Modelism - RHC Forum: Turbo Compresor . (supercharger ) - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Turbo Compresor . (supercharger ) DIY ? Sau nu .

#1 Useril este offline   RVlad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 21-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2012 - 03:36 PM

De ceva vreme tot ma gandesc la constructia unui compresor ( roots ) " in bucatarie " ca sa zic asa , agregatul pare la prima vedere destul de simplu => intr-o carcasa sunt antrenate doua rotoare prin intermediul a unei curele si doua fulii + a doua roti dintate (pentru rotatie corecta a lor ), aerul este capturat intre lobii rotoarelor , comprimat , apoi eliberat in galeria de admisie .
Bineinteles jucaria dispune de mai multe componente ( rulmeni , ambreiaj sistem de ungere semeringuri etc ) .
Daca punerea la punct a unui model 3d nu impune mari dificultati "prezicera" caracteristicilor de functionare pune , mai jos am sa atasez cateva poze si cateva carcateristici ale motorului .

Tinta mea este sa aduc un boost de aproximtiv 20-25 max PSI pe un motoras de subaru cu o capacitate cilidrica de 1600cmc (EJ16) .
Imagine atasata: 3_Lobe_Rotor_Profile.png
Imagine atasata: mag blower 1.jpeg
Imagine atasata: aisin.hanson.kf (1).jpg
Imagine atasata: 0808phr_04_z+roots_centrifigul_screw_superchargers+roots_style_pump.jpg
Imagine atasata: 0107_03zoom+2002_Mercedes_Benz_SLK_32_AMG+Supercharger_Cutaway_Detail.jpg
Din pacate nu am reusit sa gasesc nici o relatie intre dimensiuni si presionuea de lucru , doar cateva rapoarte de rotatie ( 1.1 -1.5 in functie de curba de cuplu )
Ca o sugestie de constructie ma gandesc la turnarea gravitationala ( lost wax sau clasic in nisisp ) apoi prelucrarea la dimensiunile dorite ( desii nu am ideie unde pot prelucra cavitatea principala a carcasei si nici de fabricarea rotoarelor .
0

#2 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 21 July 2012 - 04:25 PM

In poza nr.4 nu cumva e o pompa de ulei? Nu o poti folosi pe post de turbo compresor, pentru ca debitul volumic furnizat ar fi prea mic. Ar putea genera si o presiune de 250 bari de exemplu, insa nu-ti foloseste pentru ca nu poate pompa mai mult decat isi ia singur oricum motorul, asadar nu ajungi la presiunea aia niciodata.
It's difficult to make things simple!
0

#3 Useril este offline   RVlad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 21-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2012 - 04:56 PM

Da este o pompa de ulei , Am postat poza pentru a da un exemplu de rotor cu mai multi lobi .
Socotesc ca rotoarele sa aiba un diametru de 100mm cu o lungime de 300mm cam asta ar fii dimensiunea maxima pentru ami putea permite intalarea compresorului direct pe galeria de admisie .
Ar fi posibil sa folosesc ca axuri , axuri de precizie folosite in constrictia masinilor CNC ? Nu ma tem ca nu ar rezista mecanic la rasucire ci ca datorita lungimii as avea vibratii mari .
ma gandesc ca viarianta construita sa fie asemanatoare acesteia Imagine atasata: booster-club-the-superchargerers-supercharger-inline-photo-442663-s-original.jpgpoate chiar sa separ axul lung in doua prin idermediul unui element elastic sau ceva asemanator .
Pentru rotoare as prefrea poliamida datorita pretului scazut , o gasesc mai usor , este mai usoara , mai usor de prelucrat pe scurt este varianta comoda . Dar rezista ?
0

#4 Useril este offline   EdiV12 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 286
  • Inregistrat: 07-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2012 - 05:29 PM

la 1.6 parerea mea este ca mai bine mergi pe turbina, un compresor de tip root cu 2 sau 3 lobi are o eficienta in jur de 50% iar unul de tip surub (ultima foto) in jur de 70% pe cand o turbina cam 75-80%. Si aici vorbim de sisteme bine puse la punct nu facute in 'bucatarie'.
0

#5 Useril este offline   RVlad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 21-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2012 - 06:30 PM

Nu vreau sa transform toicul in unul de tipul turba vs compresor , dar am sa iti zic cateva motive in primul rand folosirea unei tubine implica o modificarea a evacuarii masini ( a mea pare sa fie un custom sau oem nu o calitatea foarte buna , cu diametrul de 96 mm ) si este destul decomplicat de modificat datorita motorului care este boxer galeriile de evacuare sunt diferite ca lungime si forma , iar aducera gazului ars de sub motor undeva in lateral pentru o turbina este un exercitiu tehnic prea complicat pentru mine . De cumparat nu am casit caci motorul meu este printre cele mai mici de la ei iar majoritatea motorelor preparate sunt mai mari (ej20 ,ej25 de 2000 respectiv 2500 cmc ) iar preturile pleaca de undeva de la 1200e pe siteurile romanesti aproape jumatate din bugetul meu , iar la asta se adauga si folosirea unui intercooler caci aerul venit din turbina este foarte fierbinte deci desintate mica in consecinta putin oxigen deci o ardere slaba .
Cand zic facut in bucatarie , nu m-am referit la " stilul romanesc de diy " , dar ramane un DIY , proiectarea asamblarea montajul si chiar o parte din fabricatie se face in casa , imi fac griji doar pentru constructia rotoarelor deorece risc sa nu gasesc materialul potrivit pentru ele si nici pe cineva sa le poata face (desii banuiesc ca un strung cnc nu ar avea probleme ) corpul principal al compresorului pentru ca este dintr-o singura bucata si are o gaura foarte adanca pe care nu o vad construita decat ca o piesa turnata apoi rectificat spatiul cu o masina de honuit modificata caci nu am vazut freza sau un aparat capabil sa faca asta , si acea prelungire care probabil am sa o fac turnand un con cu miez apoi am sa il prelucrez pe strung ( centrare lagare rulmenti poate un c-clip )

Off-topic => Cum se face un canal pentru c-clip , cu ce cutit ?
0

#6 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2012 - 06:42 PM

Poti folosi un compresor de Fiat Argenta (vreo 2-300 de Euro pe la dezmembrari), a pus un prieten pe un Samurai si l-a facut ghiulea (motor de 1.3). Atentie mare insa, trebuie sa-l decomprimi (motorul) si asta o faci cu o saiba de tabla de vreo 2mm facuta sandwich intre doua garnituri de chiulasa. O alta problema, dar numai daca ai motor cu carburator e alimentarea cu benzina. O sa ai nevoie de o pompa ce asigura minim 2 bari, iar carburatorul il inlocuiesti cu unul care sa suporte supraalimentare. Bine ar fi sa-i pui si intercooler, gasesti intercoolere racite cu apa, mai usor de amplasat decat unul aer-aer.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#7 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2012 - 06:48 PM

PS: In nici un caz nu te apuca sa faci unul DIY, ca iese mai scump decat masina, prelucrarile rotoarelor si a carcasei necesita masini complexe.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#8 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 21 July 2012 - 07:34 PM

salut,

ora de cnc este in jur 40 eur. Nu discutam doar de timpul de prelucrare, mai trebuie luat in calcul timpul de programat masina.

La ce complexitate are proiectul tau o sa coste ceva. Si nu merge pe freza/strung manual. La ce presiuni discutam trebuie tolerante foarte stranse.


A.
come to the dark side. we have cookies!
0

#9 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 21 July 2012 - 09:54 PM

Vlad, si in proiectul acela.... cu motorul pe care doreai sa-l faci, si acesta, din pacate este imposibil de realizat practic.
Unul vrea sa-si construiasca statia, altul servo, altul un motor,o butelie,etc; si le spun de fiecare data acelasi lucru: imposibil. De ce? Pentru ca in primul rand realizarea practica de astfel de proiecte costa mult mai mult decat a achizitiona respectivul produs facut de cine si cum trebuie. In al doilea rand, exista oameni foarte ambitiosi, care in virtutea unei ambitii sora cu obsesia, vor sa arate ca pot construi ceva. Da,o pot face, dar cu ce pret? Da,o pot face, dar la ce calitate finala a produsului? Din pacate, ce am enumerat mai devreme poate reprezenta categoria succes, deoarece de cele mai multe ori, realizarea finala este un esec, un bibelou nefunctional, o deceptie financiara daca proiectul este mai complex.
Prea repede intri in detalii tehnice, inovatii, solutii de realizare, materiale, etc, dar nu privesti detasat si in ansamblul intentiei propriu-zise: nu renteaza sa incerci roata patrata, chiar daca o realizezi din aur.
Confirmarea a ceea ce am scris va fi faptul ca se va finaliza doar cu emanatii de idei tehnice tastate; fara nici-o actiune practica.

Daca ai citit atent gandesti acum doua solutii: sa renunti dandu-ti seama cu maturitate de analiza ca transporti apa cu sita, situatie in care salvezi bani, timp si uzura neuroni,,, sau iti faci ambitie sa demonstrezi; caz in care vei mai posta in sens o luna, iar apoi o pitesti sub pres.Desigur, fiare pe masa zero.
Citind ce scrii, am dedus dupa priceperea mea de om cu 9 clase endless, am dedus, spun,ca ai potential, ca ai citit mult, esti pregatit si cred ca o traiectorie a ta in cercetare, ar fi o reusita. Adica asaza-te pe ceva mai nou, mai ce nu s-a facut inca, inovatii, alea alea...
Succes.
0

#10 Useril este offline   RVlad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 21-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2012 - 10:14 PM

Desii doare asa putin :drinks: , trebuie sa ii dau dreptate lui AG-74-HESS nu renteaza de nici o forma... mi-am aruncat ochii pe un site international de licitatii si am fost foarte surprins vazand compresoare de generatie mai veche( 5-8 ani ) dar cu presiuni mult mai mari , pentru ce as folosii eu ( nu am facut asta pana acum nu pot gasii un motiv din ce pricina ) la un pret ok zic eu +250USD . Banuiesc ca daca stau la panda prin ceva acceptabil pentru mine ...

Motorul ala chiar a fost groapa de bani ...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro