Motor heli 450 pus pe avion sau pe aripa
#1
Postat 20 August 2012 - 09:26 AM
Cu ce elice sa incerc? Ce dimensiuni? Poate motorul sa duca direct(fara reductor) o elice sau il fortez?
#3
Postat 20 August 2012 - 09:43 AM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#4
Postat 20 August 2012 - 09:46 AM
De asemenea, nu te obliga nimeni sa stai tot timpul cu acceleratia la blana, din momentul in care ai decolat modelul, pana in momentul in care l-ai aterizat.
Eu personal as incerca un APC-style 5x5, 6x5 - ceva p-acolo. Trebuie retinut faptul ca eliciile "patrate" cum este 5x5 - ul, dar si 6x5 - ul au prostul obicei de a intra in stall. Stall sau ... un fel de stall - in sensul in care elicea rotita la viteza mare va ... "bolborosi" aerul in loc sa impinga modelul la tractiunea de care-i capabil ansamblul motor + elice + esc + baterie.
Folosesc o APC-style echilibrata de mine (adica ... cat de cat echilibrata, ceva mai mult decat era de la furnizor) pe un motor cu 2300KV si lipo 3S, cu foarte mult succes.
Daca vei frunzari rcgroups, vei vedea ca acolo sunt ... performeri care folosesc 5x5 pe motoare cu 5300kv la modul "direct drive" si cu lipo 4S sau chiar 6s ... si nu se mai ard motoarele ...
Multa sanatate, bafta, aterizari line si ... spor la experiment!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#6
Postat 20 August 2012 - 10:47 AM
Aceasta postare a fost editata de icsss: 20 August 2012 - 10:48 AM
#7
Postat 20 August 2012 - 11:12 AM
Folosind sistemul de prindere ala cu care vine motorul, ala cu surub, nu numai ca ai sanse la o aterizare mai brutala sa rupi elicea, dar ai sanse reale sa indoi axul motorului.
Ai aici http://www.hobbyking...?idCategory=264 o caruta de elici de unde alege ... si aici ( http://www.hobbyking...?idCategory=113 ) ai propsaver-e de unde alege pe diametrul motorului tau. Bine acuma daca nu ... vrei hk, macar poti sa cauti ceva similar la noi in tara.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#10
Postat 20 August 2012 - 11:34 AM
In felul acesta nici nu rupi elicea, elimini si riscul de a indoi axul motorului si ... toata lumea-i fericita.
Desi aripa in asemenea configuratie este capabila de performantele de care vorbeste @renatoa, nu te obliga nimeni sa-i dai in barba din prima cu acceleratia la blana ... Poti sa o iei progresiv cu viteza si sa te obisnuiesti, incet, incet cu modelul.
Cum spuneam, nu-ti pune nimeni pistolul la tampla sa zbori aripa cu ... acceleratia la blana!!! Sau ... iti pune?! :drinks:
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 20 August 2012 - 11:36 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#11
Postat 20 August 2012 - 11:40 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#12
Postat 20 August 2012 - 11:47 AM
Un alt avantaj al elicii 6x3 ar fi ca lansarea aripii devine mai facila/mai usoara si nu mai trebuie sa alergi cu modelul sau sa-i dai un impuls prea puternic. Lansarea fara vant, a unui model aripa/fun-jet/etc. pusher cu elice 5x5 trebuie facuta cu ... oarece forta.
S-ar putea ca motorul sa se incalzeasca putin, dar cred ca nu va fi in pericol sa se arda pentru ca banuiesc ca pe aripa va fi aerisit.
Trebuie sa intaresc si eu cele spuse de @renatoa si @MLGore in ceea ce priveste rezistenta constructiva a aripii si profilul acesteia.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#13
Postat 20 August 2012 - 11:48 AM
renatoa, la 20 August 2012 - 11:29 AM, a spus:
Nu stiu - 120km/h nu cred :D) o sa fiu atent la pericole - mai analizez
renatoa, la 20 August 2012 - 11:29 AM, a spus:
Cu putin antrenament si KK2.1 cu OpenAero FW cred ca da.
PaunFD, la 20 August 2012 - 11:34 AM, a spus:
Cum spuneam, nu-ti pune nimeni pistolul la tampla sa zbori aripa cu ... acceleratia la blana!!! Sau ... iti pune?! :drinks:
Nu-mi pune.. :D Am suficienta rabdare sa incept cu inceputul, progresiv.
Aceasta postare a fost editata de icsss: 20 August 2012 - 11:52 AM
#14
Postat 20 August 2012 - 11:55 AM
Nu as pune-o ca si platbanda pe aripa ci as infige-o perpendicular pe axa fata/spate a aripii, pe cat mai mult posibil din axa stanga/dreapta si as lipi-o cu miere din aia galbena de la Bison. (sper sa ma fi facut inteles).
Ideea nu-mi apartine, am "plagiat-o" de la @Zen.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#15
Postat 20 August 2012 - 12:11 PM
PaunFD, la 20 August 2012 - 11:55 AM, a spus:
Nu as pune-o ca si platbanda pe aripa ci as infige-o perpendicular pe axa fata/spate a aripii, pe cat mai mult posibil din axa stanga/dreapta si as lipi-o cu miere din aia galbena de la Bison. (sper sa ma fi facut inteles).
Ideea nu-mi apartine, am "plagiat-o" de la @Zen.
Nu aveam de gand dar tinand cont de cele mentionate mai sus.. o sa acopar toata aripa cu balsa, de .8mm plus platbanda aplicata cum a zis PaunFD. din placaj sau carbon. La sfarsit, ii trag o folie termoadeziva.
Elice de asta.
In weekend vreau sa fac un test cu un wattmeter. Sper ca regulatorul meu de 30A Mystery Blue (40Burst) sa faca fata, daca nu.. mai trebuie sa adaug si asta la lista de cumparaturi.
Aceasta postare a fost editata de icsss: 20 August 2012 - 12:16 PM
#17
Postat 20 August 2012 - 12:25 PM
renatoa, la 20 August 2012 - 12:12 PM, a spus:
Am cautat ce zicea MLGore, APC SPeed
MLGore, la 20 August 2012 - 11:40 AM, a spus:
Pana la urma ce sa iau? (din tara, pe stoc)
http://sierra.ro/Eli...-x-3-p121p.html ?
Aceasta postare a fost editata de icsss: 20 August 2012 - 12:27 PM
#19
Postat 20 August 2012 - 12:37 PM
Am schimbat dupa aceea cu 8x6 si tragea mai bine ... initial plecasem de l aideea de a folosii elice foarte mica ca la FunJet
de teama sa nu se incalzeasca prea tare motorul ... am pus Wattmetrul pe el si am facut teste cu diferite elici ... concluzia .. ne se incalzea deloc cu 8x6 ... alea de 5 cu ceva nu asigurau tractiune la dihania mea avand in vedere ca aveam doar 3 Cell LiPo.
aaa uite si filmul - nuse vede bine ca e filmat de stiganas cu telefonul :
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 20 August 2012 - 12:40 PM
#20
Postat 20 August 2012 - 12:46 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#21
Postat 20 August 2012 - 12:49 PM
3200kv cu 8x4 trebuia sa se arda in secunda doi ! 8x4 full throttle la 3200kv 3s trage 3600W ! Poti verifica cu orice calculator de propulsie.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 20 August 2012 - 12:49 PM
#22
Postat 20 August 2012 - 12:49 PM
#23
Postat 20 August 2012 - 01:13 PM
Poate s-o imbrac intr-o folie si cu ceva scoci mai rezistent pe unde este nevoie, m-as chinui, da' in rest ... prea mare chinuiala pentru ...
Oricum si cu motoarele si eliciile astea, nu intotdeauna e cum spune producatorul motorului ... In general e cam cum spun aia cu calculatoarele de propulsie, insa motoarele se ard ... mai greu, mai ales daca-s in aer liber.
Pana la urma, trebuie incercat, si verificat cu pasi mici, adica ... 5x5, 6x3, 7x3, 8x4, 8x6 ... vazut cum se comporta si ... aleasa varianta optima. Pentru fuga, trebuie retinut insa ca majoritatea folosesc elici patrate 5x5, 6x5, 6x6 ... Motoarele cu multi KV merg bine pe elici relativ mici. Posibil ca motorul tau sa se simta bine si cu 8x6, posibil sa-i i se faca prea cald ... si prea repede, dar pe ne-verificate-lea ...
Eu cel mai mult am folosit 7x3 si 7x3 tripala. Dincolo de asta, deja motorul incepea sa nu se mai simta bine, facea febra, avea frisoane si am zis ca de cat sa faca pneumonie ... :) Oricum, ele nu sunt scumpe (gws-urile) si cred ca merita sa incerci, daca nu gasesti de imprumut.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#24
Postat 20 August 2012 - 01:23 PM
PaunFD, la 20 August 2012 - 01:13 PM, a spus:
Poate s-o imbrac intr-o folie si cu ceva scoci mai rezistent pe unde este nevoie, m-as chinui, da' in rest ... prea mare chinuiala pentru ...
Oricum si cu motoarele si eliciile astea, nu intotdeauna e cum spune producatorul motorului ... In general e cam cum spun aia cu calculatoarele de propulsie, insa motoarele se ard ... mai greu, mai ales daca-s in aer liber.
Pana la urma, trebuie incercat, si verificat cu pasi mici, adica ... 5x5, 6x3, 7x3, 8x4, 8x6 ... vazut cum se comporta si ... aleasa varianta optima. Pentru fuga, trebuie retinut insa ca majoritatea folosesc elici patrate 5x5, 6x5, 6x6 ... Motoarele cu multi KV merg bine pe elici relativ mici. Posibil ca motorul tau sa se simta bine si cu 8x6, posibil sa-i i se faca prea cald ... si prea repede, dar pe ne-verificate-lea ...
Eu cel mai mult am folosit 7x3 si 7x3 tripala. Dincolo de asta, deja motorul incepea sa nu se mai simta bine, facea febra, avea frisoane si am zis ca de cat sa faca pneumonie ... :) Oricum, ele nu sunt scumpe (gws-urile) si cred ca merita sa incerci, daca nu gasesti de imprumut.
OK, iau asa:
5x4.3
6x3
7x3.5
8x4
#25
Postat 20 August 2012 - 01:26 PM
Sa nu uit: bine ar fi sa incerci macar sa le echibrilezi, asa ... cat de cat. Pentru ca ele vin "echilibrate ochiometric" si e pacat pentru rulmentii din motor.
Apoi nu mai balsui aripa, ca ... oricum n-o sa te tina o vesnicie si ... o si ingreunezi degeaga. Sau aripa te va tine o vesnicie si ne-imbalsuita, da' ... n-o vei tine tu.
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 20 August 2012 - 01:28 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#27
Postat 20 August 2012 - 02:00 PM
2 - Eu am folosit motor ORIGINAL ALIGN de T-REX 450XL ( 3700 kv - ala albastru ) - initial am incercat sa ii fac o limitare pe thr din statie dupa care am renuntat pentru ca nu urca pe verticala deloc si la aterizare era rece nici vorba sa ia foc ....
3 - Cand l-am verificat am pus diferite marimi de elice si dupa ce am verificat cu wattmetrul am facut urmatorul test :
modelul cu botul in jos sprijinit pe cantar si blana la motor - am facut diferenta intre greutatea in static si aia "impinsa"
Cand am vazut ca abia tragea intre 350 - 450 gr cu elicile luate cu imprumut de la stiganas am bagat pe cea 8x4 si abia ajungea si cu aia pe la 650 grame .. da am zis ca va zbura scale ! - cu 8x6 nu am mai testat pe cantar .. mergea insa si pe verticala mai bine da nu ii sarea sangele pe nas ....
Eu am spus ce am facut - dar nici nu am mers cu el in blana tot timpul , doar cand era nevoie .. acu ce iese din calcule stiintiice nu mai e treaba mea ca nu ma pricep - eu am testat babeste - am pus un ESC mai puternic ca motorul era de sacrificiu , ESC-ul nu !
Am sa va fac o poza la motor si sistemul de T.V. ( batul cu balama ) ca atat a mai ramas din model ... am fost cu el in valea Stanii ( Prahova ) si intre brazi trebuia sa iei viraje mai stranse spatiul fiind limitat - m-am dat de vre-o trei ori cu el si la a patra repriza chiar cand vroiam sa il aterizez la ultimul viraj am intrat cu mai putina viteza si l-am facut si in plan orizontal si s-a angajat .. l-am pus placat dar s-a ciufulit putin .. se putea repara dar am decis sa fac altul mai usor
si mai frumos ... tot ce are elice pusher trebuie avut grija la viteza.
Buey .. dar se auzea intre brazi in valea aia ... m-am si speriat cand mi l-a aruncat un prieten care era in weekend cu mine si familiile - ziceai ca vine sfarsitul lumii .. a venit al modelului - ce e mult strica - 3 manse erau destul !
#28
Postat 20 August 2012 - 02:17 PM
Cel putin pentru teste si zburat asa ... pentru invatat cu modelul, parerea mea este ca zgarciul face mult mai bine decat un cuplaj rigid. Cuplajul rigid, la intamplari nu tocmai fericite, are darul de a indoi chiar rupe axul. Odata ce te-ai invatat cu modelul si ... il stapanesti suficient de bine, poti sa treci la un cuplaj rigid.
Eu personal, in afara de EDF-uri, la nici un model (spume sau deproane) nu folosesc cuplaje rigide.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma