Modelism - RHC Forum: Sagita - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sagita Un planor devenit motoplanor

#271 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 25 September 2013 - 08:07 AM

În postul #7 se vede destul de bine articulaţia. La versiunea de atunci, lagărele erau din tevă de alamă, iar în timp, axul de oţel şi aterizările mai puţin reuşite, au făcut posibilă apariţia unui joc. Acum încerc pe cât posibil să reduc jocurile.
În altă ordine de idei, chiar şi cu jocurile mai sus amintite, modelul zboară încă foarte bine.
Sultan Eduard
0

#272 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 25 September 2013 - 09:56 PM

În seara asta am terminat de lucrat la ampenajul orizontal. Practic am introdus tuburile pentru ghidarea tijelor de oţel şi apoi am separat cele două jumătăţi de ampenaj (am refolosit ampenajul orizontal rămas întreg de la modelul anterior aşa cum am procedat şi cu ampenajul vertical).

Tuburile pentru ghidarea tijelor de oţel le-am confecţionat din hârtie de calc rulată pe tijele de oţel cu diametrul de 2mm (adezivul utilizat a fost aracetul).
Sultan Eduard
0

#273 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 04 October 2013 - 08:13 PM

Azi am mai lucrat puţin.
Am aliniat şi fixat ampenajul orizontal pe fuzelaj. Urmează montarea servourilor pentru comanda ampenajelor şi finisarea capacului pentru cele două (vor fi montate în ampenajul vertical). Voi reveni cu poze.
Sultan Eduard
0

#274 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 04 October 2013 - 10:46 PM

Primul cântar cu modelul aproape gata: 645 grame fără electronică, balamale şi folie. O primă estimare cu tot ce va trebui montat mă aduce undeva la 1000-1100 grame la o suprafaţă de 50 dm2. Rămâne de văzut dacă m-am înşelat. Zboruri line.
Sultan Eduard
0

#275 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 05 October 2013 - 11:17 AM

Edi,

ce tub de carbon ai folosit pe post de lonjeron (diametru ext. int. )? Cum ti se pare ca a iesit ca rigiditate?

Ciao Sorin
0

#276 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 05 October 2013 - 11:34 AM

Am folosit ţeavă cu diametrul exterior de 7mm. Rigiditatea este dată de structura în ansamblu si momentan sunt mulţumit de ceea ce am realizat. Rămâne că primele zboruri sa confirme sau nu soluţia constructivă aleasă.
Sultan Eduard
0

#277 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19171
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 October 2013 - 12:09 PM

Sincer, eu de cand am vazut solutia asta la topmodel ma tot intreb de unde pana unde...
Este contra tot ce stiu si imi sopteste ratiunea ca poate fi bine.
La solutia clasica nervurile sunt cuprinse intre doua baghete, si la o torsiune vor fi presate... pana la un punct la care s-a inventat shear web si nu a mai existat nici o compresie pe coaste, si acum solutia este folosita la tot ce inseamna top.
La varianta asta cu teava, la orice flexare, si am alaturi un tub de carbon de 10mm OD si pot constata singur ca flexarea lui este mult peste a unui lonjeron shear web cu baghete de pin de 10x2mm sus jos, si fara carbon de loc... deci, la orice flexare a tubului de carbon, cum vor actiona tensiunile aparute ? In sensul despicarii nervurilor exact pe fibra, unde stim ca balsa are rezistenta nula ! Cine le opreste ca acest lucru sa se intample ? Nimic !
Asa ca ma tot intreb cine confera rezistenta acestei structuri... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#278 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 05 October 2013 - 02:49 PM

Corect, numai că pe lângă ţeavă de carbon mai există si D-boxul (în unul din posturile mai vechi există o poza cu aripile după şlefuire si acolo se vede destul de clar despre ce vorbesc).
Sultan Eduard
0

#279 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 05 October 2013 - 02:51 PM

Corect, numai că pe lângă ţeavă de carbon mai există si D-boxul (în unul din posturile mai vechi există o poza cu aripile după şlefuire si acolo se vede destul de clar despre ce vorbesc).
Sultan Eduard
0

#280 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 05 October 2013 - 03:01 PM

Scuze pentru postul dublu. Editarea mă "omoară".
Sultan Eduard
0

#281 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19171
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 October 2013 - 07:22 PM

di-boxu sa traiasca, numai ca modelele topmodel nu au di-box :) eu la alea m-am crucit, nu am nimic cu lucratura matale. Faptul ca pun intre teava si bordul de atac un numar dublu de nervuri nu mi se pare ca schimba datele problemei.
Si ce bord de atac scheletic... o tija de carbon de nici 3mm, zau ca nu pricep pe ce sta folia aia si nu se torsioneaza...
Sa punem si o poza, sa vada colistenii pe ce sunt suparat :)

http://www.topmodelcz.cz/resources/upload/foto_1656.jpg
... cu picioarele pe pamant ...
0

#282 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 09 October 2013 - 10:29 PM

Am mai lucrat puţin la ampenajul vertical :yahoo: . Sper ca în câteva zile să termin de montat servourile şi tijele de comandă, apoi trec la aripi.
Sultan Eduard
0

#283 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 13 October 2013 - 07:13 PM

Ampenajele la prima montare. Servourile se află sub capacul roşu.
Fisier atasat  Ampenaje resiy.jpg (150.3K)
Number of downloads: 75
Sultan Eduard
0

#284 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 14 October 2013 - 03:51 PM

La modelele Top Model tubul de carbon este gros si substantial. El are doua roluri acolo. Un rol este pe post de lonjeron pe cind celalalt rol este pe post de torsiune. Rolul de torsiune elimina nevoia de a avea D Boxul. Avantajul aici este o constructie foarte usor de facut si o incarcare nica la aripa. Dezavantajul este ca profilul sufera la acuratete. Deci ce au facut Top model aici este sa aiba un model mai usor cu profil cit de cit rezonabil care ni se pare un schimb bun.

Nu cread ca ar fi rau sa adugi la constructia aia balsa pe extrados si intrados ca un D Box numai ca valoarea balsei pe bordul de atac este pur aerodinamic in loc de a fi structurala. Daca pe deasupra chesonezi intre balsa de la bordul de atac si tub atunci balsa va fi folositoare si din puct de vedere structural pe linga cel aerodinamic.
0

#285 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 14 October 2013 - 06:10 PM

Mulţumesc pentru informaţii. Lucrurile deja sunt spre finalizare. Zboruri line.
Sultan Eduard
0

#286 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 01 November 2013 - 05:16 PM

Lucrurile merg încet, poate prea încet pentru mine. Între două cursuri am montat ieri motorul şi regulatorul. La prima vedere se pare că nu voi avea probleme cu centrul de greutate. Aştept în continuare pachetul cu bunătăţi (folie şi servo) pentru a putea continua lucrul. Momentan pozele nu se justifică. Zboruri line.
Sultan Eduard
0

#287 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 07 November 2013 - 07:01 PM

Pachetul cu "bunătăţi" a venit (folie roşu transparent şi servouri Corona MG 939). Am încercat să mai câştig câteva grame prin uşurarea eleroanelor, rezultatul: am mai câştigat încă 8 grame, flapsurle le voi lăsa aşa cum sunt. Suporturile servourilor sunt în lucru şi zilele astea demarez înfolierea. Să nu uit, extradosul şi intradosul din zona D-box au mai primit câte o platbandă de carbon de 3x0,5 - rezultatul a fost creşterea rezistenţei la încovoiere a aripilor (modelul va avea prevăzut şi cârlig de remorcaj ca soluţie alternativă la ucare)
Încă oscilez între tije de oţel de 4 sau una de 4 şi una de 5..... loc am de amândouă, mai văd.
Poze, puţin mai târziu. Zboruri line.
Sultan Eduard
0

#288 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 07 November 2013 - 07:17 PM

Aripi şi eleroane....Fisier atasat  DSC_0262.jpg (135.13K)
Number of downloads: 58
Sultan Eduard
0

#289 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5155
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 09 November 2013 - 09:59 PM

dragut.
Asta o sa fie "Full House"?

(vad ca ideea de usurare a eleroanelor prinde aripi. Asa le-am facut la Manta, si asa am facut profundoarele cam la toate modelele pe care le-am construit...uf si sunt cateva)
0

#290 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 09 November 2013 - 10:38 PM

Încerc si eu marea cu degetul. Câştigul cu uşurarea eleroanelor a fost mai mult de natură estetică, 8 grame la două eleroanelor nu este foarte mult ( structura era deja goală pe dinăuntru). Săptămâna viitoare sper sa fie gata de zbor.
Sultan Eduard
0

#291 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5155
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 10 November 2013 - 08:25 AM

8 grame la doua eleroane - nu pare a fi mult, dar, noi, romanii, avem un prverb: "Buturuga mica rastoarna carul mare". Cate putin cate putin, si modelul se va comporta mult mai bine. Eu am vazut la Guppy ce mult conteaza greutatea, si mai ales calitatea executiei.
0

#292 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 10 November 2013 - 09:53 AM

Corect :good: , aş mai putea "smulge" cam tot atâtea grame de pe flapsuri, practic m-aş apropia de echivalentul a aproape două servouri. Momentan sunt în ţinta propusă de 25g/dm2.
Zboruri line.
Sultan Eduard
0

#293 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 11 November 2013 - 08:10 PM

Am găsit puţin timp liber şi pentru flapsuri aşa că, le-am aplicat acelaşi tratament de "slăbire" ca şi eleroanelor. Rezultatul a constat în câştigarea a 11 grame de pe ambele flapsuri (placarea a fost făcută cu balsa puţin mai densă).

Aceasta postare a fost editata de edisultan: 11 November 2013 - 08:11 PM

Sultan Eduard
0

#294 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19171
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 November 2013 - 09:09 PM

De ce nu infoliate, le vezi solicitate asa rau ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#295 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 11 November 2013 - 09:28 PM

Iniţial aşa le-am văzut, ca să nu mai pun la socoteală teama de torsionare. Acum, dacă ar fi să o iau de la capăt le-aş face altfel (poza din postul #256 spune multe...). Următorul model va avea o altă structură. Zboruri line.

Aceasta postare a fost editata de edisultan: 11 November 2013 - 09:29 PM

Sultan Eduard
0

#296 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 13 November 2013 - 01:26 AM

În seara asta, eleroanele şi flapsurile au trecut de faza infolierii. Urmează aripile.

Fisiere atasate


Sultan Eduard
0

#297 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5155
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 13 November 2013 - 07:04 PM

...uf...cat mi-ar trebui sa conving lumea ca planoarelor le sta bine transparente?....finetea structurii direct proportionala cu finetea de zbor, munca depusa trebuie expusa...dat asta e doar ideea mea.

din cate am vazut si am zburat pana acuma (de la planoare A1 impanzite cu japico si cu fitil (apropos...am vazut la vanzare un autocnips pe undeva...) pana la anverguri de 3m) culoarea foliei conteaza doar jos. Planoarele se zboara oricum departe si de cele mai multe ori la inaltimi mari, iar, cel putin eu, nu prea mai imi sua seama daca esre rosu sau albastru...
0

#298 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5155
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 13 November 2013 - 07:06 PM

...dar pana la urma, cand ajungem la finisaje - graba e mare. Ca in constructii - cand e sa faci acoperisul constati ca bugetul iti e demult depasit, si faci cu ce ai...

Pana la urma culoarea foliei e chestie de gust - sau de ce mai ai prin cutii!!!
0

#299 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2070
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 13 November 2013 - 08:35 PM

Adevărul este că eleroanele şi flafsurile sunt înfoliate cu ce mai aveam perin cuti. Am preferat galbenul opac pe una din feţe din două motive: adreă mult mai bine decât roşul transparent şi doream ca măcar în zona de vizibilitate să pot distinge în anumite momente poziţia suprafeţelor de comandă. Oricum falpsurile au galben pe intrados şi roşu transparent pe extrados iar eleroanele au dispunerea culorilor invers. Aripile vor fi roşu transparent... (aşa a văzut artistul). Zboruri line.
Sultan Eduard
0

#300 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 13 November 2013 - 10:04 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 13 November 2013 - 07:04 PM, a spus:

...uf...cat mi-ar trebui sa conving lumea ca planoarelor le sta bine transparente?....finetea structurii direct proportionala cu finetea de zbor, munca depusa trebuie expusa...dat asta e doar ideea mea.

din cate am vazut si am zburat pana acuma (de la planoare A1 impanzite cu japico si cu fitil (apropos...am vazut la vanzare un autocnips pe undeva...) pana la anverguri de 3m) culoarea foliei conteaza doar jos. Planoarele se zboara oricum departe si de cele mai multe ori la inaltimi mari, iar, cel putin eu, nu prea mai imi sua seama daca esre rosu sau albastru...




Demult vreau sa te contrazic la chestia asta....

Si planoarele si celelalte avioane arata interesant transparente, se vede structura fina si fragila ca o dantela pretioasa, se vede munca si precizia, alea alea.
Dar frumusetea este in forma lor, in volumul pe care-l ocupa asa de frumos, in liniile lor voluptoase si curgatoare...

Parerea mea este ca cele mai frumoase sunt alea netransparente, eu unul as fi ingrozit sa vad structura aripii la un avion 1 la 1, sau si mai departe structura unui san sau scheletul soldului unei femei....
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro