Messerschmitt 109G planuri Sever Barboni
#31
Postat 19 December 2012 - 11:40 PM
Am instalat luminile de navigatie, am placat extrados-ul, am stabilit pozitia finala a trenului de aterizare.
Urmeaza acum lucrul la flaps-uri si eleroane.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#32
Postat 20 December 2012 - 02:11 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#33
Postat 20 December 2012 - 08:15 PM
si poate la anu vin la timi si iesim la un zbor..
Aceasta postare a fost editata de Neacsu_Leonid: 20 December 2012 - 08:16 PM
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
#34
Postat 18 January 2013 - 11:54 PM
Luminile de navigatie lipite, urmeaza slefuirea:
Trenul de aterizare terminat, am adaugat locasurile rotilor, eleroanele sunt functionale, flaps-urile in pozitie, urmeaza sa le adaug functionalitate si sa le finisez.
Aceasta postare a fost editata de Motorrad: 18 January 2013 - 11:54 PM
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#35
Postat 19 January 2013 - 03:10 PM
Daca imi permiti o sugestie, scuze, dar asta este menirea chibitilor, as zice sa asiguri conectorii din aripi (sunt niste mici piese din plastic dedicate). In paranoia mea as cositori firele. De asemeni ar fi bine sa treci cablurile printr-un tub sau sa le fixezi din loc in loc, zic si eu. Vei avea vibratii si interiorul aripii este un loc greu accesibil pentru o eventuala intretinere.
Multa, multa bafta.
#36
Postat 19 January 2013 - 05:48 PM
dan_mitea, la 19 January 2013 - 03:10 PM, a spus:
Daca imi permiti o sugestie, scuze, dar asta este menirea chibitilor, as zice sa asiguri conectorii din aripi (sunt niste mici piese din plastic dedicate). In paranoia mea as cositori firele. De asemeni ar fi bine sa treci cablurile printr-un tub sau sa le fixezi din loc in loc, zic si eu. Vei avea vibratii si interiorul aripii este un loc greu accesibil pentru o eventuala intretinere.
Multa, multa bafta.
Multumesc pentru sugestii, sunt binevenite oricand.
O sa incerc sa asigur firele, probabil cu putin hot glue din loc in loc. Odata inchisa aripa, din pacate accessul va fi posibil doar la cutiutele servo-urilor, aripa fiind placata intergral cu balsa.
Pentru conectori am deja acele mici capace de la HK, am mai folosit si la Spitfire.
Acum imi storc creierii cu sincronizarea celor doua suprafete de comanda cu rol de flaps de pe fiecare parte a aripii, flaps-ul propriu zis si clapeta de pe radiator. Nu sunt in acelasi plan si vor fi actionate de acelasi servo, iar cursa clapetei va fi putin mai mare decat al flaps-ului. Flaps-ul va fi actionat de un brat al servo-ului in exterior-ul aripii iar clapeta va fi actionata de celalalt brat al sero-ului, prin interiorul aripii/radiatorului. Daca reusesc, o sa arate frumos, daca nu, schimb planul :)
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#37
Postat 20 January 2013 - 03:40 AM
http://www.rhcforum....post__p__433324
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 January 2013 - 03:42 AM
#38
Postat 20 January 2013 - 09:38 AM
dan_mitea, la 20 January 2013 - 03:40 AM, a spus:
http://www.rhcforum....post__p__433324
Multa, multa bafta.
Acum am inteles. :) Eu ma gandeam ca e un tub gros prin care sa treaca si mufa, practic imposibil la configuratia aripii mele, dar asa cu tub subtire ar fi posibil desi traseele nu sunt chiar drepte, dar se poate face.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#39
Postat 20 January 2013 - 01:30 PM
Motorrad, la 19 January 2013 - 05:48 PM, a spus:
Acum imi storc creierii cu sincronizarea celor doua suprafete de comanda cu rol de flaps de pe fiecare parte a aripii, flaps-ul propriu zis si clapeta de pe radiator. Nu sunt in acelasi plan si vor fi actionate de acelasi servo, iar cursa clapetei va fi putin mai mare decat al flaps-ului. Flaps-ul va fi actionat de un brat al servo-ului in exterior-ul aripii iar clapeta va fi actionata de celalalt brat al sero-ului, prin interiorul aripii/radiatorului. Daca reusesc, o sa arate frumos, daca nu, schimb planul :)
Nu stiu daca este ceea ce vrei tu, necunoscand modelul, dar ma gandeam ca poti obtine asimetria la flapsuri si clapete prin brate de lungime diferita la echiile celor doua suprafete si bratul servoului. In privinta bratului servoului, l-as folosi pe cel disc cu multe gauri care permite atat raze diferite cat si unghiuri diferite de prindere a articulatiei, oferind multe variante de jonglare/sincronizare cursa, eventual prin articulatii sferice pe fetele opuse ale discului, avand in vedere ca nu ai cursa completa a servoului la flapsuri. Eu am avut o problema cu flapsurile la modelul la care lucrez acum din cauza simetriei pozitiei care le facea sa mearga in contratimp ca si eleroanele. Ca sa nu folosesc un canal suplimentar la receptor (le am ocupate cu alte functii), sau sa desfac servoul sa-l modific, am folosit un Signal Reverser pe unul din cele doua servouri alimentate prin cablu Y si pare sa mearga bine. Posibil sa ai si tu aceasta problema, de aceea am expus-o.
Succes!
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#40
Postat 21 January 2013 - 03:29 PM
GigiGL, la 20 January 2013 - 01:30 PM, a spus:
Succes!
Pai cam asa m-am gandit si eu, sa folosesc bratul dublu al servo-ului pentru a actiona in acelasi timp ambele suprafete. E o idee buna si cu bratul rotund, o sa tin cont de asta.
Am facut o schema, desenele ar trebui suprapuse, dar le-am despartit pentru a se si intelege ceva:
Bratul pentru clapeta va fi mai lung, din cauza ca cursa clapetei e mai lunga, -5 grade in pozitia inchis pana la +40 grade in pozitia maxima, pe cand flaps-ul va merge doar de la 0 grade la 40 si va fi legat la brat la o pozitie mai scurta.
Deocamdata totul e teoretic, astept sa imi mai ajunga doua servo apoi le montez si incep sa ma joc cu lungimile si pozitiile pe brate.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#42
Postat 22 January 2013 - 10:12 AM
Mihai_supy, la 22 January 2013 - 06:51 AM, a spus:
Curve este o proprietate a unei functii (Mix-uri) nu o functie propriu-zisa. Practic Curve este un Expo in 5 puncte, nefolositoare in cazul Flaps-ului. Oricum aceasta proprietate Curve nu exista la Futaba.
Cred ca desenul meu te-a indus in eroare (nu sunt artist grafic :) ), la pozitia deschis a flaps-urilor bratul servo-ului nu este la 90 grade (cum l-am desenat) ci va fi ceva de genul " / " iar la pozitia inchis va fi " \ ", deci voi avea nevoie de miscare in ambele sensuri.
Limitarea miscarii va fi facuta mecanic prin lungimea/pozitia pe echii a push-rodurilor si reglaj fin prin EPA. Poate putin Expo la deschidere pentru a fi mai lina tranzitia.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#43
Postat 03 February 2013 - 01:10 AM
Aripa e inchisa, nu am reusit sa adaug tuburi pentru cablurile de la servo, traseele erau prea sinuoase :(. Daca va fi cazul, voi taia placarea in zona firelor si o voi reface la loc.
Urmeaza detaliile la trenul de aterizare.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#44
Postat 05 February 2013 - 11:01 PM
Am vrut sa folosesc pentru 109 un receptor Futaba R606FS. Am legat toate mufele dar cand dadeam de switch, flaps-urile o luau razna. Am schimbat cablul, am schimbat servo-urile, ca sa aflu intr-un sfarsit ca receptoarele vechi R606FS, R608FS nu fac fata la 2 servo-uri cu cablu Y pe canalul 6, ceva legat de tensiunea semnalului de comanda 2,4v in loc de nustiu cat. Am pus flaps-urile pe canalul 5 si au mers ok. Deci clar problema e doar la CH6.
Mai am un FrSky TFR8 care face exact ca Futaba.
Norocul meu ca am un receptor Orange care merge bine.
A mai intalnit cineva problema asta? Exista vre-o rezolvare ?
Aceasta postare a fost editata de Motorrad: 05 February 2013 - 11:02 PM
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#45
Postat 07 March 2013 - 11:37 PM
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#46
Postat 09 March 2013 - 12:34 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#47
Postat 09 March 2013 - 05:01 PM
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#48
Postat 11 June 2013 - 08:20 AM
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#49
Postat 25 October 2013 - 08:26 PM
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed