solicit informatii motor electric sunt complet nestiutor , nu dati cu pietre ...
#1
Postat 07 June 2012 - 07:58 AM
Acu' , eu habar n-am cu ce se mananca motoarele astea ... stiu ca le trebuie un ESC ( ce-i aia , nu stiu ) . Prima intrebare : care este rolul ESC-ului ?
Mie-mi trebuie o turatie de 0-10.000 rpm , cuplu cat mai mare si mai constant pe toata plaja de turatie ( daca e posibil ) .A doua intrebare : ce regim de functionare
au aceste motoare ? Mie-mi trebuie sa alerge 1-2 ore pe sesiunea de lucru . Trebuie racit ? E suficient un radiator ? N-o sa folosesc baterii , ci o sursa de alimentare .
Care ar fi mai indicata ? Aia in comutatie ( folosita la motoarele stepper ) , sau din aia standard ( traf , punte redresoare , condensatori ) ?
Repet , sunt complet nestiutor privind chestiile astea , daca intrebarile sunt tembele , incercati sa treceti peste asta ... multumesc.
#2
Postat 07 June 2012 - 08:29 AM
Se poate, cred, dar te legi la cap fara sa te doara. Vrei cuplu, iti trebuie un "outrunner". Turatia "in gol" o poti calcula in functie de KV-ul motorului si tensiunea maxima. La cel din linkul tau, 36V x 700KV = 25.200 rpm. De racit, va trebui sa-l racesti activ. Cele de aero sunt gandite sa stea in propwash, fanwash sau curent de aer.
Ca alimentare, un trafo clasic se descurca mai bine ca una in comutatie, desi depinde foarte mult de capacitatea pachetului de condensatori final. Acum, imaginea unui traf de 50A ma cam sperie, dar probabil poti folosi un sistem mai destept, cu 3 baterii plumb-acid in serie care suporta efortul si pe care le incarci lent. Desi, asta inseamna sa frezezi 2 ore si sa astepti 10.
#3
Postat 07 June 2012 - 08:43 AM
Cuplul , Viteza ? Daca vreau sa variez viteza de rotatie , cum pot s-o fac ?
Este adevarat , vreau sa folosesc motorul la constructia unui spindle pentru un router cnc . Realizez ca n-o sa faca decat
frezari foarte usoare , gravuri , PCB-uri , dar e o dambla de-a mea si trebuie sa stiu daca sunt in stare sau nu . N-am inventat
eu apa calda , sistemele astea sunt deja realizate la nivel DIY pe mai toate forumurile de profil .
Asa ca ... sursa standard de 12-16V / 40Amp , motor brushless outrunner , plus ESC ?
#4
Postat 07 June 2012 - 09:08 AM
Specification
•Rotational Speed :170 (kv) RPM/V
•Continuous Current :100A
•Max. Current :110A
•Input Voltage :14.8 - 37V
•Max. Efficiency :98%
•No Load Current :1.4A
•Internal Resistance : 56m(Omega)
•Motor Weight (Motor only) : 909g
•Motor Dimensions (Diameter x Length) : 63* 74mm
Aceasta postare a fost editata de katran: 07 June 2012 - 09:09 AM
#5
Postat 07 June 2012 - 09:13 AM
•Motor
•Rotational Speed :380 (kv) RPM/V
•Continuous Current :80A
•Max. Current :90A
•Input Voltage :11.1 - 29.6V
•Max. Efficiency :98%
•No Load Current :2A
•Internal Resistance : 27m(Omega)
•Motor Weight (Motor only) : 504g
•Motor Dimensions (Diameter x Length) : 50* 65mm
•Propeller Dimensions : 16 x 8 / 16 x 10/ 17 x 9
•Input Battery Types : NiCd/ Nimh/ Li-po Battery
•Recommend Model : Airplane
•ESC
•ESC Size: 83* 40* 22.3 mm
•Constant Current: 100A
•Max Current: 110A
•BEC output: 5A
•Input Volt: 6 - 22.2V (2-6 LIPO / 4 - 20 NIMH)
•Low-Voltage Cutoff: Auto detect and set
#6
Postat 07 June 2012 - 09:57 AM
katran, la 07 June 2012 - 08:43 AM, a spus:
Cuplul , Viteza ? Daca vreau sa variez viteza de rotatie , cum pot s-o fac ?
Este adevarat , vreau sa folosesc motorul la constructia unui spindle pentru un router cnc . Realizez ca n-o sa faca decat
frezari foarte usoare , gravuri , PCB-uri , dar e o dambla de-a mea si trebuie sa stiu daca sunt in stare sau nu . N-am inventat
eu apa calda , sistemele astea sunt deja realizate la nivel DIY pe mai toate forumurile de profil .
Asa ca ... sursa standard de 12-16V / 40Amp , motor brushless outrunner , plus ESC ?
In ordine inversa.
Daca pleci de la 16V / 40A ca sursa de alimentare, nu te mai uita la monstri care vor 100A. Cauta un outrunner de 4S ( 4 LiPo in serie, ~16.8V ) cu 40A maxim. Si daca targetul e 10.000 rpm, cauta ceva cu 10.000/16 = 625 KV. Probabil 750KV, ca e un standard.
Uite, cam asa ceva: http://www.hobbyking...idProduct=19831
Motoarele astea brushless seamana cu cele trifazice, iar ESCul iti piloteaza cele 3 infasurari. Comanda o faci PWM, orice mizerie de microcontroller ti-l piloteaza fara greturi. Poti sa-i pui si un senzor de turatie, sa ti-o pastreze constanta in si fara sarcina.
#7
Postat 07 June 2012 - 10:05 AM
nelamurire ...Poti sa-mi explici , asa pe romaneste , ce e aia PWM ? Si chestia cu microcontrollerul ma cam sperie ...
Ce e ala si la ce se foloseste ?
Trebuie sa intelegi ca mie trebuie sa-mi explici asa , ca la taranul prost , care cum si ce ...
#8
Postat 07 June 2012 - 04:20 PM
Pulse Width Modulation (gasesti explicatii detaliate pe net) - pe scurt , sa schimbi turatia motorului , modifici durata impulsurilor pe cele 3 fire ale motorului (cel mai simplu de inteles , la motorul de CC sa variezi turatia folosind PWM conectezi unul din firele motorului la baterie <sa spunem borna negativa> iar la borna pozitiva conectezi/deconectezi la un anumit interval de timp in functie de turatia dorita firul rams).=> Se modifica turatia motorului folosind o tensiune constanta .
Microcontroler - o piesa/integrat cu mai multe picioruse care controleaza motorasul (nu direct ci prin intermediul unor computatoare ce suporta curenti/tensiuni mari ...ex : Tranzistori de putere).
Sa modifici turatia cred ca este mai simplu sa folosesti un ESC (electronic speed controller) si sa faci o interfata intre calculator si ESC (comanzi ESC exact cum face si receptorul) .
Pe scurt : PC->Interfata PC-ESC ->ESC(alimentat de la baterie/sursa)->Motor
Daca iei legatura cu acei colegi de pe forum care fac/comercializeaza ESC sunt sanse mari sa iti modifice(adauge si interfata dintre PC-ESC) unul pentru ceea ce ai nevoie .(Nu stiu daca fac si pt brushless ...dar verifica la vanzari)
#9
Postat 28 June 2012 - 06:20 PM
Cumpara un controller gata facut ce va comanda motorul tau iar pentru a genera semnal pentru controller (pt a varia turatia) poti folosii un servo tester sau un generator de semnal ieftin.
#10
Postat 28 June 2012 - 09:40 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.