecum sinusoidala din acest motiv, cu maximul = G * b.
De ce ti-ar trebui sa-l masori?
#5
Postat 12 September 2012 - 08:28 PM
http://en.wikipedia....ing_power_meter
Sunt foarte scumpe din pacate, preturi incepand de undeva de pe la 1000+ EUR.
http://www.quarq.com/
http://www.cyclepowermeters.com/
#6
Postat 12 September 2012 - 11:10 PM
Zen, la 12 September 2012 - 07:33 PM, a spus:
De ce ti-ar trebui sa-l masori?
Merci de raspunsuri.Vreau sa fac un dispozitiv mecano electronic care sa-mi pastreze constant momentul la pedala prin schimbarea vitezelor,iar daca panta de urcare ar fi prea mare sa cupleze suplimentar un motor electric montat in butucul rotii.
O sa mai sap pe net sa vad ce solutii ar mai fi.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#7
Postat 12 September 2012 - 11:38 PM
Bineinteles valorile citite ar fi tot pe o sinusioda, ar trebui probabil sa faci o medie pe un interval de timp care sa corespunda macar unei jumatati de rotatie a pedalei.
Cum ai de gand sa schimbi vitezele? Actionand sistemul clasic de schimbatoare manuale, foile nu pot fi schimbate in sarcina, deci aici ar fi o problema pentru ca ar trebui sa ghicesti tu cand sistemul vrea sa schimbe foaia si sa scazi apasarea in pedala...ceea ce ar da peste cap valorile in sistemul tau :yahoo:.
Exista la ora actuala sistem electronic de schimbare a vitezelor, conceput de Shimano, dar nu schimba automat, ci la o apasare de buton a utilizatorului. Practic doar elimina levierele mecanice si cablurile mecanice, inlocuindu-le cu niste simple contacte, fire si niste servo-uri in deraioare. Este disponibil deocamdata doar pe gamele lor de inalta performanta, Ultegra Di2 si Dura-Ace Di2 (~1500 EUR si respectiv ~3000 EUR pentru grupul complet pentru a echipa o cursiera).
#8
Postat 13 September 2012 - 12:10 AM
Practic pe mine nu m-ar interesa cat de precis este sistemul de masurare ci mai degraba sa-mi dea o valoare de referinta dupa care sa lucreze sistemul electronic.
Schimbarea vitezelor as vrea sa le fac cu un sistem de servouri din modelism programate pe mai multe trepte.Cu schimbarea foilor ai dreptate,poate voi folosi numai o foaie cu 10 roti dintate pe roata din spate.Daca folosesc si motor electric sper sa ajunga.
Am mai vazut pe you tube o idee interesanta de schimbarea lungimii pedalelor variind in felul acesta momentul la pedale.
http://www.bikeradar...ut-sensor-17033
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#9
Postat 13 September 2012 - 11:32 AM
Un CVT ti-ar trebui :clapping:
#10
Postat 13 September 2012 - 11:57 AM
CVT?
Aceasta postare a fost editata de Skyspy: 13 September 2012 - 11:57 AM
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#11
Postat 13 September 2012 - 12:53 PM