ELCO 80 vs S-100 conversii RC
#1
Postat 15 August 2012 - 02:19 PM
Revenind la acest topik, poate multi se v-or intreba de ce taman acest titlu, sau mai bine zis...... nume.
Ei bine.... in acest topik, alaturi de voi si cu ajutorul vostru propun ca tema de discutie doua nave celebre care au facut istorie dar care nu prea au avut sanse sa se "intalneasca" fata in fata.
Pe langa discutiile (care sper ca se vor naste legat de cele doua "vedete"- atat la propriu cat si la figurat ) cu privire la : Ce ar fi fost daca.... ? sau : Cum s-ar fi sfarsit batalia ? sau...... sau .... sau..... se pot vehicula multe supozitii si aspecte ale celor doua ambarcatiuni in cauza.
In continuare am sa incerc sa va prezint cate ceva (poze) legat de cele in cauza.
Prezentari si istorisiri nu cred ca este cazul sa va mai fac, acestea fiind bine cunoscute in randul iubitorilor de marina si mai ales a celor pasionati de istorie, in deosebi istoria WW II.
Cele doua ambarcatiuni sunt la scara 1:35 , fiind produse de firma consacrata Italeri. Din punct de vedere al detaliilor , firma Italeri nu se dezminte, practic arata...... SUPERB.
Deci....... inca din momentul achizitiei celor doua monstruozitati (asta in urma cu v*o patru ani) mi-am propus sa le convertesc in varianta RC, asa ca....... dupa multe "despachetari" si "inpachetari" ale cutiilor in cauza am decis sa purced la asamblari si modificari, modificari pe care am sa le prezint pe parcurs (asta numai in cazul lui S-100, PT-ul fiind aproape finalizat), deci........ am sa incep cu PT-ul american.
Modelul nu mi-a dat batai de cap (prea mari) , piesele componente (aproape 500 la numar) asamblandu-se destul de bine. Ce m-a bucurat si mi-a usurat munca, este faptul ca , carena (carcasa corpului navei ) este dintr-o bucata, usurandu-mi astel modificarile pentru varianta RC.
......si poate totusi
#2
Postat 15 August 2012 - 02:25 PM
Dupa montarea acestora (provizorie) am fixat definitiv cele doua tuburi etambou . Am optat pentru varianta cu doua motoare si doua elici, cea de-a treia fiind libera pe ax.
Eeeeeee si daca am optat pentru RC, aici sunt intr-o mare dilema, asa ca cer sfatul si parerea celor mult mai experimentati decat mine, deci..... se naste intrebarea : Ce varianta de motorizare este mai OK ? Doua periate seria 400 sau doua brushless , si daca brushless care ar fi cele mai indicate ???
Din punctul meu de vedere as merge pe periate, tinand cont ca una dintre elici va fi pe dreapta si una pe stanga, dar..... in alta ordine de idei , ca aspect si....... modelul fiind o vedeta (ceva mai rapida) ?!?!?!
Asa deci....... caca in legatura cu motorizarea am sa am concursul vostru (sper) continuam cu restul.
......si poate totusi
#5
Postat 15 August 2012 - 02:50 PM
Deci.... dupa ceva timp pierdut la montaj si modificat, am vopsit PT-ul , asa ca........ pozele din actualul stadiu ...... si nu uitati..... PT-ul i-si asteapta cuminte motoarele.... deci, voi ce ziceti ????
......si poate totusi
#7
Postat 15 August 2012 - 02:54 PM
Pana atunci cam asa se prezinta maretul Schnellboot cu oaresce modificari la exterior
......si poate totusi
#9
Postat 15 August 2012 - 03:01 PM
Dupa indelungi cautari pe musiu GUGU , dupa multe discutii cu nenea Gabi (Digittal) ....in cele din urma acest minunat om a reusit sa dea aripi viselor mele..... Este vorba despre un device-regulator pentru torpilele maritui nemtalau :S100
Ca idee...... intreaga electronica pentru torpile (pentru una bucata torpila) are urmatoarele caracteristici :
Dimensiuni : 26 x 9,17 x 6,26 mm
Greutate : 3,4 grame cu tot cu motor si fire
Alimentare : Accu LiPo 1S 3,7 V 110 mA
Ca idee...... armarea device-ului pentru torpila se va face cu un ... banal si stupid magnet. Atata timp cat in dreptul device-ului se afla un camp magnetic , torpila este in asteptare cu motorul oprit...... cand se inlatura magnetul..... porneste motorul.
Eeeeeee, acum ca tehnologia este definitivata am sa purced la montajul primei torpile si a primelor probe (pe uscat dar si in mediu umed)
la finalul montajului am sa prezint filmulete cu evolutia si comportamentul acestui remarcabil device marca DIGITTAL, dar ...pana una alta cateva poze de incalzire cu .... electronica si viitoarea torpila.
......si ultima poza cu cantarul final al intregului ansamblu torpila.
......si poate totusi
#10
Postat 20 August 2012 - 04:45 PM
Abia astept sa le vad finalizate!!!:drinks:
Cat despre torpile....am studiat si eu net-ul vreo 2 ani.....dar la 1/35 tb sa ai rude care au lucrat la mecanica fina!
Cu o singura elice torpila nu prea va merge....iar ca sa angrenezi doua elici cu un singur motor...la 1/35...ai nevoie de roti dintate recuperate de prin ceasuri!
Cei care au realizat torpile functionale au lucrat la 1/20...de mult ma uit la ele cu jind.......eu avand toata seria de vedete a lui Italeri...in diverse faze.
Din pacate, neavand cu cine sa schimb idei...a mers foarte greu...singura mai evoluata...fiind MAS 568...unde am schiumbat pana acum 4 motorizari (2 brushed..si 2 brushless).
Am constatat ca cel mai bine a mers cu 2 SPEED 300 7.2V version....maiusoare decat SPEED 400, dar la fel de puternice!
Prima motorizare brushless, care speram ca imi va aduce o economie de 70-80g.....a dezamagit...barcuta nemaifiind asa rapida!
Ai mare grija cu cantitatea de metal pe care o pui suplimentar.....pacatul cel mare al machetelor de la Italeri...e ca nu suporta prea multe chestii puse on-board!
La MAS..fara torpile autopropulsate...deja sunt cu greutatea la limita...chiar cu vreo 2 mm peste linia de plutire...in conditiile in care inca nu am pus echipajul de 8 oameni...si alte chestiuni utile la bord!
Astept cu nerabdare noi poze...si da-mi te rog adresa lacului din BV pe unde iti scoti la plimbare barcutele...ca poate organiyam o intalnire de gradul 3!
:) Mihai Peligrad
#11
Postat 20 August 2012 - 09:55 PM
La deschiderea capacelor torpilelor se poate pune un servo hackuit si un ax spiralat de la cd-roame. Desi mult mai simplu este un dispozitiv electronic care sa "intinda" timpul in care un servo normal parcurge cele 60-90 de grade. Asta deoarece la vedeta reala deschiderea se facea foarte lent, durand peste 10 secunde. Inca nu m-am hotarat insa deoarece si la S100 sunt constangeri de greutate, cred ca o sa optez pentru varianta electronica. Sigur, cei cu statii care au aceasta extindere a timpului de miscare pentru servourile trenului de aterizare, direct pe emitator, nu trebuie sa-si faca probleme.
Efectul Lurssen l-am realizat deja, destul de simplu cu trei servo, unul micro pentru carma mare si doua servo nano pentru carmele mici. Mai trebuie o statie cu soft pentru mixarea celor trei canale folosite: un canal pentru carma principala si doua canale pentru carmele laterale, mici. E drept ca se "consuma" trei canale pentru asta dar daca ai o statie cu cel putin 8, iti mai raman si pentru alte automatizari. Initial am vrut sa fac si eu mixarea mecanica prin parghii si parghiute pe care a facut-o olandezul Poffin care spunea ca s-a complicat asa deoarece are o statie simpla Futaba F14. Eu avand o Fx 18, mi-am zis ca am avantajul reglajelor facile ale gradului de mixare. Nu mai trebuie sa experimentez diverse lungimi de parghii. Setand in meniu gradele de mixare am obtinut gradele de convergenta necesare la carme
La tunuri, am optat pentru rotirea doar pe orizontala a celui din fata, pe orizontala dar si pe verticala pentru tunul central, iar la spate ma mai gandesc daca merita si ala sa se miste pe verticala caci apare problema numarului de canale necesar. Si asa ma gandesc la module de extensie a numarului de comenzi, sau chiar la o statie cu cel putin 12 canale.
Motoare, am pus 3 de tip 370-390 nici nu stiu exact ce sunt, decat ca se numesc Igarashi si au carbuni la vedere, ce se pot inlocui. Le comand cu trei regulatoare CTI Thor 24V de la Autorc, alimentate de un Lipofe de 13,2 V si 2800 mAh. Elicile sunt Raboesch tip 162 de 35mm, doua pe dreapta si una pe stanga. Am vrut initial de 30 dar n-a avut neamtul de la care le-am luat, decat cate una de fiecare sens si cum cele originale de plastic sunt de 33mm, am zis sa ma risc cu 35. Si au mers, cam la limita ca am doar 1,5mm pana la corp, dar au mers.
Tuburile pentru axe sunt facute de mine din teava de alama de 6/5 mm, bucse duble de bronz grafitat-sinterizat de 5/3 mm spre elice si rulment de 7/3 spre motor. Axele sunt de 3mm si le-am fixat definitiv, cu rasina epoxidica la elicile laterale, sa vad insa cum fac la elicea centrala ca acolo e o problema cu demontarea, din cauza carmei.
De consultat si sfatuit m-am sfatuit cu U1326 (Alex) care a terminat-o deja pe a lui si a pus-o si pe apa.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 20 August 2012 - 10:08 PM
#12
Postat 21 August 2012 - 06:02 AM
Am studiat si sistemul de lansare al torpilelor cu aer comprimat....care mi se pare cel mai "usor" de realizat.
Eu acum lucrez la MAS 568 si la Vosper.
La MAS nu se pune problema torpilelor...desi lansarea s-ar putea face foarte usor...cu un releu. Dar ma repet...e vorba de greutate!
Saptamana asta tb sa ma capacitez ...sa instalez ultimele motoare cumparate (a patra pereche}.....brushless de 2000KV....dupa care voi nerge iar pe IOR pentru probe!
Din pacate cu U1326 m-am intalnit doar o singura data...cand inca nu aveam barcuta mea functionala!
S-100 a mea e cam compromisa.....am incercat sa pun axe de 4mm...cu elici de 35mm...dar m-am oprit cand a trebuit sa cuplez motoarele...ma gandisem la 2 seria 600.
Voi astepta varianta S-39B pe care sigur Italeri o va scoate la anul (sper)...
Pana atunci...sper sa termin MAS 568...Black Sea version...si sa ne intalnim pe un lac toti...pentru o filmare!
Din pacate eu nu am posibilitati sa-mi construiesc singur bucse/axe portelice..fiind limitat la ce se gaseste in comert.
Astept cu nerabdare noi poze!
#13
Postat 21 August 2012 - 01:56 PM
PGM69, la 21 August 2012 - 06:02 AM, a spus:
S-100 a mea e cam compromisa.....am incercat sa pun axe de 4mm...cu elici de 35mm...dar m-am oprit cand a trebuit sa cuplez motoarele...ma gandisem la 2 seria 600.
........
Din pacate eu nu am posibilitati sa-mi construiesc singur bucse/axe portelice..fiind limitat la ce se gaseste in comert.
Astept cu nerabdare noi poze!
:( Trista veste! Totusi, cred ca se poate repara. Ce s-a stricat? Banuiesc ca piesele lungi ce inbraca tuburile laterale. Daca da, alea le poti reface din lemn. Chiar si din balsa care se prelucreaza foarte usor. Eu am reusit sa le gauresc in lung pana la 6,2-6,4mm, cu spirale lungi, groase de pana in 4mm si apoi cu pile de ascutit lantul de drujba, din aproape in aproape (sunt de la 4 pana la 5,4 in trepte de 0,3mm), pana ce am obtinut niste canale in care tuburile de 6mm sa aiba jocul necesar care sa-mi permita o fixare precisa a lor (perfect simetrice fata de chila, verificate cu sublerul din cand in cand pana la intarirea rasinii epoxidice). N-am avut spirale lungi mai groase de 4mm ca ar fi fost poate mai usor. Insa asa am putut controla foarte bine directia canalelor.
Bucsele respective le-am recuperat din cd-dvd-roame vechi gasite la o firma de calculatoare a unui prieten, insa am desfacut multe pana sa dau de ele deoarece in cele noi sunt de plastic. Cele bune, au 3mm interior si 5mm exterior cu o lungime de 4,5 mm. Se gasesc cate doua in fiecare aparat, incastrate in carul ce poarta laserul. Am pus cate 2 la capetele dinspre elice ale fiecarui tub, cate una in fiecare brat de sprijin al elicilor laterale si una in bratul de sprijin al centralului, in fundul caruia (spre carma) am introdus o bila de 4mm.
#14
Postat 21 August 2012 - 07:11 PM
Nene Mihai, varianta cu torpilele la 1:35.... este cat se poate de realizabila. Dupa mult timp de cautari, incercari, calcule si multe nopti nedormite am descoperit rezolvarea problemei elicelor. Nu este chiar atat de complexa pe cat pare, chiar este simpla. Pana cand v-oi reusii sa fac o proba (filmata de altfel) am sa va rog sa mai aveti putina rabdare. daca si practica se dovedeste a fi pe atat de coresta ca si teoria..... am sa sa destainui toata tehnologia , deci..... putina rabdare si ingaduinta va cer. Cel mai problematic a fost devicele torpilei, in rest..... garantez ca este floare la ureche.
......si poate totusi
#15
Postat 21 August 2012 - 07:48 PM
Apoi mai apare problema recuperarii torpilelor...asta in cazul in care nu treci la productia de serie...si imi vinzi si mie cateva!!
La un moment dat eu ma gandeam cum sa fac niscaiva bombe de adancime (grenade AS) functionale...adica sa pun un pic de carbid..si o supapa care sa permita patrunderea apei numai la o anumita adancime. Dar dimensiunile cilindrului, de circa 5 x 3 milimetri...m-a impiedicat sa-mi duc visul pana la capat! La scara 1/16sau 1/20...altfel am fi discutat!
#16
Postat 21 August 2012 - 08:00 PM
PGM69, la 21 August 2012 - 07:48 PM, a spus:
Apoi mai apare problema recuperarii torpilelor...asta in cazul in care nu treci la productia de serie...si imi vinzi si mie cateva!!
La un moment dat eu ma gandeam cum sa fac niscaiva bombe de adancime (grenade AS) functionale...adica sa pun un pic de carbid..si o supapa care sa permita patrunderea apei numai la o anumita adancime. Dar dimensiunile cilindrului, de circa 5 x 3 milimetri...m-a impiedicat sa-mi duc visul pana la capat! La scara 1/16sau 1/20...altfel am fi discutat!
Eu inca gandesc la varianta asta.... poate ne combinam si cine stie... iese ceva. Daca reusesc sa solutinez proble asta (cu bombele de adancime) ma pun pe construit un distrugator la scara 1:72 HMS Nerissa
......si poate totusi
#17
Postat 21 August 2012 - 10:16 PM
Promit ca la intoarcerea din excursia in Bulgaria, de saptamana viitoare, voi cauta respecivul video, pe care sigur l-am salvat pe undeva!
De aici mi-a venit ideea sa incerc sa fac bombele functionale......dar tb sa ma dotez cu un laborator NASA....nanotechnik!!!
Mi-ar face mare placere sa colaboram...dar eu locuiesc in Bucuresti...si vin ...destul de rar la casa mea din Timisul de Sus.
Oricum...ta toamna va trebui sa ne intalnim musai....cu barcile la subbrat...pentru un videoclip!
#18
Postat 21 August 2012 - 10:37 PM
De aici mi-a venit ideea sa fac grenadele AS functionale!
http://www.youtube.c...h?v=iPw4H8i96xk
#19
Postat 21 August 2012 - 10:43 PM
http://www.youtube.c...&feature=relmfu
http://www.youtube.c...h?v=ExA69prggRg
:pardon:
#21
Postat 05 October 2012 - 07:31 AM
:hi:
Azi plec spre Brasov..si tare mi-ar fi placut sa iau cu mine vedeta MAS 568...sa ne intalnim undeva pe o balta! :clapping:
Ai mai avansat cu PT596??? cel putin eu...astept cu nerabdare sa vad filmuletele cu ea....
Tel meu e 0722213908...daca ai timp de iesit azi sau maine dimineata pe lac...te rog da-mi un sms.
Cu stima.