Eleroane si flapsuri
#1
Postat 06 August 2012 - 10:45 AM
Partea mai tricky este ca aripa fiind subtire, nu as vrea sa prind servourile pentru eleroane si flapsuri pe ea, as vrea sa le pun undeva in mijlocul aripii sa stea ascunse in fuselaj.
Cum ar fi cel mai simplu sa fac? Sarma intr-un tub de plastic subtire pe mijlocul aripii pana in dreptul eleroanelor? Sa incerc sa fac cu un singur servo pentru eleroane sau sa pun 2? Orice idei/sfaturi ar ajuta. Eventual si cu poze daca nu cer mult :clapping:
Voi reveni si eu cu poze in momentul in care incep.
#2
Postat 06 August 2012 - 12:41 PM
Ia doua servouri micro si le lipesti pe intrados in dreptul eleroanelor si vezi cum merg. Mai simplu de atat nu cred ca se poate.
#3
Postat 06 August 2012 - 02:50 PM
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/1/1/2/3/8/9/t970479-112-thumb-135-3549_IMG.jpg
M-am gandit la varianta cu servourile lipide direct, dar fiind aripa foarte subtire, nu stiu cat de bine o sa arate. Nu trebuie neaparat sa fie simplu de tot, nu ma deranjeaza sa construiesc mai mult la el.
Pana acuma cea mai interesanta solutie am gasit-o asa:
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/3/4/8/5/0/a257713-201-J3%20Flaperon%201.JPG
#4
Postat 06 August 2012 - 03:12 PM
Este o idee foarte buna si foarte practica.
De regula insa, servo-urile se pun, pentru eleroane, ceva mai aproape de jumatatea eleronului pentru ca ... acesta se va indoi sub sarcina. Avand in vedere insa firele nu tocmai lungi ... se alege o varianta de compromis si ca atare pozitia servo-urilor care actioneaza eleroanele sunt in afata corpului modelului, dar destul de aproape de acesta, pe aripa.
In unele cazuri, daca radio-comanda nu stie de canalul 5 se poate folosi cablu Y din care un capat i se introduce in canalul 1 al receptorului si la celalte doua se conecteaza servo-urile care misca eleroanele.
Era sa uit: uneori servo-uri puse in aceasta pozitie, atat de aproape unul de celalalt ... vor aduce interferente, in sensul in care atunci cand se va misca unul ... se va misca si celalat si nu neaparat pe directia/sensul dorit de tine!!! E bine ca intre servo-uri sa fie macar 5cm distanta.
Cum in cazul tau sunt doua servo-uri identice ... nu cred sa fie probleme, dar ...
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 06 August 2012 - 03:16 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#5
Postat 06 August 2012 - 03:24 PM
Mihai_supy, la 06 August 2012 - 12:41 PM, a spus:
Ia doua servouri micro si le lipesti pe intrados in dreptul eleroanelor si vezi cum merg. Mai simplu de atat nu cred ca se poate.
Mihai... de aia vrei tu sa faci eleroane la BoT, cu ditamai diedru ?...
Va rog incetati propagarea acestei mantre false, cu diedrul si eleroanele...
#6
Postat 07 August 2012 - 12:17 PM
2 servouri montate in mijlocul aripii pe intrados care sa comande eleroanele si 2 servouri legate cu un cablu y pentru flapsuri. Astfel eleroanele le pot face sa aibe cursa mai mare in sus iar la flapsuri am mana libera sa le fac cu 2 pozitii si unghi mai mare in jos.
Ma gandesc ca pot sa pun toate cele 4 servouri in mijlocul aripii si sa merg cu 2 tije in 2 tuburi. Nu gasesc poze mai clare cu varianta asta, dar mi-ar veni greu sa cred ca nu exista.
Aceasta postare a fost editata de victoras_h: 07 August 2012 - 12:19 PM
#7
Postat 07 August 2012 - 02:56 PM
Eu as pune 2 servo mai aproape de fuselaj (evident stanga si dreapta) - pentru flapsuri si 2 servo mai spre jumatatea aripii pentru eleroane. Flapsurile ... nu e neaparat sa le faci foarte mari, adica nu imparti aripa in 4 parti egale 2 flapsuri si 2 eleroane.
Uita-te pe net, la planoarele care au flapsuri si eleroane si inspira-te de acolo!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 07 August 2012 - 02:57 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#8
Postat 07 August 2012 - 03:04 PM
PaunFD, la 07 August 2012 - 02:56 PM, a spus:
Eu as pune 2 servo mai aproape de fuselaj (evident stanga si dreapta) - pentru flapsuri si 2 servo mai spre jumatatea aripii pentru eleroane. Flapsurile ... nu e neaparat sa le faci foarte mari, adica nu imparti aripa in 4 parti egale 2 flapsuri si 2 eleroane.
Uita-te pe net, la planoarele care au flapsuri si eleroane si inspira-te de acolo!
da, m-am gandit si eu ca ar fi prea inghesuite toate 4 in fuselaj. Plus ca daca le pun pe aripa nu ma mai complic cu sarma prelungitoare.
Ca si dimensiuni, cam ce proportii ar fi ok? Nici eleroanele nu trebuie sa fie prea mari, mai ales ca o sa fie spre capetele aripii.
#9
Postat 07 August 2012 - 03:10 PM
Oricum, eu personal, as face cam asa: eleroanele 40% din toata aripa, flapsurile cca 25-30% sa mai ramana si ceva aripa ... fara nimic. Repet, cifrele/procentele sunt dupa cum ma taie pe mine capul, cum simt eu c-ar fi ... frumos si functional si cum le-as face eu, fara sa am in vedere ecuatii, curgeri, fileuri, etc.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#10
Postat 08 August 2012 - 09:22 PM
Nu stiu daca m-am exprimat clar, ideea e ca ma gandesc la flapsuri pentru aterizari, sa vin cu viteza cat mai mica, dar de asemenea tot atunci ar fi si eleroanele necesare pentru mici corectii. Sau atunci ma bazez mai mult pe directie?
#11
Postat 09 August 2012 - 01:53 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#12
Postat 09 August 2012 - 11:15 AM
#14
Postat 09 August 2012 - 12:19 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#15
Postat 11 December 2012 - 08:02 PM
renatoa, la 06 August 2012 - 03:24 PM, a spus:
Va rog incetati propagarea acestei mantre false, cu diedrul si eleroanele...
eleroanele la aripa diedru simplu le vad ca un must si au un efect foarte ok, in schimb pot spune din experienta ca eleroanele la aripa cu diedru dublu sau urechi sunt ineficiente, am incercat si practic lua virajul dupa 5 minute de la comanda rc
#17
Postat 11 December 2012 - 08:58 PM
bogdan_minitehnicus, la 11 December 2012 - 08:02 PM, a spus:
Poate facem schimb de experienta... sa vezi cum fac viraj cu raza de 10m din eleroane si dublu diedru ca la carte.
Daca esti curios cu ce, Graupner Cumuls XXL, 225cm, 94cm sectiunea centrala si 2x60cm eleroanele.
Cam ca asta de aici...
#18
Postat 12 December 2012 - 12:10 AM
renatoa, la 11 December 2012 - 08:58 PM, a spus:
Daca esti curios cu ce, Graupner Cumuls XXL, 225cm, 94cm sectiunea centrala si 2x60cm eleroanele.
Cam ca asta de aici...
ca si curiozitate, are diedru intre aripi, si cam care e grosimea profilului?
eu am incercat figura pe un planor home made 2.5m cu stabilizator clasic cu diedru dublu, si nu a dat rezultat, bine asta tine atat de profilul aripii cat si daca exista mixer, la tine vad un v-tail.
#19
Postat 12 December 2012 - 12:34 AM
bogdan_minitehnicus, la 12 December 2012 - 12:10 AM, a spus:
eu am incercat figura pe un planor home made 2.5m cu stabilizator clasic cu diedru dublu, si nu a dat rezultat, bine asta tine atat de profilul aripii cat si daca exista mixer, la tine vad un v-tail.
acum am vazut,http://www.youtube.com/watch?v=jggnV0SYoAs ce ai tu acolo e de fapt aripa dreapta cu urechi si vingleturi, la mine e altceva e aripa cu diedru la mijloc 3-4 grade si urechi.
#20
Postat 12 December 2012 - 08:17 AM
Daca la dv. chiar erau "urechi" de 20cm la 2.5m anvergura, e explicabil.
Nu le-as mai numi urechi cand sunt 2/3 din sectiunea centrala.
Oricum, e clar ca generalizarea nu e valabila.
#21
Postat 12 December 2012 - 10:25 AM
renatoa, la 12 December 2012 - 08:17 AM, a spus:
Daca la dv. chiar erau "urechi" de 20cm la 2.5m anvergura, e explicabil.
Nu le-as mai numi urechi cand sunt 2/3 din sectiunea centrala.
Oricum, e clar ca generalizarea nu e valabila.
e ne vedem la camp, cand o sa termin pasaroiul,e destinat borului fpv.
Ok scuze deinatorului topicului pentru "contaminarea" subiectului :)
#22
Postat 12 December 2012 - 07:51 PM
Manta cu unghi diedru - are nevoie de elroane, mai mult de flapsuri. Filiusul, cu unghi diedru zbura foarte bine fara eleroane. Exemplele pot continua.
Concluzia - aripa facuta sa fie stabila nu are nevoie de eleroane. Pentru aripile poliedrale, cu unghiuri diedre evidente eleroanele sunt degeaba. E verificat. De mine! Cl;ar ca exista variante construcitve de tot felul. Depinde de la caz la caz...