Sincer devine penibil rau de tot. De acord cu "totul e perfectibil". Nimeni nu neaga/nu a negat asta.
Dvs. ati facut o paralela la fata locului cu navomodelismul. Navomodelismul si Automodelismul, in afara faptului ca sunt ramura a MODELISMULUI nu prea au tangente. Crawlingul este o subdisciplina a automodelismului care in Romania este in plina ascensiune.
Crawlingul inseamna
1. tehnica
2. anduranta
3. inovatie
Noi mergem pe bolovani, pe franghii, pe aproape orice suprafata. Pentru asta, FIECARE COMPETITOR intelege sa se pregateasca CUM CREDE DE CUVIINTA. Este la latitudinea lui cum isi echipeaza masina si ce stil de pilotaj abordeaza. Puteti sa ironizati in continuare exprimarea mea de mai sus cu "stilul de condus/pilotat" si cu alegerea corecta a memory-foam-ului din interiorul anvelopelor, este dreptul dvs. Dar nu duce la nimic bun.
Am apreciat faptul ca v-ati construit un crawler. Dar atitudinea lasa de dorit si duce in derizoriu totul.
Afirmam mai sus ce inseaman crawlingul. Poate ca eu o stiu cel mai bine de aici (fara lipsa de modestie o spun) cat costa acest hobby. Cate teste am facut, la un moment dat postam pe un site diverse review-uri (nu profi) facute la nivelul meu de intelegere (nu foarte ridicat). Toti banii cheltuiti insa au fost in zadar pana cand nu mi-am pus la punct si tehnica de condus (sau pilotaj, depinde cat de digerabil este fiecare termen in parte). Am rupt planetare, am ars servo-uri, am indoit sasiuri, am rupt jenti....cativa din baietii de aici imi sunt martori. De aceea am punctat si chiar insist asupra "tehnicii de pilotaj". Si imi mentin afirmatia cu tancul de mai devreme. Si fiindca sunt practicant si de offroad 1:1, pot spune cu mana pe inima ca daca vrei cu adevarat in spatele casei iti poti rupe masina in bucati. Toti concurentii, fara exceptie, au stilul lor propriu si personal de a-si conduce modelele.
Continuand ideea, tehnica de pilotaj completeaza nivelul tehnic la care este pregatita masina. Pentru ca unele manevre tehnice solicita automodelul, este necesar ca acesta din urma sa fie cat mai bine pus la punct. Ma dau exemplu tot pe mine, caci ultimele 3 editii, cu acelasi shafty am plecat acasa in stare de nefunctionare. Ca s-a rupt cardanul prima oara ca am fortat eu in mod inutil (in timp ce ma rugam in gand sa nu crape ceva). Ca la Sibiu i-a sarit cardanul (iarasi !!!) si am pierdut cateva suruburi pe care am neglijat sa le verific. Ca acum la Cluj mi-a cedat ceva (nu am vazut inca ce, cutia de transfer sau dig-unit). Toate cele de mai sus se traduc cumulate - insuficienta pregatire tehnica. Asta duce la lipsa anduranta.
Ultimul punct in lista de mai sus - inovatia - o saiba pusa la locul potrivit te poate salva de la multe necazuri si-ti poate aduce avantaje in fata competitorilor. Dar asta este munca ta, rezultatul zilelor, noptilor si banilor pierduti pe teste.
Si in continuare tind sa fiu in complet dezacord cu dvs: ce va face sa credeti ca daca asemenea concurs s-ar desfasura sub "aripa" federatiei, ar apare mai multi participanti ?
Cred ca vorbesc in numele tuturor participantilor la crawling: desconsiderarea celor afirmate mai sus cu privire la un disciplina de crawling (anume tehnica de pilotaj, alegerea set-up-ului potrivit si inventivitatea) este o jignire la adresa fiecaruia.
Si daca am avut participant la disciplina, si in calitate de creator de traseu si in calitate de arbitru si noi ca participanti nu am avut nimic de comentat....INSEAMNA CA AVEM INCREDERE IN EI. Faptul ca master-mind-ul din spatele traseelor (Ienczi) nu a "performat" (ca sa folosesc acelasi termen), intareste si mai tare cele afirmate de mine. Faptul ca cei care concuram avem puterea sa strigam "Back !" sau "Touch !", cu riscul de a cadea in ierarhie....spune foarte multe.
De la etapa la etapa am evoluat impreuna si am incercat fiecare in felul lui sa ne punem amprenta atat asupra organizarii cat si a desfasurarii competitiei. Mai presus de toate insa : AM PARTICIPAT. Rezultatul a fost obiectiv secund. Ce se vede de pe margine ? Depinde de...ochi si minte. Imi permit o analogie...vezi attachment.
Eu propun sa ne vedem cu bine la urmatoare etapa, cat mai bine pregatiti, iar comentariile de pe margine si cele rautacioase sa ramana la cosul de gunoi al forumului. Noi in primul rand vrem sa "ne simtem" bine si sa concuram.