Modelism - RHC Forum: Am nevoie de ajutor--Diamond 1800 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Am nevoie de ajutor--Diamond 1800 pareri+cum sa zbor

#1 Useril este offline   Alexxxxx 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 31-July 12
  • Gender:Male

Postat 01 August 2012 - 04:53 PM

Buna ziua!
Ma numesc Alex si ma pasioneaza avioanele de cand sunt mic. Neavand niciodata sansa sa imi cumpar un aeromodel(nu aveam timp) m-am gandit si imi iau un Art-tech Diamond 1800.
Avionul acesta are tot(motor radiocomanda servouri si restul din fuselaj si chestii :) )Pana acum foarte bine.
O lista ce as dori sa stiu:
1: E bun avionul pentru incepatori(moto-glider)
2: Unde pot gasi o pista pentru avioane(Timisoara)
3: De invatat pot sa invat,dar am nevoie de niste sfaturi.
4: E bun pretul de 700 ron pe acel avion complet echipat?
Tinand cont ca eu prin ianuarie-februarie am sa il cumpar niste sfaturi daca il pot pilota pe zapada(nu ninsoare)
Avionul are aceste echipamente:
Specificatii:
Anvergura: 1800 mm
Lungime totala: 1080 mm
Suprafata portanta: 27 dmp
Incarcatura alara: 33 g/dmp
Masa: aprox. 900 g

Continutul kit-ului:
- Fuselaj din elapor alb cu autocolante lipite
- Aripi gata construite cu eleroane articulate
- Ampenaje din elapor alb cu autocolante lipite
- Roata pentru aterizare D40 mm
- Radiocomanda EFLY-4B 2.4 GHz
- Receptor E-FLY 2.4 GHz
- 4x Servomecanisme Nano montate
- Con, cuplaj si elice plianta 9 x 5 inch, montate
- Motor brushless out-runner DST-1200 montat
- Regulator brushless 20 A, instalat
- Acumulator LiPo 11.1 V/ 1300 mA
- Incarcator cu egalizor pt acumulator LiPo de zbor
- Accesorii diverse (surubelnita, cheie, etc.)
- Instructiuni de montaj si utilizare

Cu stima,Alex
0

#2 Useril este offline   Alexxxxx 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 31-July 12
  • Gender:Male

Postat 01 August 2012 - 05:27 PM

Vezi postareaAlexxxxx, la 01 August 2012 - 04:53 PM, a spus:

Buna ziua!
Ma numesc Alex si ma pasioneaza avioanele de cand sunt mic. Neavand niciodata sansa sa imi cumpar un aeromodel(nu aveam timp) m-am gandit si imi iau un Art-tech Diamond 1800.
Avionul acesta are tot(motor radiocomanda servouri si restul din fuselaj si chestii :) )Pana acum foarte bine.
O lista ce as dori sa stiu:
1: E bun avionul pentru incepatori(moto-glider)
2: Unde pot gasi o pista pentru avioane(Timisoara)
3: De invatat pot sa invat,dar am nevoie de niste sfaturi.
4: E bun pretul de 700 ron pe acel avion complet echipat?
Tinand cont ca eu prin ianuarie-februarie am sa il cumpar niste sfaturi daca il pot pilota pe zapada(nu ninsoare)
Avionul are aceste echipamente:
Specificatii:
Anvergura: 1800 mm
Lungime totala: 1080 mm
Suprafata portanta: 27 dmp
Incarcatura alara: 33 g/dmp
Masa: aprox. 900 g

Continutul kit-ului:
- Fuselaj din elapor alb cu autocolante lipite
- Aripi gata construite cu eleroane articulate
- Ampenaje din elapor alb cu autocolante lipite
- Roata pentru aterizare D40 mm
- Radiocomanda EFLY-4B 2.4 GHz
- Receptor E-FLY 2.4 GHz
- 4x Servomecanisme Nano montate
- Con, cuplaj si elice plianta 9 x 5 inch, montate
- Motor brushless out-runner DST-1200 montat
- Regulator brushless 20 A, instalat
- Acumulator LiPo 11.1 V/ 1300 mA
- Incarcator cu egalizor pt acumulator LiPo de zbor
- Accesorii diverse (surubelnita, cheie, etc.)
- Instructiuni de montaj si utilizare

Cu stima,Alex

Am nevoie urgent de ajutor. Va rog frumos!
Scuzati double-post

Aceasta postare a fost editata de Alexxxxx: 01 August 2012 - 05:27 PM

0

#3 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 01 August 2012 - 06:06 PM

Alo...fruntea?...ajutati omul ala. Daca erai la Buzau, cu placere te ajutam noi.

Un motoplanor e alegerea buna, dar...700 de lei e cam multisor...asa mi se pare mie.

Uite cum am inceput eu zborul RC.

Mi-am luat de aici , sh, de pe forum 4 servouri Art-tech AS-100, de pe phoenixmodels un motor de 37 de lei si un regulator de 30A, tot de pe forum o statie Art-tech si mi-am facut un depronel - cu care am invatat sa zbor...
costurile:
- o statie - art-tech ok pentru un incepator cu buget redus - 200 lei
- 4 servouri - maxim 100 lei (chiar gasesti unele Corona in banutii astia pe aici)
- motor+regulator+ vreo 3-4 elici GWS - maxim 100 lei.
- trei coli de polistiren de pus sub parchet + un bidon de adeziv bison universal hobby - maxim 20 de lei.
- doua varfuri de undita din fibra de sticla - 5 lei, hai 10. (eventual niste baghete 5x5 de prin magazinele de constructii...sau chiar cand comanzi motorul)
- planul Izicraft- e liber pe net si poti sa ti-l faci in trei - patru dupamieze de munca.
- Per total nu ar trebui sa treci de 500 de lei. se poate clar si mai jos.
uf. ar mai fi acumulatorii si un incarcator - s-ar mai adauga cam 120-150 de leuti.

Daca toate piesele astea le cumperi de la HK apoi atunci totul de injumatateste.

Satisfactia zborului cu un model facut de tine va fi mult mai mare decat cu unul cumparat. Probabil primul model se va rupe.dar pierderea o sa fie doar o elice si cele doua coli de polistiren - adica ZERO.

Daca o sa rupi Diamondul ala pierderea e mai mare

Eu asa as incepe. cu simulator si un Izicraft. Pana la urma asa as face eu. Tu oricum faci cum vrei.


PS - cineva, la o vizita medicala anuala, demult, de prin Tm..zicea ceva de genul... "tara asta se imparte in doua parti - cea de vest si cea de rest", si ca " tot veatu-i fruntea"
0

#4 Useril este offline   Alexxxxx 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 31-July 12
  • Gender:Male

Postat 01 August 2012 - 09:38 PM

M-am mai gandit si am sa cumpar acel Diamond.Mi se pare muuuuuult mai simplu sa il cumpar.
As avea nevoie de raspuns la:
Pot sa zbor iarna?(fara conditii de ninsoare)
E mai usor de pilotat un avion mare sau unul mic(wingspan 0.5m)
0

#5 Useril este offline   pinti2d 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 501
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 01 August 2012 - 11:12 PM

De zburat pe iarna poti sa zbori, atata timp cat temperatura nu trece de 5 grade in jos. Sunt acele zile unde bate cat de cat soarele si te poti bucura de vreme linistit. Mare grija totusi la componentele electronice, mai ales ESC-ul. De la caldura zapada se transforma in apa, iar apa si electricitatea nu se impaca foarte bine. Incerc sa iti raspund la intrebarea referitoare la dimensiune. Si eu sunt relativ nou in domeniu, adica nu am mai mult de un an de cand zbor. Pana acum cateva saptamani brazdam cerul cu cu easy star, si acum datorita unor oameni minunati de acici de pe forum am trecut la un easy glider tot de 1800 si un acromaster, 3D. Tine-ma la curent cu zborurile tale. Si pe mine ma tenteaza un Diamond. Incerc pe cat posibil sa te ajut cum pot. Diferenta intre un model mare si unul mic, se rezuma doar la vizibilitate. Cel mic nu il poti duce la fel de sus si de departe pentru ca la un moment dat va fi un simplu punct pe cer, iar orientarea ta ca si incepator va fi greu pusa la incercare. O alta recomandare pe care as vrea sa ti-o propun, tinand cont cu tu vrei sa iti achizitionezi modelul abea la anul. Pana atunci mai strangi umpic cureaua, pui ceva bani deoparte si iti cumperi un simulator . Exact acelasi model il am si eu, desi recunosc folosesc alt soft. Tu il poti folosi si pe cel original. Este mai mult decat suficient tinand cont ca esti incepator. Te va invata sa reactionezi "in oglinda" cand modelul vine spre tine si comnzile sunt opuse, te va invata sa "citesti" vantul si efectele lui asupra modelului, etc. Eu folosesc simulatorul in tema inca de cand m-am apucat de modelism si inca ma mai ajuta la perfectionarea unor manevre si etc. Iti doresc multa bafta si pastram legatura.
0

#6 Useril este offline   Alexxxxx 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 31-July 12
  • Gender:Male

Postat 02 August 2012 - 08:00 AM

Mersi de raspuns dar eu am o problema :) si anume: eu folosesc ubuntu 12.04 lts(hdd ars) Un simulator de ubuntu exista?
Ii pot pune leduri(colorate) pe aripa si bot? Eu as dori sa zbor si seara(vreau sa vad bine unde se duce)
Inainte eu am vrut sa imi cumpar un ASK 21 tot de la Art tech(nu mai era pe stoc)
Exista cineva cu Diamond 1800 sa imi raspunda:
Pana la cati metri il pot controla(distanta,inaltime)?
Ce greutate poate duce?
In vant pot zbura fara sa zboare unde vrea?
0

#7 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 02 August 2012 - 08:29 AM

As mai adauga cate ceva si eu, daca nu-i prea mare supararea:
1. Un avion mic este mai usor, iar efectele unui eventual impact cu mama terra sunt ... mai mici si mai usor de reparat. Acumulatorii sunt si ei mai mici, mai usori si ... mai ieftini.
2. Bine inteles ca ii poti pune led-uri colorate, dar cel mai bine si mai simplu este sa-i pui led-uri special destinate pentru modelism. Sunt mai ... "antiprost" de montat si nu risti sa faci dude.
3. Orice aeromodel il poti controla ... atata cat te tin ochii si bineinteles radio-comanda. Dar, de regula, radio-comanda "duce" mai mult decat te pot "duce" pe tine ochii, astfel incat sa nu te dezorientezi, adica sa nu mai reusesti sa distingi daca modelul este in pozitia normala de zbor/cu burta in jos, daca-i cu burta-n sus, daca-i usor inclinat spre stanga/dreapta. Orice telecomanda in 2,4ghz duce cel putin 800m in aer, insa ochii tai nu cred ca vor putea distinge modelul fara a te dezorienta la mai mult de ... 500m pentru modelul ales de tine.
4. Greutatea ... pai "ei" spun in carte ca modelul are RTF (gata de zbor) 900g si o incarcare alara de 33g/dm2. Din experienta, daca centrezi bine greutatea pe model, vei mai putea sa pui pe el in plus, cel putin 450g, la modul decent, insa modelul va avea nevoie de o viteza mai mare pentru a se mentine in aer ... iar reflexele tale pe stick-uri ... trebuiesc adaptate acelei viteze.

Bixler-ul de la HK, Easy-star-ul II de la multiplex, Pelikan-ul (nu mai stiu cum ii spune, dar e clona Easy-star doar ca are eleroane) sunt modele mult mai pretabile pentru inceput. Evident ca mai exista si altele, dar ... nu prea se mai gasesc pe piata. Aceste modele sunt ... rezistente la trante, trante care ... inevitabil modelul le va incasa. Apoi mai au un ... punct bun, au elicea in spate si la impactul cu solul ... nu ai sanse mari sa se rupa.

Diamond-ul asta nu este un model dedicat incepatorilor ... din pacate. El este un motoplanor, dar cu ceva mai multa agilitate si ceva mai putin stabil decat un trainer obisnuit.

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 02 August 2012 - 08:31 AM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#8 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 02 August 2012 - 08:39 AM

salut,

un simulator (12 usd pe ebay) + o aripa zburatoare este un combo bun de start. Aripa zburatoare este practic indestructibila. Ok, arata oribil dar o sa inveti sa pilotezi repede pe ea.

Dami un telefon (0753568459) ca suntem destul de multi prin tm.

Andrei

ps: mai merge si cu cablu elev-profesor dar asta nu exclude simulatorul si un model iertator si rezistent
come to the dark side. we have cookies!
0

#9 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 02 August 2012 - 08:51 AM

@Red, aripa zburatoare la un incepator care n-a pus mana pe stick-uri in viata lui?! Doar ca amuzament, pentru voi astilalti ... (nu te supara pe mine ... da' eu asa vad lucrurile.) Sunt zburatori cu state vechi care inca mai culeg aripile zburatoare de pe jos dimpreuna cu acumulatorii, motorul, esc-ul si alte piese sarite din ... in urma unor mici greseli de centraj (de ex.). Este drept ca sunt unele aripi zburatoare incredibil de iertatoare si de crush-rezistant, dar ... tot iti sare din ea ... una-alta.
Trainerele sunt ... trainere, tocmai pentru a initia chiar si unul care baga mia de ore de zbor pe simulator ... in zborul real.
Cel mai usor, inveti zborul, la camp, cu cineva langa tine, care sa ... te invete. Simulatorul ... e o alta discutie, insa din ce am vazut eu pana acum, toti cei care au bagat simulator, la camp au indoit avionul, fara exceptie, la primul zbor. Cu cineva langa tine, care sa-ti verifice avionul, sa te invete si pe tine ce sa verifici la el, care-i duda cu CG-ul ... si sa stea langa tine la lansare (eventual sa-ti lanseze modelul), apoi sa te ghideze in primul viraj, apoi in al doilea, etc. ... inveti si cu simulatorul, dar vei matrasi de cateva ori modelul.

Parerea mea!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#10 Useril este offline   Alexxxxx 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 31-July 12
  • Gender:Male

Postat 02 August 2012 - 08:59 AM

sa stii ca am mai pus mana pe joysticuri(telecomenzi) dar pe un trex 600,credema nu stiu nici eu cum dar am stiut sa il zbor din prima.
Eh,la avioane e alta chestie: un vecin de-al meu a avut un avion(motoplanor) de wingspan 1.5m si lam bagat in stalp.(n-a patit nimic)
0

#11 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 02 August 2012 - 09:20 AM

Nu neg asta, chiar am un vecin care la 14 ani, dupa numai o saptamana de zbor la camp, zi de zi 2ore/zi cu un trainer, n-a mai avut nevoie de "profesor", iar acum ... ne alinieaza pe toti astia care ne dam noi mari zburatori p-aci si ne bate la fundulet intr-ale pilotajului, explicandu-le cam cum se face cu acrobatia aeriana, si ... in principiu cu pilotajul. Eu il consider pe acesta un talent innascut intr-ale pilotajului, iar la varsta lui, creierul fraged si avid de cunostinte, ii permite creearea reflexelor necesare pilotajului, muuult mai repede ca unuia trecut de o oarecare varsta ... Nu m-ar mira ca si tu, dupa putin timp sa ajungi la aceleasi performante.
Dar ... daaar, a inceput cu un trainer!!!
Trainerele au o serie de caracteristici de zbor menite sa "ierte" greselile de pilotaj si sa le corecteze. Majoritatea au greutatea montata cumva ... sub aripa, tocmai pentru echilibrul la rotiatia stanga/dreapta a modelului. Apoi trainerele astea sunt mai ... crush-rezistant decat un model normal.

Sa incepi zborul cu simulator si cu Dioamond, sau aripa ... mi se pare ca te asterni la un drum lung, anevoios si ... satisfactia zborului va veni mult, mult mai greu. S-ar putea ca esecurile sa te determine chiar sa te lasi de ...
Si Easy-Starul/Bixler-ul/Pelikan-ul sunt tot motoplanoare cu anvergura la 1,4m, dar sunt totodata trainere cu eleroane, extrem de docile si bune pentru un incepator. Dupa ce ai deprins tainele pilotajului cu ... trainer-ul, poti sa treci la altceva.
Nu orice motoplanor, poate fi docil si cuminte ca un trainer.

De asemenea, simulatorul fara ... profesor, iti va aduce multa insatisfactie, pentru ca vei tranti modelul de multe, multe ori si nu vei intelege de ce ... nici nu vei reusi (decat cu foarte mare greutate) sa-ti dai seama unde ai gresit si cum sa nu mai repeti greseala.

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 02 August 2012 - 09:23 AM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#12 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 02 August 2012 - 09:40 AM

Nu ma intelege gresit, din punctul meu de vedere, poti sa-ti iei ce model vrei, poa' sa fie chiar si Mirage2000, F16, aripa cum zice @Red, Extra300 cu motor termic, sau Mig 29 cu kerosen. Problema este ca ... oricare din modelele respectie ti-l vei lua si oricate mii de ore de simulator vei baga, primul zbor real/la camp se va solda cu un crash sau cu un contact mai dur cu mama terra, in maxim 30 de secunde de la decolare/lansare, dupa care vei avea de reparat/lipit.

Uite aici un exemplu de zbor sub 30sec. http://www.youtube.c...h?v=0JqwP6vUfwM cu un model asemanator unei aripi zburatoare!!!

Este, daca vrei cam asa: abia ieri ai invatat sa mergi cu bicicleta si ai dat jos rotile ajutatoare si azi vrei sa te urci pe un motor Suzuki/Yamaha/Kawasaki/Aprilia de cel putin 120cai putere ... Mai mult de ... 30 de secunde, daca mergi, inseamna ca esti un mare, mare, mare geniu si un pilot innascut!!!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 02 August 2012 - 09:41 AM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#13 Useril este offline   sorr 

  • Dreamer
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 618
  • Inregistrat: 06-March 12
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:ReĆ®nvierea unei vechi pasiuni...

Postat 02 August 2012 - 10:04 AM

Felicitari ca te alaturi trupei de zburatori de modele!
Sunt sigur ca modelul ti-a facut cu ochiul pentru ca e foarte fain. Asa am facut si eu. Am inceput cu un Cessna 182 serie 500 (1300x950 mm 1200g). Arata super, cabina cu geamuri transparente, scaune, tablou de bord, led-uri. M-a usurat de aproape 1000 de lei si m-am codit pana sa-l zbor vreo 2 saptamani. Bineinteles ca la primul zbor a luat prima tranta. Asta cred, din cauza emotiei primului zbor. Ma jucasem cu telecomanda pe simulator si am uitat ca am dat reverse pe eleroane. Dupa ce m-am luptat cu el in aer vreo 5 minute, timp in care nu intelegeam ce are, la un moment dat s-a angajat si s-a infipt in pamant vre-o 5 cm. L-am dus in punga acasa. Deh, asta e... Pana nu o comiti nu inveti. L-am reparat si de atunci il zbor fara probleme. Intre timp insa am luat un Easy de fapt Up Sream-ul nemtesc. Ieftin si bun. A luat o singura tranta cand filmam la Paltinu la baraj din cauza unor curenti nabadaiosi, dar n-a patit mai nimic: botul crapat s-a reparat si a doua zi era ca nou.
Ce cred eu: Pentru inceput deci, model ieftin si docil ex: Easy Star, Easy Cub, sau asemanator-baietii care vand te pot indruma. Multe ore, dar multe, petrecute in fata unui simulator bun gen Real Flight, pana te prinzi cum e cu comenzile in oglinda, decolarile si aterizarile pentru diverse tipuri de modele. Si, cel mai indicat, un indrumator la primul zbor. Se poate si fara, dar uneori e cam costisitor.
Bafta la zboruri.
Cand ai incetat sa mai fii copil, ai murit demult. (Constantin Brancusi)
0

#14 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 02 August 2012 - 10:21 AM

@Sorr: cu respect, da' l-ai omorat pe al nostru Alex cu al tau "s-a angajat si s-a infipt in pamint vre-o 5cm"!!! La ce firma "s-a angajat" cu cat il platesc, cine-i patronu'?! :) Crezi ca el stie?!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 02 August 2012 - 10:22 AM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#15 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 02 August 2012 - 10:36 AM

unul din primele modele care leam avut a fost o aripa cu un motor brushed puturos.

Am dat-o de pamant pana nu a mai stiut de ea si nu a patit nimic.

Fiecare sa inceapa cu ce vrea/poate ca nu e o reteta fixa.

@paun: nu ma refer la un diamond dust sau alta racheta, eu ma refer la un polistiren puturos cu un motor infipt in coada. Asta cu siguranta este pentru incepatori. Si poti sa il trantesti cat vrei ca nu pateste mare lucru.

Aceasta postare a fost editata de ReD: 02 August 2012 - 10:40 AM

come to the dark side. we have cookies!
0

#16 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 02 August 2012 - 10:59 AM

Ai mare dreptate @Red, am un exemplu de aripa la noi p-aci pe meleaguri dobrogene, de-o rezistenta incredibila!!! Cate trante a vazut aripa aia ... doar Esky Nemo se apropie de ea ca anduranta. Aripa lui Gigi (caci despre ea este vorba) are/avea prostul obicei de a mai "arunca" cu piese p-afara, ba un acumulator, ba ... un motor, una/alta.

Parerea mea si a celor cu care am mai stat de vorba este ca ... daca e sa te apuci sa inveti sa zbori ... si sa faci asta cu o aripa, inseamna ca esti extraordinar de determinat, pentru ca ea/aripa are ditamai hectarul de elevoane, greutatea pusa pe ... aripa si este extrem, extrem de agila, manevrabila si ... daca nu-i centrata perfect/aproape perfect ... nu va zbura drept nici-cum , iar pilotul va trebui sa fie cu atentia incordata la maxim si sa stick-uiasca din greu pentru a o mentine pe o directie rectilinie.
Daca insa aripa e centrata perfect fata-spate si stanga-dreapta, aripa va zbura drept - pe ultima directie indusa din comenzi de pilot, dar mai ramane problema agilitatii excesive si a responsivitatii agresive (nu degeaba in combat se folosesc aripi ...).

Un trainer insa ... daca pilotul l-a inclinat spre stanga/dreapta el tinde sa ajunga inapoi singu la pozitia normala de zbor, daca l-a pus cu botul in sus/jos, iarasi trainerul va tinde sa se echilibreze singur, lucruri pe care aripa nu le face ... Faptul ca trainerul zboara bine si fara imput-ul pilotului pe stick-uri, aduce mai usor satisfactia zborului - zic eu, si odata cu satisfactia - deprinderile necesare zborului/pilotajului aeromodelelor.

Practic, pentru un incepator, aripa va consuma acumulatorii mai mult pe perioadele de lansare pana la ... contactul inevitabil cu terra firma, decat cu ... zborul prorpiu-zis. E drept ca ... incet, incet, dupa multe trante, perioadele dintre lansare si tranta se vor lungi ... incet, dar sigur si la un moment dat, vor ajunge astfel incat sa apara si zbor frumos cu aterizare. Dar ... cum spuneam mai sus, trebuie multa, foarte multa determinare.

Iarasi ai mare dreptate @RED si ai pus punctul pe I, fiecare sa inceapa sa zboare cu ce vrea/poate!
Eu cred insa ca reteta ... cam este fixa si ca tainele pilotajului se deprind pe ... trainere, de aia si exista ... ca sa ... Dupa aceea se poate trece la alt nivel. Pentru un om normal (nu pentru un talent innascut) asta este ... esti incepator, incepator-avansat, avansat, expert, artist, campion ... etc.
Personal am incercat sa incep cu un model extrem de frumos A-10 Thunderbolt 2 x 50mm EDF brushed - vestitul vanator de tancuri ... care l-am prafuit de l-au gasit toate alea. Am consumat la el, mai bine de 300ml de superglue si tot n-am invatat sa-l zbor!!! Cel mai mult l-am tinut in aer ... 1minut si 19sec, dupa care iar am avut nevoie de superglue ... :rolleyes: Pe vremea aia habar nu aveam de trainer, "s-a angajat", CG, etc. Ma uitam ca vita la videoclipurile de pe youtube cu A10 si nu intelegeam nicicum, de ce eu nu pot sa tin in aer modelul, in vreme ce aia fac noduri pe ceriu cu modelul si nu pateste nimic ... Tot un trainer indistructibil m-a invatat sa zbor: Esky Nemo/aka Pluta!

M-am bagat in seama pe acest topic, pentru a-l determina pe colegul sa nu repete greselile mele si pentru a nu avea dezamagirea unui crash cu un model destul de bun, cum e Diamond-ul, dar care in mod clar nu este destinat incepatorilor. Ar fi pacat, mai ales ca dezamagirea s-ar putea sa-l indeparteze de acest hobby/pasiune!

Multa sanatate, bafta si aterizari line!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#17 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 02 August 2012 - 11:07 AM

@RED: fiind un zburator de aripa, in mod clar, stii sa tii un model in aer!! De asemenea, in mod clar vei fi in masura sa-l inveti pe al nostru Alexxxxxx sa tina si el o aripa pe ceriu, fara s-o adune de pe jos, trantita.
Dar, daaar, ia pune mana pe un model parasol (cu aripa deasupra fuselajului) cum este piper-cub-ul, wing-tiger-ul, cessna, etc. si spune care-i mai docil, mai antiprost si mai pretabil unui incepator?! Aripa sau ... parasol-ul?!

Inca odata, bafta, sanatate si aterizari line!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#18 Useril este offline   sorr 

  • Dreamer
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 618
  • Inregistrat: 06-March 12
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:ReĆ®nvierea unei vechi pasiuni...

Postat 02 August 2012 - 11:59 AM

Vezi postareaPaunFD, la 02 August 2012 - 10:21 AM, a spus:

@Sorr: cu respect, da' l-ai omorat pe al nostru Alex cu al tau "s-a angajat si s-a infipt in pamint vre-o 5cm"!!! La ce firma "s-a angajat" cu cat il platesc, cine-i patronu'?! :rolleyes: Crezi ca el stie?!

Scuze de off topic.
Draga PaunFD, cu acelasi respect, dar cred ca nu ai citit primul post al lui Alexxxxx. Zice ca il pasioneaza avioanele din copilarie, drept pentru care cred ca termenii specifici nu ii sunt straini. Oricum, sa nu despicam firul in mai mult de cat este necesar.
Ideea e ca am vrut sa arat cum am inceput eu, si cred ca sunt destui care au inceput cam tot asa. Trantele sosesc inevitabil, cum spunea cineva de pe forum: problema nu este "daca pica" ci "cand pica". O va face sigur mai devreme sau mai tarziu. Treba este sa inveti sa minimizezi efectele. Si, cu cat este mai mare experienta, cu atat mai mici sunt pagubele.
O zi buna!
Cand ai incetat sa mai fii copil, ai murit demult. (Constantin Brancusi)
0

#19 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 02 August 2012 - 12:12 PM

"Zice ca il pasioneaza avioanele din copilarie, drept pentru care cred ca termenii specifici nu ii sunt straini. ... " Teoretic asa ar trebui, insa, cel putin in cazul meu, desi ma pasionau avioanele, tot din copilarie, spre rusinea mea, nu prea eram acu' mai bine de 3 ani familiar cu acesti termeni. Nu eram - asta este! Nu consider asta o rusine.
Si acuma, Edi - imi mai spune cate un termen despre care eu cred ca m-a injurat ... si ii reamintesc cat pot de politicos ca eu nu l-am injurat pe el ... si in nici un caz de mama ... Edi se amuza si imi "traduce" pe intelesul meu - asta este.
Ma gandesc insa ca ar trebui sa coboram nivelul discutiei/posturilor noastre pentru nivelul de intelegere al tuturor. Dupa parerea mea, nu avem de unde sti nivelul real de cunoastere in domeniu al celor care citesc aceste posturi si ...

In rest nu am nici un alt motiv sa te contrazic, sau sa nu fiu de acord cu tine! Ideea ta de a-i arata colegului nostru cum ai inceput, este demna de respect - fara nici o ironie! Eu cel putin, respect acest lucru!
Multa sanatate, bafta si aterizari line!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 02 August 2012 - 12:13 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#20 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 02 August 2012 - 12:17 PM

ma bag si eu....din nou in seama...dar...aia cu aripa la primul zbor...e tare. Pai aripile nu zboara daca nu au CG exact acolo unde trebuie - si mai sunt si al dreq de instabile!..

sporuri la primul zbor RC cu o aripa. Fac pariu pe multa bere ca zborul o sa dureze maxim 3 secunde si cam 5m!!!
0

#21 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 02 August 2012 - 12:25 PM

Mihai, daca colegul @red ii va da aripa centrata, trimm-ata, zburata si cu verdictul de "ok" lui Alexxxxxx si se mai si plaseaza in spatele acestuia sa-l asiste la zbor, se prea poate ca primul zbor al lui Alexxxxx sa fie mai lung de 3sec. Oricum, la primul zbor, crash-ul cu aripa e garantat!
Va fi cu totul alta poveste in momentul in care Alexxxxx isi va pregati singur aripa pentru zbor, fara asistenta si zborul de verificare al lui @RED.

Eu le urez amidurora bafta si aterizari line! (Si tie Mihai, bineinteles!)
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#22 Useril este offline   Alexxxxx 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 31-July 12
  • Gender:Male

Postat 02 August 2012 - 01:04 PM

Scuzati ca am ajuns asa tarziu sa raspund!
Pai daca diamondul nu e bun, atunci unde gasesc un easystar 2(1) complet echipat si gata de zbor???(nu alte tari)
Bineinteles ca primul zbor am sa il fac pe camp(de la ghiroda,timisoara) unde este iarba de 0.5m(aprox)
Termenii nu ii cunosc(inafara de cele despre aviane comerciale)(airbus boeing tupolev)
cine mai e din tm?(zona ghiroda)??? poate ne intalnim indeva sa ne sfatuim sa va vad si eu avioanele
si niste piste in timisoara(pentru aeromodele)
0

#23 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 02 August 2012 - 01:21 PM

daca e sa vb de trainere cel mai bun trainer ever a fost skymax de la s i e r r a. Cu un motor de 7.5cc pe el manca cerul. Daca nu dadeam kraft mergeam pana la 45! minute (nu e gresala si nici gluma) cu el pana se gata zeama din rezervor de se 'nervau colegii la zbor ca tineam spatiul de zbor ocupat. O minunatie de avion. Pana la urma l-am facut cadou ca nu vroia sa decedeze.
come to the dark side. we have cookies!
0

#24 Useril este offline   sorr 

  • Dreamer
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 618
  • Inregistrat: 06-March 12
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:ReĆ®nvierea unei vechi pasiuni...

Postat 02 August 2012 - 01:39 PM

Alexxxxx sincer iti propun sa incepi cu Easy Star sau echivalentul lui (UpStream, Beta, sau cum s-o mai numi - diversi producatori fabrica aceeasi marie cu alta palarie). Pentru asta vezi Sierra, AutoRC sau PhoenixModels (sper sa nu se considere reclama). Pe site-urile lor gasesti ce vrei tu, atat RTF (gata de zbor-model complet aproape 100% asamblat + radiocomanda), cat si ARTF (aproape gata de zbor- mai trebuie de regula radio si acumulatori). Daca nu vrei ceva care sa se apropie de un planor incearca un model cu aripa sus din sectiunea trainere. Ai de unde alege. Dau aceste detalii pentru ca am inteles ca nu vrei sa ti-l construiesti tu, ci preferi unul de-a gata.
Multa bafta.
Cand ai incetat sa mai fii copil, ai murit demult. (Constantin Brancusi)
0

#25 Useril este offline   Alexxxxx 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 31-July 12
  • Gender:Male

Postat 02 August 2012 - 02:03 PM

Unde pot gasi easystar 2(sau 1 dar preferabil 2) gata de zbor cu radiocomanda
SAU daca nu se poate altfel imi puteti face o lista de motor si restul(cu tot cu pret si sa fie din romania)
Si inca o intrebare: Firma S I E R R A este de increde???
Si sa fie clar NU vreau sa fac reclama
0

#26 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 August 2012 - 02:29 PM

Nu inteleg, il cumperi la anul (adica peste 6-7 luni) si un post mai jos (dupa mai putin de o ora) vrei urgent ajutor, esti in criza de timp.

Poti sa faci reclama cat vrei, CNA nu are competenta aici. Unde mai pui ca toti cei care au treaba cu modelismul au auzit de sierra, autorc, phoenixmodels, hobbyrc.

Diamond 1800 e foarte OK la fel ca multe alte motoplanoare RTF. Un alt model de baza e Cessna de la Sierra, RTF.

De departe cea mai robusta este o aripa delta tip zagi (e plin forumul de discutii despre ele). Peste asta e si foarte placuta la zbor.

Vezi postareaAlexxxxx, la 01 August 2012 - 04:53 PM, a spus:

Buna ziua!
Tinand cont ca eu prin ianuarie-februarie am sa il cumpar niste sfaturi daca il pot pilota pe zapada(nu ninsoare)
Cu stima,Alex


Vezi postareaAlexxxxx, la 01 August 2012 - 05:27 PM, a spus:

Am nevoie urgent de ajutor. Va rog frumos!
Scuzati double-post

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 02 August 2012 - 02:39 PM

0

#27 Useril este offline   Alexxxxx 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 31-July 12
  • Gender:Male

Postat 02 August 2012 - 02:40 PM

Poate am sa il cumpar mai devreme;poate am sa cumpar altul si acel timp s-a micsorat pana in luna septembrie-octombrie
Si tot doresc raspuns la:

Citeaza

Unde pot gasi easystar 2(sau 1 dar preferabil 2) gata de zbor cu radiocomanda
SAU daca nu se poate altfel imi puteti face o lista de motor si restul(cu tot cu pret si sa fie din romania)
Si inca o intrebare: Firma S I E R R A este de increde???
Si sa fie clar NU vreau sa fac reclama

0

#28 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 02 August 2012 - 02:48 PM

Cei de la Sierra sunt baieti de incredere, dupa parerea mea.

Nu stiu unde poti gasi Easy-Star 1/2, da' eu sunt de parere ca bixler-ul de la hobbyking, in varianta RTF te poate ajuta pentru inceput. (Kitul RTF = ready to fly/gata de zbor) are in pachet absolut tot ce-ti trebuie pentru a monta modelul si a-l zbura in cel mai scurt timp. (cel mai scurt timp - depinde de indemanarea pe care o ai pentru a monta modelul).

Un alt model asemanator/identic aproape, cu Easy-Star-ul si Bixlerul, tot este pelikan-ul (imi scapa numele concret al modelului). Bixler-ul e considerabil mai ieftin decat Easy-Star 2-ul in varianta RTF. Un coleg dobrogean are pelikan-ul cumparat tot in varianta RTF, dar nu mai retin de la cine, parca de la cei de la PhoenixModels. Dintre cele 3 Easy-Star-ul este cel mai scump, in vreme ce comportamentul este similar, daca nu cumva chiar identic.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#29 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 02 August 2012 - 02:56 PM

Uite aici o varianta cu absolut tot ce-ti trebuie pentru primele zboruri, sau mai bine zis ce cred eu ca-ti trebuie pentru primele zboruri : http://phoenixmodels...ale-p-2899.html Radio-comanda, o poti folosi si alte tipuri de modele.

Un "easy-star" cu steroizi!!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 02 August 2012 - 02:59 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#30 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 02 August 2012 - 03:08 PM

Uite aici un coleg dobrogean cu un astfel de model (beta-ul de la Phoenix in varianta rtf), dupa cateva saptamani de zbor
si
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro