Modelism - RHC Forum: Sagita - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sagita Un planor devenit motoplanor

#1 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 05 August 2012 - 12:03 PM

În urma cu aproximativ 1 an, am finalizat constructia unui planor RC, care ulterior a primit si un mic motor electric ceea ce l-a transformat in motoplanor. La origini modelul se numea Sagita, nume pe care l-am păstrat.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  1.JPG (96.75K)
    Number of downloads: 300
  • Fisier atasat  2.JPG (185.49K)
    Number of downloads: 306
  • Fisier atasat  3.JPG (75.48K)
    Number of downloads: 313

Sultan Eduard
0

#2 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 05 August 2012 - 12:08 PM

În linii mari, structura aripii a ramas neschimbata (lonjeroane de pin si balsa cu nervuri de balsa de 2mm, Structura aripii a fost placata ca în plan cu balsa de 1,5 mm). Singura modificare majora a fost renuntarea la diedrul în W (am preferat acest lucru pentru simplitate în transport si depozitare). De asemeni constuctia îmi permite instalarea servomecanismelor si taierea eleroanelor pentru o mai buna manevrabilitate.
Pentru lipire am utilizat clei nitrocelulozic (facut dupa metoda veche: film celulozic dizolvat în diluant nitro).
Am renuntat din capul locului la frânele aerodinamice. Am realizat în schimb structura de rezistenta a bordului de fuga astfel încât atunci când ma voi decide sa instalez eleroane sa nu am probleme deosebite.
Aripa am acoperit-o cu Solarfilm, iar pentru lipire am utilizat un fier de calcat cu termostat reglat în prealabil. Folia s-a comportat excelent la toate zborurile care au urmat. Pe aceasta cale multumesc colegilor de forum care au postat o multime de sfaturi utile pentru aceasta operatie.
Primele zboruri le-am făcut în configuraţia planor (am avut şi câteva încercări la pantă pe dealurile Tulcei), astfel am reuşit să-i învăt comportamentul în zbor.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de edisultan: 05 August 2012 - 12:09 PM

Sultan Eduard
0

#3 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 05 August 2012 - 12:21 PM

Ampenajele orizontal si vertical în versiunea de anul tecut le-am reproiectat (ca forma) astfel încât sa nu puna mari probleme de constructie si mai ales am optat pentru simplitatea instalarii comenzilor. Constructia a fost clasica: grinda cu zabrele profilata si placata cu balsa de 1,5 mm. A rezultat o structura usoara si rezistenta care în final nu mi-a pus probleme de centraj.
Fuzelajul l-am mai lungit putin atât spre bot (50 mm) cât si spre coada (100 mm). Am procedat astfel deoarece mi s-a părut foarte mică distanţa indicată în plan între bordul de fugă al aripii şi ampenajul orizontal. Ce am obţinut? Un model mult mai stabil. De altfel, pe un alt jurnal de construcţie, care tratează o versiune a acestui model (Sagita XC), constructorul de acolo chiar recomandă acest lucru din acelaşi motiv.
Pentru fuzelaj am optat în zona posterioara pentru structura indicata în plan (file de balsa de 4 mm), iar pentru zona de bot am folosit panouri de placaj de 5 mm usurate, placate cu placaj de aviatie de 1mm.
Suportul motorului este confectionat din placaj de tei de 5mm, placat cu placaj de aviatie de 1mm, totul profilat. Am optat pentru aceasta solutie constructiva din cauza ca initial am vrut un planor. De altfel în primele poze nici nu apare, iar zborurile initiale au fost toate fara motor.

Anvergura: 2 m
Lungime: 1,2 m
Suprafata portanta aripa: 39.1 dm2
Suprafata portanta ampenaj orizontal: 6.3 dm2
Suprafata portanta totala : 45.4 dm2
Greutatea totala 1100 g gata de zbor.
Motorizare BL A2208-17 Outrunner, KV 1100, 7A cu acumulator 3s 1300 mA.

În zbor, modelul s-a comportat excelent si foarte iertator cu multe din greselile mele de pilotaj.

Fisiere atasate


Sultan Eduard
0

#4 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 05 August 2012 - 12:30 PM

Aceata a fost configuraţia în care modelul a zburat şi mi-a oferit multe clipe de încântare anul trecut.
Deja fuzelajul purta semnele "de bună purtare" ale pilotului şi în aceeaşi măsură greşeala de structură pe care am preluat-o de la cel care a proiectat acest model, încercând să respect planul. Dar despre asta voi mai povesti. Zboruri line.

Fisiere atasate


Sultan Eduard
0

#5 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 05 August 2012 - 01:26 PM

Frumos review! Cine are mana ... are ... :)
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#6 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 07 August 2012 - 06:15 PM

Fuzelajul înainte de modificare. Se pot vedea uşor problemele de structură şi reparaţiile pe care le-am efectuat în timp. Zona de bot a necesitat doar corecţii datorate contactului cu solul şi diverse tufe aflate pe terenul de zbor. De fapt zona de bot a fost acoperită iniţial cu placaj de 1 mm peste care am aplcat balsa de 1,5 mm. Ţin să menţionez că aripile nu au avut niciodată de suferit.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  1.JPG (158.99K)
    Number of downloads: 177
  • Fisier atasat  2.JPG (170.59K)
    Number of downloads: 190

Sultan Eduard
0

#7 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 07 August 2012 - 06:57 PM

Spre sfârsitul anului, aşa cum am arătat mai devreme, datorita problemelor generate de structura fuzelajului posterior (câteva fracturi de la aterizarile mai putin reusite), am decis sa reconstruiesc întreaga zona.
Am renuntat la structura de balsa si m-am orientat catre o vergea de bat de pescuit, iar pentru ampenajul vertical si orizontal am respectat formele din planul initial.
Am respectat inclusiv principiul de actionare al ampenajului orizontal. Pentru a evita jocurile ce a fi putut să apară în articulaţia ampenajului orizontal am folosit bucşe din alamă. În timp au apărut mici jocuri, aşa că, pentru următoarea reconstrucţie a fuzelajului, am achiziţionat rulmenţi mici. Oricum în zbor nu am constatat probleme datorate acestor jocuri.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  3.jpg (72.34K)
    Number of downloads: 159
  • Fisier atasat  4.jpg (132.73K)
    Number of downloads: 157
  • Fisier atasat  5.JPG (30.62K)
    Number of downloads: 163
  • Fisier atasat  6.JPG (33.09K)
    Number of downloads: 169

Sultan Eduard
0

#8 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 07 August 2012 - 08:50 PM

Alinierea celor doua sectiuni ale fuzelajului (cea veche şi cea nouă) am facut-o pe o planseta cu ajutorul riglei, echerului si al ruletei. Lipirea am realizat-o cu epoxi, iar trecerea de la sectiunea rectangulară la cea rotunda cu bucatele de balsa slefuite. La final am chituit usor fisurile si imperfectiunile. Pentru vopsire am folosit vopsea alchidica, iar stratul final este Parchedur (Palux).

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  1.JPG (158.39K)
    Number of downloads: 139

Sultan Eduard
0

#9 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 07 August 2012 - 08:54 PM

La final totul arăta astfel:

Fisiere atasate


Sultan Eduard
0

#10 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 07 August 2012 - 09:10 PM

Primele zboruri au fost strict în configuraţia planor, motorul l-am montat ca şi prima dată doar după ce am fost mulţumit de comportarea ca planor. Legat de modul cum s-a comportat în zbor, nu mai este foarte mult de spus, am povestit atât în jurnalul de zbor de la Constanţa şi în cel de la Tulcea (atunci când am zburat acolo).
Noua înfăţişare a mai adus un plus de câteva sute de grame (greutate totală 1300g), aduse în special de vergeaua de undiţă utilizată la fuzelajul posterior şi de ampenajul vertical (partea care adăposteşte elementele de comandă ale ampenajului orizontal). În compensaţie, s-a îmbunătăţit ţinuta de zbor pe vânt puternic şi rezistenţa fuzelajului.

Aceasta postare a fost editata de edisultan: 07 August 2012 - 09:10 PM

Sultan Eduard
0

#11 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 08 August 2012 - 07:30 PM

Ultima modificare adusă modelului a fost la nivelul direcţiei. Practic am reconstruit-o de la zero conform planului. Am recurs la acest lucru datorită faptului că apăruseră mici torsiuni la cea veche, ceea ce devenise puţin deranjant pe timpul zborului. În afară de asta am mai câştigat câteva grame şi structura arată puţin mai bine. După cum spunea un coleg pe forum "este păcat să ascundem munca în spatele unei folii mate". Zboruri line....

Fisiere atasate


Sultan Eduard
0

#12 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 08 August 2012 - 07:40 PM

..si nu are dreptate???....


cam toate modelele pe care le-am construit aveau folii transparente. Sunt mai gratioase asa...
0

#13 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 08 August 2012 - 07:54 PM

Ba da, chiar despre dumneavoastră era vorba.
Pe vremuri foloseam japico... ce vremuri.

Aceasta postare a fost editata de edisultan: 08 August 2012 - 07:55 PM

Sultan Eduard
0

#14 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 08 August 2012 - 08:09 PM

ei...

ma cam bate gandul sa-mi mai fac un A2, impanzit cu japico si nitrolac.!
Daca as mai gasi planurile modleului domunului Arghir de la Tehnofrig (model care l-am inceput odata) l-as mai face din nou.....
0

#15 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 08 August 2012 - 08:13 PM

Vezi postareaedisultan, la 08 August 2012 - 07:54 PM, a spus:

Ba da, chiar despre dumneavoastră era vorba.



Altcineva a zis-o - si are muuult mai multa experienta decat am eu. Eu doar am preluat ideea. Si o sustin. La modelele mai mici, (asa mi se pare mie) daca sunt infoliate in folie transparenta dau senzatie de suplete. Oricum arata clar mult mai elegant asa - pe jumatate imbracate.

Ps - oare de ce s-au inventat rochiile cu decolteu adanc si foliile transparente???

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 08 August 2012 - 08:14 PM

0

#16 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 08 August 2012 - 08:32 PM

Mea culpa, nu am apucat să citesc chiar tot ce scrie pe forum.
Legat de A2, ete cumva vorba de Termic 81 publicat în Modelim nr. 4/1985? Dacă da pot să-l scanez şi să vi-l trimit.
Sultan Eduard
0

#17 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 09 August 2012 - 08:22 PM

Să revenim la ale noastre. După experienţa cu modelul mai sus prezentat, am decis să reiau proiectul dar într-o nouă abordare.
În linii mari modelul va fi acelaşi dar pentru aripă profilul va fi MH 32 şi voi mai mări puţin anvergura (2500 mm). Voi constata la final dacă am greşit sau nu.
Pentru început am pregătit ampenajele. Modul de construcţie se vede din poze, profilarea va fi realizată la sfârşit.
Mai mult ca sigur voi adopta configuraţia în "T", dar mai este până acolo.

Fisiere atasate


Sultan Eduard
0

#18 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 10 August 2012 - 06:39 PM

Fii atent la directia de fibra (de la lemn). O sa ai probleme cind impinzesti, in zbor, sau poate chiar ceva catastrofic.
Directia de fibrei ar trabui sa mearga in directia lonjeronului. Daca ai diferenta asa de mare as imbina cale doua jumatati la centru. Daca o lasi asa este posibil sa se torsioneze cind impinzesti sau daca nu cind zbori la viteze mai mari torsuinea sar putea accentua in timpul zborului si te intrebi de zboara aiurea sau in ce mai rau caz din cauza ca stresul se acumuleaza asimetric se poate rupe acolo.
0

#19 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 11 August 2012 - 09:31 AM

Mulţumesc frumos pentru recomandări. Ceea ce se vede pe planşetă sunt de fapt intradosul şi extradosul structurii, între ele se află încă o structură de tip grindă cu zăbrele din baghete de balsa. Cele două "feţe" sunt astfel poziţionate încât să anuleze eventualele tendinţe de torsionare. Chiar azi am dat jos de pe planşetă cele două ampenaje şi cel puţin deocamdată totul arată foarte bine, va rămâne ca peste câteva zile să văd cum se prezintă şi voi povesti atunci dacă a apărut ceva. Urmează să văd ce spune şi cântarul în comparaţie cu o strctură clasică (balsa masiv profilat). Încă o dată mulţumesc şi zboruri line.
Sultan Eduard
0

#20 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 11 August 2012 - 09:56 AM

Începuturile connstrucţiei aripii: şabloane pentru nervuri, pachetul iniţial, şlefuirea şi nervurile de la centru confecţionate din placaj. Pozele cu nervurile şlefuite sun făcute la câmp din motive lesne de înţeles (soţia poate accepta multe, dar praful generat de activitate....).

Fisiere atasate


Sultan Eduard
0

#21 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 11 August 2012 - 02:54 PM

Între timp am mai lucrat câte ceva la aripă. Mai am de terminat capetele, de tăiat eleroanele şi finisat.

Fisiere atasate


Sultan Eduard
0

#22 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 12 August 2012 - 10:39 AM

Am montat aseară şi aripa dreapta.
Azi am cântărit aripa din stânga, ampenajul orizontal şi pe cel vertical. Rezultatul: aripa = 150g, ampenaj orizontal = 27g, ampenaj vertical = 25g. Estimez că modelul fără electronică va ajunge undeva la aproximativ 600-700g, de fapt va depinde de fuzelaj şi toate celelalte accesorii.

Fisiere atasate


Sultan Eduard
0

#23 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 12 August 2012 - 07:14 PM

am vazut ca nu sunt singurul care construieste pe polistiren.
Intrebarea care vine, si care ma roade - de ce faci doua modele identice?
0

#24 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 August 2012 - 09:59 PM

Unul este pentru mine! Abia astept!!!
Din primele estimari, se pare ca un model va avea 2,10m anvergura si ambele vor fi undeva la 900g - 1kg RTF. Cred eu ca ar trebui sa zboare intr-un mare fel.
Nu stiu ce suprafata portanta va scoate Edi la planoare, dar in mod cert, judecand dupa ce am vazut iesit din mainile lui ... nici macar nu am cea mai mica indoiala ca nu va zbura si nu se va comporta exemplar in aer!

Tot ce pot sa-i urez lui Edi este sa fie sanatos, sa se mai si odihneasca (caci in ultima perioada cam are nevoie)!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 12 August 2012 - 10:03 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#25 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 August 2012 - 10:02 PM

Pacat de el... o sa il strici punand stabilizator pe el :D
... cu picioarele pe pamant ...
0

#26 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 August 2012 - 10:13 PM

Nu vrei sa stii ce chinuri il asteapta pe saracul planor ...
Daca stia ultronul pe care l-a facut Edi pentru mine, ce chinuri il asteptau in mainile mele ... se desfacea singur si fugea acasa la mama lui (depronul la fabrica de depron, polistirenul la fabrica de polistirent ... etc.)

Nu stiu daca o sa-i pun stabilizatorul, chiar din prima. Ramane sa vad cum filmeaza si daca stabilizatorul din camera video isi face datoria, sau e nevoie si de stabilizarea planorului.

Azi am facut cunostinta cu aripa si ampenajul vertical si orizontal si le-am testat putin rezistenta la torsiune si ... rezistenta in general. Cred ca va fi un model cam ca Sagita, adica ... greu de ucis.

Multa sanatate, aterizari line si bafta!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#27 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 August 2012 - 10:35 PM

Vezi postareaPaunFD, la 12 August 2012 - 10:13 PM, a spus:

... si daca stabilizatorul din camera video isi face datoria...


Da, stie sa inveleasca si ciocolata in staniol... :D
Stabilizatoarele de camera sunt facuite sa amortizeze tremuratura unei maini, nu pale de vant, ar trebui sa ii iasa lentila afara ca ochii la melc ! De abia se simt ca imbunatatesc ceva cand filmezi dintr-o masina in mers.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 August 2012 - 10:37 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#28 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 13 August 2012 - 01:15 PM

Habar nu aveam!
Din masina am filmat in cateva ocazii, nu foarte des, cu mai mult sau mai putin succes, dar am pus calitatea nu intotdeauna suficienta a filmarii, pe seama ... stilului meu de condus, zoom-ului dus spre/la maxim, a limitarilor fizice ale camerei si a geamurilor ... nu suficient de curate.
Asta inseamna ca ... din pacate, voi "strica" planorul, cu stabilizatorul! Asta este!
Mai ramane insa sa vad si cat voi alege sa folosesc planorul ca platforma de filmare (nu FPV) si cat il voi folosi pentru simpla desfatare cu zborul lui, pentru ca stabilizatorul il voi folosi doar cat am camera pe el (cred).
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#29 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 14 August 2012 - 02:25 PM

Între timp, am terminat placările şi capetele pentru ambele aripi ale modelului cu anvergura de 2m. Probabil că mai târziu după ce le finisez am să pun şi nişte poze.
Aripile pentru ce cu anvergura de 2,5m sunt încâ la faza de nervuri şi lonjeroane (timpul ne omoară...).
Sultan Eduard
0

#30 Userul este online   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 14 August 2012 - 08:36 PM

Aripile pentru modelul cu anvergura de 2m, după şlefuirea grosieră. Am preferat lucrul la câmp pentru a evita "distracţia de acasă". Urmează şlefuirea cu şmirghel fin.

Fisiere atasate


Sultan Eduard
0

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro