Propulsor tip pompa Bow Thruster
#1
Postat 24 August 2012 - 04:47 PM
Am o intrebare legata de propulsor tip pompa Bow Thruster, se merita montat pe o barcuta de plantat de ~90 cm de tip catamaran?
Detalii la ce cred ca ar fi interesant:
Propulsor pompa-jet D33 Raboesch - 400 RON - Grup propulsor tip pompa Bow Thruster, cu 2 elice din alama. Este utilizat un motor seria 400 la 7.2V. Sistemul are un design foarte ingenios, robust si stabil, necesitand foarte putina intretinere.
Propulsor pompa-jet D28 Raboesch - 190 RON - Grup propulsor tip pompa Bow Thruster. Este utilizata o elice plata (pedal), actionata de un motor seria 400 la 7.2V. Sistemul are un design foarte ingenios, robust si stabil, necesitand foarte putina intretinere.
Ma gandesc ca in acest fel dispare necesitatea protectiei antibradis iar propulsia ar fi paralela cu linia de plutire si dispare ax, cuplaj, etc. iar greutatea este mai mica. Banuiesc ca s-ar putea monta doua astfel de propulsii controlate de regulatoare separate si mixate iar directia cu carma standard.
Pareri, sugestii?
Multumesc
#2
Postat 24 August 2012 - 05:15 PM
De absorbit tot va asorbi gunoai ,fire ratacite , cioturi plutitoare , apoi trebuie sa faci o cavitate in locul unde o amplasezi ...... ,propulsia, iar cirmirea o faci din ESC-uri daca tot pui doua ,cu ocazia asta dai si revers daca cumva s-a infundat cu ceva gunoaie .
MODELISMUL O SINGURA DEPENDENTA
#3
Postat 25 August 2012 - 11:49 AM
DragosJ, la 24 August 2012 - 04:47 PM, a spus:
Am o intrebare legata de propulsor tip pompa Bow Thruster, se merita montat pe o barcuta de plantat de ~90 cm de tip catamaran?
Detalii la ce cred ca ar fi interesant:
Propulsor pompa-jet D33 Raboesch - 400 RON - Grup propulsor tip pompa Bow Thruster, cu 2 elice din alama. Este utilizat un motor seria 400 la 7.2V. Sistemul are un design foarte ingenios, robust si stabil, necesitand foarte putina intretinere.
Propulsor pompa-jet D28 Raboesch - 190 RON - Grup propulsor tip pompa Bow Thruster. Este utilizata o elice plata (pedal), actionata de un motor seria 400 la 7.2V. Sistemul are un design foarte ingenios, robust si stabil, necesitand foarte putina intretinere.
Ma gandesc ca in acest fel dispare necesitatea protectiei antibradis iar propulsia ar fi paralela cu linia de plutire si dispare ax, cuplaj, etc. iar greutatea este mai mica. Banuiesc ca s-ar putea monta doua astfel de propulsii controlate de regulatoare separate si mixate iar directia cu carma standard.
Pareri, sugestii?
Multumesc
Pe englezeste ar fi:Bow Thruster,adica pe romineste propulsor prova, aceasta avind utilizare in operatiile de navigare in spatii dificile in timpul amararii navei la cheu.Deci nu este un sistem de propulsie a navei.
Cred ca ai vrut sa te referi la sistemul de propulsie cu "jet" ,sistem pretentios si mare consumator de energie ,raportat la viteza si in plus costisitor.La barcile de plantat ,tot un motor "carbunar" ramine baza.
Aceasta postare a fost editata de manolo: 25 August 2012 - 11:50 AM
Tel. 0744915775
#4
Postat 27 August 2012 - 10:44 AM
manolo, la 25 August 2012 - 11:49 AM, a spus:
images.jpg
Cred ca ai vrut sa te referi la sistemul de propulsie cu "jet" ,sistem pretentios si mare consumator de energie ,raportat la viteza si in plus costisitor.La barcile de plantat ,tot un motor "carbunar" ramine baza.
Nu, ma gandeam sa-l montez pentru navigat in loc de elice standard sau jet insa daca nu are forta e doar consum inutil deci pica.
Legat de jet, am gasit niste NiMh Oege-Energy R20 de 10,000 mAh per celula la 39 RON si ma gandeam sa fac doua pack-uri de 6 cel la 7.2V legate in serie. In acest caz (inseriate cele 12 celule) ce mAh o sa am (se aduna mAh ca si V sau creste doar voltajul si se pastreaza mAh)? Recunosc ca aproape am fost corigent la fizica si nu prea ma pricep.
Specificatiile unei celule mai jos, ce parere aveti despre ele, se merita luate si facute pack-uri cu ele?
ACUMULATOR R20 DE MARE CAPACITATE
CARACTERISTICI :
COMPOZITIE: NIMH
TENSIUNE : 1,2 V
CURENT : 10000 mAh
Se pot reincarca de pana la 1000 de ori.
Aceasta postare a fost editata de DragosJ: 27 August 2012 - 10:45 AM
#6
Postat 27 August 2012 - 04:22 PM
manolo, la 27 August 2012 - 02:57 PM, a spus:
@manolo nu cumva ii invers la ce ai zis tu? ;)
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#8
#9
Postat 28 August 2012 - 08:25 AM
manolo, la 28 August 2012 - 06:59 AM, a spus:
9394001227467_01.jpg 9394001227467_03.jpg
Costa loco HK 19$ ,cred ca ar fi cu tot cu transport ceva mai ieftin.O remarca, are 600g cred ca mai usor decit 6nimh.
Interesant pack-ul insa la 19$ mi-e cam frica sa-l utilizez cu Feigao 10XL ca mi-e ca il umfla. Voi utiliza acest motor cu un ESC de 90A SeaKing cu BEC de 6V/3A in prima faza pentru ca nu am bani acum de periat cu ESC si BEC extern.
L-ai utilizat?
#10
Postat 28 August 2012 - 09:35 AM
Tel. 0744915775
#11
Postat 28 August 2012 - 10:08 AM
O sa pun si poze cu modelul, este trimaranul Vasia 100%, nemodificat nimic, facut din placaj de plop de 4mm taiat laser, pe care il imbrac acum in balsa de 2mm peste care vin cu un strat de fibra de 110g/m2 si apoi sprit chit si vopsea (negru de la linia de plutire in jos si verde fluorescent sau portocaliu fluorescent peste linia de plutire).
O sa deschid un topic nou insa momentan sunt prins si nu am avut timp de poze insa promit ca pun.
#13
Postat 28 August 2012 - 10:31 AM
Varianta de compromis ar fi o imprimanta HP all-in-one defecta pe care o sa o "repar" luand din ea motorul pentru ca din ce stiu, motoarele alea sunt de forta deci ar trebui sa mearga relativ OK.
Nu o fac pentru mine, o fac la insistentele cumnatului meu si cum Vasia se lasa asteptat cu un plan al trimaranului (stie el ce vorbesc), nu a mai avut rabdare si m-a pus la treaba cu catamaranul. :angry: