Stabilizator HK a testat cineva ?
#31
Postat 08 August 2012 - 05:16 PM
Stiti de ce intreb?! Pentru ca io am observat la ultron care are ditamai hectarul de suprafete de comanda (sau cum le spune lor in termeni aeromodelistici ...) ca spre ex. eleroanele, inca sunt eficace, chiar daca modelul a pus aripa pe-o parte si botul spre in jos, semn ca (in termeni aeromodelistitici) a angajat. Parca, parca sa zic eu ca ... aia cu fileurile rupte si ineficacitatea suprafetelor de comanda ... nu prea sta in picioare.
Oricum, eu merg la zbor unde mai experimentez una/alta si ... ma voi documenta practic, apoi vin sa vad si teoria!!!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#32
Postat 08 August 2012 - 06:11 PM
Cand se angajeaza, prin punerea botului jos avionul (re)capata viteza, necesara ca suprafetele de control sa aiba din nou autoritate.
Totul depinde daca mai ai suficient spatiu pana la mama terra ca sa recapeti controlul.
Un avion nu prea bine proiectat, pune jos numai o aripa, nu si botul, si de aceea, miscarea obligatorie care trebuie sa o faci, repet, daca ai spatiu, este sa il bagi in picaj din profundor, ca sa capete viteza si sa recapeti controlul.
PS: si mai las-o moarta cu toata terminologia asta de macelarie...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 August 2012 - 06:12 PM
#33
Postat 08 August 2012 - 06:21 PM
-eleroane pe toata lungimea aripii. Sansa ca fileurile de aer sa se desprinda, in acelasi moment, pe toata lungimea aripii, este mai mica.
-torsiunea geometrica. Adica, unghiul de incidenta al aripii nu este acelasi la incastrare si la varf. Evident ca fileurile de aer se vor desprinde doar pe o portiune a aripii si nu pe toata suprafata.
Multa, multa bafta.
#34
Postat 08 August 2012 - 08:25 PM
Astfel, ceea ce am vazut eu, adica stabilizatorul n-a mai permis angajarea modelului in conditii similare de viteza, datorita faptului ca ... de fapt, fileurile de aer care incepusera sa se desprinda (sau sa faca ele ce vor ele numai portanta sa nu mai produca ... ) nu s-au desprins de pe toata aripa odata ... . Stabilizatorul, a "prins" miscarea de inclinare a modelului pe o aripa, a avut de unde s-o corecteze, insa profundorul n-a avut suficienta autoritate datorita muschiuletului/fileului desprins de pe os (profundor) si a permis modelului sa incline doar botul, dar in acelasi timp sa stea cu aripa la orizontala - asigurand eficienta necesara. Cand viteza modelului a permis si autoritatea necesara profundorului, stabilizatorul a readus modelul pe orizontala si a evitat tranta.
Da' @renatoa, tu cred ca stiai sau intuiai explicatia asta, de aia nici n-ai prea comentat atunci cand am spus/scris ca modelul + viteza - stabilizator = angajare + crash + lipici + etc., da' probabil n-ai avut chef sa scrii si ai preferat sa te amuzi vazand ce mai debiteaza lumea. Daca insa n-ai avut in vedere si o asemena explicatie ... nasol ... inseamna ca ... nasol rau (n-as vrea sa fiu eu primul care intuieste ... ).
Ce ma minuneaza este ca domnul @aeromax, care imi spunea mie mai sus cum e cu aeromodelismul la cei 40 de ani de experienta, n-a intuit si o astfel de explicatie ... Eeee iaca, nu-i nevoie de 40 de ani de experienta sa-ti explici fenomene, daca chiar te intereseaza.
Finalitatea insa, cu sau fara explicatie aerodinamiceasca, bucatareasca, pescareasca sau de care mai doriti ramane tot aia: model + viteza mica + stabilizator = zbor controlabil; model + viteza mica - stabilizator = angajare + crash + lipici + nervi + bani cheltuiti + ... + etc. Asta-i esenta intregului topic.
PS. mie imi place orice leguma, atata vreme cat guita, iar daca mai e si file ... (ca tot vorbeam p-aci de file-uri, m-a lovit o foameee) deci ... macelaria sa traiasca.
Aterizari line, sanatate si spor la ce faceti voi acolo!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 08 August 2012 - 08:25 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#35
Postat 08 August 2012 - 09:35 PM
#36
Postat 08 August 2012 - 11:40 PM
link http://www.hobbyking...trol_Board.html
articol http://flitetest.com.../i86_Stabilizer
video
end of story ..topic closed :)
#37
Postat 09 August 2012 - 01:46 AM
Asta am vazut eu in videoclip. Acuma, judecand dupa ceea ce am vazut, daca nu cumva iarasi e o discutie despre pixelul albastru sau ceea ce cred c-am vazut nu e asa ..., se desprinde concluzia ca fenomenul de stall al unei aripi incepe de langa fuselajul avionului spre varful aripii si are loc pe o gama mai larga de viteze. Adica stall-ul aripii incepe la viteza de 35kmh (de ex.) si ajunge ca intreaga aripa sa fie in stall la 25km (tot de ex.).
Ce nu stiu eu si ca atare nu sunt sigur, este urmatorul lucru: o aripa genereaza X ca forta portanta ... la viteza Y, indiferent de greutatea modelului si ea/aripa este proiectata pentru o anumita portanta maxima la o anumita viteza, permitandu-i o anumita incarcare alara. Astfel banuiesc ca degeaba ii cresti mult viteza pentru ca portanta nu va creste ... direct cu viteza, portanta va creste dar nu in acelasi ritm.
Daca un model are o incarcare alara de ... 35g/dm2, aripa - sa zicem, genereaza portanta maxima si ii permite modelului sa se comporte optim. Daca insa modelul este ... supra-incarcat iar incarcarea alara ajunge la ... 75g/dm2, atunci, pentru a sta in aer modelul are nevoie de o viteza mai mare. Insa, modelul incarcat la 75gdm2 devenit vitezist, va ... "angaja" (va avea o atitudine similara angajarii) mai repede si la o viteza mai mare decat daca ar avea cele 35g/dm2 incarcare alara data initial de proiectant, dar aceasta "angajare" nu cred ca va fi ca efect al ruperii fileurilor de aer/intrarii aripii in stall. Ca atare, banuiesc - deja este o supozitie ... "angajarea" (a se vedea ghilimelele), nefacandu-se cu ruperea fileurilor de aer si stall-ul aripii, poate fi redresata fara cresterea vitezei de deplasare a modelului, suprafetele de comanda fiind inca ... active. Practic, in acest caz, modelul va avea o ... planarea-o cadere controlata, ceva gen ceea ce se vede la aterizarea navetelor spatiale gen Columbia.
De aceea banuiesc - iarasi, ca la unele modele, mai grele, este necesar ca aterizarea sa se faca mai in viteza, pentru ca panta descendenta sa nu fie prea abrupta, iar contacul cu solul sa nu fie atat de dur incat sa ... rupa modelul. Aterizarea nu se face mai in viteza ... pentru ca altfel, aripa modelului ar intra in stall - modelul in limita de viteza si ... dezastru.
Chiar si daca ceea ce am spus in aliniatul de mai sus este o prostie/aberatie/tampenie, tot ramane faptul ca ... stall-ul aripii se intampla pe o plaja de viteze si nu toata aripa intra in stall odata si ... tot ii raman bucati de aripa cu care sa controleze - pana la un punct iesirea din situatia limita sau punerea aripii paralel cu solul, in vreme ce profundorul deja e in stall demult si nu are pic de autoritate. Daca modelul este mai greu de bot, cum profundorul nu are pic de autoritate botul va fi in jos si ... modelul va prinde viteza, pana cand profundorul va avea suficienta autoritate sa aduca modelul ... la orizontala, sau poate prinde viteza ajutat de motor.
Acuma, ca in functie de model, de tipul si profilul aripii, plaja de viteze la care aripa incepe sa intre in stall si pana ajunge complet in stall, este mai mare ... sau mai mica, asta-i alta duda. Banuiesc eu ca, de regula la modelele care ... le folosim noi si care nu sunt 100%scale, plaja de viteze de stall a aripii este destul de generoasa.
Mai am o ... banuiala: un ... eleron pe toata lungimea aripii, sau pe mai bine de 80% din aceasta, cred ca are darul de a modifica putin ... daca nu cumva putin mai mult "geometria" aripii. Astfel, daca o aripa cu eleronul in pozitia normala, intra in stall la viteza X, atunci cu eleronul in alta pozitie ... va intra in stall la cu totul alta viteza si logic, nici nu prea vad cum ar putea sa fie altfel. Bine, acuma exista pentru orice aripa o viteza limita dincolo de care ... poti sa faci tumbe si sa lungesti eleronul ... cat de mult vrei, tot nu vei mai obtine fileuri si portanta pe respectiva aripa ... dar ... .
Poate ca aceea este acea "limita de viteza" in termeni stric aerodinamici ...
in acest caz, atunci, eu am vazut ... un model greu care necontrolat de stabilizator a alunecat pe fileurile de aer (poate) in rupere, apoi a pus botul jos si ... s-a impamintat, in vreme ce cu stabilizator ... acesta a apucat sa-l aduca cu aripa paralela cu solul si corpul modelului la orizontala, antrenandu-l pe o panta descendenta accentuata.
Dar cum spune si @silver arrow ... mama ei de teorie a chibritului ... model + viteza mica - stabilizator = crash + lipici + nervi + ... + etc. in vreme ce model + viteza mica + stabilizator = model controlabil + filmare frumoasa!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#38
Postat 09 August 2012 - 10:28 AM
si
In ambele videoclipuri se poate observa clar ca nu toata aripa intra in stall odata/simultan si ca ... exista o viteza la care aripa incepe sa rupa fileurile de aer si o alta viteza la care acestea sunt rupte definitiv. Un model, presupun ca se supune exact acelorasi legi aerodinamice.
Faptul ca pe o bucata de aripa se pierde portanta, in mod logic - cel putin asa mi se pare mie c-ar fi logic, greutatea avionului va conduce la inclinarea acestuia pe portiunea de aripa care pierde portanta. Daca ne gandim ca in aer, aripa dinspre pamint parcurge o distanta mai mica decat aripa dinspre aer, va rezulta faptul ca aripa dinsre aer va genera mai multa portanta si ca atare tendinta de inclinare a avionului se va accentua si avionul va "aluneca" pe acea aripa si va cadea (daca nu se iau alte masuri de contracarare).
Deci stimati colegi si @aeromax: ceea ce am vazut eu la camp, a fost exact asa cum am vazut eu, fara ... pixelul albastru, deci nu sunt nici dobitoc si in nici un caz retardat. Sa nu uit: nici nu-mi trebuiesc cei 40 de ani de experienta sa-mi explic un fenomen si sa-l inteleg, daca chiar ma "sageata"!
Sfatul meu: lasati-o mai usor cu superioritatea asta ... nesustinuta de nimic, pentru ca ... in ziua de azi, pentru cineva cu o logica de bun simt si oarece vointa poate cauta si identifica faptul ca desi ne ascundem dupa j-de ani de experienta batem campii cu gratie, fara sa avem nici cel mai mic habar despre ce vorbim, doar de dragul de a ne privi in oglinda pseudo-superioritatea ...
Acuma, cautarea mea prin mijloacele de informare avute la dispozitie, m-a facut sa pierd destul de mult timp, absolut inutil, doar ca sa imi explic un fenomen, pe care sincer, nu ma interesa sub nici o forma sa mi-l explic, pana nu s-au trezit "meseriasii" s-o arda ei ... aerodinamiceste si sa incerce sa ma convinga, ca ceea ce am vazut eu e ... pixelul albastru - rusine Dinu Patriciu!
Timpul pierdut si explicatia fenomenului observat ... nu schimba cu absolut nimic faptul ca modelul + viteza mica - stabilizator = crash + lipici + ... +. Astfel, ramane doar ... timp pierdut aiurea! Acuma, de ce m-ar interesa sa stiu explicatii pe limba aerodinamiceasca, ca sa tin o radio-comanda in mana + un model in aer, si sa ma simt bine 2-3 ore pe zi?! Ca sa pot sa ma laud peste ani ca am 40+ de ani de experienta?! Si-mi foloseste la exact ... ce?!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#39
Postat 09 August 2012 - 11:31 AM
Vezi filmul asta:
pilotul a scapat.
Si mai este un lucru: nu mai analiza comportamentul profundorului independent de al stabilizatorului. Cele doua se influenteaza reciproc, ca si aripa cu ampenajele, de altfel (chiar daca mai putin).
#40
Postat 09 August 2012 - 11:57 AM
Am pierdut suficient de mult timp, facand ceva care ... chiar nu ma interesa, timp pretios care nu mi-l mai da nimeni inapoi, iar cunostintele acumulate, cel putin pentru mine, nu schimba cu absolut nimic datele problemei.
Sa ma bucur de frumusetea zborului unui model comandat de mine, chiar nu imi trebuie sa stiu tot felul de explicatii stiintifice, aerodinamica, fizica, matematica, etc. Astea, le-am invatat atunci cand mi-a fost timpul sa le invat (in scoala generala, in liceu, la facultate, la masterat, la doctorat - mai putin) si le-am uitat atunci cand a fost timpul lor sa le uit, acum e timpul sa nu ma mai intereseze.
Faptul ca mi-am baut capul sa ma informez si sa-mi explic pe limba aerodinamiceasca un fenomen fizic observat practic la ... camp, a fost doar un exercitiu de ... vointa si o verificare a starii de ... sanatate mintala proprie, pe langa pierderea de timp, atat si nimic mai mult.
Chiar si daca le-as sti la perfectie, chiar si daca m-as apuca acum sa fac studii intr-un cadru organizat gen facultate, masterat, doctorat de/in inginerie aeronautica sau ... ceva care sa-mi imbogateasca bagajul de cunostinte in domeniu, la un nivel ... extrem de inalt, tot nu m-ar ajuta sa stick-uiesc mai bine pentru a pilota un model, mai ... mult decat ma ajuta practica de zi cu zi.
Eu cel putin, cred cu convingere ca nu m-ar ajuta. Stick-uiala este o ... deprindere pur practica, care tine strict de ... capacitatile de a stick-ui ale individului, intocmai cum ... si soferia tine de individ, astfel ca nu toti oamenii indiferent de dotarea intelectuala (pot fi chiar si medici chirugi neurologi - de ex.) sunt in stare sa invete sa conduca o masina - chiar si daca stiu la perfectie toata teoria care concura la miscarea acelui autoturism. Chiar am intalnit cazuri (si nu putine) de oameni cu un IQ mult peste medie, incapabili - pur si simplu, sa conduca o masina.
Pentru mine, strict pentru mine, am retinut esentialul, in ceea ce priveste acest stabilizator, cum si in ce fel ma poate ajuta sa-mi faca timpul petrecut la zbor si mai placut decat pana acum si sa-mi aduca mai multa placere. Ceea ce doresc eu de la acest hobby, am mai spus mai sus, n-are absolut nici o legatura cu incrancenarea ... cu performanta, sportul, arta, etc.. Este doar numai si numai pentru desfatarea sufletului meu, pentru relaxare, pentru a uita de ... grijile si muncile zilnice.
Multa sanatate, aterizari line si spor la ce faceti voi acolo!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#43
#44
Postat 11 August 2012 - 12:02 AM
Functioneaza pe aeromodelele astea:
cu acumulatorul ala care are cca 450 - 460g ceea ce il face mult mai greu decat recomanda producatorul (cam de 2ori si ceva mai greu)
care ... e si greu si mult modificat ... alta aripa, alt bot, etc.
Multa sanatate, aterizari line si ... spor la ce faceti voi acolo.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#45
Postat 11 August 2012 - 07:14 AM
PaunFD, la 11 August 2012 - 12:02 AM, a spus:
Multa sanatate, aterizari line si ... spor la ce faceti voi acolo.
Deci își face treaba de stabilizator de zbor, în vânt menține jucăria (cât de cât) stabilă ?
Toată stima !
#46
Postat 11 August 2012 - 08:50 AM
Am povestit pe pagina anterioara, pe langa contrele cu ... cam cum se comporta si cam ce cred eu ca este de stiut.
Trebuie totusi sa te "joci" cu setarile de gain ca sa-i gasesti setarea optima. Cam la 70-80% e ... aproape optim, dar asta e in functie de model/suprafetele de comanda ale acestuia/cursele la servo ... la 100% miscarea modelului devine un fel de ... tremurat deoarece stabilizatorul supracorecteaza pozitia modelului.
Nu am avut ocazia sa vad stabilizatoarele la lucru pe vant de peste 32kmh, inca, da' in mod cert nu-i timpul trecut. Ce am vazut pana acum ... face toti banii, tine modelele tepene pe traiectorie, indiferent de vant, turbulente, gropi in aer, etc. nevoia sa umbli la trimm-uri a scazut drastic.
Acuma, la mine vantul bate cu doar 21kmh, insa o sa ies la zbor si o sa pastrez un acumulator, in eventualitatea in care vantul mai creste in intensitate, sa vad ce si cum. Sper doar sa nu se lase vantul.
Multa sanatate si aterizari line!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#47
Postat 11 August 2012 - 11:43 AM
Promit ca atunci cand vantul o sa sara de 32kmh sa revin cu impresii despre acest stabilizator.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#48
#49
Postat 11 August 2012 - 03:06 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#50
Postat 11 August 2012 - 05:23 PM
#51
Postat 11 August 2012 - 07:58 PM
Problema este ca stabilizatorul asta a fost proiectat sa stabilizeze avioane ... si va fi nu foarte la indemana de gasit care servo pe ce canal sa-l pui, dar probabil ca nu va fi o problema de nerezolvat.
Multa sanatate si aterizari line!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#52
Postat 13 August 2012 - 10:07 AM
-Am afirmat ca, dupa parerea mea, este inadmisibil ca cineva care zboara modele RC, sa nu stie ce sint "fileurile de aer", ce este aceea o "angajare", etc., etc. Un pilot trebuie sa stie de ce zboara avionul sau aeromodelul. Sint pareri, opinii. Am dreptul sa am o parere o opinie si nimeni nu-mi poate lua acest drept!. Parerile sau opiniile mele sau ale altora, nu pot sa Jigneasca sau sa faca rau, cel putin va pot face sa reflectati, sa fiti de acord sau sa nu fiti de acord si nimic mai mult. Deci, rugamintea mea este sa fiti mai atenti cu vorbele si sa nu le folositi cu atita usurinta...
In ceea ce priveste Stabilizatorul, cind voi avea timp am sa pregatesc un material.
Toate bune!
#53
Postat 13 August 2012 - 01:03 PM
"Inadmisibilul" ala e ... ma rog, o opinie care ... uite, eu o consider gresita, chiar si numai pe considerentul ca sunt milioane daca nu chiar miliarde de soferi care n-au nici cel mai mic habar de ce autoturismul pe care il conduc ... face ceea ce face el acolo si ... nu mai considera nimeni ca-i inadmisibil si nici nu-i mai culege descarcerarea de prin decor asa cum face cu cei care zic ei - despre ei ca ... stiu ei cam care-i duda cu autoturismul.
Nu mai vorbesc de ... utilizarea diferitelor obiecte mai mult sau mai putin complexe, de la electrocasnicele mici, la obiecte si masini industriale ... (computer, masina de spalat, telefon mobil, radio-casetofon, cuptor cu microunde, etc.)
Pana la urma, na, asta-i opinia ta ... gresita sau corecta, este o ... opinie!
Considera-ma pe mine un simplu utilizator de aeromodele, ignorant, care probabil ca este ca multi sau putini alti utilizatori de ... aeromodele si tehnologia care este in legatura cu acest domeniu!
Multa sanatate, aterizari line si multa bafta!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#54
Postat 13 August 2012 - 04:21 PM
PaunFD, la 13 August 2012 - 01:03 PM, a spus:
Multa sanatate, aterizari line si multa bafta!
Subscriu ! Există oameni atât de pasionați încât știu pe de rost echipe întregi de fotbal cu rezerve cu tot, știu rezultatele pe dinafară cu 50 de ani în urmă, știu și ce combinație a dus la marcarea unui gol.
Fiecare își ocupă creierul cu ce vrea, unii mai mult alții mai puțin.
Toate bune !
PS. trebuie să fii cel puțin pasionat super mult ca să masori și să filmezi fileurile de aer pe care le face un aeromodel... :rolleyes:
#55
Postat 13 August 2012 - 05:01 PM
Hai, lasati-o moarta... mi se pare aiurea sa ridici la rangul de virtute ca nu vrei sa inveti mai mult de nivelul la care te aflii...
#56
Postat 13 August 2012 - 05:14 PM
renatoa, la 13 August 2012 - 05:01 PM, a spus:
Hai, lasati-o moarta... mi se pare aiurea sa ridici la rangul de virtute ca nu vrei sa inveti mai mult de nivelul la care te aflii...
Am tot respectul pentru cei care au mai mult timp și studiază temeinic, fac calcule, testează, probează, emit opinii, dar depinde de timpul alocat al fiecăruia pentru hobby, pentru a învăța, a citi. Eu am la dispoziție 2-3 ore la două săptămâni. După ce mă pensionez în mod cert știu cu ce îmi voi umple timpul !
Zboruri line și o viață stabilizată !
:rolleyes:
#57
Postat 14 August 2012 - 08:37 AM
Sau despre autoturisme ... doar nu vrei sa spui ca nu te poti bucura pe deplin de placerea de a conduce, daca nu stii cum e cu fileurile de aer (ca si ele au aerodinamica extrem de atent studiata) care ofera acestuia down-force-ul necesar mentinerii aderentei optime la sol. Sunt piloti de rally cu rezultate notabile in domeniu, care nu sunt ... nu au cunostinte la nivelul la care le are un mecanic din echipa lui ...
Hai totusi sa fim seriosi!!!
Nu vreau sa ridic la rangul de virtute ... nimic, doar enunt o stare de fapt: pe lumea asta sunt extrem de multi utilizatori de diverse lucruri care nu stiu cum si de ce functioneaza acele lucruri, iar asta nu-i impiedica sub nici o forma sa se bucure din plin de folosirea acestora!
Habotnicia @renatoa, de-a lungul istoriei a condus la intamplari din cele mai ... stupide, idioate si periculoase, de la inchizitie (cu al lor "inadmisibil") la ... Ceausescu la Castro si Hugo Chavez.
Ce Dumnezeu, am innebunit cu totii, ne-am pierdut mintile si uzul ratiunii in asemenea hal?!
Apoi, stai tu linistit, ca nu esti singurul care zboara pe 25mph ... si nu numai planoare ci si acrobate, pseudo-scale-uri si le zboara ... fara stabilizator si le aterizeaza intregi, fara motor.
Eu personal, doar probez/testez si apoi pun in aplicare. Ti-am mai spus care-i rationamentul pentru care am cumparat stabilizatorul asta si apoi, tu cu ... mainile tale ai scris ca ... stabilizatorul intern al unei camere video n-are cum sa faca fata rafalelor de vant si ca pentru o filmare cat de cat decenta, un planorul care transporta camera video trebuie musai stabilizat!
In mod clar, la peste 200m nu cred ca ma va ajuta vederea sa pot sa stabilizez eu planorul, pentru asa ceva ... Tu zbori FPV la distante mai mari de 100m ... eu prefer sa-mi lipesc ochii de lentila ochelarului sa vad planorul (pana ma fac mare ... ) si sa filmez cu planorul decolat de la Oierie, orasul Constanta - cat de mult pot sa-l vad! Apoi nu cumva tu esti fericitul posesor al unuia sau mai multor stabilizatoare de zbor FY, cel putin unu pe FPV?!
Multa sanatate, bafta si aterizari line!
PS Eu, in urma acestor discutii ... chiar imi pun ambitia sa nu mai invat nimic, chiar nimic, sa vad daca ... fiind tabula rasa, pot sa utilizez in mod corespunzator aeromodelele si echipamentele aferente!!! Ia sa vedem, ce ma impiedica sa tin un model in aer, fara sa stiu cum e cu bucataria aeromodelistica ... chiar si pe vant de peste 25mph!!!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 14 August 2012 - 08:40 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#58
Postat 14 August 2012 - 09:20 AM
Sa se pogoare Duhul Sfant, dimpreuna cu Dumnezeu Tatal si cu Mantuitorul si sa decreteze, precum au decretat cu Moise cand i-au dictat cele 10 porunci si ... haideti fratilor sa stabilim cum si ce fel, cam la modul urmator:
1. Aeromodelist adevarat:
- a construit un model de la A la Z;
- are statie radio Futaba si cel putin un model de la Multiplex sau made in Germany;
- nu zboara spume;
- cunoaste ca pe Tatal Nostru, toate regulile de curgere a fluidelor, fileurile, Bernoulli, Planc, Coanda si ... CNP-ul tuturor celor care au contribuit la dezvoltarea aviatiei;
- .... completati pe linia punctata.
2. Aeromodelistul fals:
- zboara spume;
- are statie radio TG 9x, sau cea mai slaba statie radio computerizata;
- tranteste modelul de cel putin 2 ori pe luna;
- are modele de la Hobbyking;
- ..... completati pe linia punctata.
3. Aeromodelistul de cumetrie:
- zboara cu stabilizator;
- n-are FPV;
- nu stie de ce zboara modelul;
- n-are radio-comanda computerizata;
- are incarcator care incarca acumulatorii doar cu maxim 0,8mAh si numai prin mufa de egalizare;
- ... completati pe linia punctata.
4. Ne-Aeromodelistul/Ignorantul:
- nu stie de ce zboara modelul si nici nu-l intereseaza
- ... completati pe linia punctata ..
5. .... Completati pe linia punctata (aeromodelistul de interes, etc.)
Odata completat acest cod, haideti sa-l facem sticky, eventual sa rugam un admin sa-l puna pe pagina de deschidere a sub-forumului "Aeromodelim" si ... sa terminam cu dudele astea. Daca avem ceva de spus unui interlocutor, ii facem o trimitere de tipul: "opinia mea este ca esti aeromodelist de tipul 4 - vezi pagina/postul ... ", eventual facem si un topic unde sa ne contram si eventual sa mai imbunatatim codul de legi aeromodelistice si ... pastram astfel celelalte topicuri curate si ... si!
Pe de alta parte, stim in orice moment ce fel de aeromodelisti suntem si ... nu ne mai ofticam, cand ne pune lumea etichete! Vine un "aeromodelist adevarat", iti spune "am constatat ca esti aeromodelist de punctul 5" si gata, s-a lamurit, pentru ca prin gura aeromodelistului adevarat vine cuvantul Sfintei Treimi, cuvantul lui Alah, Buda, Tao, Shinto, intreaga intelepciune Zen, etc.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#59
Postat 14 August 2012 - 09:23 AM
PaunFD, la 14 August 2012 - 08:37 AM, a spus:
Daca tu consideri ca si cumparatul unui televizor este un hobby, atunci nu e OK :)