Sagita Un planor devenit motoplanor
#271
Postat 25 September 2013 - 08:07 AM
În altă ordine de idei, chiar şi cu jocurile mai sus amintite, modelul zboară încă foarte bine.
#272
Postat 25 September 2013 - 09:56 PM
Tuburile pentru ghidarea tijelor de oţel le-am confecţionat din hârtie de calc rulată pe tijele de oţel cu diametrul de 2mm (adezivul utilizat a fost aracetul).
#273
Postat 04 October 2013 - 08:13 PM
Am aliniat şi fixat ampenajul orizontal pe fuzelaj. Urmează montarea servourilor pentru comanda ampenajelor şi finisarea capacului pentru cele două (vor fi montate în ampenajul vertical). Voi reveni cu poze.
#274
Postat 04 October 2013 - 10:46 PM
#275
Postat 05 October 2013 - 11:17 AM
ce tub de carbon ai folosit pe post de lonjeron (diametru ext. int. )? Cum ti se pare ca a iesit ca rigiditate?
Ciao Sorin
#276
Postat 05 October 2013 - 11:34 AM
#277
Postat 05 October 2013 - 12:09 PM
Este contra tot ce stiu si imi sopteste ratiunea ca poate fi bine.
La solutia clasica nervurile sunt cuprinse intre doua baghete, si la o torsiune vor fi presate... pana la un punct la care s-a inventat shear web si nu a mai existat nici o compresie pe coaste, si acum solutia este folosita la tot ce inseamna top.
La varianta asta cu teava, la orice flexare, si am alaturi un tub de carbon de 10mm OD si pot constata singur ca flexarea lui este mult peste a unui lonjeron shear web cu baghete de pin de 10x2mm sus jos, si fara carbon de loc... deci, la orice flexare a tubului de carbon, cum vor actiona tensiunile aparute ? In sensul despicarii nervurilor exact pe fibra, unde stim ca balsa are rezistenta nula ! Cine le opreste ca acest lucru sa se intample ? Nimic !
Asa ca ma tot intreb cine confera rezistenta acestei structuri... :unsure:
#278
Postat 05 October 2013 - 02:49 PM
#279
Postat 05 October 2013 - 02:51 PM
#280
Postat 05 October 2013 - 03:01 PM
#281
Postat 05 October 2013 - 07:22 PM
Si ce bord de atac scheletic... o tija de carbon de nici 3mm, zau ca nu pricep pe ce sta folia aia si nu se torsioneaza...
Sa punem si o poza, sa vada colistenii pe ce sunt suparat :)
http://www.topmodelcz.cz/resources/upload/foto_1656.jpg
#282
Postat 09 October 2013 - 10:29 PM
#283
Postat 13 October 2013 - 07:13 PM
Ampenaje resiy.jpg (150.3K)
Number of downloads: 75
#284
Postat 14 October 2013 - 03:51 PM
Nu cread ca ar fi rau sa adugi la constructia aia balsa pe extrados si intrados ca un D Box numai ca valoarea balsei pe bordul de atac este pur aerodinamic in loc de a fi structurala. Daca pe deasupra chesonezi intre balsa de la bordul de atac si tub atunci balsa va fi folositoare si din puct de vedere structural pe linga cel aerodinamic.
#285
Postat 14 October 2013 - 06:10 PM
#286
Postat 01 November 2013 - 05:16 PM
#287
Postat 07 November 2013 - 07:01 PM
Încă oscilez între tije de oţel de 4 sau una de 4 şi una de 5..... loc am de amândouă, mai văd.
Poze, puţin mai târziu. Zboruri line.
#289
Postat 09 November 2013 - 09:59 PM
Asta o sa fie "Full House"?
(vad ca ideea de usurare a eleroanelor prinde aripi. Asa le-am facut la Manta, si asa am facut profundoarele cam la toate modelele pe care le-am construit...uf si sunt cateva)
#290
Postat 09 November 2013 - 10:38 PM
#291
Postat 10 November 2013 - 08:25 AM
#292
Postat 10 November 2013 - 09:53 AM
Zboruri line.
#293
Postat 11 November 2013 - 08:10 PM
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 11 November 2013 - 08:11 PM
#294
Postat 11 November 2013 - 09:09 PM
#295
Postat 11 November 2013 - 09:28 PM
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 11 November 2013 - 09:29 PM
#296
Postat 13 November 2013 - 01:26 AM
Fisiere atasate
-
DSC_0274.jpg (458.35K)
Number of downloads: 40
#297
Postat 13 November 2013 - 07:04 PM
din cate am vazut si am zburat pana acuma (de la planoare A1 impanzite cu japico si cu fitil (apropos...am vazut la vanzare un autocnips pe undeva...) pana la anverguri de 3m) culoarea foliei conteaza doar jos. Planoarele se zboara oricum departe si de cele mai multe ori la inaltimi mari, iar, cel putin eu, nu prea mai imi sua seama daca esre rosu sau albastru...
#298
Postat 13 November 2013 - 07:06 PM
Pana la urma culoarea foliei e chestie de gust - sau de ce mai ai prin cutii!!!
#299
Postat 13 November 2013 - 08:35 PM
#300
Postat 13 November 2013 - 10:04 PM
Mihai_supy, la 13 November 2013 - 07:04 PM, a spus:
din cate am vazut si am zburat pana acuma (de la planoare A1 impanzite cu japico si cu fitil (apropos...am vazut la vanzare un autocnips pe undeva...) pana la anverguri de 3m) culoarea foliei conteaza doar jos. Planoarele se zboara oricum departe si de cele mai multe ori la inaltimi mari, iar, cel putin eu, nu prea mai imi sua seama daca esre rosu sau albastru...
Demult vreau sa te contrazic la chestia asta....
Si planoarele si celelalte avioane arata interesant transparente, se vede structura fina si fragila ca o dantela pretioasa, se vede munca si precizia, alea alea.
Dar frumusetea este in forma lor, in volumul pe care-l ocupa asa de frumos, in liniile lor voluptoase si curgatoare...
Parerea mea este ca cele mai frumoase sunt alea netransparente, eu unul as fi ingrozit sa vad structura aripii la un avion 1 la 1, sau si mai departe structura unui san sau scheletul soldului unei femei....
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"