HPI Blitz Short Course coltul posesorilor de Blitz
#121
Postat 02 April 2013 - 05:34 PM
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)
May contain traces of nitro, human flesh and craziness.
#122
Postat 02 April 2013 - 06:18 PM
Pentru cei care mananca modelism pe paine, este bun diferentialul pe bile (ATENTIE: noua generatie de Blitz ESE vine direct din fabrica cu diferential pe bile marca MIP - original, deci nu faceti greseala sa fiti influentati de forumurile de pe afara care recomanda montarea de diferential pe bile MIP fiindca veti cumpara acelasi lucru)
De indata ce ajung acasa voi posta cateva poze cu noile upgrade-uri aduse la Blitz-ul meu pentru urmatoarea competitie.
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T
Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM
#123
Postat 02 April 2013 - 07:23 PM
Aceasta este parerea mea, ca nu e concurenta asa mare ca la buggy si chiar nu este, toti aia buni sunt la buggy 1/10 si SC4x4.
Vreau sa trag la SC/Truck ca mie imi place offroad-ul mai mult si cu acestea ma pot da si-n parc, cu buggy 1/10 e mai greu.
@Radu Cainamisir nu trebuie sa-mi dai mie explicatii ;)
#126
Postat 02 April 2013 - 07:41 PM
In alta ordine de idei, am inceput revizia dupa concurs la Blitz-ul ESE, asa ca am hotarat sa ii mai fac cateva mici imbunatatiri, ca sa nu zic modificari,fiindca nu sunt modificari majore, doar il imbunatatesc .
Voi incepe cu inceputul :
Tinand cont ca am inceput revizia si am gasit un rulment spate stricat, am hotarat sa apelez la o imbunatatire drastica la trenul de rulare: pentru acest lucru am ales un set de rulmenti de precizie HIGH GRADE, marca TRESREY si dedicati kit-ului Team Durango DEX410 (toate generatiile), avand noroc ca acesta contine 10 buc rulmenti 5x10x4mm (pe care ii avem la roti la Blitz - 8 bucati) si 6 buc 10x15x4mm (pe care 2 buc le avem la suportii de cupe de diferential) si inca 2 rulmenti mai mici care raman pentru alte proiecte. Ce face acesti rulmenti deosebiti este faptul ca sunt de precizie si HIGH GRADE (cea mai buna calitate), iar in loc de scutul de cauciuc, acestia vin dotati cu scut de TEFLON pentru rezistenta rotationala mult scazuta si de asemenea fiabilitate sporita. Daca era sa cumpar pe bucati, doar rulmentii b021 si b030, as fi iesit mult mai scump cu acestia, asa ca ma bucur ca am descoperit acest kit, mai ales ca va fi mult mai performant ca cel standard.
Tot de la Durango, am apelat la protectiile de cauciuc (Rubber Boots) pentru planetare (dedicate modelului DESC210 si DEST210) care se potrivesc de minune pe cupele standard de la Blitz si ma vor scuti de timp si efort depus de a curata cupele dupa fiecare rulare pe pistele de mocheta unde se strange praf si material din mocheta, mai ales ca nu va mai arunca nici vaselina afara din cupe atat de usor.
Am mai montat portfuzete fata STRC, desi cele de la EDIT de 25 grade consider ca sunt mai bune (insa nu am avut) fiindca maresc putin ampatamentul,deci si stabilitatea. Le-am montat pentru a fi mai rigida masina si a scadea riscul unor defectiuni, desi pana acum nu am rupt niciodata portfuzetele .
Pasul urmator va fi de a schimba toate saibele de material compozit cu unele de aluminiu dur de la Tresrey tot pentru DEX410 - noroc ca potrivesc si acestea, pentru ca cele standard din compozit isi pierd din cote dupa uzura si frictiune. Aviz celor care nu fac upgrade sa le mai schimbe din cand in cand pentru a elimina jocurile create de uzura acestor piese.
Schimbarea integrala de suruburi pe suruburi cu cap innecat montate pe saibe de aluminiu de la Ultimate Racing pentru a creste suprafata de contact si strangerea acestora - un amanunt mic, care de multe ori e trecut cu vederea de multi si chiar face diferenta.
Montare Servo mount brace de aluminiu de la STRC - multumesc TOX pentru el ;)
Revizie: inlocuit uleiul din diferential, desi a fost umplut inainte de cursa de la Bucuresti cu ulei 3000cst. Reumplere amortizoare 45wt fata 40wt spate.
Am adaugat cateva poze
Aceasta postare a fost editata de sandrei: 02 April 2013 - 07:42 PM
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T
Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM
#127
Postat 02 April 2013 - 08:47 PM
#128
Postat 02 April 2013 - 08:54 PM
Kata4, la 02 April 2013 - 08:47 PM, a spus:
Salut Kata,
Hai sa pastram subiectul de discutie BLITZ. Stilul lui Memento este unul foarte comic din pct meu de vedere si are dreptate in multe cazuri. Ar fi bine ca cei neinitiati sa asculte de cei experimentati. Toata lumea isi pierde rabdarea cand vede ca unii isi lipesc piesele cu superglue sau isi fac piese la strung din ce gasesc pe acsa si mai dau si altora sfaturi in necunostinta de cauza.
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T
Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM
#129
Postat 02 April 2013 - 08:56 PM
PS: daca veniti la Mures la concurs, nu o sa am nici o sansa sa ma tin dupa dumneavoastra cu asa o masina, desi la baza conducem acelasi lucru. Felicitari!
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)
May contain traces of nitro, human flesh and craziness.
#130
Postat 03 April 2013 - 07:24 PM
multi cu care am vorbit (in general incepatori) se plang de faptul ca masina vireaza prea greu sau prea larg pe o pista. Ei, trebuie inteles de la bun inceput ca modelul HPI BLITZ BRUSHED vine dotat de fabrica cu cauciucuri RTR, care sunt niste cauciucuri hobby si bashing, distractie, dar nu competitie. Ele vor tine ani de zile fara sa se uzeze, dar sacrificand din partea de aderenta.
Pentru un scurt tutorial babesc despre cauciucuri puteti citi aici (e in lb romana) : http://www.hpi-racin...tru-automodele/
Bun... sa incepem cu convingerea ca deja ati achizitionat un set de cauciucuri profi (Proline,Aka,Dboots,etc) indiferent de firma, dar aftermarket... cum il facem acum sa vireze mai bine?
Avem mai multe setari disponibile pe care poate multi nici nu le-ati observat - daca in continuare aveti sistemul standard de directie montat si nu ati apelat la un sistem de aluminiu upgrade, atunci observati cu atentie bratul de directie are montate capetele de la bieletele de directie in montantul din spate, bratul avand 2 posibilitati de montare din fabrica.
Prin montarea bieletelor in partea din spate pe bratul de directie, veti avea o directie mai iertatoare si dedicata incepatorilor si fara sa ofere emotii in viraje, insa montand bieletele in montantul din fata, instant veti simti o diferenta majora, avand o directie mult mai agresiva la intrarea initiala in curba si aderenta crescuta pe durata virarii in curba, doar ca va trebui sa fiti mult mai precisi in comanda masinii, aceasta setare fiind mult mai putin iertatoare fata de greseli. Evident va fi nevoie sa verificati din nou setarile de TOE pe puntea fata, deoarece se vor da peste cap odata cu montarea bieletelor pe montantul superior.
De asemenea avem posibilitatea de a alege intre 2 tipuri de fuzete pe care cei de la HPI le ofera INLINE si TRAILLINE care ofera o mare diferenta in comportamentul masinii pe viraje , cu care voi continua mai tarziu, trebuie sa ies la o pizza :))
Aceasta postare a fost editata de sandrei: 03 April 2013 - 07:25 PM
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T
Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM
#131
Postat 03 April 2013 - 07:52 PM
Consider ca aceste doua seturi de fuzete sunt incluse cu masina pentru a ajuta posesorul sa ajusteze masina pentru propriul stil de condus. De asemenea, determinarea tipului de fuzate nu se face numai tinand cont de stilul de pilotare, cat si de suprafata de rulare, tipul traseului (incalcit sau mai putin incalcit), tipul de roti folosite, geometrie a rotilor si altele.
Fiind dat traseul de la mures (ma refer la cel de etapa trecuta) care era destul de incalict am preferat fuzetele trailing, si masina se descurca destul de bine. Nu exemplar, dar destul de bine.
Sper ca nu am zis balarii! Daca gresesc, rog sa fiu corectat! Multumesc! :D
Aceasta postare a fost editata de Tudorb: 03 April 2013 - 07:52 PM
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)
May contain traces of nitro, human flesh and craziness.
#133
Postat 03 April 2013 - 08:13 PM
sandrei, la 03 April 2013 - 07:24 PM, a spus:
... Evident va fi nevoie sa verificati din nou setarile de TOE pe puntea fata, deoarece se vor da peste cap odata cu montarea bieletelor pe montantul superior.
De asemenea avem posibilitatea de a alege intre 2 tipuri de fuzete pe care cei de la HPI le ofera INLINE si TRAILLINE care ofera o mare diferenta in comportamentul masinii pe viraje , cu care voi continua mai tarziu, trebuie sa ies la o pizza :))
Salut,
Ma bucur ca ai condus discutia in zona pur tehnica. Astept cu interes continuarea.
PS. Pofta mare.
#134
Postat 03 April 2013 - 08:26 PM
Radu Cainamisir, la 03 April 2013 - 08:09 PM, a spus:
Pentru mocheta Andrei a subliniat de mii de ori ca recomanda si foloseste Dboots Nanobyte.... Pentru pamant, daca esti hardcore, Proline Gladiator pe spate, pe fata incerci mai multe tipuri. Spor!
Invata-ti copilul sa iubeasca masinile si nu va avea bani de droguri.
#135
Postat 03 April 2013 - 09:00 PM
Sau sa ma exprim mai corect printre imbucaturile de pizza :) Cauciucurile vin in constructia lor in 3-4 duritati :
Super Soft, Soft,Medium si Hard. Cu cat compusul este mai moale, cu atat performanta oferita va fi mai mare (stabilitate+aderenta), sacrificand din rezistenta in timp. Cu cat compusul este mai dur Ex: hard, cu atat vei avea mai putina aderenta fata de cele moi, dar vei castiga in rezistenta in timp (vezi gumele standard maxxis de pe blitz,care rezista ani de zile)
Alegerea cauciucurilor se face in functie de fiecare...nu exista un standard strict, insa niciodata nu poti sa ai pretentia sa ai performante la concursuri stoc sau distractie sporita la bashing si hobby cu gume strict dedicate competitiilor.
haideti sa incercam sa continuam discutiile tehnice fiindca ne vor ajuta pe toti sa crestem in cunostinte.
maine voi mai veni cu noi update-uri legate de ultimele imbunatatiri aduse blitzului meu. am descoperit cateva modificari bune, pe care multi le trecem cu vederea si conteaza enorm
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T
Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM
#138
Postat 03 April 2013 - 09:46 PM
Radu Cainamisir, la 03 April 2013 - 08:09 PM, a spus:
eu as zice asa:
parc: proline gladiator sau proline caliber
mocheta: dboots nanobyte, dboots terrabyte, schumacher minipin
ordinea nu conteaza in enumerarea de mai sus.
-Yokomo BD7
Club
C.S.T.A. Bucuresti
M.D.T. - Militari Durango Team
#139
Postat 03 April 2013 - 09:56 PM
Kata4, la 03 April 2013 - 09:25 PM, a spus:
Ce motor ai pe masina. Poti impartasi gearing-ul?!? pinion/spur ...
La ce temperatura ajunge motorul la un mers "sustinut" .....adica mai mult de cele 5 min de cursa.
Momentan merg cu HPI FLUX 5900kv sensorless si am trecut la un regulator nou Flux Vapor Pro din cauza ca aveam nevoie de un BEC mai puternic fata de cel care era pe fostul esc. Sunt constient ca este putin prea puternic motorul pentru aceasta aplicatie, dar l-am limitat la 80%, o alegere optima pentru un sc 2wd consider ca e un max 13.5T pentru a scoate si performante la o competitie, pentru bashing se poate cobori mai jos.
La EOS spre exemplu, ai voie pe sc doar motoare de 17.5T, care sa fim seriosi, odata ce stii sa controlezi masina,sunt foarte rapide. Problema este ca la nivelul la care suntem la ora actuala in Romania, toti vrem motoare mai puternice sa castigam pe linii drepte, nu ne axam atentia pe manevrabilitate pe curbe, unde se pierde timp pretios.
Ca si gearing pentru motoarele brushless puternice este recomandat sa folositi spurul de 83dinti, in detrimentul celui de 88dinti care este recomandat pentru motoare mai slabe sau chiar si motoare brushed si asta datorita faptului ca la gearing cu spur de 88 dinti esti limitat in alegerea pinionului (se poate pune un max 26dinti) cand la cel de 83 poti baga pinion de pana la 31-32 dinti ;)
Eu la gearing merg cu 88 cu pinion de 19,se incalzeste putin, dar motorul este dresat din timp sa ii placa caldura excesiva :)) Voi trece cat de curand pe 18 dinti sa vedem temperaturile. Dupa un pack complet pe pista cu 19T am avut aproape 80 de grade, dar totusi o mansa tine 5 minute,nu un pack complet.
Ca si cauciucuri as mai adauga:
pt mocheta: Hot Bodies Megabite chiar si Hot Bodies Beams (pe fata) si Proline Bow Tie (tot pe fata) - ultimele 2 in compusul cel mai moale si insertiile cele mai tari
pt parc: Hot Bodies Megagrid, Aka Enduro, Aka Citiblock
dar sa nu uitam si de gama Jconcepts care e o marca foarte buna de cauciucuri. Din pacate cauciucuri dedicate special pentru mocheta veti gasi doar la producatorii europeni, inca in statele unite, indoor racingul nefiind atat de dezvoltat, nu s-au proiectat gume dedicatte,dar multe modele se comporta foarte ok pe mocheta
Aceasta postare a fost editata de sandrei: 03 April 2013 - 10:02 PM
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T
Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM
#140
Postat 03 April 2013 - 10:13 PM
Tudorb, la 03 April 2013 - 07:52 PM, a spus:
Consider ca aceste doua seturi de fuzete sunt incluse cu masina pentru a ajuta posesorul sa ajusteze masina pentru propriul stil de condus. De asemenea, determinarea tipului de fuzate nu se face numai tinand cont de stilul de pilotare, cat si de suprafata de rulare, tipul traseului (incalcit sau mai putin incalcit), tipul de roti folosite, geometrie a rotilor si altele.
Fiind dat traseul de la mures (ma refer la cel de etapa trecuta) care era destul de incalict am preferat fuzetele trailing, si masina se descurca destul de bine. Nu exemplar, dar destul de bine.
Sper ca nu am zis balarii! Daca gresesc, rog sa fiu corectat! Multumesc! :D
Invers : fuzetele de inline vor oferi mai multa precizie pe intrarea in curba si cele de trail mai multa stabilitate pe iesire.
Cand cu cele de trailling va trebui sa franezi inainte de curba mult si sa abordezi intrarea initiala cu atentie, iesirea va fi mult mai stabila si mai agresiva, spre deosebire de cele inline cu care vei putea intra mult mai agresiv pe interiorul curbei , dar vei pierde din stabilitate la iesire si va trebui sa ai grija cu acceleratia pe iesire pentru a nu derapa.
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T
Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM
#142
Postat 04 April 2013 - 09:00 PM
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T
Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM
#143
Postat 04 April 2013 - 09:11 PM
sandrei, la 04 April 2013 - 09:00 PM, a spus:
Da ! Am incercat pe E Firestorm sa merg asa cu el si este diferenta foarte mare, oricum trebuie sa ai mare grija daca lovesti ceva cu roata in timp ce virezi risti sa dai servoul peste cap/rupi angrenajele .
Acum il strang la maxim ( cat pot eu de tare ) si ii mai dau drumul aproximativ un sfert de tura . Este mult mai ok decat cum scrie in manual .
#144
Postat 04 April 2013 - 09:18 PM
sandrei, la 04 April 2013 - 09:00 PM, a spus:
Salut, chiar ma confrunt cu problema asta... am tot strans servo-saver-ul dar inca il simt moale si nu stiu cat pot sa strang fara sa-l rup. Comparativ cu 1/8 termice, mi se pare fragil.
Tu l-ai strans pana la capat si nu a cedat nimic?
Servo-ul este metalic la 10kg.
O alta "grija" pe care o am la blitz este stransul suruburilor. Mi-e teama ca daca-l desfac de prea multe ori o sa stemuiesc prinderile de plastic. Ce-i de facut in cazul asta? Alt sasiu? Alta carcasa de diff?
#145
Postat 04 April 2013 - 09:20 PM
sergiu 4wd, la 04 April 2013 - 09:11 PM, a spus:
Acum il strang la maxim ( cat pot eu de tare ) si ii mai dau drumul aproximativ un sfert de tura . Este mult mai ok decat cum scrie in manual .
Multumesc Sergiu. Daca nu se rupe voi face si eu la fel.
#146
Postat 04 April 2013 - 09:24 PM
sectoristu, la 04 April 2013 - 09:18 PM, a spus:
Tu l-ai strans pana la capat si nu a cedat nimic?
Servo-ul este metalic la 10kg.
O alta "grija" pe care o am la blitz este stransul suruburilor. Mi-e teama ca daca-l desfac de prea multe ori o sa stemuiesc prinderile de plastic. Ce-i de facut in cazul asta? Alt sasiu? Alta carcasa de diff?
Este posibil sa ai uzura intre bratele de la servo saver si de aceea sa il simti moale (ele sa culiseze una peste alta chiar daca este stransa saiba), daca nu ai uzura si se intampla acest lucru si AI INCREDERE in servo tau ca este ultra rezistent (pe riscul tau) strangi saiba maxim si lipesti cu super glue bratele de servo saver. Directia va fi 100% fixa si precisa, insa exista riscul mentionat mai sus de SERGIU. Daca nu ai un servo foarte bun si lovesti tare masina (tine si de priceperea ta in condus), risti sa spargi angrenajele, insa multe masini de competitii 1/10 vin deja fara servo saver-uri, un servo saver mai mult dezavantajand, decat sa creeze un avantaj intr-o cursa, iar un servo sanatos nu se sparge asa usor.
Orice piesa din material compozit, creeaza uzura dupa strangeri indelungate ale suruburilor. Nu exista aici nici o rezolvare, decat inlocuirea pieselor in momentul in care suruburile nu mai fac priza pe ele. Singura solutie este strangerea cu simt a suruburilor. Eu personal inca nu am avut probleme de acest gen si am demontat de zeci de ori masinile.
Aceasta postare a fost editata de sandrei: 04 April 2013 - 09:26 PM
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T
Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM
#147
Postat 04 April 2013 - 09:26 PM
sectoristu, la 04 April 2013 - 09:18 PM, a spus:
Tu l-ai strans pana la capat si nu a cedat nimic?
Servo-ul este metalic la 10kg.
O alta "grija" pe care o am la blitz este stransul suruburilor. Mi-e teama ca daca-l desfac de prea multe ori o sa stemuiesc prinderile de plastic. Ce-i de facut in cazul asta? Alt sasiu? Alta carcasa de diff?
Si eu am mai stricat filete in plastic . Singura solutie care am gasit-o a fost sa torn o picatura de superglue pe o scobitoare si sa dau dejur imprejur cu scobitoarea plina de superglue pe peretii laterali ai gaurii unde trebuia sa intre surubul iar apoi sa il las bine la uscat . Ideea este ca in momentul in care bagi surubul sa fie gaura putin mai stramta ca diametrul surubului si sa intre putin fortat . Problema este ca trebuie repetata operatiune dupa fiecare desfacere :(
Desigur, cea mai buna solutie este sa inlocuiesti piesa cu pricina .
#148
Postat 04 April 2013 - 09:57 PM
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)
May contain traces of nitro, human flesh and craziness.