Modelism - RHC Forum: Super motor pentru hotliner, vreau sfaturi - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Super motor pentru hotliner, vreau sfaturi DT38 620kv Turnigy Hotliner Brushless Inrunner Motor

#1 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8306
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 December 2011 - 02:32 PM

Am gasit din intamplare la hobbyking un motor neobisnuit:

DT38 620kv Turnigy Hotliner Brushless Inrunner Motor
http://www.hobbyking...nner_Motor.html

este un inrunner, similar cu mega sau new care costa peste 200 USD. Aparent se foloseste direct drive pe hotlinere cu 4s-5s.

Este lung si ingust, incape in orice hotliner si ar trebui sa rupa. Hotlineru-l pentru motor inca nu il am dar as vrea sa il cumpar (motorul intai si dupa aceea si hotlinerul).

Cine mai are experienta in domeniu e binevenit cu un sfat.

Dupa caracteristici pare OK ?
Ce elice ar fi buna, ce baterie ?

La puterea asta banuiesc ca trebuie o elice carbon adevarata, RFM.

Multam, Stefan

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 15 December 2011 - 02:33 PM

0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19171
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 December 2011 - 08:44 AM

Buna si topicele astea despre motoare absurde, pentru ca iti atrag atentia si iti iese in cale un motor intr-adevar util, pentru un avion destul de normal, care chiar il posed in momentul de fata si caruia ma tenta de o vreme sa ii schimb motorul.

http://www.hobbyking...ller_810kv.html
... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 16 December 2011 - 08:49 AM

Vezi postarearenatoa, la 16 December 2011 - 08:44 AM, a spus:

Buna si topicele astea despre motoare absurde, pentru ca iti atrag atentia si iti iese in cale un motor intr-adevar util, pentru un avion destul de normal, care chiar il posed in momentul de fata si caruia ma tenta de o vreme sa ii schimb motorul.

http://www.hobbyking...ller_810kv.html

Specificatiile sunt gresite motorul are 168 gr
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19171
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 December 2011 - 08:53 AM

Ce o mai fi gresit oare ? :)
Il aveti ?
Hmmm... totusi, greutatea "postala" cu ambalaj cu tot este 159 grame, si aici HK nu se prea inseala... :unsure: de obicei incarca in plus.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 December 2011 - 08:55 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8306
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 December 2011 - 09:24 AM

Asta, de 810 KV, nu e motor rau dar are axul foarte scurt. De motorul pe care il vreu eu ce ziceti ?

La cat de scump e (fata de preturile normale HK) nu m-ar mira sa fie chiar un motor de "firma" pe care altii il vand in USA cu 250 USD (asa cum se intampla cu multe alte chestii de la HK)
0

#6 Useril este offline   bicut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1189
  • Inregistrat: 20-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 16 December 2011 - 10:35 AM

Mai baieti pentru divertisment motoarele astea sunt bune si atat, daca insa vreti ceva care sa va lase fara respiratie folositi outruner echivalent sau inrunner demultiplicat (geared).
Schepsis! un motor inrunner oricat de performant ar fi nu poate genera cuplu suficient pentru o elice mare in diametru adaptata hotlinere-lor sau daca o face o face ineficient la consumuri imense.
Bun ... folosim elice mai mica= nu mai avem hotliner avem un racer foarte vitezist dar cu o mare lipsa de tractiune.
Nu este o regula dar un pur sange de 2m ar trebui sa aiba elice gen 16*16 pana la 20*16 ,deschizi gazu' 10 sec si te plimbi min 2 min din inertia acumulata.
Astea sunt pentru performanta ,in rest merge cam orice si oricum ar fi motorizat ,chiar si un polistiren devine spectaculos daca fluiera in dive.
0

#7 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 16 December 2011 - 06:51 PM

bicut,

Teoria ca teoria, dar in practica (pentru divertisment):
- trebuie sa incapa in fuselaj. Si daca nu-i macheta e fuselaj incust. Out-runner-ele inguste sunt piese rare.
- unii folsesc sisteme de racire. La out-runner e mai greu cu radiatoarele. In-runnerul degaja caldura la exterior, mult mai usor de preluat si evacuat.
- la un motor cu avans de 810 Kv, ce reductor are sens ?
- in-runnerele, din cauza pozitiei rulmentilor sunt practic mult mai rezistente la impact atit frontal cit si lateral...
0

#8 Useril este offline   bicut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1189
  • Inregistrat: 20-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 16 December 2011 - 08:34 PM

Respect pentru opinia ta ! asta nu o schimba pe a mea .
- zici ca trebuie sa incapa in fuselaj corect dar motorul in cauza are 39 mm diametru deci cade din start ca eu unul nu stiu hotliner cu 40mm la panoul de foc, are 380 grame si zic ei ca se duce in 1750w dar astia nu se duc toti in elice, costa 60 usd, eu pun la bataie un outrunner de numai 170 g 1500kw care ajunge tot cam pe acolo cu watii si are 35mm si cooler pe coada,costa numai 30 usd si pun pariu cu tine ca la aceleasi resurse are tractiune mai mare te bagi?
- mai pun la bataie tot pentru teste un inrunner de 250g demultiplicat 5/1 clasa 28 mm 4400kw elice aeronaut 16*16

p.s. corect la un impact violent am ramas fara rulmenti in outrunner,erau la 5 m de locul faptei dar nu mai foloseau la nimic.
p.p.s.motorul e bun, nu e el de vina luati cate unu sa ajunga la toti!
0

#9 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 16 December 2011 - 08:35 PM

Vezi postarearenatoa, la 16 December 2011 - 08:53 AM, a spus:

Ce o mai fi gresit oare ? :)
Il aveti ?
Hmmm... totusi, greutatea "postala" cu ambalaj cu tot este 159 grame, si aici HK nu se prea inseala... :good: de obicei incarca in plus.

Da l-am comandat pentru Filip 400 iar cand l-am primit era prea greu l-am montat pe mini corado 950gr cu elice 11 x 6 si consum de 26 A urca pe panta de 70 grade fara probleme cred ca ar merge si elice mai mare dar nu am incecat pentru ca sunt multumit cum zboara asa.
@stganas PAREREA MEA este un motor prea greu pentru un hotliner, pentru un hotliner adevarat trebuie investit mult in motor , regulator, servouri de calitate .

Fisiere atasate


Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19171
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 December 2011 - 08:45 PM

Sincer, ce m-a atras cel mai mult la el este ca vad acolo recomandata exact elicea de o am acum, 13*4. Pusa pe un Roxxy 400w 900kv, urca 1200 grame la verticala la 200m in 10 secunde, consumand undeva sub 30A.
Nu caut ceva si mai grozav de atat, cat sa ma simt mai linistit ca nu imi intra diverse de care e plin fuselajul destul de mic in motorul aflat la 2cm de ele.
Sunt constient ca voi pierde tractiune daca il schimb cu acesta, acum am 1800 grame. Dar faptul ca este atat de greu m-a mai temperat.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 December 2011 - 08:46 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#11 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8306
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 December 2011 - 09:20 PM

OK, am inteles. Oricum nu am pe ce sa-l pun si e foarte scump. O sa astept, poate apar niste review-uri concrete.

Nu ma pricep la teoria motoarelor dar am vazut urmatoarea chestie. La acelasi producator, aceeasi serie de motoare, cu aceleasi dimensiuni si greutate cu cat este mai mare KV-ul cu atat puterea motorului este mai mare. Indiferent daca este inrunner sau outrunner.

Astfel un motor "fierbinte" cu kv 3500-4500 de 80g poate scoate cateva sute bune de wati, acelasi motor cu Kv 800 scoate cu greu 200W. Daca pui elice mica pierzi puterea in elice dar cu reductor poti invarti o elica mare foarte eficienta (si toti acei wati se vor vedea)

Modelele pe care le am eu in gand sunt de genul Filip400, Bandit FVK sau Kamelot FVK - toate accepta motoare de 35mm, de preferinta cu carcasa fixa.

http://www.fvk.de/En...rentabelle.html

In mintea mea un hotliner ca sa se miste bine pe langa putere mare in motor are nevoie si de masa. De pilda la Kamelot se folosesc baterii 5-6s si motoare consistente.

Motorul de care va intrebam eu e mare, greu, puternic (dar nu la fel de eficient ca unul cu gearbox intradevar) lung si ingust. De aceea imi pare un bun canditat pentru un hotliner (unde mai pui ca pe el scrie hotliner)

Am vazut si eu minicorado in Bucuresti WE-ul trecut, urca de nu se poate dar am senzatia ca e prea usor pentru un hotliner.

Nu sunt prea amator de cumparat gearbox pentru ca:
- sunt foarte scumpe (150-200 USD imi pare enorm) si nu sunt pe toate drumurile
- se uzeaza/strica
- fac galagie

Daca as gasi un gearbox decent, ieftin as incerca, ca la hobbyking au inrunere potente din belsug.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 16 December 2011 - 09:21 PM

0

#12 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 16 December 2011 - 09:49 PM

Daca vrei performante adevarate la hotliner trebuie elice cu pas cat mai mare, cum ar fi 16x16 si un motor zdravan, eventual cu reductor planetar. Ceva de genul:
http://www.lipoly.de...oducts_id=76506
Acel inrunner singur, fara reductor nu e potrivit.
Din pacate f greu se gasesc reductoare planetare.
0

#13 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 16 December 2011 - 10:01 PM

Vezi postareastiganas, la 16 December 2011 - 09:20 PM, a spus:

Nu ma pricep la teoria motoarelor dar am vazut urmatoarea chestie. La acelasi producator, aceeasi serie de motoare, cu aceleasi dimensiuni si greutate cu cat este mai mare KV-ul cu atat puterea motorului este mai mare. Indiferent daca este inrunner sau outrunner.


Nu, motoarele din aceeasi serie (cu aceleasi caracteristici constructive) nu-s mai puternice daca au Kv mai mare, ci sunt mai puternice doar la o tensiune data. Un motor de acelasi fel cu Kv mai mic va fi la fel de puternic la o tensiune mai mare.
Daca insa compari un motor de elicopter cu Kv mare cu un motor de avion cu Kv mic, ambele de aceeasi masa, atunci da, cel de elicopter e mai puternic.
0

#14 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8306
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 December 2011 - 10:21 PM

Ai dreptate. Acum mi-am amintit ca am deja in casa un supermotor pentru hotlimer:

Typhoon 2W-20 este un motor care oficial poate 700W (dar fortat poate si mai mult pentru surt timp).

Poate gasesc pentru el un gearbox decent.
0

#15 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 16 December 2011 - 10:34 PM

DA. Cu o elice de 16x16 si un reductor de 1:10 ar fi fenomenal. Dar de unde?
0

#16 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8306
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 December 2011 - 11:45 PM

Scuze ca sar de la una la alta, am gasit un gearbox tentant:

Reisenauer Micro Edition 5:1 NADELLAGER /Light Planetengetriebe ohne Assorter
80,00 € Stück
http://www.reisenaue...ls.php5?aid=233

pare ca vine manusa pe HET 2W-20 cu un 4s pot sa ma duc peste 1000W.

Suna bine, pret acceptabil, produs german cu reputatie buna. Are careva experienta cu asa ceva ?


Vezi postareaViorelX, la 16 December 2011 - 10:34 PM, a spus:

DA. Cu o elice de 16x16 si un reductor de 1:10 ar fi fenomenal. Dar de unde?

0

#17 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 20 December 2011 - 01:06 PM

Atentie! Pt o elice data daca nu folosesti raportul de reducere potrivit, nu faci treaba buna. E ca la elicopter, unde daca raportul de reducere e 1:10 si nu 1:15 motorul e suprasolicitat si nu da puterea corespunzatoare.
Motorul tau e in baza de date a programului DriveCalc. Vezi cum se comporta cu diferite elici, reductoare si tensiuni. Eu m-am uitat si cu o elice de 16x16 i-ar cam trebui raport de 1:8. Bine, rezultatele nu-s prea exacte, iar elicile difera mult intre ele si sunt la ora actuala componentele cel mai putin testate si care introduc cele mai mari erori in calcul. Iar programul nu da decat tractiunea statica. Mai e PropCalc, care da tractiunea si eficienta in functie de viteza, dar are doar cateva elici in baza de date.
0

#18 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 January 2012 - 07:00 PM

Atentie! Pt o elice data daca nu folosesti raportul de reducere potrivit, nu faci treaba buna


Imi permit sa intervin putin deoarece in ultimii 10-12 ani am avut mult de a face cu elici si reductoare dar nu la aeromodele ci la avioane ultrausoare dar principiul e acelasi
Elicile se calculeaza in functie de puterea si turatia motorului sau a motorului cu reductor si viteza de zbor a avionului.
O elice cu diametru mare si pas mai mic iti va conferi o tractiune mai mare dar viteza va fi in functie de pasul elicii.Daca vrei o viteza mai mare (avionul se preteaza la viteza) folosesti o elice cu diametru mai mic si pas mai mare.
In fine la elici se mai tine cont de o gramada de chestii darpentru cine nu e in bransa (adica cine face elici )sunt prea complicate si e prea greu de explicat aici.
Ar mai fi o problema capetele elicii sa nu se invarta in regim transonic pentru ca scade mult randamentul , daca folosesti o elice de diametru mai mare trebuie sa se invarta la o turatie mai mica nu pot sa va dau exemplu la aeromodele pentru ca nu am mai facut de mult dar se poate calcula si nu e comlicat.
Randamentul unei elici nu depaseste 85% intervine alunecarea adica diferenta intre pasul real (care e max. 85% in cel mai fericit caz) si pasul teoretic.
In principiu acesti parametri se pot calcula exista mai nou programe serioase de elici si doar asa poti alege elicea optima pentru un motor pe care il echipezi tu cu reductor,altfel doar prin incercari
Am vazut de exemplu pe HK ca la multe motoare sunt date 2 - 3 - 4 variante de elici .
Cel mai simplu e sa-ti alegi motorul potrivit pentru avionul potrivit si elicea potrivita.

Ciao Sorin
0

#19 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19171
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 January 2012 - 07:15 PM

Nu sunt cam multe generalitati, fara nimic concret ?

De exemple pentru regimul transonic, era asa complicat sa dai formula:
diametrul * PI * RPM /60 < 340m/sec viteza sunetului ? (in regim stationar, daca elicea inainteaza, se mai insumeaza - vectorial - si viteza avionului)

Apoi, la final chiar mi-a placut... atatea "calcule" si zbang, motoare de la HK... pai aia vand de 750kv si am masurat chiar si 900kv.

"...motorul potrivit pentru avionul potrivit si elicea potrivita" ... care este...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 02 January 2012 - 07:16 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#20 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 January 2012 - 10:31 PM

diametrul * PI * RPM /60 < 340m/sec viteza sunetului ? nu e suficient, cu cat mai mic ai uitat sa precizezi daca tot ai vrut sa dai formula

Este o scurta prezentare pentru multi e binevenita pentru a avea o idee despre elici pentru cine vrea sa aprofundeze problema exist suficienta bibliografie.
Apoi pentru multi calculele ar fi complicate (nu ma refer la cel de mai sus)si nu cred ca ar fi intresati , nu? este parerea mea nu trebuie sa fie parerea tuturor.
Ciao Sorin
0

#21 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8306
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 January 2012 - 10:53 PM

Multam pentru informatii. Motorul de la care a pornit topicul este pe stoc la HK, peste 150 bucati. Trebuie sa apara pana la urma niste informatii despre el.

Pana atunci poate imi cumpat un hotliner, ceva in genul lui Hawk F5B, este in jur de 240 EUR full compozite.
0

#22 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 January 2012 - 11:14 PM

Dar care era motorul ?poate se poate face o asemanare o comparatie cu altul despre care exista date de elice.
Ciao Sorin
0

#23 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19171
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 August 2012 - 11:01 AM

Poate e cineva interesat, a fost restocat motorul asta, dupa care stau cu limba scoasa de anul trecut:

http://www.hobbyking...ller_810kv.html

La momentul la care postez mai sunt 60 bucati, in prima ora s-au dat 5, asa ca...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#24 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 31 August 2012 - 01:17 PM

Te-ai pacalit, nu are putere de loc.

Fisiere atasate


0

#25 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19171
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 August 2012 - 02:06 PM

Adica zero watti ? :p
... cu picioarele pe pamant ...
0

#26 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 31 August 2012 - 06:10 PM

Stai ca am fost strafulgerat: poate ca produce fara sa consume? Acei 0W sunt ceea ce intra sau ceea ce iese?
Multa, multa bafta.
0

#27 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 01 September 2012 - 08:49 AM

NU acei 0 w se refera la piesa din dreapta jos :drinks:
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro