ARCUS ROBBE - merita ? planor pur
#1
Postat 25 August 2012 - 07:21 PM
Eu l-am avut acum multi ani, eram foarte la inceput, i-am pus motor si nu mi-a placut.
Acum ma gandesc ca lasat ca planor pur ar fi excelent. Are carlig pentru sandou, botul nu e taiat. Tot ce trebuie facut e sa-i pun 4 servo, un pak si receptor si sa-i lipesc ampenajele.
Cum ziceam nu mai e pe la nici un magazin dar am gasit unul ratacit pe ebay.
Intrebarea e pentru cei care l-au avut sau l-au zburat; merita sa-l cumpar ?
Am deja un EzGlider planor pur.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2
Postat 25 August 2012 - 08:31 PM
#3
Postat 25 August 2012 - 08:36 PM
Dar ce faci frate cu atatea ?!!! Mie imi ajunge unul ! Si trag de el de un an... :yahoo:
#4
Postat 25 August 2012 - 08:37 PM
salut..am unul motorizat...este unul dintre cele mai bine realizate planoare...docil,anvergura 1800,eleroane,cam mititele dar daca ai dai comenzi mari ai si saatisfactii pe masura...intra pe youtube,si scrie zbor la pucioasa gaesti..o sa-ti faci o idee...eu zic ca se merita...il am de trei ani...are si carlig de remorcare,spatiul destul de generos ptr servouri,esc,motor...doua chestii slabe...botul,eleroanele nu au balamale(se pot pune),la fel; si profundorul si elevatorul,si se mai face un joc la locasul aripii,dar se rezolva usor...pledez pentru el atat ptr incepatori cat si pentru avansati...
#5
Postat 25 August 2012 - 08:41 PM
#6
Postat 25 August 2012 - 10:43 PM
Pe Arcus mi-a casunat pentru ca este/era singurul planor pur ieftin din spuma alternativa la EzGlider. Cand l-am motorizat nu mi-a placut si spatiul ultrainghesuit era un blestem (aveam doar Cessna pentru comparatie).
Ca planor pur spatiul interior nu mai e o problema, este mai usor decat EzGlider (la 560g), aparent planeaza foarte bine.
Daca ar fi fost pe toate drumurile nu ma gandeam prea mult la el dar acum ca nu se mai face si astea sunt ultimele ramasite imi da un imbold suplimentar.
Daca as gasi si un EzGlider vaianta originala, planor pur, nou, in cutie, l-as cumpara fara ezitare.
Cel pe care il am acum zboara fenomenal dar e vai de mama lui. Bine construit, fara crash dar cu 3-4 ani de stat in soare si frig. Are tot felul de curburi si culoarea unei carpe de praf.
Multam Gally pentru sfat.
renatoa, la 25 August 2012 - 08:36 PM, a spus:
Dar ce faci frate cu atatea ?!!! Mie imi ajunge unul ! Si trag de el de un an... :pardon:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#7
Postat 26 August 2012 - 12:01 AM
Number of downloads: 181
aici le ai pe amandoua...sper sa ajute... PICT0126.JPG (209.44K)
Number of downloads: 185
#8
Postat 26 August 2012 - 08:26 AM
Asadar chestia pica, nu mai exista arcus kit, doar ARTF si RTF gata montate cu motor si servo care nu ma intereseaza.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#9
Postat 12 September 2012 - 09:15 AM
Daca merita - o sa scriu aici, sau dincolo, la mine in topicul cu multe planoare...
Am vazut unul zburand, impreuna cu un easyglider. Nu am vazut diferenta...
#10
Postat 12 September 2012 - 09:38 AM
Kitul (doar planorul) in cutie nu mai e la vanzare pe nicaieri.
Mihai_supy, la 12 September 2012 - 09:15 AM, a spus:
Daca merita - o sa scriu aici, sau dincolo, la mine in topicul cu multe planoare...
Am vazut unul zburand, impreuna cu un easyglider. Nu am vazut diferenta...
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#11
Postat 12 September 2012 - 09:46 AM
PS - L-am gasit prin nordul Moldovei.
#12
Postat 12 September 2012 - 08:38 PM
#13
Postat 12 September 2012 - 09:16 PM
ViorelX, la 12 September 2012 - 08:38 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#14
Postat 13 September 2012 - 11:41 AM
Daca voi reusi sa-mi mai iau unul nu voi ezita, fie Arcus, fie ASW15. (desi am un ASW l-am promis altcuiva). Daca in cateva zile nu gasesc unul - ma apuc de facut inca un Guppy.
#17
Postat 14 September 2012 - 12:03 PM
Mihai_supy, la 12 September 2012 - 09:46 AM, a spus:
PS - L-am gasit prin nordul Moldovei.
Tot raul spre bine...
nici nu stiam ca exista un alt "arcus" - si anume "Arcus Airy 780" Unul din ala era sa ajunga la mine. Bine ca nu a mai ajuns...E doar 59 de lei la Sierra.
#18
Postat 14 September 2012 - 04:29 PM
Nu inteleg de ce renunta la ASW15 si Arcusul original - erau numai ale lor, zburau binisor, nu e ca si cum s-a tocit matrita in care le injecteaza.
Pur si simplu cred ca nu mai vor sa produca absolut nimic - doar comert angro.
Mihai_supy, la 14 September 2012 - 12:03 PM, a spus:
nici nu stiam ca exista un alt "arcus" - si anume "Arcus Airy 780" Unul din ala era sa ajunga la mine. Bine ca nu a mai ajuns...E doar 59 de lei la Sierra.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#19
Postat 14 September 2012 - 04:46 PM
#20
Postat 14 September 2012 - 04:49 PM
ViorelX, la 14 September 2012 - 04:46 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#21
Postat 11 October 2012 - 09:56 AM
Din pura intamplare l-am gasit pe ebay.de, ultimul kit ratacit.
http://www.ebay.de/i...9981%26_rdc%3D1
Inainte sa il cumpar am sunat la edy la sierra sa fiu sigur ca ei nu mai aduc si intradevar au fost informati oficial de robbe ca nu se mai vand decat variantele RTF.
L-am cumparat, a fost 350 RON cu tot cu transport acum astept sa vad ce vine, sper sa nu am surprize neplacute.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 11 October 2012 - 09:59 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#22
Postat 17 October 2012 - 04:01 PM
fuselaj 140g
aripi 225g (cu tot cu tija)
ampenaje 35g
maruntisuri 10g
total 410g fara decaluri, fara electronica.
fuselajul este lipit si foarte rigid, mult mai rigid ca Easy Glider - are o tija de fibra in interior.
Avand in vedere ca altul nou nu o sa mai gasesc o sa il construiesc (si zbor) cu mare atentie. Simt ca a fost un planor mult subestimat.
La 12 EUR din Germania cu DHL-Prioripost - servit la nas acasa transportul e pomana. Cutia de la nemti era uriasa.
Fisiere atasate
-
IMG_5860.jpg (136.83K)
Number of downloads: 92
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#23
Postat 25 October 2012 - 07:14 PM
Imi place cum a iesit dar Robbe m-a dezamagit profund. Nu mai mir ca Arcus nu a avut succesul EzGlider.
Sa incepem cu chestiile idioate.
- carligul pentru sandou e pus foarte in fata, cel putin 5cm prea in fata. Pus in sandou nu urca; cand tensiunea se moaie urca botul si scapa; rezultatul, lansari de 40-60m. O porcarie. Si EzGlider are problema asta dar nu atat de grav.
- manualul indica CG-ul la 9cm cand toata coarda aripii are 19cm. De obicei producatorii dau CG-ul prea in fata ca sa fie modelul stabil. Dar la 9cm, aproape de jumatea aripii e imposibil de zburat (sigur nu de un incepator)
- greutatea din manual, 550g, se obtine fara pic de plumb in bot (si cu CG-ul pe la 11cm. Trebuie pusa destula greutate in bot asa ca masa finala e cam 650g. Chiar si asa pare un fulg pe langa EzGlider.
Inclin sa cred ca e un produs china 100% si Robbe a tradus doar un manual prost si nimic mai mult.
Am cedat nevos si l-am rugat pe borian sa-mi faca un nou carlig de tractare. A facut un carlig reglabil meserias si azi la camp l-am testat.
Alta viata, sunt la peste 5cm de carligul initial si inca ar mai merge. O lansare mica pe un vant puternic pentru care Arcus nu e potrivit.
primele secunde se vede degetul lui Borian
Nu ma mir ca acum 5 ani cand l-am avut prima oara si am incercat sa-l lansez ca planor pur dupa o dupamiaza pe camp am taiat botul si am pus motor. Cu elasticul lor de chiloti urca 15m, ce poti sa faci de la 15m ? Vii jos in 15 secunde.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 25 October 2012 - 07:16 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#24
Postat 25 October 2012 - 10:42 PM
Una de ansamblu.
IMG_5909.jpg (130.57K)
Number of downloads: 121
Asa o sa ramana fara decaluri si alte zorzoane.
Una cu carligul de remorcare bun
IMG_5908.jpg (91.16K)
Number of downloads: 137
carligul vechi a ramas, nu imi place sa tai definitv chestii. Punctul albastru este la 78mm unde am vrut sa fie initial CG-ul, acum e si mai in spate.
RTF 665g - acum are insa un BEC si niste cabluri prea mari, o sa fie inlocuite cu un BEC mic finut.
In prima zi am barbierit cu lama toate buburuzele de la turnare. Pare munca anevoioasa dar nu e odata ce prinzi miscarea
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 25 October 2012 - 10:53 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#25
Postat 29 October 2012 - 07:00 AM
#26
Postat 29 October 2012 - 08:06 AM
Este util inca un cirlig 40 - 50 mm in fata CG, cu care se remorcheaza in conditii de vint puternic.
#28
Postat 29 October 2012 - 06:18 PM
Pozitia neutra e fix in CG, de obicei se pune foarte putin in fata CG-ului (2mm) pentru ai da putina stabilitate.
20mm e mult, 40-50 mm e mult prea mult, nu urca de nici o culoare (cum e la Arcus).
Daca carligul e pus unde trebuie si planorul e bine trimat o sa urce aproape vertical pe un arc de cerc cu interventia minima din statia. Nu trebuie nici un fel de trim special, se adauga camber pentru cresterea portantei.
Cu cat carligul e mai in fata cu atat urcarea e mai proasta. Tras la sandou e si mai rau. Intai merge ca o sageata urcand foarte putin dupa care, cand tensiunea se moaie, urca botul si scapa din carlig - foarte frustrant.
Cu totul altceva e urcarea la tractor sau la troliu cu linie foarte lunga si pornire de pe sol (cum are Bogdan Stancu)
vlad1, la 29 October 2012 - 08:06 AM, a spus:
Este util inca un cirlig 40 - 50 mm in fata CG, cu care se remorcheaza in conditii de vint puternic.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 29 October 2012 - 06:20 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#29
Postat 29 October 2012 - 09:13 PM
Revenind la Arcus.
L-am zburat in WE la greu cu tot felul de setari si trimaje. Zboara bine, am reusit sa il tin in aer 4 minute de la 100m (in aer mort), nu e rau, cu EzGlider am obtinut maxim 3 minute.
Nu am prins inca zbor termic adevarat sa il simt cum urca, cum intoarce.
EzGlider imi pare mai precis si mai usor de controlat. Deocamdata imi place mai mult.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 29 October 2012 - 09:13 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#30
Postat 30 October 2012 - 08:53 AM
In urcare, si la declansare, intre directia de zbor si directia firului de ridicare (indiferent daca e sandou sau troliu) trebuie sa fie cam 80 grade. Cam 10 % din vectorul din linie (componenta de tractiune) este suficienta sa pastreze viteza constanta in urcare si la declansare. De la centrul de greutate al modelului (inaltimea lui este aproape in aripa), se presupune o linie la 80 grade (axial in fata). Punctul unde iese aceasta linie din fuselaj, este pozitia neutra de remorcare. Daca cirligul nu este in acest punct, in urcare si la declansare, apare o componenta de cabraj-picaj (firul ii trage botul in jos/nu proportinoal cu abaterea si tensiunea din linie)care creaza un comportament ne-neutru, pilotabil daca lansarea dureaza dar deranjant si cu sansa de eroare.
Daca cirligul este in fata punctului neutru: in faza de urcare, si la declansare, modelul are tendinta sa picheze. Practic in urcare trebuie sa cabrezi, si la declansare trebuie sa pichezi altfel cabreaza singur. Pozitia de declansare este sub inaltimea maxima (posibila).
Daca cirligul este in spatele pozitiei neutre, in urcare modelul are tendinta sa cabreze. Daca nu-l pichezi in urcare, declanseaza singur in urcare si intra la verticala. Se declanseaza la verticala.
Daca cirligul este in pozitia corecta, dupa lansarea din mina, cabrezi sa urce, dupa care lasi mansa cabraj/picaj pe zero. Modelul urca intr-un arc de cerc constant si fara corectii, declanseaza in viteza corecta cu firul aliniat la 80 grade, fara sa cabreze sau sa picheze imediat dupa declansare (evident model trimat). Corectezi numai directia in urcare.
Aceste corectii se pot face (se poate pilota) daca lansarea dureaza suficient.Respectiv daca este lansare de hobby cu model de hobby, care la declansare este la orizontala.
Cam asa puneam eu cirligul. Eu foloseam si un cirlig mai avansat cam cu 30mm cu care lansam pe vint puternic. Acum, nu mai ridic cu linie.
In competitii, se tensioneaza linia la limita mecanica (cit permite aripa), ca sa se imprime o viteza maxima, pentru ca dupa declansare sa se obtina inca un spor de inaltime (cit se poate). Acolo intradevar, cirligul se aseaza sub centrul de greutate pentru ca declansarea sa fie la verticala.
Fac totusi observatia ca aici discutam despre Arcus nu F3J.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 30 October 2012 - 08:54 AM