Planor Guppy
#1
Postat 03 July 2012 - 04:53 PM
#2
Postat 03 July 2012 - 07:41 PM
motorul ales de tine trage...asa zic cei de pe HK - Prop 8x6: 7 Amps / 331g thrust. cu elicea ta, 9x5 cam tot atat (elicea e cam mare totusi pentru motorul asta si iese din recomandari). O sa ai un motoplanor foarte puturos la urcare.
Oricat te-ai stradui nu cred ca o sa poti sa-l scoti sub 500 de grame. Asta pana ce ti se va dezlipii suportul aripilor si vei tot adauga ranforsari acolo. Asta e marea problema la Guppy 1. Poate reusesti sa ii faci sistemul de prindere de la Guppy2. Gasesti poze destule.
Al meu a murit week-endul asta. Un planor excelent, care mi-a adus multe satisfactii, multe termice,..si de aceea e deja pe vine inca unul. Cum termin de revigorat Sonicul meu asta e urmatorul. Apoi va fi un alt planor, ceva mai mare.
Eu am folosit motorizarea de Cessna 182 de la Art-tech, elice 9x6 si acumulator 2s 860mah. Greutatea rtf era 520 grame sau undeva pe acolo. Cu 3S devenea racheta.
Sa ne tii la curent cu constructia....
#3
Postat 03 July 2012 - 11:47 PM
Fisiere atasate
-
03072012109.jpg (58.7K)
Number of downloads: 208 -
03072012110.jpg (41.05K)
Number of downloads: 196 -
03072012111.jpg (45.09K)
Number of downloads: 205
#4
Postat 04 July 2012 - 07:12 AM
Da. Alea sunt zonbele unde eu am avut probleme. Montantii aripii i-am facut din placaj de 3mm iar fuselajul din balsa de 5mm soft. Probabil din cauza asta se tot jumulea balsa in zona aia.
Sa nu uiti ca maximul de curent consumat de motorul ala e 8A. La 7 A o sa fie cald.
Ideea de baza la un planor e urmatoarea - (eu am facut cateva, de la A1, A2 pana la F3K) - calitatea executiei sa fie cat mai precisa, iar rezultatul final sa fie cat mai usor. Nu rte sfii sa slefuiesti fiecare imbinare pana iese perfecta.
Acuma legat de Guppy. Al meum, pe vreme calma, zbura cu 2S, iar cand era vant mai tare mergeam cu 3S. Cand e mai greu zboara cu viteza mai mare. Ce-i drept ca eu am facut aripile cu eleroane, care au profilul mai subtire.
Cabina - eu am facut-o dintr-o sticla de apa minerala Poiana..care are forma mai alungita, fara sa fie nevoie de apa fiarta sau alte nebunii, pe un schelet din balsa. E migaloasa, dar arata bestial.
#5
Postat 04 July 2012 - 07:25 AM
ranforseaza mai bine intradosul aripii, acolo unde se aseaza pe fuselaj. Au fost si acolo unele probleme. La imbinatrea aripilor nu i-ar strica o bucata de 10-15 cm din carbonul pe care l-ai bagat in coada. Aripa are unghi diedru si suprafata pe care se prinde e plana. Eu am pus adaosuri in timp, dar tot nu era aripa rigid fixata de fuselaj. Balsa aia de 1mm s-a facut ca un carton, nu mai era rigida deloc.(eu fixam aripa cu doua holzsuruburi 3,5x20). Imbinarile aripilor, eu, de regula le fac cu fibra de sticla si epoxi. Inclusiv zonele gaurilor pe unde intra suruburile le ranforsez cu epoxi.
Spor la infoliat. (O folie transparenta il prinde excelent). E unul pe forum, la vanzari, infoliat cu culoare mata. Parca nu e asa dragut...(chestie de gust)...
#7
Postat 04 July 2012 - 07:49 AM
#8
Postat 04 July 2012 - 12:56 PM
renatoa, la 04 July 2012 - 07:49 AM, a spus:
Dl Renato ,daca pentru mine suna reprosul acesta :blush: sa stiti ca as sta toata ziua pe forum, as pune poze si as cere sfaturi ca sa constuiesc ceva de calitate. Din pacate lucrez 3 schimburi si am un baiat de 1 an jumate :). Mihai , iti voi urma sfaturile :good: . Acum, la prinderea aripii pe fuselaj ma gandeam ca in prima faza sa o prind cu elastice. Nu de alta dar precis ca il voi da de pamant. Mai am un planor de 110 cm care la aterizare cam face "roata tiganului". Aurel(casper20) cand il aude cum suna zice: Gata l-ai rupt! Dar rezista saracul cu brio la greselile mele si elasticele isi fac treaba. Cu motorul ,ma mai gandesc . Nu prea am fonduri si nici nu imi vine sa-l i-au jos de pe Wing Dragon pentru ca zbor cu el de la 30 minute in sus depinde de conditiile meteo.Partea centrala a aripii este lipita si imbinarea intarita cu plasa de fibra si epoxi. Greutatea este 423 grame. Cu motor,ESC 30A(altul mai usor nu am),LiPo, 2 servo AS100. Se mai adauga epoxi pentru lipirea urechilor aripii,elicea si folia. O sa mai scada ceva cu slefuirea fuselajului. Sper sa nu depasesc 500 grame.
Aceasta postare a fost editata de catamures: 04 July 2012 - 12:59 PM
#9
Postat 04 July 2012 - 01:05 PM
Ascuns munca = infoliere opaca.
#10
Postat 04 July 2012 - 01:27 PM
Aceasta postare a fost editata de catamures: 04 July 2012 - 01:28 PM
#11
Postat 04 July 2012 - 01:31 PM
Renato - aici ai dreptate, dar cand nu iti iese structura...ca sa o pitesti o daci netransparenta. (La modele mari nu se pune, nu arata bine cu folia transparenta)
#12
Postat 04 July 2012 - 01:50 PM
#13
Postat 04 July 2012 - 02:45 PM
Mihai_supy, la 04 July 2012 - 01:31 PM, a spus:
Renato - aici ai dreptate, dar cand nu iti iese structura...ca sa o pitesti o daci netransparenta. (La modele mari nu se pune, nu arata bine cu folia transparenta)
Adica ascunzi mizeria, ca pisica... :good:
Ce zici de uratu' asta transparent ? ori nu e mare la 3m ? :blush:
http://file.espritmodel.com/airplanes/topmodel/albatros-transparent1n.jpg
#14
Postat 04 July 2012 - 03:56 PM
catamures, la 04 July 2012 - 01:50 PM, a spus:
am vazut (la Iasi) un Guppy de 800 de grame care a ajuns poster pe la Sierra. L-am vazut si la RR. Arata excelent, si zboara la fel.
Legat de cine e stapanul..apoi...cred ca e momentul sa-mi aduc aminte de ce zicea un vechi instructor..."sa faca scula asta ce vrei tu, ca altfel esti doar un simplu bagator de seama, iar in cabina ar trebui sa fie altcineva"....a spus-o mult mai porcos si mai cinic, dar ideea e cea mai importanta...
#15
Postat 04 July 2012 - 07:00 PM
#17
Postat 04 July 2012 - 09:02 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#19
Postat 06 July 2012 - 03:55 PM
#20
Postat 10 August 2012 - 09:51 AM
#21
Postat 10 August 2012 - 12:31 PM
Aceasta postare a fost editata de catamures: 10 August 2012 - 12:33 PM
#24
Postat 11 August 2012 - 08:58 AM
rotax, la 10 August 2012 - 01:01 PM, a spus:
Cu placere .
Mihai_supy, la 10 August 2012 - 01:33 PM, a spus:
Mihai , din pacate nu am mai lucrat aproape nimic la Guppy. Am descoperit ca partea centrala stanga a aripii era torsionata rau de tot. La sfatul lui casper20 am udat-o si am "rastignit-o" pe o scandura dreapta dupa care am lasat-o sa se usuce in pivnita o saptamana( acolo nu cald si e si uscat). Din fericire si-a revenit,din nefericire fasiile de balsa de 1mm de la bordul de atac s-au ondulat un pic. Avand in vedere ca nu sunt in stare sa fac o aripa dreapta :angry: m-am hotarat sa fac aripa cu eleroane. Urechile fiind deja facute trebuie sa le pun cumva eleroane( nu vreau sa fac alte urechi, cele de la Hotliner). Din cauza caldurii nu am mai facut nimic, nici macar la zbor nu am mai iesit.
#25
Postat 11 August 2012 - 05:58 PM
Eu asa am facut aripa. Asa le construiesc pe toate. Nu prea au cum sa se torsioneze daca o fixezi bine.
Am inceput asa:
IMAGE_00080.jpg (164.03K)
Number of downloads: 67
Ultima poza pe care o am (aripa era aproape gata):
IMAGE_00114.jpg (175.48K)
Number of downloads: 78
Cel mai greu a fost realizarea torsiunii aripii. Ei i-am ridicat BF cu 5mm la varful aripii.
Placa de polistiren are fix 100 cm lungime. Balsa mai lunga nu am gasit. Asa ca, deocamdata nu am avut tronsoane mai mari de 100 cm.
PS - e un planor excelent. Motorizat cum trebuie urca racheta. (eu l-am motorizat cu un vechi motor de Cessna 148, din ala de merge doar cu 2S, si o elice 9x6. Pana la urma a vazut si 3S si uite asa era sa ma bag la S8 la concurs). De planat - ei bine mie mi-a reaprins dragostea de planoare. Daca vreodata o sa-l mai fac, o sa-i fac aripa putin mai lunga, si voi face varianta poliedrala, eventual cu flaps, pentru aterizari pe terenuri limitate. Cuvantul de ordine aici trebuie sa fie - USOR
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 11 August 2012 - 05:59 PM
#26
Postat 11 August 2012 - 09:21 PM
#27
Postat 27 September 2012 - 09:10 PM
Fisiere atasate
-
GUPPY.JPG (254.97K)
Number of downloads: 89
#28
Postat 28 September 2012 - 02:54 PM
#29
Postat 28 September 2012 - 03:23 PM
#30
Postat 28 September 2012 - 03:23 PM
Fisiere atasate
-
DSC00097.JPG (163.94K)
Number of downloads: 63
Aceasta postare a fost editata de catamures: 28 September 2012 - 03:25 PM