In cazul acesta, diferenta de incalzire, teoretic poate fi de la forta mai mare a arcurilor ce apasa periile pe comm. La motoarele capsulate sunt niste lamele destul de subtirele, dintr-un aliaj ce contine cupru, ele avand si rolul de conductor electric. La cele NEcapsulate, sunt niste arculete din otel, cu o anumita geometrie si o anumita elasticitate, ce apasa periile pe comm. Forta fiind considerabil mai mare la cele din urma, rezulta frecare si caldura degajata mai mare. Daca ai un termometru, masoara cu acelasi gearing, temeperatura la fiecare motor in parte.
La termometrele cu masurare in spectru infrarosu, este bine sa lipesti o bucatica de plastic negru mat, ce rezista la caldura, in locul in care masori de obicei temperatura. La periate, este bine sa fie pe corpul motorului, cat mai aproape de endbell.
Povestea cu invartitul rotilor cand masina este "in aer" cu fostul motor, iti arata clar ca motorul este uzat. Nu mai merge in sarcina. Perii uzate ce nu mai ating ferm rotorul ... Poti refolosi rotorul de la motorul uzat, in carcasa celui "necapsulat" cu mentiunea ca este bine sa il centrezi in camp, din saibe puse la un capat sau celalat al axului. Este bine daca gasesti pe cineva cu o masina de rectificat rotoare, "lathe". Poate mai sunt automodelisti veterani, ce au o astfel de scula. Personal, le-am rectificat pe un strung de mecanica fina. O operatie de mentenanta a unui motor periat. Se numeste "cutting the comm" si se face ori de cate ori se schimba periile. Pana cand se arinca rotorul, comm-ul devenind mult prea subtire, "fara carne".
Un set de perii pe mine m-au tinut cam un sezon, in regim de bashing saptamanal. Costa cam 10 lei perechea. Am un motor LRP, periat, la care am schimbat trei randuri de perii ...in tot atatia ani :) A fost primul motor cumparat. Am si unul ca al tau, tot Etronix modified, dar de 21T. Este OK motorul, dar parca nu atat de bun ca LRP-ul. Se incinge si el destul de tare, pus pe un ST.
Cel mai performant periat pe care l-am avut, a fost un Reedy, stock, 27T, cu lagare, nu cu rulmenti. Dar problema lui "world known" este supraincalzirea, in orice regim, chiar si "in gol". La mine ajungea uneori, pus pe acelasi ST, la 140 de grade :D
Scuze de off topic, dar m-am incins la scris pe subiectul periate. :D
Aceasta postare a fost editata de Kata4: 07 April 2013 - 12:13 PM