Modelism - RHC Forum: macchi 205 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

macchi 205

#1 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:38 AM

Denumirea machetei: Macchi MC 205 Veltro (ogarul)
Scara: 1/72
Producator: Italeri
Cod cutie: 1227
Set fotoincizii Eduard cod 72369
MOTO: rutina se plateste!

Este o dezvoltare a predecesorului sau Macchi 200 si a fost considerat cel mai bun avion de vinatoare al Fortelor Aeriene Italiene in timpul WW II. A zburat prima data la 19 aprilie 1942 si, avind un motor Daimler-Benz de 1475 c.p. fabricat in licenta la uzinele Fiat, a oferit o execlenta manevrabilitate si o buna viteza dar, din pacate, s-a dovedit insuficient inarmat. Ulterior, puterea de foc i-a fost crescuta prin adaugarea a doua tunuri de 20 mm. Desi a fost introdus in productie imediat, au fost unele intirzieri cu realizarea in licenta a motoarelor Daimler-Benz (RA150RC.58 Tifone, construite de Fiat). Din aceasta cauza avionul devine operational abia in vara anului 1943, prima actiune fiind cunoscuta la inceputul lunii iulie, cind a insotit bombardierele torpiloare, in cursul atacarii fortelor navale Aliate in Sicilia. La incheierea pacii cu Aliatii, Regia Aeronautica avea un total de 66…ogari!
Din pacate, puterea economica limitata a industriei Italiene din acele timpuri nu a putut sustine realizarea unui numarului suficient de aparate cerute pe teatrele de opereatiuni, din aceasta cauza numarul avioanelor livrate escadrilelor a fost insuficeint pentru a infuienta in vre-un fel coplesitoarea suprematie aeriana a Aliatilor.
Dupa armistitiu productia a continuat, fiin realizate in total 265 aparate.
A exista si un prototip interceptor de mare altitudine, MC.205N-1, cu aripa marita si inarmat cu un tun de 20 mm, prin motor si patru mitraliere de 12,7 mm, montate in fuselaj. A mai exista o varianta, MC205N-2, ce diferea de prima doar in privinta puterii de foc: trei tunuri de 20 mm si doua mitraliere de 12.7 mm
Deoarece MC.205 a fost singurul avion capapil “sa stea in fata” unui P-51 Mustang, o serie de aparate au fost folosite de Luftwaffe intr-o singura “Gruppe”, Stafell II./Jagdgescwader 77, Lonate Pozolo, octombrie 1943
Date tehnice
Motor: Fiat RA.1050 RC.58 Tifone, 12 cilindri in “V” inversat, 1475 cp.
Viteza maxima: 642 km/h la 7200 m
Viteza de croaziera: 500 km/h
Altitudine maxima:16370 m
Autonomie: 1040 km
Greutate maxima la decolare 3408 kg
Anvergura: 10,58 m
Lungime: 8,58 m
Inaltime: 3,04 m
Armament: doau mitraliere de 12,7 mm sub capota motorului si doua mitraliere de 7,7 mm in aripi unlocuite ulterior cu doua tunuri de 20 mm



Foto 155_3

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115969899.jpg

0

#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:39 AM

Constructia.

S-a inceput cu …freza si cutitul. S-au indepartat detaliile pe pe lateralele cocpitului, baia trenului de aterizare si flapsurile. S-a degrosat marginea baii trenului da aterizare, de pe intradosul aripii, era exagerat de groasa! Urmatorul pas a fost lipirea fotoinciziilor pe lateralele fuselajului, asamblarea “podelei” cocpitului si a palonierelor, asamblarea baii trenului de aterizare (la care, pe linga cele existente, s-au mai adugat ceva “tevi”) si a jambelor (foarfece si conducte frina), a radiatorului de apa si a flapsurilor. De asemenea a fost corectat scaunul, la care s-au adaugat “ranforsarile” laterale. S-au realizat buteliile de aer si regulatorul de oxigen.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115969984.jpg

0

#3 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:41 AM

In continuare s-au vopsit aceste detalii dupa cum urmeaza:
- lateralele cocpitului, podeaua, interiorul flapsurilor cu MM 1734 urmat de un washing discret cu Tamiya X19 si drybrushing cu MM1728.
- bordul cu un amestec de 1p Revell 9+1parte RLM70 (set Revell). Dupa uscare a fost pulverizat lac semimat.
- scaunul, palonierele, cutia acceleratiei/control pas elice, mansa au fost vopsite cu MM1781
- cutie de distribuite electica in negru si drybrushing cu MM1728.
- butelia de oxigen si aer in MM1402
- baia trenului de aterizare, jambele, jentile, interiorul voletilor baii trenului de aterizare cu un amestec de 3 parti MM2071+ 2 parti MM1728+ 1 parte MM1712 urmat de un washing discret cu Tamiya X19

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970077.jpg

0

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:42 AM

alta

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970127.jpg

0

#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:42 AM

si

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970168.jpg

0

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:43 AM

si

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970208.jpg

0

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:44 AM

si

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970251.jpg

0

#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:44 AM

si

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970299.jpg

0

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:45 AM

Sa trecut apoi, nu fara emotii la asamblarea celor doua componente: aripile cu baia trenului si fuselajul. Din fericire nu au fost probleme, cu toate ca fotoinciziile erau destinate kit-ului Hasegava. Dupa asamblarea aripilor au fost gravate capacele de acces la munitie si ce de inspectie, pe extrados si gaurile de evacuare a tuburilor trease, pe intrados. De asemenea pe fuselaj au fost gravate cele citeva capace lipsa. A urmat asamblarea fuselajului cu aripile: surpriza, la radacina aripii era un spatiu de un milimetru! Treaba s-a rezolvat cu un straif de plastic si nitel chit! Dupa uscare, locul a fost slefuit la umed si regravat.
O alta problema a fost cu radiatoarele de ulei: locasul de fixare era inadecvat, asa ca a trebuit corectat

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970356.jpg

0

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:46 AM

si

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970408.jpg

0

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:47 AM

si

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970452.jpg

0

#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:48 AM

Vopsirea.
Am ales varianta de inmatriculare pentru “Grupo Caccia; Italian Republican A.F.; 1944”. In primavara anului 1944, Germania emite o specificatie prin care cere ca toate avioanele Aeronauticii Italiene sa fie vopsite in conformitate cu schemele de camuflare si culorile Luftwaffe pentru vinatori si anume RLM74/RLM75 pe extrados si RLM 76 pe intrados, acest lucru urmarind incetarea folosirii vechilor tipuri de camuflaje traditionale ale “Aeronautica Repubblicana”. Consultind o serie de profile, am constatat ca schema de camuflare respecta destul de putin desenul Luftwaffe, ba mai mult, aceasta diferea de la o unitate la alta sau chiar in cadrul aceleasi unitati.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970494.jpg

0

#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:49 AM

Ca atare, macheta s-a vopsit cu MM2084(RLM74)/MM2085(RLM75) pe extados si ….RLM65(!?) (setul Revell) pe intrados si lateralele fuselajului, cu pete de RLM75 si RLM 74. (de ce RLM 65? Dintr-o eroare descoperita abia in final, cind a fost montat si vopsit tubul Venturi! Nu se mai putea face nimic! Si acesta din cauza rutineri! Nu am fost atent la ce scria pe capacul recipientului cu vopsea, aceasta fiind trecuta din cutia metalica (Revell), in cea de sticla tipica MM, in care era si RLM 76!)

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970543.jpg

0

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:49 AM

S-a vopsit initial banda alba de identificare de pe coada fuselajului, apoi s-a mascat. Pe aripi s-au folosit masti iar restul a fost vopsit din mina.

Foto mc.205.17

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970580.jpg

0

#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:50 AM

Decalurile s-au asezat foarte bine, fara silvering. Interesanta este greseala (ma asteptam sa fie facuta de alte neamuri, nu de italieni!!) cu drapenul: in desenul de pe capacul cutiei, drapelul este pus cu rosul in fata pe fuselaj si cu verdele in fata pe deriva, pe lateralele capacului cutiei, cu rosu in fata pe fuselaj si deriva iar pe spatele cutiei cu verdele in fata! Corect este cu verdele inspre directia de zbor.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970624.jpg

0

#16 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:51 AM

S-a montat apoi trenul de aterizare ( verinul de actionare al trenului a fost realizat din ac de seringa de 0,6mm si fir de otel de 0,33mm), voletii trenului, tubul Pitot (ac de seringa 0,5mm), bechia, tunurile (tevile au fost inlocuite cu ace de seringa de 0,5mm).

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970666.jpg

0

#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:51 AM

A urmat un drybrusing cu ulei siena naturala pe intrados pentru evidentierea panourilor, nitel fum si scapari de ulei (Tamiya X19) iar pe extrados fum la tevile de esapament extins pe fuselaj si radacina aripii, la tevile mitralierelor (tamiyia X-19) si evidentierea panourilor (Tamiya x-19, pulverizat cu aerograful). Vopseaua sarita a fost simulata prin procedeul descris cu alta ocazie. In final, un strat de lac Maimerii, amestec semimat.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970718.jpg

0

#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:53 AM

Dupa uscarea lacului s-a montat parbrizul si cupola (scaldate in Future) in pozitia deschis.

Alexandru

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970802.jpg

0

#19 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:54 AM

si

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970853.jpg

0

#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 13 May 2005 - 09:55 AM

ultima

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-25-1115970900.jpg

0

#21 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 13 May 2005 - 10:25 AM

Excelent si instructiv.
Felicitari Z-mare!
Bafta!
0

#22 Useril este offline   marv 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 05-March 05

Postat 23 May 2005 - 12:12 AM

am si eu avionu acela (ogaru) dar eu l-am vopsit imediat dupa ce l-am montat.
al tau nici nu se compara cu al meu.
sper sa am si eu rabdare asta :D

BRAVO !!!

si multa bafta in continuare
marv, adica guest jr.
0

#23 Useril este offline   hawker hurricane 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 17-September 09

Postat 18 September 2009 - 08:36 AM

wow,chiar imi place .Inainte cu o luna yo nici nu stiam ce fel de lipici sa folosesc iar machetele imi ieseau ca naiba
0

#24 Useril este offline   dagger F 102 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 31
  • Inregistrat: 13-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete statice - aviatie

Postat 03 January 2010 - 08:29 PM

Cum se spune?...arta si precizie! Felicitari ptr. Ogar!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro