Modelism - RHC Forum: Motor heli 450 pus pe avion - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Motor heli 450 pus pe avion sau pe aripa

#1 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 20 August 2012 - 09:26 AM

Am o aripa de 1m, ~400g-500g si vreau sa pun un motor de heli (clasa 450) cu 3s 2200ma 1P. Motivul ar fi sa reduc cat mai mult diametru elicei (pusher) pentru a nu o rupe la aterizare.

Cu ce elice sa incerc? Ce dimensiuni? Poate motorul sa duca direct(fara reductor) o elice sau il fortez?
0

#2 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 20 August 2012 - 09:37 AM

Cam mult 3500kv pentru elice, daca nu e EDF.

Cel mai bine folosesti o elice plianta si un motor normal.
It's difficult to make things simple!
0

#3 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1172
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 20 August 2012 - 09:43 AM

Se poate pune dar o sa fie foarte rapid,am vazut pus pe un model de viteza un motor de 500 la 6S cu o elice mica si pas mare,era foarte rapid...Stiu ca elicea trebuie sa fie ceva de genu' 4,5/4,5 la un motor de 450.
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#4 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 20 August 2012 - 09:46 AM

De fortat il vei forta, insa nu intr-atat incat sa se supere prea tare. In lumea aeromodelistica, sunt motoare cu si mai multi KV-ei conectate "direct drive" la elici de fuga, folosinte in mod expres pentru ... viteza.
De asemenea, nu te obliga nimeni sa stai tot timpul cu acceleratia la blana, din momentul in care ai decolat modelul, pana in momentul in care l-ai aterizat.

Eu personal as incerca un APC-style 5x5, 6x5 - ceva p-acolo. Trebuie retinut faptul ca eliciile "patrate" cum este 5x5 - ul, dar si 6x5 - ul au prostul obicei de a intra in stall. Stall sau ... un fel de stall - in sensul in care elicea rotita la viteza mare va ... "bolborosi" aerul in loc sa impinga modelul la tractiunea de care-i capabil ansamblul motor + elice + esc + baterie.

Folosesc o APC-style echilibrata de mine (adica ... cat de cat echilibrata, ceva mai mult decat era de la furnizor) pe un motor cu 2300KV si lipo 3S, cu foarte mult succes.

Daca vei frunzari rcgroups, vei vedea ca acolo sunt ... performeri care folosesc 5x5 pe motoare cu 5300kv la modul "direct drive" si cu lipo 4S sau chiar 6s ... si nu se mai ard motoarele ...

Multa sanatate, bafta, aterizari line si ... spor la experiment!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 August 2012 - 09:52 AM

Daca scopul principal este sa nu o mai rupi la aterizare, solutia este elice pliabila, nu diametru mic, care e ineficient.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 20 August 2012 - 10:47 AM

Multumesc pentru raspunsuri! Sa vad ce elici gasesc pentru teste. O sa incep cu Elice APC Thin Electro 5.5X4.5

Aceasta postare a fost editata de icsss: 20 August 2012 - 10:48 AM

0

#7 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 20 August 2012 - 11:12 AM

Pentru a nu rupe elicea la aterizare, mai ales ca este in spatele modelului, eu as merge nu pe elice pliabila ci mai degraba pe pe un propsaver care sa-i permita sa ridice pala dinspre pamint. Folosesc cu succes aceasta solutie si n-am rupt niciodata nici o elice in 2 ani de zile de cand am o zburatoare asemanatoare cu o aripa.

Folosind sistemul de prindere ala cu care vine motorul, ala cu surub, nu numai ca ai sanse la o aterizare mai brutala sa rupi elicea, dar ai sanse reale sa indoi axul motorului.

Ai aici http://www.hobbyking...?idCategory=264 o caruta de elici de unde alege ... si aici ( http://www.hobbyking...?idCategory=113 ) ai propsaver-e de unde alege pe diametrul motorului tau. Bine acuma daca nu ... vrei hk, macar poti sa cauti ceva similar la noi in tara.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#8 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 20 August 2012 - 11:17 AM

Sa zicem ca tot proiectul graviteaza in jurul motorului de heli.. altfel zis, aveam un motor care zacea prin sertare si trebuia sa-i gasesc o aplicatie :drinks:
0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 August 2012 - 11:29 AM

Eu am vazut in batataura la noi funjet echipat similar, 3200 kv si elicea aia.
Esti sigur ca aripa ta tine structural la 120 km la ora ?! Si poti pilota asa ceva ?!
... cu picioarele pe pamant ...
0

#10 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 20 August 2012 - 11:34 AM

Pai aaa, trebuie sa gasesti pe le sierra, o elice ca asta http://phoenixmodels...rive-p-442.html sau ca http://phoenixmodels...5043-p-776.html sau de la http://sierra.ro/cat...hp?id=73&page=1 si un propsaver cum ar fi http://sierra.ro/cat...hp?id=73&page=1

In felul acesta nici nu rupi elicea, elimini si riscul de a indoi axul motorului si ... toata lumea-i fericita.

Desi aripa in asemenea configuratie este capabila de performantele de care vorbeste @renatoa, nu te obliga nimeni sa-i dai in barba din prima cu acceleratia la blana ... Poti sa o iei progresiv cu viteza si sa te obisnuiesti, incet, incet cu modelul.
Cum spuneam, nu-ti pune nimeni pistolul la tampla sa zbori aripa cu ... acceleratia la blana!!! Sau ... iti pune?! :drinks:

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 20 August 2012 - 11:36 AM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#11 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 August 2012 - 11:40 AM

Camil are pe Funjet motor de 450 cu elice 5*5 si are viteza ca la balamuc. Pack foloseste tot 3s 2200. Pt. aripa ta, daca nu e gandita pt. viteza (adica profil subtire si aripa intarita), nu prea merge combinatia. Ca aelice nu poti folosi thin electric, e prea fragila, cauta ceva din seria APC SPeed sau Graupner Cam Speed.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#12 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 20 August 2012 - 11:47 AM

Oricum, eu in prima faza, pana m-as obisnui cu modelul as folosi o elice ca asta http://sierra.ro/Eli...--APC-c73c.html care mi-ar da mai putina viteza dar mai multa tractiune.
Un alt avantaj al elicii 6x3 ar fi ca lansarea aripii devine mai facila/mai usoara si nu mai trebuie sa alergi cu modelul sau sa-i dai un impuls prea puternic. Lansarea fara vant, a unui model aripa/fun-jet/etc. pusher cu elice 5x5 trebuie facuta cu ... oarece forta.

S-ar putea ca motorul sa se incalzeasca putin, dar cred ca nu va fi in pericol sa se arda pentru ca banuiesc ca pe aripa va fi aerisit.

Trebuie sa intaresc si eu cele spuse de @renatoa si @MLGore in ceea ce priveste rezistenta constructiva a aripii si profilul acesteia.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#13 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 20 August 2012 - 11:48 AM

Vezi postarearenatoa, la 20 August 2012 - 11:29 AM, a spus:

Esti sigur ca aripa ta tine structural la 120 km la ora ?!

Nu stiu - 120km/h nu cred :D) o sa fiu atent la pericole - mai analizez

Vezi postarearenatoa, la 20 August 2012 - 11:29 AM, a spus:

Si poti pilota asa ceva ?!

Cu putin antrenament si KK2.1 cu OpenAero FW cred ca da.

Vezi postareaPaunFD, la 20 August 2012 - 11:34 AM, a spus:

Desi aripa in asemenea configuratie este capabila de performantele de care vorbeste @renatoa, nu te obliga nimeni sa-i dai in barba din prima cu acceleratia la blana ... Poti sa o iei progresiv cu viteza si sa te obisnuiesti, incet, incet cu modelul.
Cum spuneam, nu-ti pune nimeni pistolul la tampla sa zbori aripa cu ... acceleratia la blana!!! Sau ... iti pune?! :drinks:

Nu-mi pune.. :D Am suficienta rabdare sa incept cu inceputul, progresiv.

Aceasta postare a fost editata de icsss: 20 August 2012 - 11:52 AM

0

#14 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 20 August 2012 - 11:55 AM

Ca sa intaresc aripa si s-o fac cat de cat mai rigida si mai pretabila unor astfel de viteze, eu i-as infige pe mai toata lungimea ei, perpendicular pe aripa asa ceva http://sierra.ro/Pla...-mm-p2900p.html .
Nu as pune-o ca si platbanda pe aripa ci as infige-o perpendicular pe axa fata/spate a aripii, pe cat mai mult posibil din axa stanga/dreapta si as lipi-o cu miere din aia galbena de la Bison. (sper sa ma fi facut inteles).

Ideea nu-mi apartine, am "plagiat-o" de la @Zen.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#15 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 20 August 2012 - 12:11 PM

Vezi postareaPaunFD, la 20 August 2012 - 11:55 AM, a spus:

Ca sa intaresc aripa si s-o fac cat de cat mai rigida si mai pretabila unor astfel de viteze, eu i-as infige pe mai toata lungimea ei, perpendicular pe aripa asa ceva http://sierra.ro/Pla...-mm-p2900p.html .
Nu as pune-o ca si platbanda pe aripa ci as infige-o perpendicular pe axa fata/spate a aripii, pe cat mai mult posibil din axa stanga/dreapta si as lipi-o cu miere din aia galbena de la Bison. (sper sa ma fi facut inteles).

Ideea nu-mi apartine, am "plagiat-o" de la @Zen.


Nu aveam de gand dar tinand cont de cele mentionate mai sus.. o sa acopar toata aripa cu balsa, de .8mm plus platbanda aplicata cum a zis PaunFD. din placaj sau carbon. La sfarsit, ii trag o folie termoadeziva.

Elice de asta.

In weekend vreau sa fac un test cu un wattmeter. Sper ca regulatorul meu de 30A Mystery Blue (40Burst) sa faca fata, daca nu.. mai trebuie sa adaug si asta la lista de cumparaturi.

Aceasta postare a fost editata de icsss: 20 August 2012 - 12:16 PM

0

#16 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 August 2012 - 12:12 PM

Nu merge cu viteza mica, tocmai asta este... Elicea aia sub 75km intra in stall. Te uiti la el cum urla ca vuvuzeaua si... pica ca bolovanul :drinks:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#17 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 20 August 2012 - 12:25 PM

Vezi postarearenatoa, la 20 August 2012 - 12:12 PM, a spus:

Nu merge cu viteza mica, tocmai asta este... Elicea aia sub 75km intra in stall. Te uiti la el cum urla ca vuvuzeaua si... pica ca bolovanul :)


Am cautat ce zicea MLGore, APC SPeed

Vezi postareaMLGore, la 20 August 2012 - 11:40 AM, a spus:

Camil are pe Funjet motor de 450 cu elice 5*5 si are viteza ca la balamuc. Pack foloseste tot 3s 2200. Pt. aripa ta, daca nu e gandita pt. viteza (adica profil subtire si aripa intarita), nu prea merge combinatia. Ca aelice nu poti folosi thin electric, e prea fragila, cauta ceva din seria APC SPeed sau Graupner Cam Speed.


Pana la urma ce sa iau? (din tara, pe stoc)
http://sierra.ro/Eli...-x-3-p121p.html ?

Aceasta postare a fost editata de icsss: 20 August 2012 - 12:27 PM

0

#18 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 20 August 2012 - 12:30 PM

Deci sa inteleg ca "viteza ca la balamuc" nu e bine? :)
0

#19 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 August 2012 - 12:37 PM

Eu am folosit motor de T-REX 450 cu elice 8x4 pe un F22 Raptor din spuma ( a iesit cam greu 640 grame fata de ce trebuia ) dar zbura excelent ... nicidecum foarte tare , dar nici incet .. era un film la jurnal de zbor dar trebuie cautat fiind mai vechi.
Am schimbat dupa aceea cu 8x6 si tragea mai bine ... initial plecasem de l aideea de a folosii elice foarte mica ca la FunJet
de teama sa nu se incalzeasca prea tare motorul ... am pus Wattmetrul pe el si am facut teste cu diferite elici ... concluzia .. ne se incalzea deloc cu 8x6 ... alea de 5 cu ceva nu asigurau tractiune la dihania mea avand in vedere ca aveam doar 3 Cell LiPo.

aaa uite si filmul - nuse vede bine ca e filmat de stiganas cu telefonul :


Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 20 August 2012 - 12:40 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#20 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 20 August 2012 - 12:46 PM

Foloseste-l in prima faza doar cu 6x3. Apoi, daca se face mai greu, mai ales ca vrei sa imbraci aripa in balsa si sa-i tragi si o folie ... cred ca 8x6 s-ar putea sa fie mai potrivita.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#21 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 August 2012 - 12:49 PM

Nu cred ca e un singur motor etichetat ca "de 450"...
3200kv cu 8x4 trebuia sa se arda in secunda doi ! 8x4 full throttle la 3200kv 3s trage 3600W ! Poti verifica cu orice calculator de propulsie.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 20 August 2012 - 12:49 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#22 Useril este offline   EdiV12 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 286
  • Inregistrat: 07-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 August 2012 - 12:49 PM

apc 4.1x4.1 sau 5x4.5 max pt motorul ala, altfel o sa dea cu fum daca ii dai in goarna avand doar 6 magneti nu prea are cuplu (la heli il face prin demultiplicare)... parerea mea... hic (de la citronada)
0

#23 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 20 August 2012 - 01:13 PM

Eu m-as risca la un 6x3 pentru primele zboruri, insa chiar nu m-as mai chinui sa imbrac aripa cu balsa, fie si numai pentru ca i-as mai da mai multa greutate si atunci ... nasol cu motorul.
Poate s-o imbrac intr-o folie si cu ceva scoci mai rezistent pe unde este nevoie, m-as chinui, da' in rest ... prea mare chinuiala pentru ...

Oricum si cu motoarele si eliciile astea, nu intotdeauna e cum spune producatorul motorului ... In general e cam cum spun aia cu calculatoarele de propulsie, insa motoarele se ard ... mai greu, mai ales daca-s in aer liber.

Pana la urma, trebuie incercat, si verificat cu pasi mici, adica ... 5x5, 6x3, 7x3, 8x4, 8x6 ... vazut cum se comporta si ... aleasa varianta optima. Pentru fuga, trebuie retinut insa ca majoritatea folosesc elici patrate 5x5, 6x5, 6x6 ... Motoarele cu multi KV merg bine pe elici relativ mici. Posibil ca motorul tau sa se simta bine si cu 8x6, posibil sa-i i se faca prea cald ... si prea repede, dar pe ne-verificate-lea ...

Eu cel mai mult am folosit 7x3 si 7x3 tripala. Dincolo de asta, deja motorul incepea sa nu se mai simta bine, facea febra, avea frisoane si am zis ca de cat sa faca pneumonie ... :) Oricum, ele nu sunt scumpe (gws-urile) si cred ca merita sa incerci, daca nu gasesti de imprumut.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#24 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 20 August 2012 - 01:23 PM

Vezi postareaPaunFD, la 20 August 2012 - 01:13 PM, a spus:

Eu m-as risca la un 6x3 pentru primele zboruri, insa chiar nu m-as mai chinui sa imbrac aripa cu balsa, fie si numai pentru ca i-as mai da mai multa greutate si atunci ... nasol cu motorul.
Poate s-o imbrac intr-o folie si cu ceva scoci mai rezistent pe unde este nevoie, m-as chinui, da' in rest ... prea mare chinuiala pentru ...

Oricum si cu motoarele si eliciile astea, nu intotdeauna e cum spune producatorul motorului ... In general e cam cum spun aia cu calculatoarele de propulsie, insa motoarele se ard ... mai greu, mai ales daca-s in aer liber.

Pana la urma, trebuie incercat, si verificat cu pasi mici, adica ... 5x5, 6x3, 7x3, 8x4, 8x6 ... vazut cum se comporta si ... aleasa varianta optima. Pentru fuga, trebuie retinut insa ca majoritatea folosesc elici patrate 5x5, 6x5, 6x6 ... Motoarele cu multi KV merg bine pe elici relativ mici. Posibil ca motorul tau sa se simta bine si cu 8x6, posibil sa-i i se faca prea cald ... si prea repede, dar pe ne-verificate-lea ...

Eu cel mai mult am folosit 7x3 si 7x3 tripala. Dincolo de asta, deja motorul incepea sa nu se mai simta bine, facea febra, avea frisoane si am zis ca de cat sa faca pneumonie ... :) Oricum, ele nu sunt scumpe (gws-urile) si cred ca merita sa incerci, daca nu gasesti de imprumut.


OK, iau asa:
5x4.3
6x3
7x3.5
8x4
0

#25 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 20 August 2012 - 01:26 PM

E bine, zic eu, in felul acesta vezi cu ochii tai care elice e cea mai pretabila pentru ceea ce vrei tu sa zbori. Pe urma, in functie de cat de obisnuit vei fi cu modelul si de ce vei dori de la el, vei putea incerca si altceva, poate un 8x6, poate un 6x5 ...

Sa nu uit: bine ar fi sa incerci macar sa le echibrilezi, asa ... cat de cat. Pentru ca ele vin "echilibrate ochiometric" si e pacat pentru rulmentii din motor.

Apoi nu mai balsui aripa, ca ... oricum n-o sa te tina o vesnicie si ... o si ingreunezi degeaga. Sau aripa te va tine o vesnicie si ne-imbalsuita, da' ... n-o vei tine tu.

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 20 August 2012 - 01:28 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#26 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 20 August 2012 - 01:29 PM

Nu uita si de propsaver!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#27 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 August 2012 - 02:00 PM

1 - La turatia aia daca ii pui zgarci ( a se citi prop saver ) se duce in balarii - nu trebuie sa ai vibratii de loc - elice echilibrata musai.
2 - Eu am folosit motor ORIGINAL ALIGN de T-REX 450XL ( 3700 kv - ala albastru ) - initial am incercat sa ii fac o limitare pe thr din statie dupa care am renuntat pentru ca nu urca pe verticala deloc si la aterizare era rece nici vorba sa ia foc ....
3 - Cand l-am verificat am pus diferite marimi de elice si dupa ce am verificat cu wattmetrul am facut urmatorul test :

modelul cu botul in jos sprijinit pe cantar si blana la motor - am facut diferenta intre greutatea in static si aia "impinsa"

Cand am vazut ca abia tragea intre 350 - 450 gr cu elicile luate cu imprumut de la stiganas am bagat pe cea 8x4 si abia ajungea si cu aia pe la 650 grame .. da am zis ca va zbura scale ! - cu 8x6 nu am mai testat pe cantar .. mergea insa si pe verticala mai bine da nu ii sarea sangele pe nas ....

Eu am spus ce am facut - dar nici nu am mers cu el in blana tot timpul , doar cand era nevoie .. acu ce iese din calcule stiintiice nu mai e treaba mea ca nu ma pricep - eu am testat babeste - am pus un ESC mai puternic ca motorul era de sacrificiu , ESC-ul nu !

Am sa va fac o poza la motor si sistemul de T.V. ( batul cu balama ) ca atat a mai ramas din model ... am fost cu el in valea Stanii ( Prahova ) si intre brazi trebuia sa iei viraje mai stranse spatiul fiind limitat - m-am dat de vre-o trei ori cu el si la a patra repriza chiar cand vroiam sa il aterizez la ultimul viraj am intrat cu mai putina viteza si l-am facut si in plan orizontal si s-a angajat .. l-am pus placat dar s-a ciufulit putin .. se putea repara dar am decis sa fac altul mai usor
si mai frumos ... tot ce are elice pusher trebuie avut grija la viteza.

Buey .. dar se auzea intre brazi in valea aia ... m-am si speriat cand mi l-a aruncat un prieten care era in weekend cu mine si familiile - ziceai ca vine sfarsitul lumii .. a venit al modelului - ce e mult strica - 3 manse erau destul !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#28 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 20 August 2012 - 02:17 PM

Fiind cu motorul pe spate si elicea impingand in motor, nu cred ca e ... se duce in balarii. Parerea mea. Singurul rol al zgarciului ar fi sa ... traga elicea in invirtirea pe care i-o da motorul.
Cel putin pentru teste si zburat asa ... pentru invatat cu modelul, parerea mea este ca zgarciul face mult mai bine decat un cuplaj rigid. Cuplajul rigid, la intamplari nu tocmai fericite, are darul de a indoi chiar rupe axul. Odata ce te-ai invatat cu modelul si ... il stapanesti suficient de bine, poti sa treci la un cuplaj rigid.

Eu personal, in afara de EDF-uri, la nici un model (spume sau deproane) nu folosesc cuplaje rigide.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#29 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 August 2012 - 02:32 PM

ATENTIE ERATA !

Corectez .. elice APC 5,7x3 .. am gresit rau de tot ! Scuze !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#30 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 August 2012 - 02:54 PM

A naibii mica diferenta... Ia sa iti tragi dumneata la vila garaj de 5,7x3, in loc de 8x4, si sa bagi jipanu acolo... sa vezi, mai e loc de jet ? :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

17 useri citesc topicul
0 membri, 17 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro