Acum are si flapsuri, care pot fi setate sa se deschida de la 0 la 80 grd. Le-am facut diferite de ce a prevazut constructorul, pt. a pastra aspectul avionului real...Sant doua randuri de flapsuri care se deschid diferit. Pot fi folosite atat cu rol de flaps, cat si cu rol de frana aerodinamica.
Am preferat sa las eleroanele cu 25% mai mari decat indica fabricantul si sa le extind spre centrul aripii (exact ca la avionul 1:1) pt. a nu diminua prea mult efectul eleroanelor...
.....................
Zborul...s-a stabilizat f. mult atunci cand se zboara cu flapsurile deschise pe prima pozitie (15 grd)...Practic dispar reactiile nedorite ale unui avion cu aripa jos...Zboara ca un trainer cu aripa sus...
...Cu flapsurile deschise la maxim, viteza se micsoreaza mult, dar fara sa scada portantza...In aceasta pozitie, avionul vine f. incet la aterizare si aterizeaza extrem de lin...Poate fi coborat pe o panta abrupta, fara sa prinda viteza prea mare si fara sa aiba un zbor instabil!!!
...Ce este cel mai curios, e faptul ca la acest tip de avion, flapsurile nu au efect de ridicare a botului, ca la avioanele cu aripa sus (parasol) indiferent cat sant deschise...Doar se simte ca avionul capata mai multa portantza, zborul se stabilizeaza mult si scade putin viteza...Se poate zbura cu acceleratia la maxim si cu flapsurile deschise (lucru imposibil la avioanele cu aripa sus)...
...Efectul eleroanelor este f. bun (nu s-a inrautatit)...Avionul executa roll-uri destul de rapid si reactioneaza f. prompt la comanda eleroanelor.
...Cu Flapsurile deschise pe prima pozitie, spatiul de decolare s-a scurtat cu 50% (decoleaza in 3-4 m) si au disparut toate reactiile nedorite pe care le au toate warbirdurile (angajare stanga datorita cuplului motorului...decolari lungi in viteza, datorita suprafetzei portante mici...etc...)
...Operatia aceasta este o reusita...Rezultatele sant excelente!!! Nu ma asteptam!!!
..........................
Pretul creste la 650 RON, datorita componentelor adaugate (servo-uri...tije...butoiase...echii...cablu Y...etc...etc...etc)
...
...