motoplanor 2m
#31
Postat 13 July 2012 - 07:27 AM
#32
Postat 13 July 2012 - 04:22 PM
Pentru rulment poti face din plastic din DELRIN sau PEEK
Vezi daca gasesti ceva similar
http://www.mcmaster....155k318/=idzmyg
http://www.mcmaster....earings/=idzo7r
Sau
http://www.mcmaster....earings/=idzpnf
Cu astea ai o viata intreaga de zburat si tot nu o sa ai joc.
Stii si eu sint tentat sa fac un BOT dar as scimba profilul cu ceva mai actual.
Traian
#33
Postat 13 July 2012 - 09:28 PM
Ma tot intreb daca la nivelul asta un sistem pull-spring ar face fata. Nu imi pot imagina dimensiunea planorului. Voi lista planurile si abia atunci voi lua o decizie...
ele mai multe proiecte ale mele au murit la faza de studiu pe plan, imediat dupa tiparire. Sper din tot sufletul ca asta sa nu pateasca la fel..cai imi place...
Traiane - la ce profil te referi?..tu ce ai pune?.
#35
Postat 14 July 2012 - 02:01 AM
Mihai_supy, la 13 July 2012 - 09:28 PM, a spus:
Ma tot intreb daca la nivelul asta un sistem pull-spring ar face fata.
Traiane - la ce profil te referi?..tu ce ai pune?.
Stii si eu m-am gindit la asta dar mi-am schimbat parerea. De ce? La lansare nu stiu daca arcul are suficienta putere sa opreasca balaganarea profundorului si atunci daca il faci arcul prea tare pune forta prea mare pe servou. La cirma este bine si cred ca ideea este buna, dar la profundor dintr-o bucata (full flying) nu stiu si nu cred ca este o ideie buna. Cumpara rulmenti si gata. Am un DLG cu rulmenti in coada.
Profile MH32 MH1033 AG S3021 SD7037 SD se pare ca este folosit des in planoare electrice si se pare ca ar fi un candidat bun.
Traian
Cumpara un cofee table mai mare.
#36
Postat 14 July 2012 - 07:59 AM
F2B, la 14 July 2012 - 02:01 AM, a spus:
Cumpara un cofee table mai mare.
Ar fi culmea sa imi cumpar o alta masa. Am avut un atelier de mobila din PAL, si fiecarui client i-am facut cate o masuta de cafea din resturi. Mi-am facut si eu, si prietenilor mei destule. Cam toate sunt micute, adica cu blatul de maxim 1000x500 mm.
Legat de profilul aripii - cat mai stau la tara, printre zboruri, o sa mai citesc...Merci.
#37
Postat 18 July 2012 - 08:57 PM
#38
Postat 18 July 2012 - 09:01 PM
Eventual pot încerca să să vă trimit softul cu arhiva de profile.
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 18 July 2012 - 09:02 PM
#40
Postat 02 August 2012 - 08:36 PM
Zboara superb, are aripa poliedrala, cu eleroane. Eleroanele nu porea au efect, dar au efect ca spoiler sau flaps. Am facut o singura urcare - si apoi - norocul - termica de-a dreptul violenta - a urcat enorm, de mi-a fost frica sa nu-l pierd. Pozele si filmultetele o sa vina.
Am tot scotocit dupa modelul asta. Nu prea am gasit mare lucru. Doar pe siteul celor care-l vand:
Wingspan: 2300 mm
Flight Weight: 1350 g
Length: 1100 mm
Wing area: 46 dm
Wing Loading: 29 g/dm2
Ca o prima concluzie - clar modelele mari zboara mai bine!!
#41
Postat 02 August 2012 - 08:43 PM
#42
Postat 02 August 2012 - 09:48 PM
#43
Postat 02 August 2012 - 09:51 PM
La mine insa, apare problema spatiului de depozitare, dar si a celui de transport, din pacate, astfel ca dincolo de 2m anvergura ... nu ma pot aventura.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#44
Postat 03 August 2012 - 05:41 AM
Inclusiv BOT-ul la 3 m anvergura tot e aripa din trei bucati.
Deocamdata strang materialele necesare, dar tot BOT-ul ma fascineaza. Am cam toata electronica. Mai trebuie conul si elicea, apoi carboanele, apoi balsa..
#45
Postat 03 August 2012 - 08:18 AM
Mihai_supy, la 02 August 2012 - 09:48 PM, a spus:
Eh, mai trebuie sa stii si ce sa faci cu el :yahoo: ;)
Edi, nu faci dumneata doua Sagite din start ? :good: cica se lucreaza mai usor decat daca le-ai face in timp unul dupa altul
#46
Postat 03 August 2012 - 12:46 PM
Daca vreau acrobatie - am un Kyosho Calmato, sau un Yak 54 scandurica. Cu alea ma pot zbengui cat vreau. Cu planoarele - doar termica.
#47
Postat 03 August 2012 - 12:52 PM
Asa este, e mai usor sa lucrezi doua odata, timpii de asteptare pentru in model, devin timpi de lucru pentru celalalt. Procedeul il aplic de pe vremea cand pregateam modele pentru concursuri.
#49
Postat 06 August 2012 - 09:31 PM
Iata si inculpatul:
IMAGE_00097.jpg (412.45K)
Number of downloads: 86
#50
Postat 06 August 2012 - 09:32 PM
asta...
IMAGE_00101.jpg (315.97K)
Number of downloads: 72
cu un cablu intre ele....
#52
Postat 12 August 2012 - 08:11 PM
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/1/7/0/3/6/4/a4463190-43-IMGP8940.JPG?d=1323029277
#53
Postat 12 August 2012 - 10:25 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#54
Postat 13 August 2012 - 01:17 PM
Schema coloristica, cam de la ce distanta iti permite sa observi planorul, fara riscul de a te dezorienta?
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#55
Postat 13 August 2012 - 01:23 PM
Pe intrados "schema" este nula, este infoliat cu alb complet.
Nu mi-am propus sa aflu acest aspect, pentru ca eu prefer sa zbor vizual in apropiere, sub 100m, ca sa il pot admira.
Departe ma duc numai FPV si atunci nu mai conteaza schema de culori.
#56
Postat 13 August 2012 - 02:16 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#57
Postat 14 August 2012 - 12:35 PM
PaunFD, la 13 August 2012 - 01:17 PM, a spus:
desi nu mi-a fost adresata mie intrbarea - cred totusi ca depinde de cel care zboara si de cat de bine vede. Poate eu vad bine un modfel panal a 200 m si colegul meu de zbor sa-l vada bine si la 300.
Din cate am observat, schemele de culori inchise se vad mai bine pe cer, iar la planoare, mai ales, caci se sta, de regula pe sub cumullusi, care sunt albi.
Planorul meu Volare, albastru se vede excelent si la 330m altitudine. Manta, violet inchis la fel. Guppy, rosu transparent il mai cautam cateodata pe cer, mai ales la inaltime mare si departe.
Concluzia - eu le vad mai bine pe cele inchise la culoare, doar ca cele inchise se incalzesc (implicit onduleaza folia) mai urat.
#58
Postat 14 August 2012 - 01:30 PM
Stiu (cred doar - nu sunt sigur) ca exista niste ... fixuri si ca unele culori si/sau combinatii de culori se vad mai bine in anumite conditii, de aceea tot intreb. Am mai vazut postate fotografii ale unor planoare superbe in niste scheme coloristice care mie mi s-au parut vazubile mai de departe si am mai intrebat.
In mod clar, tu ai dreptate si ... depinde foarte mult de ochii celui care zboara, da' ... daca sunt solutii "clasice", aplicate cu succes dea lungul timpului, sunt deschis in a le incerca si aplica.
Multumesc ca ti-ai batut capul cu mine!
Multa sanatate, aterizari line si bafta!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 14 August 2012 - 01:30 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#59
Postat 16 August 2012 - 11:39 AM
Volare are sub servourile din aripa folie galbena, transparenta. Adverule ca se observa si de la inaltime...
#60
Postat 16 August 2012 - 07:11 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma