Scara: 1/72
Producator: Italeri
Cod cutie: 1227
Set fotoincizii Eduard cod 72369
MOTO: rutina se plateste!
Este o dezvoltare a predecesorului sau Macchi 200 si a fost considerat cel mai bun avion de vinatoare al Fortelor Aeriene Italiene in timpul WW II. A zburat prima data la 19 aprilie 1942 si, avind un motor Daimler-Benz de 1475 c.p. fabricat in licenta la uzinele Fiat, a oferit o execlenta manevrabilitate si o buna viteza dar, din pacate, s-a dovedit insuficient inarmat. Ulterior, puterea de foc i-a fost crescuta prin adaugarea a doua tunuri de 20 mm. Desi a fost introdus in productie imediat, au fost unele intirzieri cu realizarea in licenta a motoarelor Daimler-Benz (RA150RC.58 Tifone, construite de Fiat). Din aceasta cauza avionul devine operational abia in vara anului 1943, prima actiune fiind cunoscuta la inceputul lunii iulie, cind a insotit bombardierele torpiloare, in cursul atacarii fortelor navale Aliate in Sicilia. La incheierea pacii cu Aliatii, Regia Aeronautica avea un total de 66…ogari!
Din pacate, puterea economica limitata a industriei Italiene din acele timpuri nu a putut sustine realizarea unui numarului suficient de aparate cerute pe teatrele de opereatiuni, din aceasta cauza numarul avioanelor livrate escadrilelor a fost insuficeint pentru a infuienta in vre-un fel coplesitoarea suprematie aeriana a Aliatilor.
Dupa armistitiu productia a continuat, fiin realizate in total 265 aparate.
A exista si un prototip interceptor de mare altitudine, MC.205N-1, cu aripa marita si inarmat cu un tun de 20 mm, prin motor si patru mitraliere de 12,7 mm, montate in fuselaj. A mai exista o varianta, MC205N-2, ce diferea de prima doar in privinta puterii de foc: trei tunuri de 20 mm si doua mitraliere de 12.7 mm
Deoarece MC.205 a fost singurul avion capapil “sa stea in fata†unui P-51 Mustang, o serie de aparate au fost folosite de Luftwaffe intr-o singura “Gruppeâ€, Stafell II./Jagdgescwader 77, Lonate Pozolo, octombrie 1943
Date tehnice
Motor: Fiat RA.1050 RC.58 Tifone, 12 cilindri in “V†inversat, 1475 cp.
Viteza maxima: 642 km/h la 7200 m
Viteza de croaziera: 500 km/h
Altitudine maxima:16370 m
Autonomie: 1040 km
Greutate maxima la decolare 3408 kg
Anvergura: 10,58 m
Lungime: 8,58 m
Inaltime: 3,04 m
Armament: doau mitraliere de 12,7 mm sub capota motorului si doua mitraliere de 7,7 mm in aripi unlocuite ulterior cu doua tunuri de 20 mm
Foto 155_3