Stabilizator HK a testat cineva ?
#2
Postat 02 August 2012 - 05:05 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#3
Postat 02 August 2012 - 05:13 PM
Sa vezi cum tine modelul in limita de viteza si nu-i permite sa angajeze ... asezandu-l intr-o panta usor descendenta!
Un singur minus are: n-are ... servo reverse, adica daca servo-urile sunt ... inversate, va trebui sa le pui in pozitia corecta!!!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#4
Postat 02 August 2012 - 05:17 PM
PaunFD, la 02 August 2012 - 05:13 PM, a spus:
Nu zau... vreau sa vad si eu asta :)
Daca nu "il lasa" sa se angajeze tocmai aia inseamna ca nu a intrat inca in limita de viteza !
Odata rupte fileurile de aer, nu mai raspunde la nici o comanda, poti sa le fluturi ca hipopotamul din urechi :D
#5
Postat 02 August 2012 - 05:27 PM
Posibil sa ai dreptate, insa eu cred ca la greutatea suplimentara adaugata modelului prin monstrul ala de baterie ... la vitezele alea mici, n-ar trebui sa stea in aer!
Acuma, se prea poate ca exprimarea mea sa nu fie ... sa nu fie, dar am vazut modelul in situatii similare angajand fara ... stabilizator, in vreme ce cu stabilizator n-a mai angajat! C-o fi dat ca hipopotamul din urechi, c-o fi chemat si un elicopter sa-l tina ... habar nu am ...
Ca de fapt modelul, atunci cand n-a angajat nu se afla in limita de viteza ... iarasi nu stiu, stiu doar ca fara stabilizator a angajat si a cazut, iar cu stabilizator ... n-a mai cazut! Cum, de ce, ... sunt lucruri si termeni care ... chiar nu ma intereseaza!
Modelul + viteza mica + stabilizator n-a cazut = ma intereseaza
Modelul + viteza mica - stabilizator a cazut = ma intereseaza.
Restu' e ... poveste, material de studiu pentru oamenii de stiinta printre care ... nu ma inumar si nici nu mi-am propus!
Poate ca i-a corectat tendinta de a angaja inainte de fi imposibil ... nu stiu ...
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 02 August 2012 - 05:31 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#7
Postat 02 August 2012 - 05:36 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#8
Postat 02 August 2012 - 06:06 PM
Toate bune!
#9
Postat 02 August 2012 - 08:56 PM
Am mai spus mai sus ... faptul ca modelul + viteza mica de zbor + stabilizator = zbor controlabil, ma intereseaza! Faptul ca modelul + viteza mica de zbor - stabilizator = tranta + lipici + nervi + frustrare + ... + iarasi oricat de mult as vrea sa nu ma interseze ... ma intereseaza!
Aia cu fileurile, cu ... voleiul, tenis-ul sau Dumnezeu stie in ce sport sau arta culinara se mai folosesc fileurile alea de zici tu ... este cat se poate de ne-intersant pentru mine.
Stii modelul Gee Bee de la E-flite?! Daca da, atunci in mod clar stii ca este ... imposibil de zburat la viteza mica datorita aripii extrem de mici si a portantei aproape inexistente la acea viteza. Eeee ia citeste tu ce spun astia http://www.rcgroups....525113&page=140 in cele peste 140 de pagini de postari despre UMX Gee Bee R2 cu stabilizator!!! Pe urma sa-mi spui si mie cum e cu fileurile alea de ... plasa, peste, porc si alte animale zburatoare!!!
Pe langa ce spun aia acolo ... ignorand comentariile si aspectul comercial priveste evolutia modelului din videoclipul urmator ... si viteza cu care vine la aterizare! Apoi, daca ai cumva ocazia, incearca sa replici performanta, fara stabilizator ...
Respectivul model, din punctul meu de vedere este un fel de ... tampax greu/umflat/folosit cu aripioare, care ajutat de stabilizatorul de zbor ... zboara si zboara ca oricare alt model cu anvergura, portanta si incarcare alara decenta. Fara stabilizator ... trebuie sa fii incredibil de bun pentru a zbura un astfel de model si pentru a-i preveni tendintele de angjare/prabusire si al tine pe traiectoria dorita de tine.
Poate ca ... am mai spus, stabilizatorul corecteaza pozitia modelului inainte de momentul in care fileturile/fileurile/antricoatele de aer se rup si-l stabilizeaza mentinandu-i o traiectorie descendenta de zbor, suficienta astfel incat antricoatele sa nu se rupa si modelul sa aibe de unde sa raspunda la comenzi. Nu e treaba mea de ... pilot sa stiu asta! Treaba mea de pilot este sa ... cunosc/invat comportamentul modelului cu ... stabilizatorul in cauza si sa retin ca fara stabilizator, la o anumita viteza "mica" sansele ca modelul sa-mi scape de sub control si sa-l trantesc sunt mai mari tinzand spre 100%, in vreme ce cu stabilizator sansele tind spre 0 (zero).
L-am vazut la lucru si orice mi-ai spune despre fileuri, antricoate, fleici, etc. n-are cum sa anuleze ceea ce am vazut ... la camp, la lucru, la ... zbor! Teoria e ... teorie, practica e practica.
La camp am vazut una bucata T45 64mm EDF, care teoretic trebuia sa zboare cu maxim lipo 3S 3000mAh, decoland aruncat din mana cu una bucata lipo 4S 2200mAh si zburand, apoi decolat tot din mana cu una bucata lipo 4S 4000mAh (cred ca numai acumulatorul are cca 450g fata de 176g cat are lipo 3s 2200mAh!!!, pe langa plusul de greutate adus de ... scoci, noul EDF, noul motor, noul ESC ... ) si zburand frumos si controlabil la exact aceleasi viteze!!! Si nu numai pe acest model am vazut la lucru stabilizatorul in cauza ... doar ca acesta mi s-a parut ca stabilizatorul are cel mai mult de munca.
Vrei sa vezi legile fizicii, fileurile, fleicile, antricoatele si alte dude sfidate pana la anulare?! Vino la Oierie!!! Ai sa vezi modele ... de 2,5kg cu lest de inca 450g zburand sub o aripa de 1300cm ... si ... multe altele! Vrei sa vezi experimente care mai de care mai ... nastrusnice si reusite intr-ale zborului?! Vino la Oierie ... si ai sa vezi!
Pana atunci, antricoate placute ... scuze,
aterizari line, multa sanatate si bafta!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#10
Postat 02 August 2012 - 09:14 PM
Stefan Tiganas a primit un gibi din asta cadou in we tracut la brasov, si nu mi s-a parut ca l-a solicitat in mod deosebit sa il piloteze, sau sa il aterizeze la picior.
Cel care a deschis topicul il vrea pentru FPV, e mai de inteles, vrea sa admire peisajul si sa lase avionul pe pilot automat. Dar sa iei asa ceva doar ca sa te ajute sa aterizezi... ce barbat ...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 02 August 2012 - 09:16 PM
#11
Postat 02 August 2012 - 09:32 PM
Acuma ramane sa-l folosesc tot pe FPV, pe planorul care-l contruieste Edi (ca dupa cum stii, eu nu-s in stare sa fac asa ceva), pentru pura stabilizare a imaginii si ... pentru a compensa chiorenia mea, la inaltimile si distantele la care planuiesc ca voi zbura planorul.
Stii cum e ... cu varsta nu mai spargi nuci ... treci la nuci de cocos, ca nu mai vezi ca-n tinerete ... :)
Pai stabilizatorul bata-l vina, face din gibi ...
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 02 August 2012 - 09:34 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#14
Postat 06 August 2012 - 09:47 PM
Zbor ce construiesc altii si experimentez la nivelul: "daca apas butonul asta ... ce se intampla?!" Daca se intampla nasoale ... invat sa nu mai apas butonul ala, daca se intampla de bine ... apas butonul ala ori de cate ori simt ca imi este necesar.
As construi cu mare drag, dar nu am indemanarea necesara, cunostintele necesare si mai ales timpul liber necesar pentru asta. Dpdv al timpului liber, am de ales intre a zbura si a construi. Am ales sa pilotez/sa zbor ce au construit altii si ... daca e cazul sa repar sau/si sa imbunatatesc (daca ma duce) ceea ce au construit altii.
Cum a fost in cazul discutiei cu T33 + canard ... m-am uitat putin pe net, am mai intrebat si ... am pus mana si am pus canard-uri pe T33. Am observat rezultatul, l-am bagat la cap si ... n-am mai incercat inca, multumit fiind de alta "descoperire": SFG-urile. Nici nu m-am uitat pe net, ci doar am pus o intrebare, am citit raspunsul, am decupat SFG-uri pentru T33, le-am pus si ... sunt multumit de rezultat - experimentul fiind unul 100% reusit. N-am stat sa calculez profile, curgeri de aer, implicatii aerodinamice, ecuatii matematico-fizico-nu stiu de care sa ... zbor 5min un model ...
Logica e cat se poate de simpla: Am pus SFG-urile, am zburat modelul. Merge cum trebuie?! DA, atunci raman acolo. Nu merge cum trebuie?! Nasol - le dau jos!
Ti-am spus mai sus, vrei sa vezi legile fizicii, fileurile, fleicile, incarcarile aleare si alte dude din astea, sfidate pana la anulare?! Vino la Oierie si ai sa le vezi cu ochii tai, ai sa simti greutatea modelelor cu mainile tale si ... ce-i cel mai interesant, ai sa vezi lucruri care in mod clar - in opinia si dupa calculele tale, n-ar trebui sa zboare ... facand ceva imposibil: ZBURAND! Asta n-ar fi nimic, daca n-as adauga ca zboara si chiar frumos in majoritatea cazurilor.
Multa sanatate, aterizari line si bafta la ce faci tu acolo!
P.S. Randurile tale imi aduceau aminte de un banc: "Ea/sotia vine acasa si-si gaseste sotul facand sex de zor cu amanta! Sotul ii spune sotiei: draga, nu e ceea ce crezi tu ca vezi, eu ii explic doamnei cum e cu fileurile de aer care se rup si induc stall-ul ..., nu facem sex ... nuuuuu ... fileurile, antricoatele, fleicile!!!"
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#15
Postat 07 August 2012 - 01:18 PM
Am o experienta de peste 40 de ani in acest domeniu si iti pot spune ca...este adevarat! Orice poate sa zboare, daca avem un propulsor capabil sa ridice acel ceva de la sol. Si o scindura, daca ii fixam un motor, ne poate demonstra ca zboara. Diferenta este ca nu tot ceea ce zboara, zboara intr-adevar corect sau bine din punct de vedere Aerodinamic. Este esential a sti ce inseamna ca un model sa execute un zbor "ca la carte". Un model bine proictat, care zboara impecabil, nu are nevoie de nici un fel de montaje electronice, care sa-l stabilizeze. In rest, nu este alt ceva decit, arta in a pilota. Iata de ce este nevoie si de acele minimale "DUDE" de care am amintit. Dar -Vorba multa saracia omului- asa ca iti doresc sa ai timp si de ceva Aerodinamica caci nu strica.
Toate bune!
#16
Postat 07 August 2012 - 02:06 PM
Conduci autoturisme?! Probabil ca da! Poti sa spui cu precizie, in orice moment al drumului tau cu autovehiculul ce forte, ce componente, ce acceleratii, ce ... alte dude guverneaza miscarea acestuia?! Poti sa spui care este forta centrifuga cu care autoturismul este atras in derapaj si care este forta centripeta pe care conducatorul auto trebuie s-o induca autoturismului pentru a contracara derapajul?! Poate ca ... poti, desi ma indoiesc ca in timp ce autoturismul tau a derapat cu tine la volan, mai ai timp sa calculezi matemaitico-fizico-dinamico-etc. si sa aplici exact forta necesara pentru a redresa masina din derapaj, fara ca descarcerarea sa te culeaga cu spatula din decor.
Poti sa spui cu precizie care si cum sunt gandite si ce fac cele peste 3 milioane de piese componente ale autoturismului pe care il conduc si ... la ce forte sunt calculate sa raspunda?!
S-ar putea sa ... poti. Asta te va face un sofer mai bun?! In mod cert nu neaparat.
Acuma, pe soselele lumii, circula milioane si milioane, daca nu chiar miliarde de soferi, din care, ca procent eu personal, nu cred ca sunt maxim 10% din numarul total de soferi care isi cunosc masinile pe care le conduc, cu toate legile matematico-fizice care le guverneaza miscarea ... . Asta ii face ... cum?! Soferi buni, soferi prosti?!
Tu folosesti computerul: cunosti eletronica si informatica care guverneaza functionarea computerului tau ... pana la detaliul de cod masina?! Cred ca ... nu, ca daca cunosteai asta ceva, erai ceva mai bogat decat ... Bill Gates (de ex.). Esti un simplu ultilizator, cu mai multe sau mai putine cunstinte in domeniu, care iti permit sa utilizezi computerul la nivelul la care iti este necesar si la care te satisface.
Cine esti tu sa-mi spui mie, sau oricui de aici ca ... aeromodelismul nu este un hobby de sfarsit de saptamana?! Spui ca ai peste 40 de ani de experienta in domeniu! Asta crezi ca iti da dreptul sa spui asa ceva?! Chiar si daca ai avea performantele unuia ca Michael Vargo intr-ale pilotajului, chiar si daca ai contrui aeromodele la un nivel de detaliu atat de crescut incat sa nu fie nimeni pe planeta asta in stare sa deosebeasca modelul de avionul real si tot n-ai un asemenea drept!
Crezi ca nu pot conduce un autovehicul daca .... nu cunosc legile care-i guverneaza miscarea?! Crezi ca nu pot sa merg pe o bicicleta daca nu cunosc legile care-i guverneaza miscarea?! Sau ... poate nu pot sa merg in tren daca nu stiu care-i duda cu locomotiva?!
Crezi ca un pilot de rally nu poate castiga o competitie daca nu cunoaste toate integralele, derivatele, matricile si celelalte ecuatii matematico-fizice care guverneaza miscarea masinii sale de curse?! Daca crezi asta ... gresesti amarnic!
Crezi ca nu pot sa pilotez un model daca nu ma intereseaza care-i sunt legile ce-i guverneaza miscarea si nu ma pot simti bine pilotandu-l?! Stimabile, cred ca ... ai o conceptie cel putin ciudata despre lume si viata, ca sa nu spun ... total gresita si cumva ... dictatoriala! Acasa, in familia dumitale poti sa fii cat de dicator poftesti, daca ti se permite, aici insa ... eu unul nu tolerez asemea porniri.
Hai sa luam un alt exemplu, hipismul: crezi ca jokeul stie la detaliu de celula calul pe care-l calareste si cu care castiga concursuri?! Stie de ce se balega calul ... verde?! :)
Nu prea stiu in ce consta experienta asta a ta de peste 40 de ani cu care te lauzi, da' n-am vazut mai nimic care s-o dovedeasca, cel putin p-aci pe forum. Nici un input, care sa vina si sa lamureasca o problema fara nici un fel de echivoc, nici un sfat ca lumea ... numai ... dude, care eu cel putin le pot gasi pe net, daca le caut.
Ti-am mai spus mai sus, zbor zi de zi, nu doar in weekend si uneori chiar de doua ori pe zi. Ia spune dumneata cand ai ridicat ultima data un model pe vant de 35kmh si cat l-ai tinut in zbor?! Eu iti c-a fost miercuri saptamana trecuta si am stat mai bine de juma de ora cu modelul in aer, simtindu-ma bine!
Stimabile, nu sari calul, ca esti (asa zici tu) aeromodelist, nu jokeu!
Ma gandeam daca sa-ti urez toate cele bune, sau ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#17
Postat 07 August 2012 - 02:33 PM
Totusi, "operatorul" trebuie sa aiba un minim de cunostinte, sa inteleaga in mare principiile care guverneaza masinaria. Nu pentru altceva, decat pentru binele lui, pentru a utiliza obiectul in mai multa siguranta, la o eficienta maxima si pentru a-i asigura o viata cat mai lunga, lucruri care contribuie la satisfactia beneficiarului.
Acuma ramane la latitudinea fiecaruia cat de departe vrea sa mearga cu intelegerea, cat considera el/ea ca ii este necesar.
Sunt desigur cazuri in care operatorul este profesionist, are o anumita responsabilitate (depind vieti omenesti, bunuri de mare valoare) si atunci este obligat sa aiba acel minim de cunostinte. In rest, Dumnezeu cu mila :)
Aceasta postare a fost editata de Zen: 07 August 2012 - 02:36 PM
#18
Postat 07 August 2012 - 02:36 PM
Mie trebuie sa-mi placa cum zboara avionul, nimanui altcuiva! Eu trebuie sa ma simt bine, atata vreme cat eu sunt cel care a investit in respectivul model/hobby!
Pe banii, timpul, munca, nervii si sanatatea ta, faci ce vrei tu, cum vrei tu, cu ce legi ale cui vrei tu! Eu ... pe munca, banii, nervii si sanatatea mea, fac exact cum vreau eu, cum aleg eu si cum ma satisface pe mine!
@Zen, numai in Ro, din toti conducatorii auto, daca aduni 10% din "operatori" cu un minim, minimorum necesar ... de cunostinte in ceea ce priveste motorul, esti mare! Nu mai vorbesc de marea masa care nici macar sa ridice capota nu stiu!!! Si includ aici, chiar si asa numitii "soferi profesionisti"!!!
In alte tari, fiecare e cu patratica lui, astfel "operatorului" i se cere sa opereze cu respectivul lucru si i se cere performanta in ceea ce face. Insa (in cazul sofatului) nu este treaba lui sa stie de ce ... nu mai functioneaza motorul, atunci cand motorul refuza sa porneasca. Si ghici ce?! Sunt tari extrem de prospere, dpdv economic.
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 07 August 2012 - 02:41 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#19
Postat 07 August 2012 - 04:17 PM
Unii vor performanta, altii relaxare si unii doar casca ochii la ce fac ceilalti.
@Aeromax, unii zboara doar de placere. Ma numar printre ei.
Faptul ca cineva prefera sa cumpere un avion gata facut si sa puna un stabilizator pe el ca sa nu il dea de pamant in primele 5 secunde de zbor, nu inseamna ca n-are ce cauta cu telecomanda in mana. Este alegerea, investitia si timpul lui. Omul este liber sa faca ce doreste, liber in limitele legii si a bunului simt, si fara a pune in pericol pe cei din jur.
Totusi, daca poti ajuta lumea prin explicatii asupra a ce se intampla daca ... , esti binevenit. Doar te rugam sa nu ne iei peste picior si sa ne pui intrebari de genul "tu ce fel de aeromodelist esti?". Nu ajuta cu nimic si este denigrant. Doar agiti spiritele fara rost.
Noi, cel putin eu, iti multumim ca ti-ai facut cont pe forum. Asteptam cu interes o explicatie plina de informatie de la cineva care practica aeromodelism de 40 de ani (sau asa am inteles eu dintr-un post anterior). Vrem doar ca discutiile sa se prezinte sub normele bunului simt si al informarii.
O explicatie delicata a dat Zen. :cray: Doar ca spiritele pe aici sunt deja agitate..
Nah ca am facut si eu un offtopic :cray: Scuze, dar ma simteam cu musca pe caciula, ca si eu folosesc un stabilizator de zbor :cray:
@Paun, ce alte informatii mai ai de stabilizatorul asta?
Eu fol Copilot de la FMA. Sunt destul de multumit pana acum de el. Dar l-am zburat doar la camp deschis, fara alte forme de relief in jur (munti, dealuri, etc).
-->> My YouTUBE channel <<--
#20
Postat 07 August 2012 - 06:15 PM
#22
Postat 07 August 2012 - 07:26 PM
Se vede ca Aeromax este pasionat cu adevarat. Mai ales dupa 40 de ani... Nu il cunosc, dar cred ca ar avea ceva interesant de impartasit daca ar fi lasat :)
Din punctul meu de vedere, nimeni nu greseste cu nimic in alegerea gradului personal de implicare in modelism. Performanta, relaxare, privit, totul e facut din placerea ptr acest hobby.
(imi cer scuze, ma tot abtin sa tac si sa nu mai fac offtopic :blush: )
Revenim la subiect? Era interesant! Aflam ceva nou..
-->> My YouTUBE channel <<--
#23
Postat 07 August 2012 - 08:21 PM
Este un stabilizator simplu, se baga in el cablurile care vin de la receptor si cele spre servo si ... asta-i tot. Locurile unde trebuiesc bagate cablurile si ce cabluri se baga acolo sunt indentificate, fara sansa de a gresi. Este un sistem destul de anti-prost, care vine sa inlocuiasca 3 giro-uri montate pe cele 3 axe. Parca, parca as putea spune totusi ca ia din agilitatea modelului ... Functia de gain, cred ca va trebui folosita, pentru ca daca e s-o lasati asa cum vine din fabrica, la schimbarea (nedorita) a ... nu stiu cum sa spun, directiei de mers, inclinarii, stabilizatorul initiaza doar o miscare scurta si relativ rapida a serov-ului, nu ... tine servo-ul in pozita necesara corectarii inclinarii nedorite/necomandat pana la remediere.
Asta se traduce in zbor la modul urmator: daca dai de vre-un curent de aer care-ti inclina violent modelul, stabilizatorul ii da doar o miscare rapida si scurta servo-ului/servo-urilor de pe eleroane, miscare care nu va aduce neaparat modelul cu aripa paralela cu solul. Daca insa umbli la GAIN, il poti aduce acolo unde trebuie. Cu cateva incercari, nu cred ca e nimeni care sa nu fie in stare sa-l regleze pentru modelul pe care vrea sa-l foloseasca. Isi face datoria cu varf si indesat, corecteaza si tine avionul pe ultima directie imprimata de pilot, pana ... i se termina bateria, chiar si pe vant de pana la 23kmh (atata cat a fost zilele astea ... din pacate, n-a fost vant mai puternic).
In zona unde zbor eu si colegii, vantul bate mai tot timpul si are turbulente din belsug, astfel ca stabilizatorul are de lucru, la greu. Turbulentele ... sunt de-a dreptul gropane in aer, daca ma intrebi pe mine!
Mie personal, mi se pare ca merita fiecare cent!
Off -topic: nici eu nu-l cunosc pe @aeromax, dar modul la care a pus problema, m-a enervat destul de rau. Daca avea cei 40 de ani de experienta cu care mi-a dat peste bot, in mod clar p-aci pe forum au fost ridicate multe probleme care ... in mintea unuia cu mai putin de 40 de ani de experienta isi gaseau solutia extrem de rapid.
Numai la problema pura de aerodinamica, in care ceream sfatul pentru imbunatatirea comportamentului T33-ului la viteza mica si implicit a portantei, la cei 40 de ani de experienta cu care se lauda, putea sa gaseasca o solutie rapida gen: "ia o coala de depron, taie un triunghi echilateral cu latura de s-pe cm, pune-l la Xcm in fata/spatele/deasupra/dedesubtul aripii mari si ... da-i bataie ... si vezi cum este". - daca tot vroia respect, pentru jde ani de aeromodelism. Asa ... s-o zguduim din spatele tastaturii, fara sa spunem nimic pe j-de pagini de forum, laudandu-ne cata experienta avem noi si cum ceilalti sunt niste ... "ciobano-modelisti", poate si @Alexxxxxx care posteaza la incepatori.
Recunosc ca si eu am fost ... nu tocmai cu capul pe umeri si m-am lasat enervat de atitudinea sa ... da' parca prea pute forumul asta de meseriasi, dar cand vine vorba de vre-o idee, vre-o solutie concreta la o problema concreta aeromodelistica ... liniste si pace! Poate ca daca ar fi avut cunostinta de functionarea acestui stabilizator, in sensul in care are deja unul pe care l-a folosit si l-a testat si ne-ar fi impartasit si noua din experienta sa ... nu m-ar fi enervat asa de tare "cei 40 de ani de experienta"!!!
Multa sanatate, aterizari line si spor la ce faceti voi acolo!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 07 August 2012 - 08:23 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#24
Postat 08 August 2012 - 11:54 AM
- stabilizatorul se monteaza in model, cu sageata pe directia de inaintare a modelului si ... cat mai la orizontala modelului posibil.
- daca se intampla ca (de ex.) la schimbarea acumulatorului, stabilizatorul sa fie miscat din pozitia lui pe orizonatala modelului si sa fie inclinat spre fata/spate/stanga/dreapta ... la conectarea bateriei si in zbor, stabilizatorul va tinde sa tina avionul la orizontala lui ... nu a avionului!!! Adica daca el nu este ... la orizontala modelului ... ci cumva ... intr-o rana, el se va aseja si se va mentine la orizontala, indiferent daca avionul ... are botul in sus/jos, urcand/coborand sau stanga/dreapta!!!!
Exagerand, probabil ca daca pui stabilizatorul la verticata in model, va tine modelul fie in hovering fie in picaj, pentru ca el/stabilizatorul sa stea la orizontala!!! (asta chiar n-am incercat ... desi ma sageata sa incerc)
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#25
Postat 08 August 2012 - 02:03 PM
Cel mai probabil e ca o sa inceapa sa smuceasca avionul in aer (asta in cazul fericit in care poti decola avionul cu stabilizatorul pus asa)
Poate ma insel totusi :) Din multele chestii care le-am citi pe aici pe forum, am realizat ca nu mereu teoria se pupa cu practica :)
Aceasta postare a fost editata de costash: 08 August 2012 - 02:04 PM
-->> My YouTUBE channel <<--
#26
Postat 08 August 2012 - 03:54 PM
@PaunFD constat ca nu ai inteles nimic, chiar nimic si imi pare rau.
In rest,toate bune
#28
Postat 08 August 2012 - 04:39 PM
Nu prea ma prind ce era de inteles si n-am inteles, dar inca odata: pe munca dumitale, timpul dumitale, nervii, santatea, banii dumitale aeromodelismul poa' sa fie exact ce vrei dumneata sa fie si daca vrei sa fie o arta, e problema domniei tale!!! Pe munca mea, timpul meu, nervii, sanatatea, placerea si banii mei, aeromodelismul este exact ceea ce vreau eu sa fie!!!
Cuvinte de genul "inadmisibil" cred ca e bine sa le folosesti in familia dumitate, daca ti se permite!!! Aici eu nu-ti permit! Simplu!
Daca eu am ales sa nu vreau sa stiu ce-i ala un fileu, o angajare, o ... ce mai vrei dumneata acolo sa fie si descriu (poate) acelasi fenomen cu alte cuvinte, tot din limba romana, dar nu din jargonul specific/termenii specifici domeniului, e problema mea. Daca dumneata nu intelegi aceste cuvinte, intreaba-ma si ti le descriu.
Daca nu folosesc cuvintele conform jargonului specific, daca am ales sa nu ma intereseze termenii tehnici, ecuatiile matematico-fizico-ceva, asta nu inseamna ca nu imi traiesc pasiuna la cel mai inalt nivel posibil. DAR O TRAIESC ASA CUM ALEG EU S-O TRAIESC! Nu pentru ca imi impune un oarecare nene de pe strada ... c-asa zice el ca e bine ...
Este ca si cum mi-ai spune: Tie iti este foame, da' nu stii, asa ca ia d-aci si maninca ...!!! Nu crezi ca iti depasesti ... atributiile?! Eu sunt convins ca da!
Din punctul meu de vedere, nu era de bascalie, era exact conform bancului: "Draga, nu e ceea ce crezi tu ca vezi, este ... pixelul albastru, eu nu fac sex cu amanta, eu ... studiam aerodinamica cu doamna"!!!
Adica mai pe romaneste, "bah boule, ceea ce vezi tu, nu e adevarat"!
Adica eu sunt atat de chior, de dobitoc si in principiu de retardat incat nu-mi dau seama ca ceea ce am vazut nu este adevarat si stabilizatorul ala e o mizerie care in nici un caz nu face ceea ce cred eu ca vad ca face!!!
Bascalia, n-a fost nici pe departe pe nivelul care cred eu c-ar fi trebuit sa-ti raspund ... la insulta pe care domnia ta ai binevoit sa mi-o arunci peste nas, cand m-ai luat cu fileurile si alte explicatii pseudo-savante ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#29
Postat 08 August 2012 - 04:45 PM
:drinks:
> Bascalia, n-a fost nici pe departe pe nivelul care cred eu c-ar fi trebuit sa-ti raspund ... la insulta pe care domnia ta ai binevoit sa mi-o arunci peste nas, cand m-ai luat cu fileurile si alte explicatii pseudo-savante ...
S-avem pardon, eu am fost primul cu fileul, revezi postarea #4
Astept capul in gura... :good:
#30
Postat 08 August 2012 - 04:57 PM
Tie iti raspunsesem in postul #5 ... si am spus ca e posibil sa ai dreptate, da' nea @aeromax ... a binevoit el sa vina si sa ma umple de respect!!!
De asemenea, tu n-ai insistat pe ideea ca ar trebui sa ma interseze nu stiu ce dude, ca fara sa stiu acele "dude" n-as avea dreptul, n-as avea voie, ar trebui sa mi se interzica (... samd) sa tin o radiocomanda in mana si un model in aer si in nici un caz ca n-as avea nimic in comun cu aeromodelismul!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 08 August 2012 - 04:57 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma