Modelism - RHC Forum: Masurare moment de torsiune - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Masurare moment de torsiune

#1 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 September 2012 - 06:44 PM

Salutare

As vrea sa masor momentul de torsiune la pedalele unei biciclete si sa o transform intr-o marime analoaga electrica(curent sau tensiune).
Aveti habar cam cum s-ar putea face?
Merci
Levy

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Pedale.jpg

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#2 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 September 2012 - 06:52 PM

Vezi postareaSkyspy, la 12 September 2012 - 06:44 PM, a spus:

Salutare

As vrea sa masor momentul de torsiune la pedalele unei biciclete si sa o transform intr-o marime analoaga electrica(curent sau tensiune).
Aveti habar cam cum s-ar putea face?
Merci
Levy

Iti trebuie ceva in genul:
http://www.futek.com...t.aspx?t=torque
doar ca sunt destul de scumpe.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 12 September 2012 - 06:53 PM

0

#3 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 12 September 2012 - 07:07 PM

Momentul de torsiune, in mecanica, se calculeaza dupa formula: moment de torsiune = forta * bratul fortei.

In cazul de fata: forta reprezinta greutatea ( nu masa ca aia nu e forta) care e aplicata pe pedala notata cu G =m*g iar bratul fortei este lungimea bratului pedalei.

Rezultatul va avea unitatea de masura N*m

Aceasta postare a fost editata de OldMann: 12 September 2012 - 07:08 PM

If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#4 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 12 September 2012 - 07:33 PM

Problema este ca bratul fortei aici nu este constant, ci numai in momentul in care piciorul e perpendicular pe pedale (atunci este egal cu lungimea bratului pedalei).
Cuplul va avea o forma oarecum sinusoidala din acest motiv, cu maximul = G * b.


De ce ti-ar trebui sa-l masori?
It's difficult to make things simple!
0

#5 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2012 - 08:28 PM

Exista solutii comerciale care masoara puterea (la angrenaj sau la butucul spate), sunt folosite in principal de ciclistii profesionisti...si probabil sponsorizati :pardon:.
http://en.wikipedia....ing_power_meter
Sunt foarte scumpe din pacate, preturi incepand de undeva de pe la 1000+ EUR.
http://www.quarq.com/
http://www.cyclepowermeters.com/
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#6 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 September 2012 - 11:10 PM

Vezi postareaZen, la 12 September 2012 - 07:33 PM, a spus:



De ce ti-ar trebui sa-l masori?


Merci de raspunsuri.Vreau sa fac un dispozitiv mecano electronic care sa-mi pastreze constant momentul la pedala prin schimbarea vitezelor,iar daca panta de urcare ar fi prea mare sa cupleze suplimentar un motor electric montat in butucul rotii.
O sa mai sap pe net sa vad ce solutii ar mai fi.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#7 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2012 - 11:38 PM

Ai mai putea incerca un intinzator de lant amplasat pe portiunea superioara a lantului (cea care este tensionata de pedale), si sa masori tensiunea in intinzator. Si atunci rezolvi cu un simplu senzor dintr-un cantar digital.

Bineinteles valorile citite ar fi tot pe o sinusioda, ar trebui probabil sa faci o medie pe un interval de timp care sa corespunda macar unei jumatati de rotatie a pedalei.

Cum ai de gand sa schimbi vitezele? Actionand sistemul clasic de schimbatoare manuale, foile nu pot fi schimbate in sarcina, deci aici ar fi o problema pentru ca ar trebui sa ghicesti tu cand sistemul vrea sa schimbe foaia si sa scazi apasarea in pedala...ceea ce ar da peste cap valorile in sistemul tau :yahoo:.

Exista la ora actuala sistem electronic de schimbare a vitezelor, conceput de Shimano, dar nu schimba automat, ci la o apasare de buton a utilizatorului. Practic doar elimina levierele mecanice si cablurile mecanice, inlocuindu-le cu niste simple contacte, fire si niste servo-uri in deraioare. Este disponibil deocamdata doar pe gamele lor de inalta performanta, Ultegra Di2 si Dura-Ace Di2 (~1500 EUR si respectiv ~3000 EUR pentru grupul complet pentru a echipa o cursiera).
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#8 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 September 2012 - 12:10 AM

Am gasit cel mai ieftin sistem Polar CS 600 care masoara momentul de torsiune prin vibratia lantului suspus tractiunii si viteza de deplasare a lantului.Are o eroare de 3% fata de sistemul profesional SRM folosit de biciclistii profesionisti.
Practic pe mine nu m-ar interesa cat de precis este sistemul de masurare ci mai degraba sa-mi dea o valoare de referinta dupa care sa lucreze sistemul electronic.

Schimbarea vitezelor as vrea sa le fac cu un sistem de servouri din modelism programate pe mai multe trepte.Cu schimbarea foilor ai dreptate,poate voi folosi numai o foaie cu 10 roti dintate pe roata din spate.Daca folosesc si motor electric sper sa ajunga.
Am mai vazut pe you tube o idee interesanta de schimbarea lungimii pedalelor variind in felul acesta momentul la pedale.

http://www.bikeradar...ut-sensor-17033
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#9 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 13 September 2012 - 11:32 AM

O sa ai probleme mari sa faci acest sistem automat sa functioneze corect. Gandeste-te ca atunci cand lasi pedala mai libera (esti obosit), sistemul o sa schimbe intr-o treapta superioara, ceea ce precis nu ti-ai dori. Plus ca cel mai probabil o sa oscileze intre o treapta inferioara si alta superioara.
Un CVT ti-ar trebui :clapping:
It's difficult to make things simple!
0

#10 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 September 2012 - 11:57 AM

O sa aleg momentul de torsiune in asa fel ca sa pot pedala lejer sa zic o ora fara sa obosesc.Nu ma gandesc sa-l folosesc pe distante lungi numai pentru cumparaturi si mers la servici deci cam maxim 30-45 minute.

CVT?

Aceasta postare a fost editata de Skyspy: 13 September 2012 - 11:57 AM

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#11 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 13 September 2012 - 12:53 PM

http://en.wikipedia....le_transmission
It's difficult to make things simple!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro